Honda Deauville uit de productie genomen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
BertG

Re: Honda Deauville uit de productie genomen

Bericht door BertG »

Volgens mij moet je bij sleutelen aan een oude mini ook al je gereedschap nieuw aanschaffen in Engelse maatvoering.
Don

Bericht door Don »

We vergeten dat Honda in eigen huis al een V-twin 750C met CARDAN heeft.
De VT 750C. Misschien is dit model met wat aanpassingen om te toveren tot een opvolger van de Deauville ?
Zou dit geen goed idee zijn mister Honda ???
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

ikkieman schreef:... maar ik ga denk ik sparen voor een oude Mini Cooper 1.3i. Schattig, klein, licht, sportief en toch ruim genoeg voor een maxi-cosi (ja, vooruit denken) en een krat bier...
Of deze lekkere foute Mini?
Afbeelding
Nu in de veiling van de Domeinen: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2414" opent="in(nieuw);venster;
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

stoer ding ha ha ff een andere motor in knutselen dikke 2.0 of zo,en gaan met die banaan :brrr
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Een kennis van me reed vroeger in zo'n ding. Extra brede banden eronder, uitgebouwde wielkasten, voorstoel eruit gesloopt zodat hij vanaf de achterbank kon sturen. Hij was namelijk nog ff een stukkie langer dan ik. Hilarisch om hem eruit te zien kruipen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Staat dat krat bier onder handbereik van de maxi-cosi? Of gaat het vooruitdenken niet zó ver? :tg
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Nee, de krat bier staat op de bijrijdersstoel en de maxi cosi, met inhoud staat in de kofferbak. :P
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
BertG

Bericht door BertG »

takeldoos schreef:ik rij zelf een Audi a4 avant s-line en ik moet zeggen wil niks anders meer ,heb in 25 jaar tijd iets van 167 auto's gehad en echt van alles.(had een autobedrijf hoor) en met de afwerking van de Duitsers zit het wel goed.
en onderzoek heeft uitgewezen dat wereldwijd dus niet Europees dit toch de auto's zijn met de minste problemen en het meest waarde vast
japanners zijn wat meer van het plastic maar technisch eigenlijk geen problemen.
Veel toeters en bellen voor weinig, maar als je wat krijgt kassa!! ze pakken de winst op de onderdelen ook weinig specifieke spullen van te krijgen in de after-market, voor de Duitsers is eigenlijk van alles te krijgen in de after-market en goedkoop
Franse auto's tja je moet er van houden, en ook vrij duur in onderhoud, zelfs duurder als een Audi is ook nog het feit dat Duitse auto's waarde vast zijn en altijd wel te verkopen.
maar goed over smaak valt niet te twisten en als we allemaal hetzelfde hadden wordt het ook zo saai, een ieder moet kopen waar hij/zij zich het prettigst in/op voelt toch? :wn1
http://www.z24.nl/ondernemen/auto/de-me ... -ze-396286" opent="in(nieuw);venster;
De minst betrouwbare auto’s zijn respectievelijk de Audi RS6, de BMW M5 en de Mercedes Benz V-Klasse.
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

daar noem je ook wat op Audi rs6 €110.000 BMW m5 €105.000 etc etc het gaat om de normale auto's deze zitten bom vol elektronica! en ja dan gaat er wel eens een sensor kapot

het gaat dus om auto's tm ongeveer €50.000 er daar is gebleken dat ze dus wereld wijd let wel wereld wijd de minste problemen geven
ps Toyota dtti diesel loopt ook nog wel eens op een hoop. de grootste problemen liggen nog altijd in de elektronica en de emissie eisen het knijpen van een motor dus, zoals al eerder aangegeven zoveel mogelijk er af van die troep :crs :up
De vraagsteller koos dit antwoord als beste:
HappyBram HappyBram

Top10 meest betrouwbare auto’s (ADAC)
Jaarlijks brengt de Duitse wegenwacht ADAC een ranglijst uit met de meest betrouwbare auto’s. Reikhalzend wordt er altijd naar uitgekeken. Onlangs zijn de statistieken van 2010 uitgekomen. Van alle Duitse pechgevallen in 2010 (in totaal 4,25 miljoen) zijn er zo’n 500.000 opgenomen. Het zijn auto’s van het bouwjaar 2005 t/m 2010.

De auto’s zijn onderverdeeld in stadsauto’s, kleine auto’s, kleine middenklassers, middenklasser, hogere middenklassers en bestelwagens.

Trend daarbij: auto’s van Duitse makelij scoren goed. Hoewel dat niet geld voor de kleintjes; daar scoren de Japanners en ook de Italianen (Fiat) goed.

Stadsauto’s: winnaar Toyota Aygo

1: Toyota Aygo
2: Fiat 500
3: Peugeot 107
4: Fiat Panda
5: Renault Twingo
6: Citroen C1
7: Hyundai i10
8: VW Fox
9: Citroen C2
10: Ford Ka

Kleine auto’s: winnaar Mini

1: BMW Mini
2: Peugeot 207
3: Mitsubishi Colt
4: Opel Meriva
5: Nissan Note
6: Skoda Roomster
7: Dacia Sandero
8 Ford Fusion
9: Mazda 2
10: VW Polo

Kleinere middenklasse: winnaar BMW 1-serie

1: BMW 1-serie
2: Audi A3
3: Peugeot 308
4: Mercedes B-Klasse
5: Mercedes A-Class
6: Toyota Auris
7: VW Golf / Bora
8: Seat Leon / Toledo
9: VW Eos
10: VW Caddy

Middenklasse: winnaar BMW X3

1: BMW X3
2: Mercedes C-Klasse
3: BMW 3-serie
4: Mercedes SLK
5: Audi A4
6: Nissan Qashqai
7: VW Tiguan
8: Mercedes CLK
9: Skoda Octavia
10: Ford Kuga

Hogere middenklasse: winnaar Audi A5

1: Audi A5
2: BMW 5-serie (inclusief GT)
3: Audi A6
4: Mercedes E-Klasse
5: Volvo S60/S70/S80/V70
6: Mercedes M-Klasse
7: BMW X5
8: VW Touareg
1 jaar geleden
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Rob

Bericht door Rob »

En toch vind ik het raar dat een Aygo dan op 1 staat, een 107 op 3 en een C1 op 6.
Die dingen zijn toch technisch ook hetzelfde?

En (ondanks dat ik Citroen/Peugeot liefhebber ben) gaat het er bij mij ook niet in de een 207 op 1 na de betrouwbaarste auto is in zijn klasse. :wn1
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

takeldoos schreef: ...

Kleine auto’s: winnaar Mini

1: BMW Mini
2: Peugeot 207

...
Dan hoop ik toch niet dat ze die dramatische THP-blokjes van BMW/PSA als winnaar uitroepen. :D

...schreef Stephan, die zelf 'n Peugeot 207 rijdt. ...maar dan gelukkig met een VTi-blokje ;)
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”