Stoplicht groen; rijden maar...

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
benniehof
Yamaha FJR1300

Stoplicht groen; rijden maar...

Bericht door benniehof »

Leuke ervaring erbij :evil:

Zaterdag avond voor het rode stoplicht in Ede stilstaan, achter mij netjes een auto, licht wordt groen, mijn motor slaat af (kan gebeuren :cry: ) Auto achter me wacht netjes alleen de daarachteropkomende auto ziet alleen het groene lampje en denkt rijden maar!

Gevolg, auto achter mij krijgt een zet en met dat ik gas wil geven wordt ik met een flinke dreun de kruising opgeknalt.
gelukkig niet gevallen maar wel een flinke dreun op mn rug (is al niet te best na twee hernia operaties) en mn achterspatbord aan gort, vrouw achter mij last van haar nek en meneer die alleen op het groene lampje lette en niet op de auto voor hem was boos en geirriteerd, kijken hoe dit verzekeringstechnisch gaat aflopen en morgen maar even mn rug na laten kijken.

Al met al weer een ervaring rijker en een minder mooie deauville :cry:

Voor zover nu hoop ik alleen het spatbord/plastic achterkant en heb ik geen rare weggedragingen gevoeld op de terug weg naar Rotterdam, geen tikjes, geen wiebeltjes of wat afwijkends dan ook gelukkig.

Afbeelding
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Re: Stoplicht groen; rijden maar...

Bericht door Cor »

Rechtsbijstand ook maar even informeren. Verzekering kijkt alleen naar materiale schade. Collega is ook van achter aangereden terwijl zij stil stond. Auto total loss en dag waarde :sh . Dat je zelf naar arts e.d. moet wordt niet vergoed maar via rechtsbijstand kan je wel wat vergoed krijgen.
Overigens boos en geirriteerd op zichzelf waarschijnlijk. Een stilstaande auto van achteren aanrijden is niet goed. Dat jou achterligger jou vervolgens aanraakt is diens fout.
Benieuwd hoe dit verder af gaat lopen.
Bevestiging van koffers is ook naar de maan. Misschien heeft Koen nog wat over van de motor van Marcel.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Om je groen en geel te ergeren, zulke lui.

Als ik het verhaal zo hoor zal het voor de verzekering wel een duidelijk verhaal zijn. Degene die achterop botste is fout.
Hopen dat de schade meevalt en snel hersteld kan worden. En nog belangrijker: dat je rug geen schade heeft opgelopen...
Cor schreef:Misschien heeft Koen nog wat over van de motor van Marcel.
Van Marcel heb ik (nog) geen motor overgenomen, maar van die van Stefan ligt er nog wel wat :tg .
Alleen geen achterspatbord helaas...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

:oo foutje :le . Stefan Zwartmans zijn oude motor is voor onderdelen naar Koen gegaan. Zo moet het zijn.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
PRE

Bericht door PRE »

Tjonge, wat een baalpuntje zeg! Het komt toch altijd harder aan dan je denkt, vooral als je er niet op bedacht bent... :shock:

Ik neem aan dat je de reparatiekosten op de veroorzaker kan verhalen, zo niet, dan heb ik nog een goed en net achterspatbord voor je.
benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Bedankt voor de reacties!

Inmiddels de huisarts even bezocht en gelukkig (tot op heden) geen hele rare dingen maar meer een flinke dreun op mn spieren gehad en daardoor ook op mn zwakke wervels, rust en geen al te rare dingen doen met mn rug is het advies en dan moet het wel goed komen.

Rechtsbijstand is inderdaad ingeschakeld (mn Deauville is niet echt all-risk waardig op deze leeftijd) en die gaan het verder verhalen. Hopelijk snel goed nieuws daarvan en zolang het de kosten dekt van de motor ben ik tevreden.

Ja zo'n klap is inderdaad harder als je zou denken en de daarbijbehorende schrik overigens ook :lol:
Cor schreef:Bevestiging van koffers is ook naar de maan
voor zover ik dat kan zien lijkt het mee tevallen en is het alleen het plastic achter spatbord gedeelte en zou ik de schroeven en ophanging hiervoor gewoon weer kunnen gebruiken.

en PRE, ik hou me op dit moment van harte aanbevollen voor jou spatbord, ook al vergoed de verzekering wel of niet en gaat het lang of kort duren, doorrijden zoals hij er nu uitziet vind ik de motor niet waardig ;)

Overigens ben ik mn Deauville wel erg gaan waarderen om zijn stabiliteit, betrouwbaarheid en stevigheid... ben blij dat de rest het nog allemaal doet, niet ben gevallen en me niet heeft teleurgesteld bij de verdere rit na de aanrijding, ondanks de harde klap. :apl
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
PRE

Bericht door PRE »

Je hebt een PB'tje! :up
PRE

Bericht door PRE »

Is het gelukt Ben? :shock:
benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Ik ben onlangs naar de dealer geweest om een proforma nota te laten maken voor de verzekering
deze lag (schrik niet ) op een dikke € 400,- en dat was alleen voor de reperatie van het spatbort inclusief 4 uur werk.

Deze nota heb ik naar de verzekering verzonden (rechtsbijstand) en die ligt nu bij de tegenpartij, ik wacht dus nog even af wat hieruit gaat komen, als ik nu zelf al gelijk het spatbord er op zet en er komt nog een tegen expertise ben ik bang dat ze zeggen, nou mijnheer mooi gedaan bedankt en tot ziens u krijgt geen vergoeding..

Eerst even kijken wat de verzekering doet en tot die tijd maar even rijden met een lelijk achterspatbord. gelukkig was er geen verdere schade al dus de garage!

Ik hou je op de hoogte in ieder geval en zodra hij er "van achteren" ook weer mooi uitziet komt er een eindresultaat foto :lol:
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
PRE

Bericht door PRE »

Haha, goed over nagedacht! Sukses! :up
benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Zo dat was een mooi weekend (met een toerrit van het werk) met goed nieuws van de verzekering!
Volledig bedrag is uitgekeerd (conform de proforma nota) en het vervangende spatbord van PRE is vrijdag gelijk gemonteerd wat in totaal 15 minuten duurde, mijn Deauville ziet er weer prachtig uit en heb met een mooi kontje zijn eerste toerrit laten meemaken met mij erop :lol:

Thanks PRE!

Afbeelding
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
PRE

Bericht door PRE »

Goed nieuws Ben, helemaal super :up

Maar weer veel veilige km's gewenst.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ziet er weer mooi uit zo. Goed geregeld (uiteindelijk) :up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Bericht door BertG »

koffer'bodem' rechts staat nog een beetje naar buiten volgens mij
benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Gelukkig niet, dit komt door de wat scheve hoek van de foto, alles staat er weer recht op en zonder rest schade!
betrof gelukkig alleen het spatbord :up
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”