Motorfiets op LPG

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Bennos

Motorfiets op LPG

Bericht door Bennos »

Nooit van gehoord!

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr" opent="in(nieuw);venster;
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6360
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Koen »

Ik ken wel verhalen van mensen die hun motor ombouwen voor LPG.
Maar je ziet ze zelden of nooit inderdaad...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Bennos »

Dat vind ik niet vreemd ook, zo'n lelijke tank erop, nog maar te zwijgen over klepzittingen die kapot gaan en storingen, bah!
Gas is om op te koken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ingrid
BMW R1200RT
Berichten: 634
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
Locatie: Boekel

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Ingrid »

Juist.

Motor verkopen en op een fiets gaan rijden, want die loopt op boterhammen.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7201
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door ikkieman »

Hoezo zouden de klepzittingen dan kapot gaan? Ik zie het probleem met LPG eigenlijk niet zo. Doet het op de plek van je topkoffer, of in het geval van een Goldwing, in de topkoffer en probleem opgelost.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Bennos »

Omdat een LPG verbranding heter is en er geen smering is die er bij benzine wel is.
Bij auto's niet anders, google er maar eens op.
Er zijn zelfs speciale LPG koppen met hardere klepzittingen voor bepaalde merken.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7260
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Frank »

Ingrid schreef:Juist.

Motor verkopen en op een fiets gaan rijden, want die loopt op boterhammen.

Pardon? :shock: :uh

"Loopt" op boterhammen! :cf1

:l
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Geert »

Hier een verhaal.van iemand die met zijn motor op gas rijdt.
Ik kom deze BMW wel eens tegen op de A73.
http://www.motoropgas.nl/index.html" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Yella

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Yella »

Bedoel je niet de A7?
5 jaar geleden werd ik daar wel eens ingehaald door volgens mij deze BMW. En een enkele keer zag ik hem tanken bij een pomp in Lambertschaag. Ik ben 4 jaar die kant niet meer opgeweest. Maar inmiddels rij ik weer dagelijks op de A7 en toevallig zag ik die gasmotor weer tanken bij Lambertschaag vorige week.
Laatst gewijzigd door Stephan op 25 nov 2014, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7201
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door ikkieman »

Als je het doet voor het geld zou je ook op diesel kunnen gaan rijden. Ik zag bij mijn vorige werkgever met enige regelmaat een Track T800-CDI staan.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gustaf Larson

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Gustaf Larson »

Prachtig! Jammer dat niemand het fabrieks-af levert met een mooie geïntegreerde tank!
Yella

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Yella »

ikkieman schreef:Als je het doet voor het geld zou je ook op diesel kunnen gaan rijden. Ik zag bij mijn vorige werkgever met enige regelmaat een Track T800-CDI staan.
Dan zou je ook electrisch kunnen gaan rijden. Alleen is de actieradius wat beperkt.
Voor het goedkope rij ik in de koude tijd een Chevrolet Spark Bifuel voor woon/werk. Rijdt ongeveer 1 op 15 op gas. Ik kom met benzine en gasverbruik op ca. 4.5 cent per km aan brandstofkosten. Dat redde mijn Deauv 650 lang niet met 1 op 22 op benzine. Mijn huidige 700 heb ik nog maar 100 km mee gereden, weet het dus nog niet.
Ooit heb ik eens het verhaal gelezen van die BMW rijder op gas. Inbouw is nogal prijzig. Duurder dan voor een auto. Zo uit mijn herinnering iets van minimaal 3500 euro. Voor een auto ben je de helft slechts kwijt. Voordeel is dat de Staat geen verhoging van de houderschapsbelasting kent voor een motor op gas. Maar als je de investering bekijkt, is op gas rijden voor een motor nog niet direct voordelig.
Bennos

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door Bennos »

Zie hier de Track CDI.
http://link.marktplaats.nl/m873341754" opent="in(nieuw);venster;
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7201
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Motorfiets op LPG

Bericht door ikkieman »

Als ik die BMW-rijder moet geloven dan gaat de inbouw zeker weten uit kunnen. Hij geeft aan dat hij veel km's maakt en dat zijn onderhoudsintervallen behoorlijk opgeschoven zijn.
Die Track CDI is erg leuk. Ook qua looks zeker niet verkeerd en als je bedenkt dat het geheel makkelijk 1:30 rijdt (voor den vlamingen, 3,3 l/100 km) is het zeker het overwegen waard.
Electrisch rijden is op een motor voor woon/werk verkeer ook de moeite waard om naar te kijken. Natuurlijk zijn de eerste investeringskosten hoog (om en nabij de 18.000 euro), maar je betaald vervolgens ongeveer €2,50 voor een 'volle tank'. Die tank brengt je bij de meeste merken ongeveer 100 a 150 km ver. Zeker bij de Zero motorfietsen is het de moeite van overwegen waard aangezien het opladen gebeurt met een gewone computerkabel. Als 'motor van de zaak' echt het overwegen waard.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”