Wat zou er aan de Deauville veranderd moeten worden?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7378
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Wat zou er aan de Deauville veranderd moeten worden?

Bericht door Ed Vissers »

Geef hier je gefundeerde oordeel over deze vraag :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
stef kievith

wensen deauville

Bericht door stef kievith »

Ik heb in 2008 met mijn deauville 700 met de vakantie,s naar de
eifel , moezel en luxemburg gemerk dat je met duo en vakantiebepakking
iets vermogen te kort kom.
Ik heb het al eerder gemeld, mijn ideale deauville is 750 cc en 75 a 80 pk.
Maar het moet wel een deauville blijven.
Groeten Stef.
Gebruikersavatar
Stephan
Moto Guzzi Stelvio
Berichten: 8042
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Wat er veranderd zou mogen worden? Ik zou zo gauw niets weten. Ik vind dat er al veel moois aan toegevoegd is sinds de overgang van de 650 naar de 700.
Als ik dan toch iets zou mogen veranderen; de achterkant van de motor zou van mij wel een wat meer "motor-achtige" styling mogen krijgen. Ik vind persoonlijk de zwarte kunstof plaat tussen de achterlichten en het nummerbord niet zo mooi.
En ach ja, inderdaad wellicht nog een upgrade naar 750cc. Ik ben overigens wel benieuwd naar wat de toekomst ons biedt op motorgebied. En dan denk ik specifiek aan bijvoorbeeld hybride-techniek. Zou zoiets rendabel en uiteindelijk technisch mogelijk zijn voor een Deauville?
mototaz

Bericht door mototaz »

Naar mijn mening voor een 650 (heb nog nooit op een 700 plaats mogen nemen)
Iets meer aanpassen naar lengte van gemiddelde nederlander (bijv. breder stuur, andere zithouding
Niet snelroestende uitlaat
Temperatuur meter/ benzine meter (dashboard 650 is wat kaal)


Dat was wat ik zo even 123 kon bedenken :P
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Inderdaad het vermogen mag wat omhoog en de stabiliteit kan ietsje beter. Voor de rest niets aan veranderen. De Deauville (voor ons dus de 700) ziet er heel mooi uit waar niet veel aan hoeft te veranderen.

Slakkie
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

de toeter is wat zielig, een elektrisch verstelbaar scherm zou geweldig zijn!
en als we toch bezig zijn, inderdaad het vermogen wat verhogen en dan gelijk een extra versnelling erbij om de toeren wat lager te houden.
dan nog de achterkant wat restylen plus led-verlichting.
windafleiders mogen er ook standaard op.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Gebruikersavatar
Stephan
Moto Guzzi Stelvio
Berichten: 8042
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Wanneer sturen we onze aanbevelingen door naar de ontwerpafdeling van Honda Motors?
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7378
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Als hier wat meer respons op is geweest stuur ik dat door aan Honda Nederland.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Zucht, en wie helpt mij dan sparen voor een aangepaste Deauville anno 2011. Hahahahahahahahahaha


Groe(n)ten,

Slakkie
stef kievith

wensen deauville

Bericht door stef kievith »

Als je met pinda,s wilt betalen , dan zal het je wel nooit lukken.
Maar als er een deauville 750 met ongeveer 80 pk in 2011 uitkomt
dan bestel ik hem gelijk.
Groeten Stef
Gebruikersavatar
EricvZ
Honda NT700V
Berichten: 409
Lid geworden op: 03 sep 2009, 23:06
Locatie: Hoogvliet-RT (NL)
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Okee, hier mijn verlanglijstje ..

- 80/85pk
- 750/800cc motor
- benzineverbruik 1:25
- 25 kg lichter
- xenon verlichting / led achterlicht
- alarmlicht schakelaar aan de linkerkant (ipv aan de rechter)
- verlengd voor spatbord (Extender Fender)
- elektrisch verstelbare ruit
- windafgeleiders voor de handen
- beetje fraai uitziend onderkuipje met wat meer bescherming voor de benen en voeten
- 12volt aansluiting in opbergvakje
- buitentemperatuurmeter
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7260
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

EricvZ schreef:Okee, hier mijn verlanglijstje ..

- 80/85pk
- 750/800cc motor
- benzineverbruik 1:25
- 25 kg lichter
- xenon verlichting / led achterlicht
- alarmlicht schakelaar aan de linkerkant (ipv aan de rechter)
- verlengd voor spatbord (Extender Fender)
- elektrisch verstelbare ruit
- windafgeleiders voor de handen
- beetje fraai uitziend onderkuipje met wat meer bescherming voor de benen en voeten
- 12volt aansluiting in opbergvakje
- buitentemperatuurmeter
Ik ben snel tevreden dus ook met mijn Deauville, maar ik vind dit wel een mooi lijstje. :up
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

hahahahahahaha, die stef,

De eerste die een reactie geeft op mijn pinda's... Als de Deauville ietsje meer vermogen zou hebben is dat een hele goede zet. Het opwaarderen van de de 650 naar de 700, qua vermogen, is verwaarloosbaar. Daar in tegen is de stap (financieel) van een Deauville naar een Pan weer wat te groot als je wat meer vermogen wenst. Tja en zouden ze nu inderdaad met meer vermogen komen, ga ik mijn huidige Deauville toch niet weg doen. Zoals je al opgemerkt hebt, mij betalen ze pinda's, dus een nieuwe motor zit er niet in.....

Maar los van onze wensen voor een "betere" Deauville kunnen we toch wel stellen dat de Deauville een betrouwbere en mooi ogende motor is. Toch?


Groet,

Slakkie
mototaz

Bericht door mototaz »

Heb nog een puntje ontdekt, weet niet of dit miss bij de 700 al verbeterd is...

Maar ik vind dat hij verrekte ver duikt als je remt :shock:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7378
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

mototaz schreef:Heb nog een puntje ontdekt, weet niet of dit miss bij de 700 al verbeterd is...

Maar ik vind dat hij verrekte ver duikt als je remt :shock:
Volgens mij wel maar ik weet niet of dat voldoende is geweest.

Bram, jou kan ik het advies geven andere progressieve vering te laten plaatsen. Je weet niet wat je meemaakt als je dat gedaan hebt.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
mototaz

Bericht door mototaz »

EdVissers schreef:
mototaz schreef:Heb nog een puntje ontdekt, weet niet of dit miss bij de 700 al verbeterd is...

Maar ik vind dat hij verrekte ver duikt als je remt :shock:
Volgens mij wel maar ik weet niet of dat voldoende is geweest.

Bram, jou kan ik het advies geven andere progressieve vering te laten plaatsen. Je weet niet wat je meemaakt als je dat gedaan hebt.
Ja ik heb er wel eens van gehoord, maar in ieder geval bedankt voor de tip. Ik moet eerst maar eens goed denken of ik deze motor wil houden of dat ik voor die BMW ga.. Als ik besluit deze te houden dan is progressieve vering wel een leuk idee 8)
George

Bericht door George »

Op zich ben ik tevreden over mij Deauville.
Soms zouden er wel wat meer paardjes uit het blok mogen komen.
Maar echt missen, in dagelijks gebruik, doe ik ze niet.
De koffers zouden ook wel iets groter mogen, maar ik heb een 650.
Latere versies hebben al grotere koffers.
Lex

Bericht door Lex »

Soms kom ik ook een paar pk's te weinig. En soms ook wat bagageruimte tekort. Maar van de aankoopprijs was ik best tevreden. Dus ik neem die dingen er wel bij voor die prijs.
Wel hadden ze standaard wel voor een onderkuip kunnen zorgen. Eentje die de voeten wat meer beschermd. Dat ziet er best heel wat mooier uit.
Gebruikersavatar
Stephan
Moto Guzzi Stelvio
Berichten: 8042
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

...ah, hier nog een verzoekje als er iets gewijzigd zou mogen worden. Vanmiddag was ik bedrading aan het doortrekken om mijn Zumo op de accu aan te sluiten en dan merk ik toch wel dat er heel wat plaatwerk, opbergbakjes e.d. moet worden verwijderd voordat je een beetje bij de "hardware" komt van de Deauville. Ik ben er zelfs achter gekomen, dat als ik het luchtfilter zou moeten vervangen, dat ik dan zelfs m'n stuur compleet moet verwijderen om de tank omhoog te kunnen kantelen. Nou is dit laatste wel m'n eigen schuld, want ik heb zelf stuurverhogers gemonteerd.

Kortom zou een eenvoudigere wijze van verwijdering van het kuipwerk wenselijk zijn.
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

nemen we gelijk even mee dat de aansluitmogelijkheden ook nogal beperkt zijn.
een stuk of twee extra aansluitpunten voor de nodige acc achter een lege zekering houder?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14358
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heeft iemand al iets opgemerkt over de spiegels?
Deze mogen wat mij betreft wel iets groter.
De positie kan misschien ook beter.

groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
mototaz

Bericht door mototaz »

mp1963 schreef:Heeft iemand al iets opgemerkt over de spiegels?
Deze mogen wat mij betreft wel iets groter.
De positie kan misschien ook beter.

groet

Marcel.
positie bij de 650 MET spiegelverlengers is ideaal, hoef alleen even een klein stukje lager te kijken en kan alles zien 8)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14358
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Met spiegelverlengers komen de spiegels toch meer naar buiten ?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
mototaz

Bericht door mototaz »

Zo uit mijn hoofd gezegd naar buiten en omhoog
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 718
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Bericht door Jos »

Ik heb 10 jaar lang (twee) Suzuki VX800 gereden (805 cc)
Daar had ik meer koppel.
Bij de Deauville moet ik meer schakelen om op het goede toerental te blijven rijden.
Nu rijd ik hoofdzakelijk in Duitsland in heuvelachtig gebied en vind het best lastig dat ik veel moet schakelen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7378
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BdIkFgGHpe4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BdIkFgGHpe4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
drivervince

en nog wat

Bericht door drivervince »

helemaal mee eens.

extra punten: (nog niet genoemd)
wat minder trillen (bij mij iig bij de 4000)
een hoger zadel.
beter ruitje, of spoilertje erbij
vermogen dynamo wat omhoog,
aansluiting voor al je gadgets.
lampjes aan de zijkant. zodat ook debielen zien dat je een motor bent.
ABS.! (ja ik heb n 650 ):lol:

ver gezocht:
ruitenwisser voor op de helm,
airco/verwarming voor je aan je pak,

8)
vincent
Han

Re: Wat zou er aan de Deauville veranderd moeten worden?

Bericht door Han »

Mijn lijstje voor de NT700VA:

Betere kwaliteit lak, d.w.z. vooral het frame.
Betere kwaliteit chroom.
Alle verlichting behalve dim en groot wijzigen naar LED.
Standaard Xenon voor dim en groot.
In hoogte verstelbaar stuur, d.w.z. dat Honda zelf passende stuurverhogers op de markt brengt.
Vier in plaats van twee cilinders.
Tevens knipperlichten in de spiegels.
Een fatsoenlijke onderkuip.
Ruimte in de cockpit om extra schakelaars te plaatsen.
Bescherming voor de radiateur tegen opspattende steentjes.
Scherm in verschillende hoogtes leverbaar.
ABS 'tandwiel' van RVS.
Bescherming tegen krassen op de zijkoffers, ik denk dan aan wat de NT650V heeft maar dan verwisselbaar.
Een 24-uurs klokje.
Versnellingsindicator.
Een gecombineerde oliedruk en olietemperatuur sensor. Bijvoorbeeld:
Lampje rood = geen oliedruk.
Lampje oranje = oliedruk normaal maar olietemperatuur laag.
Lampje groen = oliedruk en olietemperatuur normaal.
Dit is technisch niet bijster moeilijk maar het zou wel eens tegen internationale standaarden in kunnen druisen. Desalniettemin een handige toefoeging lijkt mij.
Cruise control.
Extra remlicht in de bijbehorende topkoffer.
Binnenste 1/3 deel van de spiegels wijzigen naar dode hoek spiegel.
Kijkglaasje voor het oliepeil.
Betere toegankelijkheid kleppen voorste cylinder.
Dual Combined ABS i.p.v. Single

Han.

EdVissers schreef:Geef hier je gefundeerde oordeel over deze vraag :)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7378
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

We hebben een lijstje van wensen "neergelegd" bij Honda Nederland.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
BertG

Bericht door BertG »

Heel veel van de suggesties zijn of met minimale aanpassing zelf te doen of zijn zo over de top dat het dan geen Deauville meer is (bijv. 4 cilinder ipv 2/cruise control/xenon).

Persoonlijk vind ik de windgevoeligheid er storend en iets meer vermogen wel gepast.

Zaken als een 12 volt aansluiting: dat doe ik zelf wel en voor minder dan Honda het doet.




Dingen die mij echt verbazen om aan een fabrikant te vragen:

Grotere spiegels?
Nooit gedacht dat iemand ze te klein zou kunnen vinden.

En een dodehoekspiegel op een motor :? :shock: :
Alsjeblieft zeg, je hebt toch een nek om te draaien? Hoe groot is je dode hoek op de motor denk je?
En dan begrijp ik de roep om nog grotere spiegels ook beter.

Lampjes aan de zijkant?
Je bent toch geen 15 meter combinatie? Als ze je zònder lampjes niet zien dan zien ze je mèt ook niet.
Dit zou voor mij echt een showstopper zijn (een reden om niet te kopen dus).
Ik wil niet op een rijdende kerstboom zitten. Bovendien heb je met EU-regels te maken, zijverlichting en retroreflectie is NIET toegestaan, slechts 2 reflectoren:
Artikel 5.4.57 Regeling Voertuigen
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
Eenvoudiger beplating verwijderen?
Een fabrikant zou wel gek zijn, die ziet je liever naar een dealer gaan.
En is dit nu iets van dagelijks belang/gebruiksgemak?

Een buitentemperatuurmeter??
...zonder woorden...



Begrijp me niet verkeerd. Ieder mag wensen of dromen wat hij wil.
Maar ik denk als je serieus over wilt komen moet je serieuze dingen vragen en je op hoofdzaken beperken. Ik bedoel iets in de richting van een 80-20 regeling.
Vraag dingen waar 80% van de bezitters om zou vragen of op zit te wachten. Andere dingen zijn voor een accessoirelijstje of voor 3th-party-firma's.

En tenslotte: als je om een 4 cilinder vraagt vraag je m.i. om een andere motor en niet om een aanpassing van de Deauville voor een volgende versie.
Laatst gewijzigd door BertG op 13 aug 2010, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”