Verzekeringen, ik snap het niet meer..........

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Koen
Honda Goldwing

Re: Verzekeringen, ik snap het niet meer..........

Bericht door Koen »

Ingrid schreef:Bij de volledige casco dekking, ook wel all risks genoemd, geldt hetzelfde als voor de beperkte cascodekking met dit verschil dat hier de catagolusprijs bepalend is i.p.v. dagwaarde.
Dat geldt dus niet altijd.

Bij Univé (via Goldwing Club Holland-collectief) werkt dat inderdaad zo. Daar betaal ik dus voor mijn ruim 12 jaar oude Goldwing de hoofdprijs, omdat de cataloguswaarde toevallig idioot hoog is. Ik geloof er niks van dat die verzekeraar bij een schade de cataloguswaarde zou gaan uitkeren, dus waarom dan wel o.b.v. die waarde de premie berekenen?

Bij de KNMV kan ik 'm niet eens all-risk verzekeren, omdat die vinden dat motoren van 10 jaar of ouder blijkbaar te weinig waarde hebben voor een all-risk verzekering. Die lui weten blijkbaar niks van motorrijders en motoren ;)

Bij Bikerpolis krijg ik dezelfde dekking, maar mag je zelf kiezen welke waarde je wilt verzekeren: cataloguswaarde, dagwaarde, aanschafwaarde...
Dat scheelt een hele hoop, ik heb 'm nu 3 jaar tegen aanschafwaarde verzekerd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Bericht door Bennos »

Niet helemaal waar, het WA gedeelte is ook afhankelijk van het gewicht van het verzekerde voertuig en dus niet gelijk voor iedereen bij dezelfde verzekeraar.
Als ik een Goldwing WA ga verzekeren in Apeldoorn betaal ik meer premie.
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Juist Koen, ik had me wat nauwkeuriger moeten uitdrukken.
"Daar waar de catalogusprijs uitgangspunt is voor het vaststellen van de premie voor de (WA) Casco dekking." Is die motor WA casco verzekerd, heb je inderdaad lang niet altijd nieuwwaarde dekking. Het is altijd wijs om elk jaar je verzekeringen tegen het licht te houden, want dat is anders betalen voor iets waarvoor je niet bent verzekerd.

Voor wat betreft criteria als leeftijd, dagwaarde, dekkingsomvang, no-claimkorting, BM treden gewicht etc. heb ik ondervangen door de opmerking: Ga jouw premie niet vergelijken met die van anderen, want dat is appels met gebakken aardappelen vergelijken.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Nou, voor een deel klopt het dus wel, Univé wil all-risk alleen doen tegen cataloguswaarde. Een motor van 12 jaar oud verzekeren voor 34000 euro is vrij zinloos...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Bericht door Bennos »

Tenzij ze ook naar die standaarden uitkeren....
Dat dan weer niet!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Dan vouw ik 'm morgen nog om 'n betonpaaltje heen :tg
Per ongeluk, uiteraard ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Och ja, verzekeringen...

Zojuist de verzekeringen van alle drie onze voertuigen met dezelfde dekking naar de ANWB overgeheveld. Scheelt ons maar liefst 600,- Euro per jaar. :shock: En dat ondanks de collectiviteits-korting via mijn werkgever bij mijn vorige verzekeraar.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”