niergordel
- roelof
- Honda NT700V
niergordel
ooit heb ik eens een ding gekocht voor onder of in de niergordel.
het is een goedje dat je moet koken om te rekristaliseren, het is dan vloeibaar en word geactiveerd middels een muntje wat je moet klikken.
het spul lijkt dan te bevriezen echter het wordt warm!!
bekend bij iemand?
het is een goedje dat je moet koken om te rekristaliseren, het is dan vloeibaar en word geactiveerd middels een muntje wat je moet klikken.
bekend bij iemand?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- MrSkippy
- Motorloos
Re: niergordel
Al een paar keer lekker gebruik van gemaakt, ideaal. Zeker als je met temperaturen rond het vriespunt 1,5 uur van Zwolle naar R'dam rijdt.roelof schreef:ooit heb ik eens een ding gekocht voor onder of in de niergordel.
bekend bij iemand?
Bij de ANWB zouden ze kleinere varianten hebben voor in je handen, eens proberen of deze in handschoenen te proppen zijn.

.

Niergordel
Dag,
Ik heb wel positieve ervaringen met de (rose) handwarmers van de ANWB.
Voor gebruik het metalen plaatje breken en dan wordt de vloeistof warm. Mijn vrouw heeft zo'n ding destijds wel eens in een skihandschoen (want) gebruikt.
Blijft ongeveer 15 minuten warm. Als de warmte weg is, dan weer gangbaar maken in kokend water en dan is de handwarmer weer bedrijfsklaar.
Mhg, Fred
Ik heb wel positieve ervaringen met de (rose) handwarmers van de ANWB.
Voor gebruik het metalen plaatje breken en dan wordt de vloeistof warm. Mijn vrouw heeft zo'n ding destijds wel eens in een skihandschoen (want) gebruikt.
Blijft ongeveer 15 minuten warm. Als de warmte weg is, dan weer gangbaar maken in kokend water en dan is de handwarmer weer bedrijfsklaar.
Mhg, Fred
- roelof
- Honda NT700V
ik neem hem mee zondag zodat m'n nieren lekker warm zijn.
mijn nieren zijn zelfs in de sauna nog koud!!
ik heb er ook dankbaar gebruik van gemaakt in de tijd dat ik gevloerd was door een hernia.
de motor gaat na zondag in de stalling!!
mijn nieren zijn zelfs in de sauna nog koud!!
ik heb er ook dankbaar gebruik van gemaakt in de tijd dat ik gevloerd was door een hernia.
de motor gaat na zondag in de stalling!!
science flies you to the moon.
- EricvZ
- Honda NT700V
- Contacteer:
Zat vandaag wat te surfen op de motozoom site en kwam de "Magic Heat Gel-kussentjes" tegen voor 6,95 (bestelnummer 12002211).roelof schreef:ooit heb ik eens een ding gekocht voor onder of in de niergordel.
bekend bij iemand?
Heb het niet zo snel koud, maar ondanks dat ik m'n handvat verwarming heb wordt de bovenkant van m'n handen toch aardig koud bij temperaturen onder 7°C .. en een beetje regen helpt daar niet bij ..
Iemand die deze ook gebruikt in de handschoen .. en hoe prop je die erin .. of bind je ze er op vast ?
Vriendelijke groet, Eric
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
- MrSkippy
- Motorloos
Bij de ANWB had je vorig jaar kleinere varianten voor in je hand/handschoenen
Die van Motozoom/Louis zijn voor een niergordel die ze ook verkopen (werkt goed)
Die van Motozoom/Louis zijn voor een niergordel die ze ook verkopen (werkt goed)
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.

.

Niergordel.
Dag,
Nog even over die handwarmers: ik zag die hier in Spanje liggen voor € 1,50 Dus géén geld. In de vorm van kerstboompjes, rendieren en geweien. Zo groot als de palm van m'n hand. In de kleuren rood en groen. In cadeaushops hier een normaal artikel.
Ik denk, dat ze gewoon wel in een motorhandschoen zouden kunnen.
Waarom die dingen hier zo gemakkelijk verkrijgbaar zijn, weet ik niet. Als motorrijder heb je die dingen hier niet zo snel nodig.
Maar goed, hier in overvloed.
Mhg, Fred
Nog even over die handwarmers: ik zag die hier in Spanje liggen voor € 1,50 Dus géén geld. In de vorm van kerstboompjes, rendieren en geweien. Zo groot als de palm van m'n hand. In de kleuren rood en groen. In cadeaushops hier een normaal artikel.
Ik denk, dat ze gewoon wel in een motorhandschoen zouden kunnen.
Waarom die dingen hier zo gemakkelijk verkrijgbaar zijn, weet ik niet. Als motorrijder heb je die dingen hier niet zo snel nodig.
Maar goed, hier in overvloed.
Mhg, Fred
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Re: Niergordel.
Fred, misschien je eigen handeltje van maken??????? 

Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Het is een soort "gel" die door op het "muntje" te drukken wat er in zit actief word.
Dus neem ik aan dat de kans van het bevriezen van die "gel" uiterst klein zal zijn.
Vooral op de niet te lange afstanden en plaatsing op de bovenkant van je hand niet echt problemen moet geven.
Maar zo als altijd, men moet het eerst proberen om er zeker van te zijn.
Groetjes lolbroek smurf
Dus neem ik aan dat de kans van het bevriezen van die "gel" uiterst klein zal zijn.
Vooral op de niet te lange afstanden en plaatsing op de bovenkant van je hand niet echt problemen moet geven.
Groetjes lolbroek smurf
Re: Niergordel.
Dag,Frank schreef:
Fred, misschien je eigen handeltje van maken??????? :lol:
Absoluut géén handeltje :D . Ik mag van mijn ABP maar € 500,= bij verdienen. Hallo, daar ga ik geen moeite voor doen. Ik moet hier uitrusten om straks in NL weer fit op mijn Deauville te stappen.
Werken............hoe doe je dat ook alweer? :lol:
Mhg, Fred
- MrSkippy
- Motorloos
Bevriezen doet het niet zo snel want het is al gekristaliseerd, hoewel het is een oplossing op waterbasis, dus de watermoleculen zouden kunnen bevriezen...Lolbroek Smurf schreef:Het is een soort "gel" die door op het "muntje" te drukken wat er in zit actief word.
Groetjes lolbroek smurf
Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumace ... rwarmertje

.

Niergordel
Dag,
Voor koude handen op de motor:
lees de ANWB-motorsite:
http://motornieuws.blogspot.com/2009/11 ... anden.html
Mhg, Fred
Voor koude handen op de motor:
lees de ANWB-motorsite:
http://motornieuws.blogspot.com/2009/11 ... anden.html
Mhg, Fred
- MrSkippy
- Motorloos
Re: Niergordel
Eesn kijke wat dat kost...
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

.

- Catbustingdog
- Motorloos
Hoe gaat het spreekwoord ook alweer?
"WIE HET GROTE NIET VRAAGT ZAL OOK HET KLEINE NIET ..."

"WIE HET GROTE NIET VRAAGT ZAL OOK HET KLEINE NIET ..."

Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Catbustingdog
- Motorloos
Beste forummers,
Jullie hebben het over koude handen en willen grijpen naar allerlei hulpmiddelen die tijdelijke warmte geven, zoals die kussentjes met zoutoplossing die reageren op een knakkend kristalletje (hmmm die rijmelarij zit nog in mn handen....zie het betreffende draadje).
Ik moet er zelf niet aan denken om m'n mobiliteit te beperken met zo'n ding in een handschoen. Na verloop van tijd wordt het stijf en kun je je vingers niet meer bewegen. Is het niet veel eenvoudiger om GOEDE handschoenen te kopen? Veelal worden deze aan de krappe kant gekocht waardoor je 's winters toch last van de kou krijgt. Ik weet dit uit ervaring omdat ik met mijn enorme kolenschoppen moeite heb om goed passende te vinden. Zelfs 5xl is meestal te krap. Toen ik voorheen echter een motor had zonder handvatverwarming (die luxe heb ik nu wel) heb ik zijden binnenhandschoentjes gekocht voor een paar euro. Dat scheelde enorm.
Nu mét handvatverwarming heb ik daar speciale handschoenen voor aangeschaft: waterdicht aan de bovenkant en warmtedoorlatende stof aan de onderkant.......ideaal en nooit frisse vingertjes. En ze zijn ook niet extreem dik zodat ik mn vingers perfect kan bewegen en de Zumo goed kan bedienen.
En voor de echte notoire koukleum: ik heb zelfs wel eens handschoenen gezien die je op de 12Volt aansluiting kunt inpluggen!!!!
Jullie hebben het over koude handen en willen grijpen naar allerlei hulpmiddelen die tijdelijke warmte geven, zoals die kussentjes met zoutoplossing die reageren op een knakkend kristalletje (hmmm die rijmelarij zit nog in mn handen....zie het betreffende draadje).
Ik moet er zelf niet aan denken om m'n mobiliteit te beperken met zo'n ding in een handschoen. Na verloop van tijd wordt het stijf en kun je je vingers niet meer bewegen. Is het niet veel eenvoudiger om GOEDE handschoenen te kopen? Veelal worden deze aan de krappe kant gekocht waardoor je 's winters toch last van de kou krijgt. Ik weet dit uit ervaring omdat ik met mijn enorme kolenschoppen moeite heb om goed passende te vinden. Zelfs 5xl is meestal te krap. Toen ik voorheen echter een motor had zonder handvatverwarming (die luxe heb ik nu wel) heb ik zijden binnenhandschoentjes gekocht voor een paar euro. Dat scheelde enorm.
Nu mét handvatverwarming heb ik daar speciale handschoenen voor aangeschaft: waterdicht aan de bovenkant en warmtedoorlatende stof aan de onderkant.......ideaal en nooit frisse vingertjes. En ze zijn ook niet extreem dik zodat ik mn vingers perfect kan bewegen en de Zumo goed kan bedienen.
En voor de echte notoire koukleum: ik heb zelfs wel eens handschoenen gezien die je op de 12Volt aansluiting kunt inpluggen!!!!