De vlam is gedoofd
- Koen
- Honda Goldwing
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Re: De vlam is gedoofd
Even mijn schema erbij gepakt en kosten met mijn ST1100 zijn +/- €0,165 per km. dit is zonder aanschaf en afschrijving. Wel zitten hier alle aankopen en kosten bij die motor gerelateerd zijn. Onderhoud, benzine, verzekering, belasting, kleding, enz

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Honda ST1300
Balen hoor allemaal. Wat vervelend.
Heel veel succes met alles. 'T is jammer dat je de centjes maar 1 keer kunt uitgeven.
Heel veel succes met alles. 'T is jammer dat je de centjes maar 1 keer kunt uitgeven.
-
- Motorloos
Het blijft een hoop geld, maar voor ongeveer 220 eu per maand ex brandstof kun je een nieuwe auto rijden. Never extra kosten.
@Koen
Motor rijden goedkoper dan auto rijden? Dat waag ik te betwijfelen.
@Koen

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- PtrO
- Honda NT650V
Een motor is voor mij (nu) te bekijken als
1) Ontspanning waarvoor je een leuk (ik: sleutelbaar)model wilt hebben
2) Goedkoper vervoer, alles wat hooguit 8ct/km aan brandstof kost.
3) Simpel A naar B zonder files en handig boodschappen/deurparkeren
Resulterend in een Deauville, liefst de 650 want die is net even "ouderwetser".
Elektrisch en al die gadgets (ben ik dol op), is nog speelgoed en mi nog onvolwassen.
Toen ik mij Deau plat legde, overwoog ik een scooter maar wilde toch echt een motorfiets hebben.
Jammer hoe het je is vergaan en wat snel bent over(ge)varen maar leuk om jullie naar een zonniger toekomst toe te zien zeilen. Ik zal niet verder ingaan op je Pan.
Een eenvoudige motor is m.i. echt flink goedkoper dan een auto, vooropgesteld dat ik niet weet wat voor auto je dan voor ogen hebt.....
Mijn (eerlijk=eerlijk redelijk luxe) reisauto is twee à drie keer met wat ik voor m'n twee motoren rij.
Voor woon/werk, weet je beter dan ik, is natuurlijk iets met een windscherm wel aan te raden waarbij je eigenlijk niet zit te wachten op een afgeragte probleemmotor.
Ik denk dat je voor een fatsoenlijke reismotor toch nog altijd rond €2500 kwijt zult zijn.
Bij 25.000km, blabla afschrijving all-in (excl. kleding) rij je dan grofweg zeg €0,15/km, een auto gaat je geheid het dubbele kosten. Voordeel is wel dat je weersonafhankelijker maar ook parkeer/filerijker bent.
PS. Als het ook maar enigszins mogelijk is, ga geen geld lenen noch privé-leasen of hoe het ook mag heten, voor vervoer.
Je toekomst starten met lenen voor gebruikszaken, kan een slechte begin zijn. Beter een barrel van jullie dan een nieuwe van de winstmaatschappij.
Ik jouw geval, neem je tijd en maak gebruik van het toffe leenaanbod, dan wel rijden als een oude man aub.
Veel suc6 en mail met motorische aandacht is beschikbaar.
1) Ontspanning waarvoor je een leuk (ik: sleutelbaar)model wilt hebben
2) Goedkoper vervoer, alles wat hooguit 8ct/km aan brandstof kost.
3) Simpel A naar B zonder files en handig boodschappen/deurparkeren
Resulterend in een Deauville, liefst de 650 want die is net even "ouderwetser".
Elektrisch en al die gadgets (ben ik dol op), is nog speelgoed en mi nog onvolwassen.
Toen ik mij Deau plat legde, overwoog ik een scooter maar wilde toch echt een motorfiets hebben.
Jammer hoe het je is vergaan en wat snel bent over(ge)varen maar leuk om jullie naar een zonniger toekomst toe te zien zeilen. Ik zal niet verder ingaan op je Pan.
Een eenvoudige motor is m.i. echt flink goedkoper dan een auto, vooropgesteld dat ik niet weet wat voor auto je dan voor ogen hebt.....
Mijn (eerlijk=eerlijk redelijk luxe) reisauto is twee à drie keer met wat ik voor m'n twee motoren rij.
Voor woon/werk, weet je beter dan ik, is natuurlijk iets met een windscherm wel aan te raden waarbij je eigenlijk niet zit te wachten op een afgeragte probleemmotor.
Ik denk dat je voor een fatsoenlijke reismotor toch nog altijd rond €2500 kwijt zult zijn.
Bij 25.000km, blabla afschrijving all-in (excl. kleding) rij je dan grofweg zeg €0,15/km, een auto gaat je geheid het dubbele kosten. Voordeel is wel dat je weersonafhankelijker maar ook parkeer/filerijker bent.
PS. Als het ook maar enigszins mogelijk is, ga geen geld lenen noch privé-leasen of hoe het ook mag heten, voor vervoer.
Je toekomst starten met lenen voor gebruikszaken, kan een slechte begin zijn. Beter een barrel van jullie dan een nieuwe van de winstmaatschappij.
Ik jouw geval, neem je tijd en maak gebruik van het toffe leenaanbod, dan wel rijden als een oude man aub.
Veel suc6 en mail met motorische aandacht is beschikbaar.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__

-
- Triumph Trophy SE
Ed, je kan voor 220 euro per maand en een beetje brandstof zo'n 10.000 km per jaar rijden in een nieuwe auto. Dat klopt. Dat komt neer op nog geen 1000 km/maand. Dat is voor mij voor w-w-v niet haalbaar aangezien ik per maand zo'n 1500 km rijd om alleen al van en naar m'n werk te komen. Dan is een fiets nog een betere oplossing.
Peter, op dit moment rijd ik al ruiger met die 1150 dan m'n stiefvader. De banden worden zo weer mooi rond.
Het leenaanbod van hen en anderen maak ik dan ook graag gebruik van.
Peter, op dit moment rijd ik al ruiger met die 1150 dan m'n stiefvader. De banden worden zo weer mooi rond.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Honda NC750X DCT
Nou Jeroen ,
ik zal mijn fiets toch (nog) niet aan je uitlenen , als jij er RUIG mee wil rijden doe je dat maar met één van jezelf, ik zie dat niet zitten zeker niet met de spullen van een ander , maar misschien ben ik ouderwets en zuinig op anders mans spullen, maar de jeugd heeft de toekomst.
ik zal mijn fiets toch (nog) niet aan je uitlenen , als jij er RUIG mee wil rijden doe je dat maar met één van jezelf, ik zie dat niet zitten zeker niet met de spullen van een ander , maar misschien ben ik ouderwets en zuinig op anders mans spullen, maar de jeugd heeft de toekomst.

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Dat mag, maar ik heb een Goldwing en een Zafira voor de deur, rij met allebei ongeveer evenveel per jaar dus ik kan deze beiden goed vergelijken.Ed Vissers schreef: @Koen
Dan komt de Goldwing er, met name vanwege het zuinige rijden en de lagere wegenbelasting, beter uit.
Natuurlijk kan het een hoop schelen of je een klein autootje en een grote motor rijdt of andersom, maar per saldo is voor mij de auto duurder dan de motor.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Barend, dat ik ruig doe met een motor zijn jouw woorden. Ik rijd er meer mee op de grens van wat kan dan m'n stiefvader, getuige de in het midden afgesleten banden met een scherpe hoek naar het buiten nog bijna maagdelijke profiel. Ik geef aan dat ik wat meer vlak door de bocht ga dan Zoran. Dat dat ruig is, is jouw ervaring. Ik rijd er ruiger op dan hij. Dat is wat ik zeg.
Ik ben zeker ook zuinig op zijn spullen. Ik ben nog niet met de stepjes aan de grond geweest. Ik heb ook met Zoran afgesproken dat als ik iets sloop, ik het repareer. En zuinig? Die man weet het nog niet maar wanneer hij de motor terugkrijgt staat ie op nieuw rubber en met een grote beurt volledig zomerklaar voor hem.
Ik ben zeker ook zuinig op zijn spullen. Ik ben nog niet met de stepjes aan de grond geweest. Ik heb ook met Zoran afgesproken dat als ik iets sloop, ik het repareer. En zuinig? Die man weet het nog niet maar wanneer hij de motor terugkrijgt staat ie op nieuw rubber en met een grote beurt volledig zomerklaar voor hem.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- PtrO
- Honda NT650V
Ik vraag mij altijd af hoe anderen hun kosten berekenen. Het gaat er bij niet in dat je voor 2500 per jaar, laat staan met een nieuwe, auto all-in 15.000 kan rijden (16ct/km) tenzij het formaat Aygo is (waar trouwens mis mee maar met flinke kilometrages dat wel zal gaan zijn).ikkieman schreef:Ed, je kan voor 220 euro per maand en een beetje brandstof zo'n 10.000 km per jaar rijden in een nieuwe auto. Dat klopt. Dat komt neer op nog geen 1000 km/maand. Dat is voor mij voor w-w-v niet haalbaar aangezien ik per maand zo'n 1500 km rijd om alleen al van en naar m'n werk te komen. Dan is een fiets nog een betere oplossing.
Peter, op dit moment rijd ik al ruiger met die 1150 dan m'n stiefvader. De banden worden zo weer mooi rond.Het leenaanbod van hen en anderen maak ik dan ook graag gebruik van.
Ik heb al heel wat gereden en ben meer gewend aan minimaal €700-900/maand aan autokosten voor zeg 35000km/jaar (en dan ben ik nog conservatief). In de jaren dat ik 60k+ zoefde kon dat €1200-1400 worden.
Ooit een discussie met een "lolbroek", die veel goedkoper tankte/reed nl. maximaal €50 brandstof per keer met auto van z'n vader. Idem leaseauto's waarbij de boekhouder met Google in de hand mij ging vertellen dat ik te duur reed.
Kortom appels&citroenen.
Belangrijkste is dat je qua kosten eerlijk bent naar jezelf toe of zegt, "ik wil zus-zo rijden" en dan niet gaat soebatten om het onmogelijke toch acceptabel te maken, verkoopgesprekken bij het slapengaan daargelaten.
Inzake motor gebruik, was dat mijn voorzichtige tip.... waarbij ik er nog één geef: rij zodanig dat de uitlener zegt dat het best sneller kan/mag. Ik neem zonder meer aan, zal je geraden zijn, dat je de motor als een heus opgepoetst sieraad zal terugleveren. Dat geeft jou en de uitlener een warm gevoel.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
__

-
- BMW R1200RT
Jeroen, balen dat je de PAN niet meer hebt en dat je een BMW moet lenen....
Maar ondertussen weet je nu dat een BMW echt wel goed rijdt.....
Pas dus maar op dat je het BMW virus niet oploopt, als dat virus je treft dan wil je niets anders meer rijden dan BMW....
Ik heb het ook opgelopen 8 maanden geleden en ik zit nu in een fase dat het on-omkeerbaar is... ik zal mijn leven lang BMW rijden...
Ik heb een R1200RT LC
Ik heb er nog wel een Suzuki GXR 750 voor op het circuit bijgekocht omdat ik de BMW niet aan het circuit wil blootstellen....
En het huwelijksbootje...mis het niet........en ik zal er ook aan moeten geloven..
HenkH
Maar ondertussen weet je nu dat een BMW echt wel goed rijdt.....
Pas dus maar op dat je het BMW virus niet oploopt, als dat virus je treft dan wil je niets anders meer rijden dan BMW....
Ik heb het ook opgelopen 8 maanden geleden en ik zit nu in een fase dat het on-omkeerbaar is... ik zal mijn leven lang BMW rijden...
Ik heb een R1200RT LC
Ik heb er nog wel een Suzuki GXR 750 voor op het circuit bijgekocht omdat ik de BMW niet aan het circuit wil blootstellen....
En het huwelijksbootje...mis het niet........en ik zal er ook aan moeten geloven..
HenkH
BMW R1200RT LC 2015
-
- Triumph Trophy SE
Wat leuk, Henk! Tof dat jij en Cora ook hebben besloten bij elkaar te willen blijven.
Nee, ik weet nu al wel dat een R-serie BMW het voor mij niet is. Ik kan niet wennen aan het karakter van het blok, het bijgeluid van de versnellingsbak/cardan en de ongevoeligheid van wat BMW de paralever/telelever/wateverdefuckelever* (*=doorhalen wat niet van toepassing is) noemt, maar in feite een fancy naam is voor Hossack-vering.
Ik voel in het nat gewoon niet wat de voorkant doet, waar ik dat wel had bij de Pan. Toegegeven, er valt misschien wel wat af te stellen aan de vering, maar omdat het mijn motor niet is doe ik er gewoon voorzichtig mee voor zolang ik 'm nog heb.
Ik ga gewoon sparen voor wat er allemaal te koop is en proefrijden en als het me bevalt ga ik gewoon voor de beste afweging van centjes/kwaliteit.
Wel grappig, de BMW heeft de afgelopen 5 jaar ongeveer 10.000 km gereden. Ik heb nu in exact een maand al 1250 km gereden... Misschien ben ik gewoon geen mooi-weer-rijder.
Nee, ik weet nu al wel dat een R-serie BMW het voor mij niet is. Ik kan niet wennen aan het karakter van het blok, het bijgeluid van de versnellingsbak/cardan en de ongevoeligheid van wat BMW de paralever/telelever/wateverdefuckelever* (*=doorhalen wat niet van toepassing is) noemt, maar in feite een fancy naam is voor Hossack-vering.
Ik voel in het nat gewoon niet wat de voorkant doet, waar ik dat wel had bij de Pan. Toegegeven, er valt misschien wel wat af te stellen aan de vering, maar omdat het mijn motor niet is doe ik er gewoon voorzichtig mee voor zolang ik 'm nog heb.
Ik ga gewoon sparen voor wat er allemaal te koop is en proefrijden en als het me bevalt ga ik gewoon voor de beste afweging van centjes/kwaliteit.
Wel grappig, de BMW heeft de afgelopen 5 jaar ongeveer 10.000 km gereden. Ik heb nu in exact een maand al 1250 km gereden... Misschien ben ik gewoon geen mooi-weer-rijder.

-
- BMW R1200RT
Jeroen,
Jij rijdt ALTIJD, het maakt voor jouw niet uit wat voor weer het is......je bent een kilometer vreter....
Een motor moet het bij jouw gewoon altijd doen...
Maar ik daag je uit om na 1 maart een keer naar Ter Aar te komen, kun je het verschil voelen tussen een R1150 en een LC en geloof me....je weet niet wat je meemaakt....
Henk
Jij rijdt ALTIJD, het maakt voor jouw niet uit wat voor weer het is......je bent een kilometer vreter....
Maar ik daag je uit om na 1 maart een keer naar Ter Aar te komen, kun je het verschil voelen tussen een R1150 en een LC en geloof me....je weet niet wat je meemaakt....
Henk
BMW R1200RT LC 2015
-
- Honda NT650V
Lastige keuzes Jeroen.
Hopelijk vindt je snel een goeie oplossing zodat we je gewoon kunnen blijven begroeten bij de clubritjes etc.
Hopelijk vindt je snel een goeie oplossing zodat we je gewoon kunnen blijven begroeten bij de clubritjes etc.
Grts,
Ron
"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."
2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Ron
"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."
2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
-
- Triumph Trophy SE
Ik heb die LC gereden en ben daar wel positiever over dan de 1150, maar nog steeds is het veringgedeelte niet mijn ding, plus de knoppenwinkel is heel anders dan anders.HenkH schreef:Jeroen,
Henk
En inderdaad, een motor moet het altijd doen. Maar als ik iedere 10.000 km naar de garage moet (Honda 12.000 km, Triumph 16.000 km) ben ik vast ook niet het goedkoopste uit.
-
- BMW R1200RT
De knoppen winkel op de LC, knipperlichten zijn net als de Honda..de rest is ff wennen..
Bij een 10.00 beurt hoeft bij de LC alleen de noodzakelijke dingen te worden vervangen..
Wel elke 10.000 olie en oliefilter en remolie.
Maar bougies en luchtfilter elke 20.000...(kun je ook zelf doen).
Remblokken kun je zelf als deze versleten zijn...banden doe je bij Ed van Weel....
Ik was bij mijn eerste 10.000 beurt 178,00 euro kwijt..
Vindt ik wel meevallen.
HenkH
Bij een 10.00 beurt hoeft bij de LC alleen de noodzakelijke dingen te worden vervangen..
Wel elke 10.000 olie en oliefilter en remolie.
Maar bougies en luchtfilter elke 20.000...(kun je ook zelf doen).
Remblokken kun je zelf als deze versleten zijn...banden doe je bij Ed van Weel....
Ik was bij mijn eerste 10.000 beurt 178,00 euro kwijt..
Vindt ik wel meevallen.
HenkH
BMW R1200RT LC 2015
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
-
- Triumph Trophy SE
Klopt. Maar dan komen er kleppen bij die gesteld moeten worden. Koelvloeistof. Een beetje klussen aan de electriek wordt taai aangezien het CANBUS systeem niet zo blij is met geknoei. Na 10 beurtjes een nieuwe koppeling en cardanas.
Oh, en ik ben nog steeds niet blij met de koppelkromme van dat boxerblok... En om nou even jouw bijna nieuwe 1200 te gaan rijden in de regen lijkt me geen goed idee. Zeker als ik niet zo'n fijn gevoel heb bij regenrijden met het veringsysteem van BMW. Ik ben dan eerder benieuwd naar die R1200RS...
Oh, en ik ben nog steeds niet blij met de koppelkromme van dat boxerblok... En om nou even jouw bijna nieuwe 1200 te gaan rijden in de regen lijkt me geen goed idee. Zeker als ik niet zo'n fijn gevoel heb bij regenrijden met het veringsysteem van BMW. Ik ben dan eerder benieuwd naar die R1200RS...