Ik stop met motorrijden
Ik stop met motorrijden
De hele winter getwijfeld of ik het aandurf nog even door te gaan, maar uiteindelijk toch besloten met motorrijden te stoppen.
De boosdoener is mijn linker hand. Na een uurtje met de vingers knijpen om te ontkoppelen heb ik grote moeite om dat vol te houden. De spieren in mijn hand gaan zeer doen, verlammen en willen dan niet meer.
Het alternatief is om de vingers te krommen en dan de hele arm naar achteren te trekken, zoals ik tijdens de laatste ritten gedaan heb. Maar zo kan ik er op wachten dat het een keer fout gaat en de motor de sloot in stuur (of erger).
Het waren mooie motorjaren en ik ben blij dat ik het zolang heb volgehouden, maar nu moet ik verstandig zijn en er mee stoppen.
Mijn dank gaat uit naar de Honda Deauville Club voor de mooie ritten die ik met hen heb mogen maken.
Vooral de driedaagse ritten naar de Eifel waren een plezier om mee te maken.
De collegiale, vriendelijke opstelling van de mede motorrijders heb ik erg op prijs gesteld.
Het zal niet meevallen er afstand van te doen, maar ik ga de motor, met alle extra's zoals Garmin navigatie, GoPro camera, Sena communicatie, motorkleding en onderhoudsspullen verkopen (Deauvillemarkt, Marktplaats.nl en Tweedehands.nl).
De boosdoener is mijn linker hand. Na een uurtje met de vingers knijpen om te ontkoppelen heb ik grote moeite om dat vol te houden. De spieren in mijn hand gaan zeer doen, verlammen en willen dan niet meer.
Het alternatief is om de vingers te krommen en dan de hele arm naar achteren te trekken, zoals ik tijdens de laatste ritten gedaan heb. Maar zo kan ik er op wachten dat het een keer fout gaat en de motor de sloot in stuur (of erger).
Het waren mooie motorjaren en ik ben blij dat ik het zolang heb volgehouden, maar nu moet ik verstandig zijn en er mee stoppen.
Mijn dank gaat uit naar de Honda Deauville Club voor de mooie ritten die ik met hen heb mogen maken.
Vooral de driedaagse ritten naar de Eifel waren een plezier om mee te maken.
De collegiale, vriendelijke opstelling van de mede motorrijders heb ik erg op prijs gesteld.
Het zal niet meevallen er afstand van te doen, maar ik ga de motor, met alle extra's zoals Garmin navigatie, GoPro camera, Sena communicatie, motorkleding en onderhoudsspullen verkopen (Deauvillemarkt, Marktplaats.nl en Tweedehands.nl).
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: Ik stop met motorrijden
Ben wat spijtig te horen dat je gaat stoppen met motorrijden.
Ik weet dat jij jouw beslissingen wel overwogen neemt, maar toch de vraag is een DCT niets voor jouw?
Mocht je toch zin hebben om mee te lunchen op bijv 6 juli, bij de Zeelandrit, ben jij natuurlijk van harte welkom.
Ik weet dat jij jouw beslissingen wel overwogen neemt, maar toch de vraag is een DCT niets voor jouw?
Mocht je toch zin hebben om mee te lunchen op bijv 6 juli, bij de Zeelandrit, ben jij natuurlijk van harte welkom.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Re: Ik stop met motorrijden
Hoi Ben, dat is naar om te horen. Ik weet dat je het motorrijden, met wellicht ook de Eifelrit als hoogtepunt, leuk vond. Jammer.
Succes met de verkoop.
Succes met de verkoop.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
- Locatie: Vlaardingen
Re: Ik stop met motorrijden
Ben, spijtig dit te moeten lezen, maar ik begrijp je standpunt heel goed. Echter zoals Frank ook al aangaf, een Honda met DCT heeft geen linker koppelingsgreep of remgreep links. Heb vorig jaar een testrit op een Honda Integra motor/scooter gemaakt en is mij toen prima bevallen en deze heeft standaard DCT en nu ook in 750cc uitvoering. Ben, het was/ is aangenaam je te leren kennen en wens je veel succes met de verkoop van je Deauville en voorspoed en gezondheid voor de toekomst.
NB. Je foto's zullen gemist gaan worden.
NB. Je foto's zullen gemist gaan worden.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Re: Ik stop met motorrijden
Frank,
DCT is zeker een interessant alternatief. Alleen jammer dat Honda er, met al zijn wijsheid, er een kettinguitvoering van heeft gemaakt.
En dan is er nog de vier cilinderuitvoering en deze keer wel met cardan. Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan. Vooral stevig, omdat voor DCT nog eens extra diep in de knip getast moet worden.
Ik ga hier in Goes eens bij de motorzaak kijken wat de mogelijkheden zijn als ik mijn NT700 voor een met DCT uitgeruste motor inruil.
Jammer dat de volledig elektrische motor zo'n beperkte actieradius heeft, anders zou dat ook wel wat voor mij zijn. Met zo'n ding kan je de driedaagse Eifelrit wel vergeten.
Jack,
Volgens de foto's die hier na afloop van een rit te zien zijn, zijn er voldoende motorrijders die het fotograferen serieus nemen.
DCT is zeker een interessant alternatief. Alleen jammer dat Honda er, met al zijn wijsheid, er een kettinguitvoering van heeft gemaakt.
En dan is er nog de vier cilinderuitvoering en deze keer wel met cardan. Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan. Vooral stevig, omdat voor DCT nog eens extra diep in de knip getast moet worden.
Ik ga hier in Goes eens bij de motorzaak kijken wat de mogelijkheden zijn als ik mijn NT700 voor een met DCT uitgeruste motor inruil.
Jammer dat de volledig elektrische motor zo'n beperkte actieradius heeft, anders zou dat ook wel wat voor mij zijn. Met zo'n ding kan je de driedaagse Eifelrit wel vergeten.
Jack,
Volgens de foto's die hier na afloop van een rit te zien zijn, zijn er voldoende motorrijders die het fotograferen serieus nemen.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Ik stop met motorrijden
Hoi Ben,
Heel spijtig om te horen dat het om fysieke redenen niet meer gaat om motor te rijden.
Zoals andere ook al aangeven: Ik zou zeker gaan kijken voor een motor met DCT.
De NC 700 X waar ik op gereden heb, ging als een speer.
Aan DCT ben je zo gewend en je krijgt er een hoop lol en plezier voor terug.
Bovendien kan je dan gewoon mee blijven rijden met de HDC want; Eens een Deauviller, altijd een Deauviller.
En die ketting, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.
Volgens mij rijd je hoofdzakelijk met mooi weer en de huidige kettingen gaan zeker 50.000 km mee.
Bovendien hoef je geen 25.000 km meer op de klok te zetten ieder jaar vanwege woon-werk......
Heel spijtig om te horen dat het om fysieke redenen niet meer gaat om motor te rijden.

Zoals andere ook al aangeven: Ik zou zeker gaan kijken voor een motor met DCT.
De NC 700 X waar ik op gereden heb, ging als een speer.
Aan DCT ben je zo gewend en je krijgt er een hoop lol en plezier voor terug.
Bovendien kan je dan gewoon mee blijven rijden met de HDC want; Eens een Deauviller, altijd een Deauviller.
En die ketting, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.
Volgens mij rijd je hoofdzakelijk met mooi weer en de huidige kettingen gaan zeker 50.000 km mee.
Bovendien hoef je geen 25.000 km meer op de klok te zetten ieder jaar vanwege woon-werk......
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Ik stop met motorrijden
Wat jammer, Ben. Ik meen het oprecht dat mocht je ermee stoppen, we je erg zullen missen tijdens de ritten. Zo'n DCT zou natuurlijk dan een hele goede oplossing zijn voor je. Ik denk dat, zeker in de staat waarin je Deauville zich nu bevindt, je een leuk bedrag ervoor zou kunnen krijgen. Dan zijn kettingen voor de vrijheid van motorrijden natuurlijk een kleine opoffering om te maken. Misschien toch even kletsen met Eric, Nicolette of Ronald (MrRip, George of Bruur)? Deze leden rijden allemaal een kettinggedreven fiets en Frank kan je misschien wel overhalen qua onderhoud aangezien Pim ook een kettinggedreven Fazer 600 rijdt. Zeker met niet al te veel kilometers zou het nog prima te doen moeten zijn.
Desalniettemin meen ik het oprecht als ik zeg dat we je zullen missen.
Gr.
Jeroen
Desalniettemin meen ik het oprecht als ik zeg dat we je zullen missen.
Gr.
Jeroen
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Ik stop met motorrijden
Ben,
het is spijtig te lezen dat het niet meer lukt om motor te rijden. Mogelijk biedt de techniek toch nog uitkomst, maar anders wil ik je in elk geval bedanken voor de gezelligheid tijdens de verschillende ritten. Wie weet komen we elkaar toch nog wel ergens tegen, met of zonder motor en met of zonder DCT
Enne, verkoop je de GPS-apparatuur mee? Dan kun je je fiets nog altijd overal volgen
het is spijtig te lezen dat het niet meer lukt om motor te rijden. Mogelijk biedt de techniek toch nog uitkomst, maar anders wil ik je in elk geval bedanken voor de gezelligheid tijdens de verschillende ritten. Wie weet komen we elkaar toch nog wel ergens tegen, met of zonder motor en met of zonder DCT

Enne, verkoop je de GPS-apparatuur mee? Dan kun je je fiets nog altijd overal volgen

Grtz! Koen




Re: Ik stop met motorrijden
Leuk idee, Koen.
Nou alleen nog iemand zien te vinden die er net zo over denkt en ook nog mijn motor over wil overnemen!
Jeroen,
Ik heb altijd gestreefd naar met een cardan aangedreven motoren en tot nu toe is dat prima gelukt. Nou ja, behalve de allereerste motor, een Zündapp KS100, maar die telt niet, was een tweetakt.
Maar ik moet toegeven dat de gedachte dat ik motorrijden helemaal moet opgeven mij een ongemakkelijk gevoel geeft.
Dus, om de gedachten in de juiste volgorde te krijgen, ga ik binnenkort eens bij Motorport kijken.
Niet de zaak waar ik het volste vertrouwen in heb, maar voldoet verder prima om rond te kijken en ideeën op te doen.
Nou alleen nog iemand zien te vinden die er net zo over denkt en ook nog mijn motor over wil overnemen!
Jeroen,
Ik heb altijd gestreefd naar met een cardan aangedreven motoren en tot nu toe is dat prima gelukt. Nou ja, behalve de allereerste motor, een Zündapp KS100, maar die telt niet, was een tweetakt.
Maar ik moet toegeven dat de gedachte dat ik motorrijden helemaal moet opgeven mij een ongemakkelijk gevoel geeft.
Dus, om de gedachten in de juiste volgorde te krijgen, ga ik binnenkort eens bij Motorport kijken.
Niet de zaak waar ik het volste vertrouwen in heb, maar voldoet verder prima om rond te kijken en ideeën op te doen.
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
- Locatie: Vlaardingen
Re: Ik stop met motorrijden
Ben, in Goes zit ook nog Gerritsen motoren, misschien een idee om daar ook even te kijken?
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Re: Ik stop met motorrijden
Ben, je hebt tegenwoordig ook smeerautomaatjes die je ketting permanent of regelmatig smeren. Ik meen dat BertG hierover pas iets heeft geschreven.
Daarnaast hadden jou foto's toch wel iets extra's. Misschien de combinatie van toestel en aanleg
Daarnaast hadden jou foto's toch wel iets extra's. Misschien de combinatie van toestel en aanleg

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- bruur
- Suzuki V-Strom
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:03
- Locatie: lelystad
Re: Ik stop met motorrijden
Ben spijtig te horen dat je moet stoppen.
Misschien zoals eerder gezegd een motor met dct rijdt verbazend lekker.
Probleem ketting valt mee, cardan is makkelijker vraagt weinig onderhoud.
Ik had een osco smeersysteem en dat werkt erg makkelijk één keer aan een zuigertje trekken een klein stukje stapvoets rijden en klaar is de ketting.
Jou gevoel van Motoport herken ik heb ik ook maar je kan daar proefrijden en bent niet verplicht daar iets te kopen.
Bedankt voor de gezellige momenten maar ik denk dat we jou nog wel gaan zien bij een tocht of elders.
Groeten Ronald
Misschien zoals eerder gezegd een motor met dct rijdt verbazend lekker.
Probleem ketting valt mee, cardan is makkelijker vraagt weinig onderhoud.
Ik had een osco smeersysteem en dat werkt erg makkelijk één keer aan een zuigertje trekken een klein stukje stapvoets rijden en klaar is de ketting.
Jou gevoel van Motoport herken ik heb ik ook maar je kan daar proefrijden en bent niet verplicht daar iets te kopen.
Bedankt voor de gezellige momenten maar ik denk dat we jou nog wel gaan zien bij een tocht of elders.
Groeten Ronald
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Re: Ik stop met motorrijden
Je hoort inderdaad veel positieve berichten over het gebruik van een ketting.
Bij elke hobby is enthousiasme de belangrijkste drijfveer om er het beste uit te halen.
Bij het maken van een redelijk geslaagde foto helpt het als je weet wat de voor- en achterkant van de camera is en nog een paar andere zaken.
Bij het maken van elke foto moet ik ook altijd denken aan 'een beetje naar links en een beetje naar rechts' en daarna 'op hoop van zegen' en 'dit moet het maar zijn'. Meestal, maar niet altijd, komt het dan wel goed.
Bij elke hobby is enthousiasme de belangrijkste drijfveer om er het beste uit te halen.
Bij het maken van een redelijk geslaagde foto helpt het als je weet wat de voor- en achterkant van de camera is en nog een paar andere zaken.
Bij het maken van elke foto moet ik ook altijd denken aan 'een beetje naar links en een beetje naar rechts' en daarna 'op hoop van zegen' en 'dit moet het maar zijn'. Meestal, maar niet altijd, komt het dan wel goed.
-
- Harley Davidson Sport Glide
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
- Locatie: Vaassen
Re: Ik stop met motorrijden
het is altijd jammer om te horen dat iemand stop met zijn hobby
hopelijk blijf je wel op het gezellige forum hangen
en ja het ketting verhaal ja er zijn genoeg motoren met ketting en er zijn genoeg smeersystemen op de markt waardoor je bijna geen omkijken naar heb voor de kettingsmeering vooral als je hobbymatig rijd gaan ze lang genoeg mee
en ja zo'n automaat is een uitkomst.
hopelijk blijf je wel op het gezellige forum hangen
en ja het ketting verhaal ja er zijn genoeg motoren met ketting en er zijn genoeg smeersystemen op de markt waardoor je bijna geen omkijken naar heb voor de kettingsmeering vooral als je hobbymatig rijd gaan ze lang genoeg mee
en ja zo'n automaat is een uitkomst.
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 

-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Ik stop met motorrijden
Over kettingen en smeren gesproken... Ik weet van een Horex VR6 waarbij er droge smering op de ketting is door middel van grafiet. Ook geen gedoe. Maar ja, die Horex is erg duur en ook niet met DCT beschikbaar. Maar misschien is het smeersysteem te transplanteren...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Ik stop met motorrijden
Oh, en Honda doet dit jaar weer de technology tour zodat je op verschillende DCT-modellen kan rijden om te kijken of het wat voor je is. Kijk maar eens op http://www.hondaschakeltover.nl" opent="in(nieuw);venster;
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Ik stop met motorrijden
Tja Ben, wat kan ik nu nog toevoegen aan wat hierboven door veel anderen al is gezegd?
Maar, of je nou wel of niet door zult gaan met motorrijden, één ding is duidelijk: jij was en bent en blijft een bijzonder gewaardeerd hdc-lid èn topfotograaf. Ik kan me overigens wel enigszins verplaatsen in jouw twijfels. Zeker sinds ik ook kamp met serieuze onzekerheden op het gebied van de gezondheid.
Enfin, wat je uiteindelijke keuze ook wordt, ik hoop je zeker nog vaker te ontmoeten. Als dat niet tijdens een toertocht kan zijn, dan vinden we vast wel een andere mogelijkheid.

Maar, of je nou wel of niet door zult gaan met motorrijden, één ding is duidelijk: jij was en bent en blijft een bijzonder gewaardeerd hdc-lid èn topfotograaf. Ik kan me overigens wel enigszins verplaatsen in jouw twijfels. Zeker sinds ik ook kamp met serieuze onzekerheden op het gebied van de gezondheid.
Enfin, wat je uiteindelijke keuze ook wordt, ik hoop je zeker nog vaker te ontmoeten. Als dat niet tijdens een toertocht kan zijn, dan vinden we vast wel een andere mogelijkheid.

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: Ik stop met motorrijden
Ben, wat een jammer dat je vanwege fysieke klachten moet stoppen met een prachtige hobby! Stilletjes hoop ik toch voor je dat het DCT-systeem een alternatief voor je zou kunnen zijn!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

-
- Honda ST1300
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
- Locatie: Oene
- Contacteer:
Re: Ik stop met motorrijden
Allerbeste Ben,
Ik heb je bericht gelezen en ben er even stil van (helemaal niets voor mij). Ik zou het heel erg jammer vinden als je zou stoppen met motorrijden, niet alleen omdat jij dan geen "onderdeel" meer bent van onze "groep", maar ook omdat we jou karakteristieke wijze van fotograferen gaan missen.
Vaak heb ik beoordeeld of ik een foutje kon vinden in jou tekstuele opmaak.
Maar nu heb ik je
.
Ik heb namelijk even gekeken naar de lijst van spullen die je te koop wilt gaan zetten en ik ben van mening dat de volgorde niet juist is
.
Ik denk dat je je hebt laten leiden door een bepaalde volgorde"
die ik eventjes niet kan vinden
, maar volgens mij moet jij je motorpak als laatste in de verkoop doen.
Ik kan mij indenken dat je vanwege een beperking niet meer goed kunt schakelen en wilt voorkomen dat daar ongelukken van komen maar om nu gelijk alles te verkopen, daarvoor ga je "een beetje te snel door de bocht". En dat is net iets wat wij niet op ons geweten willen hebben en daar wil ik jou daar op wijzen.
Dus motor verkopen allee, maar er zijn diverse alternatieven. Kijk daar eerst even naar voordat je definitief de knoop doorhakt (figuurlijk).
Mocht je toch bij dit besluit blijven dan wil ik je wel laten weten dat we jou gaan missen. Ik denk even terug aan de gezelligheid tijdens de Herfstrit en niet te vergeten de close-up opname die je hebt gemaakt tijdens de sleuteldag. Ik verwachtte dat je vlakbij mij zou staan maar je stond aan het einde van de loods. Tikkie links, tikkie rechts en op hoop van zegen
Ik hoop je toch graag nog lang te zien en te zien rijden.
(hé, dat heb ik vaker gezien
)
Ik heb je bericht gelezen en ben er even stil van (helemaal niets voor mij). Ik zou het heel erg jammer vinden als je zou stoppen met motorrijden, niet alleen omdat jij dan geen "onderdeel" meer bent van onze "groep", maar ook omdat we jou karakteristieke wijze van fotograferen gaan missen.
Vaak heb ik beoordeeld of ik een foutje kon vinden in jou tekstuele opmaak.
Maar nu heb ik je

Ik heb namelijk even gekeken naar de lijst van spullen die je te koop wilt gaan zetten en ik ben van mening dat de volgorde niet juist is

Ik denk dat je je hebt laten leiden door een bepaalde volgorde"



Ik kan mij indenken dat je vanwege een beperking niet meer goed kunt schakelen en wilt voorkomen dat daar ongelukken van komen maar om nu gelijk alles te verkopen, daarvoor ga je "een beetje te snel door de bocht". En dat is net iets wat wij niet op ons geweten willen hebben en daar wil ik jou daar op wijzen.
Dus motor verkopen allee, maar er zijn diverse alternatieven. Kijk daar eerst even naar voordat je definitief de knoop doorhakt (figuurlijk).
Mocht je toch bij dit besluit blijven dan wil ik je wel laten weten dat we jou gaan missen. Ik denk even terug aan de gezelligheid tijdens de Herfstrit en niet te vergeten de close-up opname die je hebt gemaakt tijdens de sleuteldag. Ik verwachtte dat je vlakbij mij zou staan maar je stond aan het einde van de loods. Tikkie links, tikkie rechts en op hoop van zegen





Ik hoop je toch graag nog lang te zien en te zien rijden.



Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Catbustingdog
- Motorloos
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
- Locatie: Paal (BE)
Re: Ik stop met motorrijden
hoi Ben,
ook effe een belgische bijdrage
meerdere collegae hebben je verteld dat dct een perfecte oplossing voor je probleem zou kunnen bieden, en dan had je daar de keuze: ofwel een ketting systeem, ofwel de veel prijziger versie met cardan.
ik wou je er graag op wijzen dat honda nog een alternatief biedt :
de DN01 van honda is een "rare vogel", maar best wel leuk.
heeft een automaat, en het onverwoestbare "deauville-blok"
Je ziet ze niet zo dikwijls, omdat, mede door de ongewone vormgeving, er niet erg veel verkocht zijn!
gegroet vriend, en moest je toch het motorrijden in de wilgen hangen, ik ga je missen!
ook effe een belgische bijdrage

meerdere collegae hebben je verteld dat dct een perfecte oplossing voor je probleem zou kunnen bieden, en dan had je daar de keuze: ofwel een ketting systeem, ofwel de veel prijziger versie met cardan.
ik wou je er graag op wijzen dat honda nog een alternatief biedt :
de DN01 van honda is een "rare vogel", maar best wel leuk.
heeft een automaat, en het onverwoestbare "deauville-blok"
Je ziet ze niet zo dikwijls, omdat, mede door de ongewone vormgeving, er niet erg veel verkocht zijn!
gegroet vriend, en moest je toch het motorrijden in de wilgen hangen, ik ga je missen!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Re: Ik stop met motorrijden
Wat een onverwacht nieuws Ben.
Is er dan geen hoop dat er nog genezing is voor die linkerhand?
Misschien nog eerst eens even een andere specialist raadplegen voor je alles gaat verkopen. We zouden het echt jammer vinden om je niet meer tussen de fijne groep motards te zien.
Ik heb jaren geleden alle spullen voor mijn boot verkocht(best een groot bedrag)en als je dat doet is er bijna geen weg meer terug.
Slaap er nog eens een nachtje over, denk goed na over de alternatieven die hier naar voor zijn gebracht.
In elk geval gaat de gezondheid voor op alles.
Er zijn ook steeds bij de tourritten nog plaatsen als duozitter, als Lily niet mee kan, mag je altijd achterop.
Dus zeker geen afscheid nemen van dit forum, maar alle ritten even mee opvolgen.
Alleen bomen komen elkaar niet tegen, echter mensen ....
Is er dan geen hoop dat er nog genezing is voor die linkerhand?
Misschien nog eerst eens even een andere specialist raadplegen voor je alles gaat verkopen. We zouden het echt jammer vinden om je niet meer tussen de fijne groep motards te zien.
Ik heb jaren geleden alle spullen voor mijn boot verkocht(best een groot bedrag)en als je dat doet is er bijna geen weg meer terug.
Slaap er nog eens een nachtje over, denk goed na over de alternatieven die hier naar voor zijn gebracht.
In elk geval gaat de gezondheid voor op alles.
Er zijn ook steeds bij de tourritten nog plaatsen als duozitter, als Lily niet mee kan, mag je altijd achterop.
Dus zeker geen afscheid nemen van dit forum, maar alle ritten even mee opvolgen.
Alleen bomen komen elkaar niet tegen, echter mensen ....
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Ik stop met motorrijden
Ben,
over dct en spijtig is al genoeg geschreven, dus daar zal ik niets meer aan toevoegen. Wel wil ik even stilstaan bij jou als bijzonder gewaardeerd lid van de club. Je bent een innemend mens en ik hoop dat je het bij ons ( de club dus
)om welke reden dan ook nog even volhoudt 
over dct en spijtig is al genoeg geschreven, dus daar zal ik niets meer aan toevoegen. Wel wil ik even stilstaan bij jou als bijzonder gewaardeerd lid van de club. Je bent een innemend mens en ik hoop dat je het bij ons ( de club dus


Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- MrSkippy
- Motorloos
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
- Locatie: Zwolle (NL)
- Claudia
- Kawasaki Versys
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:41
- Locatie: Goirle
Re: Ik stop met motorrijden
Hey die Ben, Jeetje das vervelend dat je de Deauville vaarwel moet gaan zeggen, door jouw fysieke klachten.
Hoop dat je toch een alternatief kan vinden om gezellig bij ons te blijven en lekker mee kunt blijven touren.
Want we kunnen je niet missen hoor Ben.

Hoop dat je toch een alternatief kan vinden om gezellig bij ons te blijven en lekker mee kunt blijven touren.
Want we kunnen je niet missen hoor Ben.


Enjoy the little things 
Groetjes,
Claudia

Groetjes,
Claudia
- Missy
- Honda NT650V
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
- Locatie: Dordrecht
Re: Ik stop met motorrijden
Jeetje Ben, da's naar om te horen. Erg jammer.
Ik speel een beetje met dezelfde gedachte. Ik kan ook niet langer dan een uurtje rijden totdat ik niet meer kan koppelen.
Heb mij aangemeld voor 12 april bij Motoport Rotterdam voor een DCT proefrit.
Eens even zien wat mijn alternatieven zijn. Stoppen is nog niet echt een alternatief.
Als jij dat nu ook doet in Terneuzen.. kunnen we ervaringen vergelijken
Succes met de verkoop !
Ik speel een beetje met dezelfde gedachte. Ik kan ook niet langer dan een uurtje rijden totdat ik niet meer kan koppelen.
Heb mij aangemeld voor 12 april bij Motoport Rotterdam voor een DCT proefrit.
Eens even zien wat mijn alternatieven zijn. Stoppen is nog niet echt een alternatief.
Als jij dat nu ook doet in Terneuzen.. kunnen we ervaringen vergelijken

Succes met de verkoop !
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Re: Ik stop met motorrijden
Altijd vervelend als je door lichamelijke klachten niet meer kunt rijden!
Je zou natuurlijk ook nog een scooter kunnen overwegen.
Al is dat natuurlijk ook geen echte motor
Scotoiler heb ik ook gehad om mijn vorige motor. Maar ik had een enkelvoudig systeem en dat smeert dan maar één kant van de ketting echt goed. Vind dat toch niet opwegen tegen cardan als je veel kilometers maakt.
(uiteindelijk wel ruim 55.000 met één kettingset gedaan)
Sterkte in elk geval met je keus!
Je zou natuurlijk ook nog een scooter kunnen overwegen.
Al is dat natuurlijk ook geen echte motor

Scotoiler heb ik ook gehad om mijn vorige motor. Maar ik had een enkelvoudig systeem en dat smeert dan maar één kant van de ketting echt goed. Vind dat toch niet opwegen tegen cardan als je veel kilometers maakt.
(uiteindelijk wel ruim 55.000 met één kettingset gedaan)
Sterkte in elk geval met je keus!
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
- Locatie: Vlaardingen
Re: Ik stop met motorrijden
Rob, een scooter heeft ook een linker handel, nl de achterrem. Is voor Ben geen optie. Een kennis van mij heeft een FJR 1300 van Yamaha met een halfautomaat, derhalve geen koppelingshandel aanwezig op deze grote toerbuffel.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Ik stop met motorrijden
De nieuwe BMW R 1200 RT heeft ook een shift assistant.
Gas iets dichtdraaien en met de voet een tikkie geven zonder te koppelen.
Gewoon koppelen en schakelen blijft echter ook mogelijk (met hendel)
Dus 2 systemen op 1 fiets.
DCT heeft echter meer mogelijkheden.
Gas iets dichtdraaien en met de voet een tikkie geven zonder te koppelen.
Gewoon koppelen en schakelen blijft echter ook mogelijk (met hendel)
Dus 2 systemen op 1 fiets.
DCT heeft echter meer mogelijkheden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Ik stop met motorrijden
Ik stond gisteren bij Van Meel te kijken bij een FJR1300 AS, ook zonder koppelingshendel, maar wel "gewoon" schakelen met pookje (of flippers aan het stuur).
De mogelijkheden zijn eindeloos...
De mogelijkheden zijn eindeloos...
Grtz! Koen




Re: Ik stop met motorrijden
Er is bij ons thuis een discussie op gang gekomen die z'n oorsprong vindt in een vervelend voorval dat mijn vrouw gistermiddag had.
Zij is gevallen en heeft, omdat zij in een reflex probeerde haar lichaam met een uitgestoken hand op te vangen, haar pols gebroken.
Het bracht, toen de emoties wat waren bedaard, de discussie op gang over de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam. Als je een jaartje ouder wordt, mijn vrouw is 66 en ik ben 70, wordt de kans om bij een eventuele val iets te breken, steeds groter. Dat vindt mijn vrouw, nu het haar zelf is overkomen, een beangstigende gedachte. Zij vroeg zich hardop af of 't het risico waard is om, met een met DCT uitgeruste motor (zij weet intussen wat die letters betekenen) door te blijven rijden. "Je hoeft maar een keer te vallen en je hebt kans op een serieus probleem" was haar opmerking.
Zonder haar ongeval zou ik daar wel een passend antwoord op weten te geven, maar nu kan ik alleen maar begripvol met mijn hoofd knikken.
Vandaag bij de bottendokter geweest en een afspraak gemaakt om haar botjes maandag weer op z'n plaats te zetten.
Ik geef mij uiteraard nog niet gewonnen, maar ik realiseer mij dat mijn argumenten niet echt indruk maken.
Voorlopig is de beslissing om te stoppen een week vooruit geschoven.
Zij heeft andere dingen om zich over op te winden, ik trouwens ook.
Wordt vervolgd...
Zij is gevallen en heeft, omdat zij in een reflex probeerde haar lichaam met een uitgestoken hand op te vangen, haar pols gebroken.
Het bracht, toen de emoties wat waren bedaard, de discussie op gang over de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam. Als je een jaartje ouder wordt, mijn vrouw is 66 en ik ben 70, wordt de kans om bij een eventuele val iets te breken, steeds groter. Dat vindt mijn vrouw, nu het haar zelf is overkomen, een beangstigende gedachte. Zij vroeg zich hardop af of 't het risico waard is om, met een met DCT uitgeruste motor (zij weet intussen wat die letters betekenen) door te blijven rijden. "Je hoeft maar een keer te vallen en je hebt kans op een serieus probleem" was haar opmerking.
Zonder haar ongeval zou ik daar wel een passend antwoord op weten te geven, maar nu kan ik alleen maar begripvol met mijn hoofd knikken.
Vandaag bij de bottendokter geweest en een afspraak gemaakt om haar botjes maandag weer op z'n plaats te zetten.
Ik geef mij uiteraard nog niet gewonnen, maar ik realiseer mij dat mijn argumenten niet echt indruk maken.
Voorlopig is de beslissing om te stoppen een week vooruit geschoven.
Zij heeft andere dingen om zich over op te winden, ik trouwens ook.
Wordt vervolgd...