Weer Yamaha
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Weer Yamaha
De KMAR kiest weer voor de FJR.
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/koninkli ... oor-yamaha" opent="in(nieuw);venster;
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/koninkli ... oor-yamaha" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Weer Yamaha
Tja, de politie kiest voor BMW-motoren, maar vervolgens moet de inkoopploeg op 't matje komen 

Grtz! Koen




- PtrO
- Honda NT650V
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 12 aug 2014, 19:26
- Locatie: Almere
Re: Weer Yamaha
Zou het echt wat uitmaken, welk merk enzo ?
Weet iemand ook wat serieuze criteria, echt dan zonder omkoop en bladiebla, zijn ?
Ik denk dat je met elke motor boven de zeg 800/900 CC alles goed kan afdekken, in de stad is een 250 al genoeg.
Vandaag hier in Almere, stikte het van de motormuizen en ze zijn meer dan nel genoeg om de hittpetitjes te kruizen.
Weet iemand ook wat serieuze criteria, echt dan zonder omkoop en bladiebla, zijn ?
Ik denk dat je met elke motor boven de zeg 800/900 CC alles goed kan afdekken, in de stad is een 250 al genoeg.
Vandaag hier in Almere, stikte het van de motormuizen en ze zijn meer dan nel genoeg om de hittpetitjes te kruizen.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__


2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Re: Weer Yamaha
Dat maakt wel degelijk uit, rijden al jaren hetzelfde merk omdat het erg betrouwbaar is gebleken.
Ook vanwege de inbouw van allerhande toeters en bellen, daar moet wel plek voor zijn.
Dit wordt door de eigen monteurs gedaan die deze fietsen van haver tot gort kennen en dus ook in geval van problemen het ding snel weer in orde krijgen.
800/900 cc is veel en veel te weinig, daar ga je het niet mee redden als je in moet lopen op een vluchtende verdachte, je komt grandioos tekort over de gehele range.
Daarbij is het prettig een zware (gewicht) fiets te rijden omdat je deze makkelijker en prettiger rijdt bij het escorteren en vanwege het comfort, deze heren zitten hier een gehele dienst op.
De wijkteams rijden lichter spul, vaak all-road fietsen.
Ook vanwege de inbouw van allerhande toeters en bellen, daar moet wel plek voor zijn.
Dit wordt door de eigen monteurs gedaan die deze fietsen van haver tot gort kennen en dus ook in geval van problemen het ding snel weer in orde krijgen.
800/900 cc is veel en veel te weinig, daar ga je het niet mee redden als je in moet lopen op een vluchtende verdachte, je komt grandioos tekort over de gehele range.
Daarbij is het prettig een zware (gewicht) fiets te rijden omdat je deze makkelijker en prettiger rijdt bij het escorteren en vanwege het comfort, deze heren zitten hier een gehele dienst op.
De wijkteams rijden lichter spul, vaak all-road fietsen.
Re: Weer Yamaha
Iets nuanceren: de verkeersdienst rijdt al jaren BMW.Bennos schreef:Volgens mij rijden beide diensten al jaaaaren hetzelfde merk.
Dit vanwege de vele snelwegkilometers.
De wijkpolitie reed (in Rotterdam bijv.) Honda Transalp.
Nu is dat ook BMW geworden.
Maar ik kan je vertellen dat men niet staat te juichen.
Ze rijden bij stapvoetsrijden niet prettig en niet stil.
De ketting slaat.
En hij pakt niet lekker op vanuit stapvoetsrijden.
Re: Weer Yamaha
In mijn tijd dus nog de Transalp en de Varadero, heb bij de VKP gewerkt alwaar een 'burger' Varadero in dienst was.
Dat de wijk tegenwoordig BMW rijdt, dat wist ik niet.
De VKP had toen enkel BMW's met cardan als ik het goed heb.
Geluiden om me heen omtrent deze fietsen waren toentertijd lovend.
Dat de wijk tegenwoordig BMW rijdt, dat wist ik niet.
De VKP had toen enkel BMW's met cardan als ik het goed heb.
Geluiden om me heen omtrent deze fietsen waren toentertijd lovend.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Weer Yamaha
BMW heeft al enige tijd bij de introductie van een nieuw model met geheel nieuwe techniek enkele problemen. Zie de achtervering van de ESA modellen R1200RT, rembekrachtiging (ondertussen weer afgeschaft) en de veelvuldig gehoorde klacht dat de caran na een goede ton vervangen moet worden.
Theoretisch gezien is een 800/900 cc fiets prima voor op de snelweg, ware het niet dat er ongeveer 70 kg aan valbeugels, electronica, extra zware dynamo, extra accu, lampen, AED en EHBO-kit bij op komt. Dan is je ranke, best wel rappe 800cc F800GT toch ineens van 213 kg toch al rap richting de 280 á 290 kg. Dat trekt het blokje toch iets minder goed qua overcapaciteit dan een dikke 1200/1300 die qua koppel veel beter wegkomen.
Sinds de landelijke aanbesteding bij de politie is alles hier in NL dacht ik BMW geworden qua nieuw aan te schaffen motoren. De politie in Hilversum rijdt volgens mij nog wel op een enkele losse FJR1300 tot ie vervangen moet worden. Maar ja, als ik als politie agent moest kiezen waar ik dienst zou doen, geef mij dan maar Milaan.
Theoretisch gezien is een 800/900 cc fiets prima voor op de snelweg, ware het niet dat er ongeveer 70 kg aan valbeugels, electronica, extra zware dynamo, extra accu, lampen, AED en EHBO-kit bij op komt. Dan is je ranke, best wel rappe 800cc F800GT toch ineens van 213 kg toch al rap richting de 280 á 290 kg. Dat trekt het blokje toch iets minder goed qua overcapaciteit dan een dikke 1200/1300 die qua koppel veel beter wegkomen.
Sinds de landelijke aanbesteding bij de politie is alles hier in NL dacht ik BMW geworden qua nieuw aan te schaffen motoren. De politie in Hilversum rijdt volgens mij nog wel op een enkele losse FJR1300 tot ie vervangen moet worden. Maar ja, als ik als politie agent moest kiezen waar ik dienst zou doen, geef mij dan maar Milaan.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Weer Yamaha
Koen, ik denk niet dat die Italiaanse carabinieri een laptop mee moeten naar het werk...
Hooguit een bonnending, maar de printer en mobiel zijn prima weg te werken aan de koppelriem. Ik zie ze er al vaak genoeg mee rondfietsen in NL.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Weer Yamaha
Wat je ook van die Italianen vindt: Het kiezen voor eigen land en economie bevalt mij wel.
Dan mag het best iets(!) minder praktisch zijn.
In NL beslissen minister die geen idee hebben waar ze over praten.
Neem nu Van Miltenburg. Dat ze moest googlen wat ICT betekent is al dom maar dat je dat dan roept tijdens de uitreiking van een rapport ten overstaan van iedereen die er over gaat of die er last van heeft.
In het Europese Parlement zit een opvolger van Kroes.Tijdens mijn vakantie in Duitsland voorgedragen.
Daar twitterden zijn duitse collega's dat hij eerst een cursus "Hoe start ik de PC op aan het volgen was" alvorens ze iets van hem zouden horen.
In NL vond Terhorst dat het uniform voor de straat een witte blouse met stropdas moest zijn en bandplooibroek met vouw.
En dat terwijl je dagelijks en letterlijk aan het grootste vuil van de maatschappij je handen vuil maakt.
Ook vond zij een spijkermat niet nodig, je moest ze maar aantikken als ze niet wilden stoppen.
Een een veiligheids over de blouse zoals de KMAR al jaren had werd afgedaan als onveilig omdat een evt. aanvaller kon zien waar je vest ophield.
Dat je hele bast onder de irritatie kwam te zitten en je bij tijden omviel vanwege de transpiratie en warmtestuwing omdat je van buiten naar binnen (het bureau/een pand) in je vest niet kon uit doen dat was kennelijk niet haar probleem.
En nu: een nieuw uniform met een worker als broek, een poloshirt (geen stropdas meer) en een veiligheidsvest over het uniform.
Eerdaags de langere metalen wapenstok ala ploertendoder.
En nog steeds ergens in de pipeline: een stroomstootapparaat. (Al hoop ik van niet om meerdere redenen)
Enkele jaren geleden moest de politie haar taken centraliseren: de noodhulp (surveillancedienst) deed geen aangiften en recherchewerk.
De wijkpolitie deed alleen wijkpolitie en geen noodhulp en viceversa.
En nu staan we voor de omslag dat we weer terug gaan. Beide heeft voor- en nadelen.
En nu kiest men voor 1 automotivepartner: PON. En voor motoren BMW.
Ook hier zal nog wat uit de beerput komen. Er is onlangs hard ingegrepen.
Al met al zaken waar de simpele ziel op straat zoals ik geen invloed op heb (gehad en zal krijgen).
Dus wellicht wordt het binnenkort, als na een jaar of 3 de BMW's zijn afgeschreven, Yamaha XT660's staan.
Heb ik zelf gehad...ideaal voor in de stad. Stoepranden en drempels voel je niet, trekkracht tot 60 km/uur plenti.
Heerlijk lichte (kg's) motor.
Keuzes en beslissingen waar je als personeel niets mee kunt. Je zult het er mee moeten doen. De onderzoeksjournalisten hebben meer invloed.

Jammer dat we niets van eigen bodem hebben of kunnen maken. Goed voor de economie.
Dan mag het best iets(!) minder praktisch zijn.
In NL beslissen minister die geen idee hebben waar ze over praten.
Neem nu Van Miltenburg. Dat ze moest googlen wat ICT betekent is al dom maar dat je dat dan roept tijdens de uitreiking van een rapport ten overstaan van iedereen die er over gaat of die er last van heeft.
In het Europese Parlement zit een opvolger van Kroes.Tijdens mijn vakantie in Duitsland voorgedragen.
Daar twitterden zijn duitse collega's dat hij eerst een cursus "Hoe start ik de PC op aan het volgen was" alvorens ze iets van hem zouden horen.
In NL vond Terhorst dat het uniform voor de straat een witte blouse met stropdas moest zijn en bandplooibroek met vouw.
En dat terwijl je dagelijks en letterlijk aan het grootste vuil van de maatschappij je handen vuil maakt.
Ook vond zij een spijkermat niet nodig, je moest ze maar aantikken als ze niet wilden stoppen.
Een een veiligheids over de blouse zoals de KMAR al jaren had werd afgedaan als onveilig omdat een evt. aanvaller kon zien waar je vest ophield.
Dat je hele bast onder de irritatie kwam te zitten en je bij tijden omviel vanwege de transpiratie en warmtestuwing omdat je van buiten naar binnen (het bureau/een pand) in je vest niet kon uit doen dat was kennelijk niet haar probleem.
En nu: een nieuw uniform met een worker als broek, een poloshirt (geen stropdas meer) en een veiligheidsvest over het uniform.
Eerdaags de langere metalen wapenstok ala ploertendoder.
En nog steeds ergens in de pipeline: een stroomstootapparaat. (Al hoop ik van niet om meerdere redenen)
Enkele jaren geleden moest de politie haar taken centraliseren: de noodhulp (surveillancedienst) deed geen aangiften en recherchewerk.
De wijkpolitie deed alleen wijkpolitie en geen noodhulp en viceversa.
En nu staan we voor de omslag dat we weer terug gaan. Beide heeft voor- en nadelen.
En nu kiest men voor 1 automotivepartner: PON. En voor motoren BMW.
Ook hier zal nog wat uit de beerput komen. Er is onlangs hard ingegrepen.
Al met al zaken waar de simpele ziel op straat zoals ik geen invloed op heb (gehad en zal krijgen).
Dus wellicht wordt het binnenkort, als na een jaar of 3 de BMW's zijn afgeschreven, Yamaha XT660's staan.
Heb ik zelf gehad...ideaal voor in de stad. Stoepranden en drempels voel je niet, trekkracht tot 60 km/uur plenti.
Heerlijk lichte (kg's) motor.
Keuzes en beslissingen waar je als personeel niets mee kunt. Je zult het er mee moeten doen. De onderzoeksjournalisten hebben meer invloed.


Jammer dat we niets van eigen bodem hebben of kunnen maken. Goed voor de economie.
Laatst gewijzigd door BertG op 16 okt 2014, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Weer Yamaha
Ik reed zojuist langs het plaatselijke bureau van Politie en daar stond een vrij nieuwe FJR.
Mooi hoor!
Mooi hoor!

- Ingrid
- BMW R1200RT
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:07
- Locatie: Boekel
Re: Weer Yamaha
http://politievoertuigen.nl/Motoren/01- ... otoren.htm" opent="in(nieuw);venster;
Alle merken en types op 1 site. Ook die vette Yamaha staat er op.
Alle merken en types op 1 site. Ook die vette Yamaha staat er op.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Weer Yamaha
Als ik het mij goed kan herinneren is het kuipwerk van de eerste serie aangepast door Jos Schurgers uit Haarlem. Of dat nu weer het geval is weet ik niet.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
