De vlam is gedoofd

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
ikkieman
Triumph Trophy SE

De vlam is gedoofd

Bericht door ikkieman »

Na enig gedoe met kabelbomen, discussies over haalbaarheid en tijd voor reparaties is de kogel door de kerk en ook al gelijk uitgevoerd. Onze pan european is verkocht.

Omdat Ellen en ik van plan zijn om dit jaar ons huwelijksbootje eindelijk te laten varen zit er voorlopig voor ons een andere motor er even niet in. Gelukkig rijdt er van en naar mijn werk een prima ov-verbinding. Maar in mijn vakgebied van de zorg zit ik met onregelmatige werktijden. Zo kan het dus zo zijn dat ik niet op tijd op mijn werk kan zijn. Gelukkig hebben mijn moeder en stiefvader besloten om ons de komende tijd te helpen. Ik mag namelijk voor de komende periode (zeg, ongeveer drie maanden) de BMW R1150rt van mijn stiefvader lenen.
Wat er daarna gaat gebeuren is nog niet zeker, aangezien dat ook nogal wat discussie vergt tussen Ellen en mij.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Re: De vlam is gedoofd

Bericht door Stephan »

De Pan dus uiteindelijk toch de deur uit. Het zat eraan te komen. Niettemin jammer, maar hopelijk is uiteindelijk de uitkomst van jullie discussie (wel lief blijven voor elkaar, hey! ;) ) op termijn dat er een beslissing uit komt waar jullie allebei tevreden over zijn. Ondertussen lekker op de Beemer rond kachelen!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Het lief blijven voor elkaar komt goed. We zijn langzaam aan het kijken naar wat we gaan doen. De opties die we hebben zijn als volgt:
1. Verrek het hele motorrijden voorlopig en sparen voor een auto. Daarna zien we wel weer.
2. Elektrische motor voor woon-werk verkeer en korte tripjes en vervolgens verder sparen.
3. Andere motor voor mij (Honda Crosstourer, Triumph Trophy, BMW K1200/1300gt, FJR, GTR1400, heel misschien zelfs wel een BMW R-serie) en verder zien we wel weer.
4. Ellen haar motorrijbewijs laten halen, motor voor haar aanschaffen en terwijl zij met rijles bezig is de motor zo netjes en rustig mogelijk inrijden. Zo heeft zij betrouwbaar vervoer en dan kunnen we wel verder sparen voor een tweede motor of een auto.

Optie 2 is ondertussen de deur uit. Zover zijn we al wel. Een elektrische motor zou sowieso als tweede vervoersmiddel kunnen dienen. Grapjes over verlengsnoeren graag even achterwege laten, alsmede de discussie of het nu wel of niet leuk is om elektrisch te rijden. De actieradius is nog te klein om met z'n tweeën een dag te gaan toeren zoals we dat doen met de club. Ook zijn de aanschaf kosten voor een elektrische motor nog te hoog voor wat je ervoor terugkrijgt. Maar ik hou dit zeker in de gaten. Hier zijn namelijk wekelijks wel ontwikkelingen in. In tegenstelling tot benzinemotoren.

Voor de andere opties gaan we de komende tijd stevig met elkaar praten, rekenen en zien we verder. Dat we van m'n stiefvader zijn motor mogen lenen doet me echt veel, omdat ik weet wat die motor voor hem betekent. Het maakt het gaan en staan veel makkelijker omdat we niet afhankelijk zijn van een andermans tijdschema. Los daarvan verwacht ik eigenlijk dat eind 2016, misschien begin 2017 er weer een motor bij ons voor de deur kan staan die daadwerkelijk ons bezit is. Wat de toekomst ons brengt is dus een beetje onzeker.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Prachtig dat je een motor kan lenen.
Doe je wel een beetje rustig aan met de Beemer?
Ik heb van de zomer nl. een tijdje achter je gereden tijdens het testen van de Trophy ....... dus.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik mis de optie van een Pan European!!!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Rustig de tijd nemen Jeroen, maar ik geloof in elk geval niet dat je van het motorvirus genezen bent.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Jeroen en Ellen. Ik had wat geschreven maar niet bevestigd. Ja ook ik heb mijn :le beperkingen.
Misschien is er nog een andere optie. Net als Jaap-Hein via de werkgever leasen. Steeds meer motorbedrijven wijzen hierop. Kost jou in een klap wat minder want Ellen wil toch een mooie jurk voor die ene dag.
Als je trouwens dit jaar nog in het bootje wilt stappen dan moet je snel zijn.
Alvast goede wensen (en ik denk dat jullie er wel een paar hebben) voor het nieuwe jaar.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Frank, het klopt dat je de Pan European mist. Ik weet niet waarom, maar voor mijn gevoel is het een beetje lastig om met de afgelopen kosten een Pan goed te praten.

Cor, een leasemotor is voor mij geen optie. Ik weet niet wanneer je voor het laatst een ziekenhuismedewerker in een leaseauto hebt gezien? Mijn werkgever doet er in ieder geval niet aan mee. Ook privé leasen is redelijk duur. Dat is voor mij niet echt een optie, maar is eigenlijk gewoon het sparen voor een andere motor uitstellen in mijn ogen. Ik zie ook veel motorzaken wel adverteren met 'koop mij nu voor €xxx/maand'. Maar ik heb voor mezelf de regel dat ik voor twee zaken in mijn leven geld zou lenen. Te weten een huis en een studie. Alle andere is in mijn ogen geld lenen voor een luxe iets. Zeker als ik met het OV eigenlijk net zo snel op het werk kan zijn als wanneer ik met de motor of auto zou gaan. Overigens wel scherp. Je hebt gelijk, ik bedoel eigenlijk dat we in 2016 willen trouwen. Ik bedoelde met dit jaar als in binnen een jaar... (mooi smoesje toch?)

Ach ja, we gaan kijken wat de komende tijd brengt. Ik heb van twee medeleden van hier al begrepen dat ik van hun eventueel hun tweede motor zou mogen lenen. Dat zou wel geweldig zijn wanneer ik de BMW weer inlever.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Is een (elektrische) fiets geen optie?
Uurtje fietsen heen, uurtje fietsen terug (max). Hoef je ook niet meer te rennen.

Route volgens Google maps
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Gezien ervaringen uit het verleden heb ik mijn eigen definitie van openbaar vervoer gemaakt :le : 'Definitie van openbaar vervoer is een vorm van verbinding tussen twee punten, één punt waar je niet vandaan komt naar één punt waar je niet naartoe wilt, op een tijdstip die je niet uitkomt tegen een prijs die je niet aanstaat.'
Dus pak lekker de fiets.
Die baas van jou wordt die niet gereden in een auto met sjoemelsoftware? :wn1
En slapen doen wij 's nachts want ik heb of een uitnodiging gemist of iets niet in mijn agenda gezet voor dit jaar :en1 .
Alvast fijne jaarwisseling gewenst en toch fijn dat er mensen zijn die hun fiets ter beschikking willen stellen. :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Mijn baas (welke van de 5 bedoel je?) rijden rond in een Audi A4, Seat Leon, op de fiets, Hyundai Santa Fe en nog een fietser. Of daar sjoemelsoftware bij zit weet ik niet. Dat heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.

Overigens is op de fiets naar mijn werk zeker wel een optie, ware het niet dat een goeie fiets met een beetje versnellingen en van goede kwaliteit ook begint bij €1500...
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

.....en daar heb je geen goede motor voor.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Daar heb je ook wel weer een punt. Wel apart daarentegen dat het OV sneller is dan met de fiets naar het werk. En ik stink dan ook niet gelijk naar zweet... Maar voorlopig kan ik met de Beemer lekker rijden. Het rijden met een boxertwin begint ondertussen zelfs bijna leuk te worden. :shock:
En ja, ik weet nog zeker dat ik Jeroen ben en niet zijn stiefvader die dit typt onder zijn naam. :tg
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het rijden met een boxertwin begint ondertussen zelfs bijna leuk te worden
....w a t z e g j e n o u? :shock:
W Nesselaar
Honda ST1300

Bericht door W Nesselaar »

m@rcel schreef:
Het rijden met een boxertwin begint ondertussen zelfs bijna leuk te worden
De klap is toch harder aangekomen dan we hadden verwacht :tg
Honda Pan-european ST1300

Afbeelding
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

ikkieman schreef:Frank, het klopt dat je de Pan European mist. Ik weet niet waarom, maar voor mijn gevoel is het een beetje lastig om met de afgelopen kosten een Pan goed te praten.
Je wist met deze motor dat je een risico nam, gezien de geschiedenis, dus een andere Pan is echt niet lastig!!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

ikkieman schreef: Het rijden met een boxertwin begint ondertussen zelfs bijna leuk te worden.
Je kan hiervoor in therapie hoor........... :tg
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

Ik hoop dat de vlam voor de HDC niet gedoofd is
voor al dat andere zal je met je Ellen overleggen wat jullie samen gaat doen in het geval "vervoer "
neem je tijd maar wij (hdc ) hopen jullie wel te zien het komende motorjaar
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
BertG

Bericht door BertG »

allemaal jaloers op een boxer twin...
er is niks mis mee, hooguit dan de geknepen (milieu)afstelling

maar daar is nu een actieve boosterplug/recyclizer/power commander voor: XF-IED
degene die dat ding geïnstalleerd hebben vinden het rijden zelfs verslavend
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

BertG schreef:allemaal jaloers op een boxer twin...
(...)
degene die dat ding geïnstalleerd hebben vinden het rijden zelfs verslavend
Ik rij geen boxer twin en heb actief geen booster power recyclizer plug commander :roll: geïnstalleerd.
En toch verslaafd aan het rijden... :wn1 :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Nou, ik weet niet of mensen jaloers zijn. Dat maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit. Ik ben allang blij dat ik van A naar B kom.
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

voor €1500 haal ik nog wel een leuk fietsje op hoor, ook een 650 :en1
en een elektrische fiets haal je ook voor veel minder op, het is maar wat je eisen zijn ,en of je handels geest hebt :wn1 :mrgreen: maar bij de juiste wegen bewandelen kom je een stuk goedkoper aan je spullen(en ja gewoon eerlijk :tg )
en hoge kosten voor de voor de pan??...toch diverse mensen gesproken die er al ruim 300.000km mee hadden gereden, en verder geen bijzondere dingen hadden behalve het normale onderhoud dan :wn1
Laatst gewijzigd door takeldoos op 31 dec 2015, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik had gewoon een pechpan.
Herbert

Bericht door Herbert »

Ik kan niet in jou portemonnee kijken maar ik heb mijn vrouw haar fiets in Heerenveen opgehaald bij motortrend en heel weinig betaald, oke er moet wat kleins aan gebeuren maar in de basis een goeie fiets.
Hij had er een heele mooie staan die ik voor 2000€ kon meenemen , hij staat ook op mp het is een blauwe (op mp voor 2300€)
Succes
Laatst gewijzigd door Herbert op 01 jan 2016, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Klopt. Ik heb er ook over zitten denken om weer terug te gaan naar een Deauville voor de komende tijd. Echter, zelfs daar is op dit moment de portemonnee niet voor geschikt. Die is op dit moment gemaakt van uienleer. Als ik de portemonnee open doe ga ik huilen.
lexter

Bericht door lexter »

Jeroen, erg vervelend allemaal, fijn dat je zolang een "leen" motorfiets hebt, waar je gebruik van kan maken.
In ieder geval van mijn kant wens ik jullie veel succes met het voornemen om een huwelijksbootje te laten varen.
En we gaan ervanuit dat dat bootje geen 'motor' pech zal krijgen. :D
Dus: Gefeliciteerd!

Oh jah, Volgens mij hebben we dezelfde portemonnee. :mrgreen:

Groet,
Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Jeetje Jeroen.. wat een beslissingen zo op het eind van het jaar.
Maar wel goed dat het een 'breekbare knoop' blijkt. ;-)

Ik denk niet dat ie het haalt, maar je had zó mijn 'werk-auto' mogen lenen.....

AfbeeldingE-Plus

AfbeeldingE-Jumbo
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Hahahaha, nee. Dit komt echt niet door de ballotage! Wel lief aangeboden.
Ik zie het zo. Ik heb de komende tijd rustig de tijd om 'huiswerk' te maken. Namelijk, afwegen wat op de kortere termijn (binnen nu en 2 jaar) voor ons het handigste is. Een auto is natuurlijk makkelijk om altijd je droog te kunnen verplaatsen, maar file, wegenbelasting (minimaal 3x motor), APK-verplichting en natuurlijk het belangrijke gevoel van vrijheid missen is voor mij een minpunt. Een motor is fijn want dat weten we allemaal, het is leuk, uitdagend, je kan en mag er zelf nog wat aan knutselen en als ik Frank, Marcel, Jaap-Hein, Koen en alle andere kilometervreters in de club mag geloven goedkoper dan autorijden. En natuurlijk de prachtige blik van automobilisten als ik er weer eens tussendoor rijd. :apl :apl 8) 8)

Oh, en de derde overgebleven optie is voor Ellen een motor kopen en terwijl zij aan het lessen is ga ik de motor alvast goed inrijden.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Inderdaad is motor rijden alles bij elkaar genomen goedkoper dan auto rijden (tenzij je exorbitant hoge onderhoudskosten hebt :roll: ) maar ik heb met name voor het gezinnetje wel een koekblik tot m'n beschikking. Dat waren er twee voordat ik motor ging rijden, maar eentje werd toen compleet niet meer gebruikt.

Met een huwelijksbootje in aantocht en misschien een gezinnetje in wording, is een auto geen onlogische keuze. Probeer maar 's een kleine (met kinderwagen en overige benodigdheden) mee te krijgen op welke motor dan ook.

Heb je de luxe van beide, motor én auto, dan kun je kiezen. Heb je dat ff niet, dan zou ik denk ik voor een auto gaan. Die motor komt dan wel weer..,

Maar dat is "just my two cents", uiteindelijk beslissen jullie samen en hopelijk het juiste voor jullie.

En idd, in zo'n plus-jumbo-pausmobiel zou ik ook niet gezien willen worden :tg
No offence Kim 8)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

An sich is een auto ook geen onlogische keuze. Maar in de tijdsspanne dat we een auto echt nodig gaan hebben met kinderen en al hebben we die ook al wel weer bij elkaar gespaard. Dus dat is niet een argument om nu direct voor een auto te gaan. Het gaat voor nu om wat we in de komende tijd nodig gaan hebben qua vervoer. En in mijn optiek is dat een motor. Maar dat moet ik nog even subtiel weten te brengen. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”