Laarzen verzolen.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Laarzen verzolen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Re: Laarzen verzolen.
Marcel, toen ik de Deauvillle nog had en moeite om de voeten plat op de straat te zetten bij stilstand, heeft mijn schoenmaker de hakken dikker gemaakt, geen probleem. Een goede schoenmaker kan de laarzen volgens mij weer als nieuw maken aan de onderkant. 

Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Ingrid
- BMW R1200RT

image hosting free no registration
Mijn motormuiltjes.
Ik zie niet hoe je die zou kunnen verzolen.

Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
- jack-f
- Kawasaki Vulcan
Heb ik de naam Mister Minit gebruikt, ik had het over een GOEDE schoenmaker maw een vakman, geen snelle prutser.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik heb er nieuwe zolen onder laten zetten, Perfect!!!
Gewoon bij de schoenmaker.

Gewoon bij de schoenmaker.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Motorloos
Zoals Ingrid schreef wordt voor de zolen van motorlaarzen speciaal rubber gebruikt ivm de slipvastheid. Wellicht dat een goede schoenmaker vergelijkbaar rubber gebruikt. Zoniet, dan is het wellicht niet zo verstandig je laarzen te laten verzolen. De grip die motorlaarzen geeft op een vochtige ondergrond heb je soms toch nodig 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Je slaat de spijker op zijn kop.
Mijn zolen zijn zodanig versleten dat er bijna geen profiel meer opzit. Hierdoor zijn ze een stk gladder geworden.
De laarzen zijn echter nog goed (waterdicht en geen beschadigingen) en hoeven nog niet vervangen te worden.
Mijn zolen zijn zodanig versleten dat er bijna geen profiel meer opzit. Hierdoor zijn ze een stk gladder geworden.
De laarzen zijn echter nog goed (waterdicht en geen beschadigingen) en hoeven nog niet vervangen te worden.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
dat kan niet bij alle laarzen volgens mij. Net hoe de laarzen zijn gemaakt. Heb ooit eens nieuwe laarzen in de doos gekocht via MP. Na 1 jaar gingen de zolen stuk. Ben naar een schoenmaker geweest, maar was niet te repareren. Die laarzen daarvan waren de zolen aangegoten, of hoe je het ook noemt. Net zoals op de foto hierboven. Laarzen en schoenen van leer waarvan de zolen er onder gelijmd/genaaid zitten zijn te repareren. Ik heb wel eens motorlaarzen wat naden opnieuw laten vastnaaien omdat die los gingen.