Het zwaai- en groet-topic.
Re: Het zwaai- en groet-topic.
Het mooiste wat ik meemaakte met motorpolitie was een keer s'avonds rond een uur of 11 na vuurwerk in Scheveningen.
Ik reed samen met een ander (onbekende) motorrijder nogal flink door van stoplicht naar stoplicht richting Den Haag.
Worden we bij een stoplicht aangesproken door een motoragent, zegt hij tegen ons dat er maar een is die hard mag rijden en dat is hij en daarna gaf hij een partij gas en weg was ie, wel humor en blij dat we niet bekeurd werden.
P.s. verder groet ik ook alle motorrijders die ik zie, helaas mis ik er nog wel eens een of zie ik het te laat als ik te gefocust ben mijn weghelft, sorrie denk ik dan maar.
Ik reed samen met een ander (onbekende) motorrijder nogal flink door van stoplicht naar stoplicht richting Den Haag.
Worden we bij een stoplicht aangesproken door een motoragent, zegt hij tegen ons dat er maar een is die hard mag rijden en dat is hij en daarna gaf hij een partij gas en weg was ie, wel humor en blij dat we niet bekeurd werden.
P.s. verder groet ik ook alle motorrijders die ik zie, helaas mis ik er nog wel eens een of zie ik het te laat als ik te gefocust ben mijn weghelft, sorrie denk ik dan maar.
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ja koen, Ik kan gas geven met de rechterhand maar als ik de goedkoopste cruise-control die er is (stukje elektradraad
) erop heb zitten, heb ik mijn rechterhand vrij
en kan ik daarmee groeten.
Ik ben overigens nog van plan om in Leiden een keer de andere versie (die Marcel heeft) aan te schaffen
(en te plaatsen
).

Ik ben overigens nog van plan om in Leiden een keer de andere versie (die Marcel heeft) aan te schaffen

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Missy
- Honda NT650V
Vanmiddag op weg naar huis een 'Classic-Wannabe' gespot in de Botlek tunnel..
Zonder licht, 2 in het donker gehulden personen erop, nergens reflectiepunten, en dan ineens zonder richting aan te geven één baan naar links komen.
IN EEN DONKERE TUNNEL.... wezenloos..
Deze personen heb ik dan ook NIET gegroet toen ik ze later inhaalde..
Zonder licht, 2 in het donker gehulden personen erop, nergens reflectiepunten, en dan ineens zonder richting aan te geven één baan naar links komen.
IN EEN DONKERE TUNNEL.... wezenloos..
Deze personen heb ik dan ook NIET gegroet toen ik ze later inhaalde..

"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
- Koen
- Honda Goldwing
Ik werd laatst op een 80 km. weg (tussen Huijbergen en Bergen op Zoom) met zeer hoge snelheid ingehaald door een racemotor met omgebogen (dus onleesbare) kentekenplaat. Ongeveer anderhalve kilometer verderop zag ik 'm op het fietspad en duwde hij z'n motor vooruit. Ik denk dat ie me boven het geluid van m'n motor uit toch nog heeft horen lachen, want hij keek vrij kwaad in mijn richting.
Ik heb maar niet gegroet...
Ik heb maar niet gegroet...
Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Afgelopen weekend heel veel motoren gezien in Duitsland. Veel groeten niet behalve een grote groep Honda Goldwings met vlaggen, verlichting, aanhangers, zijspannen en brede glimlachen.

Honda ST1300. Het is een blauwe
-
- Honda NC750X DCT
Ik groet gewoon iedereen.
Dan kan het gebeuren dat daar ook wel eens een keer een bromfietser bijzit.
Dan heeft die in ieder geval een goede dag.
Wordt dan waarschijnlijk later wel eerder motorrijder....
Dan kan het gebeuren dat daar ook wel eens een keer een bromfietser bijzit.
Dan heeft die in ieder geval een goede dag.
Wordt dan waarschijnlijk later wel eerder motorrijder....
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Mij valt op dat groeten vaak meer een ding is in Nederland.
In Duitsland gebeurt het m.i. veel minder.
Iemand anders ervaringen hiermee in andere landen dan Nederland ?
In Duitsland gebeurt het m.i. veel minder.
Iemand anders ervaringen hiermee in andere landen dan Nederland ?
Dat is ook mijn ervaring
Laatst gewijzigd door Stephan op 26 mei 2012, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
-
- Honda NC750X DCT
Ik ben het niet met BertG en Freba eens.
Bijna altijd word ik teruggegroet.
Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal als eerste groet.
Bijna altijd word ik teruggegroet.
Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal als eerste groet.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Koen
- Honda Goldwing
Ik rij vrij veel in de grensstreek NL-BE en ik moet zeggen dat motorrijders aan beide kanten van de grens even vrolijk (terug)groeten.
Wel merk ik dat sportmotorrijders minder geneigd zijn hun hand op te steken (bang de ideale stroomlijn te verbreken?) dan bijvoorbeeld tour- en chopperrijders.
Wel merk ik dat sportmotorrijders minder geneigd zijn hun hand op te steken (bang de ideale stroomlijn te verbreken?) dan bijvoorbeeld tour- en chopperrijders.
Grtz! Koen

Ook ik groet vrijwel alles, m.u.v.:
- Asociaal rijgedrag (vanmorgen nog een die met 130 tussen auto's door zoefde en later het gas open pleurde tot 190)
- Onvoldoende beschermende kleding (blote benen/t-shirtje)
- Grote groepen Harley's
- Tegemoetkomende rijders op de andere helft van de snelweg (kans op zien is zo klein)
Verder maakt racer, toermotor, offroad etc mij echt niets uit.
Als ik een motor inhaal groet ik met mijn rechterbeen. Tegemoetkomenden groet ik standaard door mijn linkerhand uit te steken. Een simpel knikje als ik mijn hand op de koppeling heb.
- Asociaal rijgedrag (vanmorgen nog een die met 130 tussen auto's door zoefde en later het gas open pleurde tot 190)
- Onvoldoende beschermende kleding (blote benen/t-shirtje)
- Grote groepen Harley's
- Tegemoetkomende rijders op de andere helft van de snelweg (kans op zien is zo klein)
Verder maakt racer, toermotor, offroad etc mij echt niets uit.
Als ik een motor inhaal groet ik met mijn rechterbeen. Tegemoetkomenden groet ik standaard door mijn linkerhand uit te steken. Een simpel knikje als ik mijn hand op de koppeling heb.
- ronwolters
- Honda NT650V
- Contacteer:
Groeten of niet?
ik ben een groentje op de motor: al 20 jaar mijn motorrijbewijs en pas sinds een maand of 3 mijn eerste motor (jawel: een Deauville 650
)
Ik geniet van het motorrijden en groet natuurlijk iedereen die ik tegenkom die ook op een motorfiets zit
Het valt mij al op dat niet alle motorfietsers even fanatieke groeters zijn (crossmotorrijders bv groeten weinig) maar gisteren kwam ik een paar trikes en nog zo'n motorscooter met 2 wielen aan de voorkant tegen en ik vroeg mij ineens af wat de 'code' is onder motorrijders.
Mijn vraag is dus:
Groeten motorrijders (Deauvillers):
- motorscooters (bv Suzuki Burgman)
- trikes
- motordriewielers
- BMW C1
-...?
Ronald

Ik geniet van het motorrijden en groet natuurlijk iedereen die ik tegenkom die ook op een motorfiets zit

Het valt mij al op dat niet alle motorfietsers even fanatieke groeters zijn (crossmotorrijders bv groeten weinig) maar gisteren kwam ik een paar trikes en nog zo'n motorscooter met 2 wielen aan de voorkant tegen en ik vroeg mij ineens af wat de 'code' is onder motorrijders.
Mijn vraag is dus:
Groeten motorrijders (Deauvillers):
- motorscooters (bv Suzuki Burgman)
- trikes
- motordriewielers
- BMW C1
-...?
Ronald
grt Ronald
- Koen
- Honda Goldwing
Re: Groeten of niet?
Allereerst maar even een begroeting hier: welkom op het forum en veel veilige en vooral plezierige kilometers gewenst!
Volgens mij is er geen regel of code oid, maar persoonlijk groet ik geen trikes, BMW C1 (die zie je, logischerwijs, ook nauwelijks of nooit rijden), of "motorrijders" in korte broek/t-shirt.
Verder eigenlijk alles, incl. MP3's, als ik het op tijd zie en mijn handen en/of aandacht niet ergens anders dringender nodig heb
Volgens mij is er geen regel of code oid, maar persoonlijk groet ik geen trikes, BMW C1 (die zie je, logischerwijs, ook nauwelijks of nooit rijden), of "motorrijders" in korte broek/t-shirt.
Verder eigenlijk alles, incl. MP3's, als ik het op tijd zie en mijn handen en/of aandacht niet ergens anders dringender nodig heb

Grtz! Koen

Lees dit eens
Staat ook eens stukje over Goldwing rijders
http://www.gerritspeek.nl/motor/gs-motoren_groeten.html" opent="in(nieuw);venster;

Staat ook eens stukje over Goldwing rijders

http://www.gerritspeek.nl/motor/gs-motoren_groeten.html" opent="in(nieuw);venster;
-
- Triumph Trophy SE
Hoi Ronald en welkom.
Mijn gedragscode: Gewoon groeten. Doet geen pijn en als ze niet terugzwaaien hebben ze je vast niet gezien.
Gr.
Jeroen
Mijn gedragscode: Gewoon groeten. Doet geen pijn en als ze niet terugzwaaien hebben ze je vast niet gezien.
Gr.
Jeroen
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Harley Davidson Sport Glide
ik groet ook bijna elke motor rijder
ik goet niet naar die idiooten in T-shirt en kortbroek die weten niet waar ze mee bezig zijn
verder maakt het mijn niet uit waarop ze rijden
ik goet niet naar die idiooten in T-shirt en kortbroek die weten niet waar ze mee bezig zijn
verder maakt het mijn niet uit waarop ze rijden
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 

- Koen
- Honda Goldwing
Ik ken het stukje inderdaad. Maar dat punt 2 is opgelost bij de Goldwing. Ipv een knop is het een sensor in de linkerspiegel. Even je hand ervoor heen en weer bewegen volstaatBennos schreef: Staat ook een stukje over Goldwing rijders

Grtz! Koen

-
- Motorloos
Die modificAtie zit ook op mijn 1500 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Ik groet elke motorrijder op welke motor dan ook en met welke kleren ook aan.
Een ieder geniet van het motorrijden en ik ook.
Ga niet moeilijk doen over trike, MP3 of frivole kleding.
Een ieder geniet van het motorrijden en ik ook.
Ga niet moeilijk doen over trike, MP3 of frivole kleding.
Wat is dat voor sensor?Koen schreef:Ik ken het stukje inderdaad. Maar dat punt 2 is opgelost bij de Goldwing. Ipv een knop is het een sensor in de linkerspiegel. Even je hand ervoor heen en weer bewegen volstaatBennos schreef: Staat ook een stukje over Goldwing rijders

Laatst gewijzigd door Bennos op 18 aug 2014, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, vandaar mijn

Edit: toen was het bericht ineens weg...

Edit: toen was het bericht ineens weg...