Met zen 2je op de duv zo wel de650&700

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
John

Met zen 2je op de duv zo wel de650&700

Bericht door John »

goeie dag alle maal hier John
Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen met de duv met zen 2e
en bepakking
I
ik rij zelf nog met de NTV ik ben veel met deze op stap geweest met zen2e wat verschilt het met de 700 en de 650 merk je goed het verschil
Gr John&Kitty
Bennos

Re: Met zen 2je op de duv zo wel de650&700

Bericht door Bennos »

Ik heb hier vanzelfsprekend geen ervaring mee, wat ik wel weet is dat z'n max laadvermogen 196 Kg is.
Daar zit je m.i. zo aan met twee volwassenen en bepakking.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Persoonlijk heb ik geen ervaring met de 650 omdat ik een 700 heb.
Afgelopen 2 jaar als gevolg van panne bij twee andere deelnemers aan de Eiffelrit, met "extra bagage" achterop in de vorm van een medereiziger terug gekomen naar Nederland.

Je merkt dan wel dat er iemand achterop zit, maar wat extra draaien aan het gas is voldoende om mee te komen met de groep.
Ik krijg sterk de indruk dat mensen het vervelend vinden om met z'n tweeen op een Deauville te rijden omdat hij te weinig "power" heeft. Ik denk dat diezelfde mensen gewoon niet genoeg aan het gas draaien.

De paar extra PK's van de 700 t.o.v. de 650 zijn natuurlijk wel handig.
Afgelopen zondag nog de Zuid-Hollandrit gereden met mijn zus achterop.
Persoonlijk vind ik de Deauvile fijner rijden met wat meer gewicht. Ligt hij lekker stevig op de weg.
Overigens is het bij volle bepakking wel verstandig om de voorveerspanning van de achterveer op te draaien naar maximaal.
Scheelt een heel stuk. Progressieve vering aan de voorzijde doet ook wonderen.

Enige tijd geleden heb ik als leenfiets een NTV meegekregen. Deze was waarschijnlijk uit het jaar kruik want de NTV is in mijn ogen op geen enkele wijze te vergelijken met de 650 en al helemaal niet met de 700.

Als je een overstap overweegt dan zou ik voor stellen om eerst zelf eens een proefrit te maken van een uur.
En daarna nog een proefrit met een passagier achterop. Dan weet je pas waar je het over hebt.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.
Als er vragen zijn......
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ROADKING

Bericht door ROADKING »

Ikzelf rij met de 650,

normaal altijd alleen , voor woon-werkverkeer, is best wel een lichte fiets,
heeft toch wel wat last van turbulentie vanwege de topcase, best wel wennen in het begin, zeker als je in de luchtstroom zit van een hoge vrachtwagen die je aan het inhalen bent, als je een met 2 bent is dit een pak minder en dus aangenamer om te rijden,
maar dan vind ik dat de vering aardig wat tekort komt, ik weeg zelf droog aan de haak 103 kg en m'n vrouwtje scherp 70kg , ingepakt in kleding en motorgear mag je er in het totaal toch wel 12kg bijtellen, de achtervering staat op z'n max opgedraaid en slaat dan nog heel makkelijk volledig dicht.

Nu dat ongemak neem ik er gewoon bij om dat de fiets eigenlijk enkel en alleen dient om te gaan werken en dan rij ik dus alleen,
om te gaan toeren gebruik ik meestal een andere motor(H-D Roadking) die veel comfortabeler is, heeft luchtvering = geweldig,
maar ik rij wel graag met de 650, je kan er aardig sportief mee rijden, het is geen raket maar gaat goed mee met zwaardere fietsen, je moet dan wel goed gassen, maar harder dan 160 is niet zo leuk , met een zwaardere sporttouring gaat dat wel beter, bvb Triumph Trophy, die krijgt het moeilijk vanaf 185, oeps ik ben aan het afdwalen,

je kan de fiets gerust berijden met 2 + bagage, je moet enkel je rijstijl wat aanpassen en opletten voor drempels en natuurlijk is z'n rijgedrag anders dan een blote fiets, een blote fiets vind ik persoonlijk veel meer motor dan zo'n tupperwaredoos maar die doos is dan wel veel gemakkelijker om van alles meetenemen, ja moet het vooral zelf wikken en wegen, ik heb de brede kofferschelpen eropstaan, maakt je veel minderbeweeglijk in de file, met de blote fiets kijk je, okay stuur kan erdoor, de rest volgt, moet ik niet doen want de achterkant is breder dan de voorkant, opletten moetje altijd maar dan toch nog iets beter :D
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb af en toe ritten gereden met passagier achterop. Zelf ben ik al niet de kleinste/lichtste dus met passagier achterop denk ik niet dat ik onder de maximale belading van 196 kg. blijf die hierboven wordt genoemd.

Toch nooit problemen gehad om mee te komen met anderen, als je wat later opschakelt dan normaal heb je genoeg pit om vlot mee te komen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Bericht door Bennos »

Ik doelde meer op evt overbelading, gaan auto's en vrachtwagens enge dingen van doen, neem aan motorfietsen ook....
Rijden zal ie nog best prima doen, maar bochten icm hobbels, je kent het wel.
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Ik denk dat als je het forum doorzoekt, dat je best wel wat ervaringen over dit onderwerp tegenkomt.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Zowel ik als Saskia hebben eerst een 650 en later een 700 gekocht.
Mijn ervaring met 2 personen, volle zijkoffers, topkoffer, en tanktas door de Eiffel is dat ik met de 650 wat meer moest schakelen en met de 700 wat beter door kon rijden. Maar net wat Marcel zegt, het gas zit er niet voor niets op. Dus gaan met die banaan. In de heuvels moet je hem in de toeren houden. En dat kan hij makkelijk. Een meerdaagse rit met volle bagage en stevige snelheden op heen en terugweg levert nog steeds een laag verbruik op.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Hupie
Honda NT700V

Bericht door Hupie »

Ik zelf rij regelmatig met mijn vrouw of dochter en moet zeggen dat hij vooral op de snelweg lekker stabiel ligt, in de Eifel bv moet je iets harderwerken maarja dat is volgens mij met andere motoren ook zo.
Alleen omdat ik niet zo groot ben (1.69) moet ik met stoppen en als medereiziger afstapt wel stevig gaan staan, maar dit is ook een kwestie van gewenning.
wat het groepsrijden betreft moet je inderdaad iets meer gas geven, maar dat is eigenlijk ook als je alleen erop zit.
Mijn ervaring is dat als er snelle jongens meegaan je tekort komt maar daar is hij ook niet voor gebouwd, het is gewoon een lekker tourbeest.
John

Bericht door John »

Hoi allemaal bedankt tot zo ver voor jullie berichten
Ik weet met veel gewicht de standaard veren niet genoeg zijn ik heb bij mijn NTV in Werkendam mijn veren laten aan passen pro flex Progressieve veren
Ik kreeg een kompleet een andere motor trug
maar hij kon ook ons gewicht beter aan zo wel voor en achter
maar de wat mij bezig houd is kwa vermogen doet de NTV en de Deauville niet veel van me kaar onder NTV iets meer geloof ik en koppel ook niks maar de Deauville met zijn gewicht ten op zichte van de NTV zit toch wel een groot verschil
en ik geloof dat er tussen de 650duv&700 wel een verschil is kwa vermogen en koppel wat ik persoonlijk belangrijker vind
Gauw maar is proef rijden en ik ga ook is op de bt1100 buldog proberen
Gr John
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Een BT1100 is natuurlijk wel heel iets anders.

Naar mijn mening ga je nu appels met peren vergelijken om er achter te komen hoe een banaan smaakt. :mrgreen: :tg
Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Yamaha_BT1100_Bulldog

Succes met je zoektocht en testritten.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Sasfek
Honda ST1300

Bericht door Sasfek »

Ik heb idd wel een 650 gehad en nu een 700 maar ik rijd nog niet met iemand achterop. Ik kan er dus niets zinnigs over zeggen. Wel dat de 700 heel erg lekker rijdt maar dat deed de 650 ook. Haha. Hier heb je dus ook niets aan. :? :? :?
Groetjes Saskia
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”