Laat weten wat je er (niet) van vindt.
Allemaal

Het is en wordt kouder

Voordat je overstapt op voet/want en neusverwarming

Natuurlijk zijn er ook veel duurdere wat vooral bepaald wordt door accu, meet -en regelsystemen wat hier verder er niet toe doet. Het goedkoopste is gewoon afzien en je koud vlees laten besterven.
Mijn pak is winddicht

Warm blijven is een kwestie van het (verstand) niet kwijtraken of de gemaakte verliezen toevoeren. Op de motor rijdend


Die warmte aanvullen en toevoeren kan op tal van manieren. Om wat serieus

Verwarming is simpel en is op de motor een kwestie van elektriciteit

Hier over praktizerend nagedacht kwam ik op niet zo unieke

Het (in)regelen en afstellen van de verwarming kan door zg. al of niet automatische geregelde aan/uit mechanismes in combinatie met je eventueel jas wat openzetten.

We hebben genoeg gebabbeld

Samengevat: we verbouwen een stoelverarming die we vastmaken aan de (binnen)voering van je motorjas.
Men heeft:
Motorjas met inritsbare binnenjas
12Volt aansluiting met zekering van 5 Ampère op de motor.
NB: Heb je geen inritbare-voering, gebruik dan wat anders waartussen je de de verwarming kan monteren.
Heb je een vaardige naaister in de buurt, dan kan je het zo mooi maken als je wilt.
Men kope/bestelle
Stoelverwarming 12 van ca 35Watt met 12V stekker.
Graag dun model waarbij de boven en
onderzijde verwarmd wordt.
Bijv. bij Conrad te bestellen voor ca €15.
Men gebruike
Torneer mesje om de naad van de sotelverwarming open te maken
Naald en draad en/of
Klitteband en/of
Drukknopen en/of
Ductape en/of
Om de losgewerkte verwarmingsmat in de jas/kleding te monteren.
Letop: Zorg er hoe dan ook voor dat de draden nooit in direct contact staan met je huid.
Wanneer je iets voelt/ziet/ruikt branden verbreek dan de electriciteit.
Men doene
1) Controleren verwarming, door het in de auto gebruiken en/of Weerstand meten van ca 4 Ohm. Bij 12volt geeft dat een vermogen van ca 36Watt bij een stroomsterkte van ca 3Ampère. Het luistert allemaal niet zo (n)auw.
2) Controleer of de kabel/stekker reeds een zekering heeft, Zo niet, gebruik voor de veiligheid een tussen zekering van max 5A zodat je geen risico hebt om gebraden te worden.
3) Men hale de stoelverwarming uit elkaar zodat je het verwarmingselement cq. dradenmatje overhoudt. Ik moest het volgende doen
- a. Met een tornmesje de gestikte rand loshalen
b. Voorzichtig de stoffen buitenzijde verwijderen, is mogelijk wat geplakt
c. Indien aanwezig, de schuimfolie verwijderen wat waarschijnlijk ook wat geplakt is.
4) Binnenjas losritsen

5) Het verwarming matje over de achterzijde van de jas uitspreiden waarbij je probeert zoveel mogelijk het midden aan te houden.
6) Het verwamingsmatje vastzetten wat naar goeddunken kan met

- a. Klittenband innaaien en opnaaien
b. Drukknopen innaaien/opknijpen
c. Vastnietten
d. Vastzetten met veiligheidsspelden
e. Vastplakken (DUCtape, dubbelzijdig plakband
f. Bedenkt het maar
Belangrijkste is dat het matje niet onder de jas uitkomt en er geen risico is dat deze (al of niet) tijdens het rijden kan loskomen.
7) Kabel zekeren

8) Kabel wegwerken bij geen gebrui. In mijn jas zit een (te klein) telefoonzakje wat hiervoor geschapen is.
9) Controleren werking, altijd handig

Eventueel in de auto, eerst met jas op de stoel en daarna aantrekken. Wanneer je een brandgeur ruikt heb je

10) Aantrekken en maar

Hieronder wat volgordelijke foto's
0.


2.



5.



8.


