Aangereden*
-
- Triumph Trophy SE
Re: Aangereden
Jongen... Wat een verhaal. Wat een muts ook! Succes met alles. Meer dan hierboven al gezegd is kan ik niet toevoegen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- roelof
- Honda NT700V
stekte met het herstel rene!! gelukkig ben je er goed afgekomen.
ik vond wel een stukje herkenning van van iets wat je schrijft erg frappant, namelijk dat wanneer je een obstakel of fietser op je pad bevind en je hebt ook een tegenligger dat je bijna altijd tegelijkertijd bij het obstakel aankomt.
dit ondanks remmen of extra gas geven!!
ik vond wel een stukje herkenning van van iets wat je schrijft erg frappant, namelijk dat wanneer je een obstakel of fietser op je pad bevind en je hebt ook een tegenligger dat je bijna altijd tegelijkertijd bij het obstakel aankomt.
dit ondanks remmen of extra gas geven!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- Koen
- Honda Goldwing
Daar zeg je zowat Roelof. Ene Murphy schijnt daar wettelijk verantwoordelijk voor te zijn 

Grtz! Koen

-
- Motorloos
René,
dring er bij de politie in ieder geval op aan dat zij PV opmaken. Die mevrouw muts is fout. Zij verandert van rijstrook en moet dan aan al het overige verkeer voorrang verlenen. Maar goed.. Dat is voer voor deskundigen en dat ben ik niet. Ik adviseer je wel om na te denken over een letselschadeclaim.
dring er bij de politie in ieder geval op aan dat zij PV opmaken. Die mevrouw muts is fout. Zij verandert van rijstrook en moet dan aan al het overige verkeer voorrang verlenen. Maar goed.. Dat is voer voor deskundigen en dat ben ik niet. Ik adviseer je wel om na te denken over een letselschadeclaim.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Heeft te maken met wettelijke bepalingen.Rene schreef:even later belde oom agent of ik nog in het zh lag had nog wat gegevens nodig voor het proces verbaal wat hij pas gaat opmaken als ik binnen vierweken niet aan het werk ben??? vreemd hoor.
Een ongeval waarvan het de genezing van het letsel 4 weken of langer duurt heet een ongeval met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg.
Anders is het 'gewoon' een ongeval met letsel.
Echter, in Rotterdam althans, geldt dat een botbreuk valt onder zwaar lichamelijk letsel.
Er wordt standaard vanuit gegaan dat een breuk een langere genezingsduur kent dan 4 weken.
Ook al ben je een supermens en genezen bij jou breuken in 2 weken, daar kijkt de wetgever niet naar.
Uitgangspunt is een doorsnee genezingsduur en niet die van het onderhavige slachtoffer. Daarom snap ik de werkwijze van de agent niet helemaal.
Tegenwoordig wordt overigens door de politie alleen nog PV opgemaakt bij verkeersongeval met letsel.
En het moge duidelijk zijn dat daarvan hier sprake is.
Hooguit kan het feit veranderen van letsel naar zwaar lichamelijk letsel....edoch er is een breuk dus zwaar lichamelijk letsel.
Ik blijf erbij: met Xenon mag je dan zèlf meer zien...je verblindt het tegemoetkomende verkeer. (edit:)Althans je loopt het risico.(einde edit)ze zei dat ze dacht dat ik een scooter reed en niet zo snel zou naderen. ook mijn verliching (xenon) had ze wel gezien. toen we zeiden dat we alle schade dus ook aan kleding en tandarts (want er is ook een stukje van mijn kroon af) op haar gingen verhalen, en ook dat mijn werkgever dat gaat doen omdat ik niet kan werken, zei ze van ik reed niet zo ver naar rechts je had er makkelijk langs gekund. en zo had nog nog wel enkele opmerkingen. zullen we dat maar aan de verzekering over laten.
Dat kan een rol gespeeld hebben in dit ongeluk.
Dat kan jezelf dus benadelen maar ook verkeer dat naast of achter je rijdt.
Als ik tijdelijk meer wil zien heb ik voldoende aan groot licht.
Is er tegemoetkomend verkeer kan ik mijn grootlicht dimmen (dimlicht), met Xenon niet.
PS1: In mijn betoog helemaal vergeten: Heel veel sterkte en beterschap.
PS2: De vraag waarom jij niet de berm instuurde is niet relevant.
De vraag waarom zij inhaalde met tegemoetkomend verkeer(1), waarom zij niet tijdig terugstuurde (2) zijn veel relevanter.
De bestuurster van de auto maakt een inschattingsfout, een ernstige zelfs, waarvan ik zou overwegen haar rijbewijs in te nemen en naar het CBR te sturen voor een rijvaardigheidstest, als in de schoenen van de agent ter plaatse stond.
Zie hier de mogelijkheid daartoe, tweede alinea, tweede zin.
Laatst gewijzigd door BertG op 26 mei 2011, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de verlichting ben ik het helemaal met Bert eens..... Er kan geen inschatting meer gemaakt worder van de snelheid van het voertuig door "overstraling". Ik begin er ook niet aan.BertG schreef:Ik blijf erbij: met Xenon mag je dan zèlf meer zien...je verblindt het tegemoetkomende verkeer. (edit:)Althans je loopt het risico.(einde edit)ze zei dat ze dacht dat ik een scooter reed en niet zo snel zou naderen. ook mijn verliching (xenon) had ze wel gezien. toen we zeiden dat we alle schade dus ook aan kleding en tandarts (want er is ook een stukje van mijn kroon af) op haar gingen verhalen, en ook dat mijn werkgever dat gaat doen omdat ik niet kan werken, zei ze van ik reed niet zo ver naar rechts je had er makkelijk langs gekund. en zo had nog nog wel enkele opmerkingen. zullen we dat maar aan de verzekering over laten.
Dat kan een rol gespeeld hebben in dit ongeluk.
Dat kan jezelf dus benadelen maar ook verkeer dat naast of achter je rijdt.
Als ik tijdelijk meer wil zien heb ik voldoende aan groot licht.
Is er tegemoetkomend verkeer kan ik mijn grootlicht dimmen (dimlicht), met Xenon niet..
Verder is dit ook een situatie van het gevolgd hebben van een VRO (al dan niet meerdere keren) zodat je denkpatroon niet zegt "ik toeter, want ik zie gevaar" maar al zoekt naar vlucht mogelijkheden! En dan denk ik niet aan circuittrainingen, maar ook aan trainingen op de weg. Waar je op je fouten gewezen wordt van waarom doe je dit, zag je die auto niet, leert kijken van het oversteken van kruisingen ect. Iedereen kan motorrijden, maar het kan altijd beter...
Ik heb het zelf eens aan de hand gehad. Een auto haalt een andere auto / vrachtwagen in (

bij René speelt natuurlijk wel het bomenverhaal, altijd lastig.....moet je dan een boom uitzoeken. Lijkt mij de slechtste optie.
Beterschap René
een boom had ik ooit al is uitgezocht, maar dat is een heel ander verhaal.
ik kan inhoudelijk op enkele reacties ingaan, maar lijkt mij misschien wel verstandig niet te doen.
of ook wel ...
Ik denk eerder dat ze verblind zou worden door de laagstaande zon die in haar gezicht stond dan mijn verlichting. Als het goed is schijnt deze zo dat bij dimlicht zei niet wordt verblind.
uitwijken was mijns inziens geen optie anders had ik dat vast en zeker gedaan. Als ik in de auto zat had ik beslist nog wel met 2 wielen de berm ingewild, ook met de bomen. Maar ik reed uiterst rechts ... is ook te zien aan waar de brokstukken hebben gelegen.
ik kan inhoudelijk op enkele reacties ingaan, maar lijkt mij misschien wel verstandig niet te doen.
of ook wel ...
Ik denk eerder dat ze verblind zou worden door de laagstaande zon die in haar gezicht stond dan mijn verlichting. Als het goed is schijnt deze zo dat bij dimlicht zei niet wordt verblind.
uitwijken was mijns inziens geen optie anders had ik dat vast en zeker gedaan. Als ik in de auto zat had ik beslist nog wel met 2 wielen de berm ingewild, ook met de bomen. Maar ik reed uiterst rechts ... is ook te zien aan waar de brokstukken hebben gelegen.
Als het goed is staat elke voertuigverlichting zó afgesteld.Rene schreef:Als het goed is schijnt deze zo dat bij dimlicht zei niet wordt verblind.
Doch het felle witte licht, zeker in combinatie met de hoogt waarop deze lamp(en) op een motor zit(ten),
en de hoogte waarop een automobilist zit, maakt dat je er niet 'langs' kunt kijken en je daar een soort blindspot creërt bij je 'opponent'.
En, zoals al gezegd, het was al moeilijk inschatten hoe snel iets op je af komt als het loodrecht op je af komt.
Helemaal als je de contouren daarvan niet kunt zien omdat je in een witte bol kijkt.
Dat bedoel ik. Zelfs de laagste laagstaande zon staat hoger dan je koplamp.Rene schreef:Ik denk eerder dat ze verblind zou worden door de laagstaande zon
En als je zegt dat ze wel door de zon verblind kan worden, waarom kan dat niet door je koplamp?
Als ik meer licht wil schakel ik mijn grootlicht aan. Als het niet meer nodig is of er zijn tegenliggers kan ik het uit doen.
Idem als ik eventjes dubbel geparkeerd sta. Dan schakel ik mijn dimlicht uit en laat mijn stadslicht branden.
Ook als ik sta te wachten op iemand die uit een in-/uitrit moet steken (vrachtwagens bijv.) en/of langs mij heen moet.
Dan kunnen zij beter inschatten of dat veilig kan en de contouren beter zien middels hun eigen verlichting en worden zij niet verblind door de mijne.
- Hans van D
- Motorloos
Maar het gaat er hier toch om dat zij de geparkeerde auto goed ziet, deze passeert en vervolgens snel weer naar rechts gaat. De komst van een lichtgevend monster zou alleen al een reden zijn om het naar de rechterkant van de weg gaan te bespoedigen.
Het probleem ontstond, omdat ze links bleef rijden. Daar kan de Xenonverlichting toch nooit de oorzaak van zijn?
Het probleem ontstond, omdat ze links bleef rijden. Daar kan de Xenonverlichting toch nooit de oorzaak van zijn?
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
....of om helemaal niet in te halen totdat het monster voorbij is.Duiffie schreef:De komst van een lichtgevend monster zou alleen al een reden zijn om het naar de rechterkant van de weg gaan te bespoedigen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ik mocht van meneer chirurg weer naar huis.
volgens hem zag tot op heden alles er niet verontrustend uit.
Volende week moet ik terug komen bij de traumachirurg ... (slik)
wat gaat die doen dan? iemand enig idee?
volgens hem zag tot op heden alles er niet verontrustend uit.
Volende week moet ik terug komen bij de traumachirurg ... (slik)
wat gaat die doen dan? iemand enig idee?
Die automobilist heeft gewoon
een grove inschattingsfout gemaakt!
Hoe vaak gebeurt het dat ze denken "oh, dat kan nog wel" niet realiserend dat het een motor betreft die net zo hard als een auto rijdt.........
2. Ze heeft al haar aandacht bij het te passeren voertuig, waardoor ze al helemaal niet meer rekening houdt met René...... Die kwam op het 2e plan..... met alle gevolgen van dien. Dus dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen kan ook een fabelen....
Bij een VRO cursus, door (toen nog) het MRO gegegeven instructeur zei: "Er zijn maar weinig mensen die 2 dingen tegelijk kunnen". En mensen van de KLPD worden daar ook op getraind.
Met al dit gefilosofeer wordt je ook niet gezond, daarom wens ik je een snelle beterschap toe. Doe rustig aan, en het beste.
Ciao Arno

1. Het kan nog wel zal ze gedacht hebben......ze zei dat ze dacht dat ik een scooter reed en niet zo snel zou naderen. ook mijn verliching (xenon) had ze wel gezien..
Hoe vaak gebeurt het dat ze denken "oh, dat kan nog wel" niet realiserend dat het een motor betreft die net zo hard als een auto rijdt.........
2. Ze heeft al haar aandacht bij het te passeren voertuig, waardoor ze al helemaal niet meer rekening houdt met René...... Die kwam op het 2e plan..... met alle gevolgen van dien. Dus dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen kan ook een fabelen....
Bij een VRO cursus, door (toen nog) het MRO gegegeven instructeur zei: "Er zijn maar weinig mensen die 2 dingen tegelijk kunnen". En mensen van de KLPD worden daar ook op getraind.
Met al dit gefilosofeer wordt je ook niet gezond, daarom wens ik je een snelle beterschap toe. Doe rustig aan, en het beste.
Ciao Arno

Oh? Wat doet iemand die verblind wordt?
Die knijpt zijn ogen dicht (om te focussen) en kan gedesorienteerd raken, en dus is de kans aannemelijk dat ze niet meer weet waar ze zich precies op de rijbaan bevindt.
Kan ze nog verder naar rechts of rijdt ze al op haar eigen baan.
En mensen kunnen als ze schrikken bevriezen: ze doen niets meer (remmen) of niets anders meer dan ze aan het doen waren (doorrijden/constant gas).
Die knijpt zijn ogen dicht (om te focussen) en kan gedesorienteerd raken, en dus is de kans aannemelijk dat ze niet meer weet waar ze zich precies op de rijbaan bevindt.
Kan ze nog verder naar rechts of rijdt ze al op haar eigen baan.
En mensen kunnen als ze schrikken bevriezen: ze doen niets meer (remmen) of niets anders meer dan ze aan het doen waren (doorrijden/constant gas).
-
- Triumph Trophy SE
Traumachirurg klinkt erger dan dat het is. Trauma is alles als een wond e.d.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Een traumachirurg is een chirurg die zich bezighoudt met de behandeling van patienten na een ongeval. De traumachirurg heeft een brede algemene chirurgische basisopleiding, die zich later heeft toegespitst op de (chirurgische) behandeling van ongevalpatiënten. Omdat bij een ongevalpatiënt de letsels zich vaak niet beperken tot alleen botbreuken, maar ook hersenletsels, longletsels, vaat- en darmletsels veelvuldig voorkomen, heeft de traumachirurg een brede visie op de totale ongevalpatiënt.
In tegenstelling tot sommige andere landen, behandelt een traumachirurg in Nederland dus ook de patiënten met botbreuken. In grote delen van de wereld is het onderscheid in "chirurgisch trauma" (bv. schot- en steekverwondingen of inwendige bloedingen van de buik en borstholte) en "orthopedisch trauma" (botbreuken) veel strikter en zal de operatieve behandeling van botbreuken alleen door een orthopeed gebeuren. In Nederland (en vele andere landen) behandelt de traumachirurg dit echter allemaal zelf, omdat deze letsels vaak tegelijk aanwezig zijn bij ongevalspatienten. Al met al wordt in Nederland circa 80% van de operaties aan botbreuken door traumachirurgen verricht en slechts 20% door orthopedisch chirurgen.
Bron
In tegenstelling tot sommige andere landen, behandelt een traumachirurg in Nederland dus ook de patiënten met botbreuken. In grote delen van de wereld is het onderscheid in "chirurgisch trauma" (bv. schot- en steekverwondingen of inwendige bloedingen van de buik en borstholte) en "orthopedisch trauma" (botbreuken) veel strikter en zal de operatieve behandeling van botbreuken alleen door een orthopeed gebeuren. In Nederland (en vele andere landen) behandelt de traumachirurg dit echter allemaal zelf, omdat deze letsels vaak tegelijk aanwezig zijn bij ongevalspatienten. Al met al wordt in Nederland circa 80% van de operaties aan botbreuken door traumachirurgen verricht en slechts 20% door orthopedisch chirurgen.
Bron
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Missy
- Honda NT650V
Alle raad en meningen met alle respect gelezen en gewogen beschouwend..
Mevr MUTS... zat fout.!
Nu ben ik nog geen doorgewinterde rijder zoals de meeste hier, maar mijn theorie-examen zit nog dermate vers in mijn geheugen dat mijn eerste gedachte
was: 'Als een obstakel zich aan mijn kant van de weg bevindt, en er is tegemoetkomend verkeer, dan moet ik die voorrang geven'.
Dus (zelfs zoals zij onnozel opmerkt "dat ze dacht dat jij een brommer was") voor alle voertuigen die wettelijk gezien op die weg mogen rijden.
Mijnheer agent heeft duidelijk geen zin in het bijbehorende papierwerk.
En hou die dame in de gaten.. ze speelt de onschuldige hier, en dat zielige gezichtje zou haar wel eens ver kunnen krijgen...
(vrouwen kunnen DAT wèl tegelijk met andere dingen)
En Rene... heel veel sterkte.. sterk lekker aan en herstel goed..
Mevr MUTS... zat fout.!
Nu ben ik nog geen doorgewinterde rijder zoals de meeste hier, maar mijn theorie-examen zit nog dermate vers in mijn geheugen dat mijn eerste gedachte
was: 'Als een obstakel zich aan mijn kant van de weg bevindt, en er is tegemoetkomend verkeer, dan moet ik die voorrang geven'.
Dus (zelfs zoals zij onnozel opmerkt "dat ze dacht dat jij een brommer was") voor alle voertuigen die wettelijk gezien op die weg mogen rijden.
Mijnheer agent heeft duidelijk geen zin in het bijbehorende papierwerk.
En hou die dame in de gaten.. ze speelt de onschuldige hier, en dat zielige gezichtje zou haar wel eens ver kunnen krijgen...
(vrouwen kunnen DAT wèl tegelijk met andere dingen)

En Rene... heel veel sterkte.. sterk lekker aan en herstel goed..

"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
- Catbustingdog
- Motorloos
als ik goed gelezen heb gebeurde het ongeval rond 1905 uur, dus,bij volledig daglicht. Dit is eveneens ook duidelijk zichtbaar op de geposte foto's.BertG schreef:Oh? Wat doet iemand die verblind wordt?
Vermits ook ik dat "verblindende xenon licht " op mijn motorfiets heb ben ik eens gaan testen, mijn schoonzoon op de motor, en ik in blik.
Je wordt bij dag HELEMAAL NIET verblind door dat xenon lichtje. Toegegeven, het is sterk licht, en inderdaad, bij duisternis is het voor de tegenligger niet echt aangenaam, maar bij dag is er niet echt een vorm van hinder!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Even goed opletten: het argument van verblinding door de zon kwam niet van mij.
En verder: omdat jouw lamp van jouw fiets in de door jou gehanteerde proefopstelling niet verblindde betekent nog niet dat dàt het bewijs is dat
geen enkele motorlamp in geen enkele situatie verblindt.
Ik vind het nochthans een boute conclusie die verre van maatgevend is.
En verder: omdat jouw lamp van jouw fiets in de door jou gehanteerde proefopstelling niet verblindde betekent nog niet dat dàt het bewijs is dat
geen enkele motorlamp in geen enkele situatie verblindt.
Ik vind het nochthans een boute conclusie die verre van maatgevend is.
Xenon achteraf inbouwen bij motoren is volgens mij ook helemaal niet goed!
Hier kwam ik een mooi voorbeeld tegen "Xenon inbouwen kawasaki", als het iets donkerder is
uit:
http://www.auto-tuning-guide.com/motorxenon.html

Dan kan je beter je 2e koplamp doorlussen.
Om weer on-topic te komen......
Het zal voor Rene wel even een langdurige kwestie worden tussen het getouwtrek van de verzekeringsmaatschappijen. De een wil zoveel mogelijk vangen en de ander zo min mogelijk betalen..... en Rene voorlopig in de kreukels.
Hopelijk geeft die vrouw snel toe dat ze schuldig is......
Hier kwam ik een mooi voorbeeld tegen "Xenon inbouwen kawasaki", als het iets donkerder is
uit:

Dan kan je beter je 2e koplamp doorlussen.
Om weer on-topic te komen......
Het zal voor Rene wel even een langdurige kwestie worden tussen het getouwtrek van de verzekeringsmaatschappijen. De een wil zoveel mogelijk vangen en de ander zo min mogelijk betalen..... en Rene voorlopig in de kreukels.
Hopelijk geeft die vrouw snel toe dat ze schuldig is......
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Okey, dames en heren. Ondanks dat dit in het praatcafé staat, stel ik toch voor dat we nu inderdaad weer verder gaan over de oorsprong van het onderwerp. Graag deze discussie over xenon vanaf nu elders voeren.

Re: Aangereden*
net terug van de trauma chirurg nou het was een trauma.
In eerste instantie leek het goed uit te zien volgens de chirurg foto en wat hij zag vond hij oke.
Voor mij voelde het niet zo en we kwamen tot het compromis om nog een foto te maken hoe het er nu uit zag.
Zo gezegd zo gedaan. Van vleugel B0 naar A1 foto gemaakt en weer terug voor de uitslag.
Na veel TJA en EUHM en gekijk naar de huidige foto en hoe het voelde de uitslag;
Vrijdag wordt U geopereerd.
Het bleek dat ws in één van de eerste nachten de twee delen van het sleutelbeen over elkaar zijn geschoven. (klopt iig met wat ik gevoeld heb)
Ze gaan nieuw botweefsel en 2 botsplinters verwijderen en er een plaatje met 6 schroeven inzetten.
En hopelijk is dan alles goed.
Wordt vervogld...
In eerste instantie leek het goed uit te zien volgens de chirurg foto en wat hij zag vond hij oke.
Voor mij voelde het niet zo en we kwamen tot het compromis om nog een foto te maken hoe het er nu uit zag.
Zo gezegd zo gedaan. Van vleugel B0 naar A1 foto gemaakt en weer terug voor de uitslag.
Na veel TJA en EUHM en gekijk naar de huidige foto en hoe het voelde de uitslag;
Vrijdag wordt U geopereerd.
Het bleek dat ws in één van de eerste nachten de twee delen van het sleutelbeen over elkaar zijn geschoven. (klopt iig met wat ik gevoeld heb)
Ze gaan nieuw botweefsel en 2 botsplinters verwijderen en er een plaatje met 6 schroeven inzetten.
En hopelijk is dan alles goed.
Wordt vervogld...
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Rene dat is pech zeg!
Succes met de operatie!
Succes met de operatie!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Succes met de operatie. Ik denk dat je toch beter af bent met wat schroeven dan dat het sleutelbeen niet goed tegen elkaar groeit want dan heb je je hele leven er last van.
- Henk
- Honda NC750
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
....daar worden we allemaal niet vrolijk van.
Houd moed.
Sterkte en beterschap.
Houd moed.
Sterkte en beterschap.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Gadsamme, René. Het zit je niet mee, joh! Heel veel sterkte en beterschap.
Claudia & Stephan.
Claudia & Stephan.

-
- Honda NC750X DCT
sterkte en een spoedig herstel gewenst
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos