Muziek op de motor.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Geert
Honda CBF600S

Muziek op de motor.

Bericht door Geert »

Hoi,

Ik was al een tijdje aan het puzzelen om muziek op de motor te hebben.
Op de volgende manier ga ik het maar oplossen, een klein versterkertje van Excalibur, deze heb ik al gekocht voor 29 euro, nu nog 2 luidsprekers die ik mooi in het dashboard kan inbouwen, daar ben ik nog naar op zoek.
Als alles erop zit kan ik mijn MP3 speler gebruiken voor de muziek, radio zit er niet bij maar dat hoef ik ook niet.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Geert, doe er verstandig aan en schaf het radiootje aan wat in een van de andere topics besproken zijn.
ik heb ook een losse versterker gebruikt van excalibur en van fusion.... heb ze beide opgeblazen omdat het volume niet goed te regelen was en ik was 1 zijkoffer kwijt omdat de versterker behoorlijk wat ruimte in beslag nam

verder heb je een Remote nodig om je versterker aan te kunnen zetten, dit moet weer met een schakelaartje die je uit het zicht moet monteren.

de Remote word normaliter aangesloten op de radio zodat wanneer de radio aangesloten word er een seintje naar de versterker gestuurd word over de Remote aansluiting zodat de versterker ook aan gaat.

ik wil je niet bewust op andere gedachte brengen maar het is het overwegen waard ;)
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Mathijs,
Het versterkertje had ik al gekocht, het is trouwens een heel klein kastje.
De luidsprekers moet ik nog naar op zoek.

Wat betreft de "remote" doe ik het volgende: de voedings spanning en de remote schakel ik parallel via een schakelaar.
Ik heb dit vanmiddag uitgeprobeerd en werkt prima.

Een radio ben ik niet naar op zoek, ik weet welke je bedoelt.
Groetjes
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik heb deze week via MP 2 originele Pan luidsprekers kunnen scoren.
Eerdaags maar eens gaan inbouwen.
Groetjes
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Mp3 spelertje met oordopjes niet handiger?
Wel minder 'cool' natuurlijk.
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

De bedoeling is dat mijn duo ook muziek hoort tijdens het toeren. Vandaar de speakertjes.
Groetjes
mototaz

Bericht door mototaz »

Geert schreef:De bedoeling is dat mijn duo ook muziek hoort tijdens het toeren. Vandaar de speakertjes.
Ik heb me altijd afgevraagd in hoeverre je de muziek dan hoort tijdens het rijden. Want je hebt ook nog de rijwind enzo... Weet iemand hoe dat zit?
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ik denk dat het wel meevalt,
Tijdje terug reed ik op de snelweg naast Ed met z'n goldwing, kon van zijn muziek meegenieten. :lol:
De goldwing heeft standaard een audioinstallatie aan boord.
Groetjes
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

mototaz schreef:
Geert schreef:De bedoeling is dat mijn duo ook muziek hoort tijdens het toeren. Vandaar de speakertjes.
Ik heb me altijd afgevraagd in hoeverre je de muziek dan hoort tijdens het rijden. Want je hebt ook nog de rijwind enzo... Weet iemand hoe dat zit?
Ik zeg niets want ik zit achter een doorzichtige geluidswal :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
RonalT

Bericht door RonalT »

EdVissers schreef:Ik zeg niets want ik zit achter een doorzichtige geluidswal :)
hmm, wa-bedoel-u .... 8)

Fantastisch, muziek bij 150 - 160 km/uur
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Vandaag een dag aan het sleutelen geweest om de luisprekers in te bouwen.
Ik heb de Pan zo ongeveer geheel moet strippen, linker en rechter kuipdelen er van afgehaald, scherm en dashboard moesten er ook af. Weet nu wel hoe het in elkaar steekt.
Vanochtend rond 10 uur begonnen en vanmiddag om 17:30 zat alles weel op zijn plek.
De luidsprekers zitten er in, de versterker ook, en het geluid valt me reuze mee, eigenlijk best wel mooi.
Heb gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kuipdelen van binnen schoon te maken.
Nu na een dag sleuten genieten van een lekker rood wijntje ;)
Groetjes
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Geert schreef:Nu na een dag sleuten genieten van een lekker rood wijntje ;)
Santé, ik heb net een witte ingeschonken (tegen m'n gewoonte in, hou meer van rood ;))
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

CaveyH schreef:
Geert schreef:Nu na een dag sleuten genieten van een lekker rood wijntje ;)
Santé, ik heb net een witte ingeschonken (tegen m'n gewoonte in, hou meer van rood ;))
Ook :pro
Ik heb een rode chileense merlot, mmhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Afbeelding
Groetjes
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Merlot, altijd lekker... Jean Sablenay Merlot is een van m'n favorieten. En "geen cent te veel hoor" ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Geert,

die zijn zo lekker :) Evenals een Cabernet Sauvignon trouwens ;)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

EdVissers schreef:Geert,

die zijn zo lekker :) Evenals een Cabernet Sauvignon trouwens ;)
Argentijnse? Hmmmmmmm :dr
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Geert,

ik heb het snel te mogen horen en zien :)
Groetjes,

Ed

Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

EdVissers schreef:Geert,

ik heb het snel te mogen horen en zien :)
Volgende maand Ed, ;)
Groetjes
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Ben vandaag even naar H'hwaard geweest om wat montagemateriaal voor m'n camera op de motor te halen, en uiteraard lekker muziekje aan door de boxen. Echt genieten hoor.
Was leuk: ik stond stil voor een stoplicht en kreeg leuke reacties van mensen die aan het oversteken waren. ;)
Groetjes
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Geert schreef:Ben vandaag even naar H'hwaard geweest om wat montagemateriaal voor m'n camera op de motor te halen, en uiteraard lekker muziekje aan door de boxen. Echt genieten hoor.
Was leuk: ik stond stil voor een stoplicht en kreeg leuke reacties van mensen die aan het oversteken waren. ;)
Je had zeker goede muziek aanstaan! :lol:
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

UB 40
Groetjes
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Vanmiddag ga ik het eerste tochtje van dit seizoen maken. Tot nu toe nooit muziek op de motor gehad. Maar omdat ik inmiddels een communicatieset heb (dankzij Stephan & Claudia) met de mogelijkheid om de iPod aan te sluiten, ga ik toch eens proberen of dat goed bevalt. En wat kies ik dan voor muziek? Pffffff, er is zó veel. Laat ik maar beginnen met de shuffle-stand. Ik laat me verrassen... :)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Veugelke schreef:Vanmiddag ga ik het eerste tochtje van dit seizoen maken. Tot nu toe nooit muziek op de motor gehad. Maar omdat ik inmiddels een communicatieset heb (dankzij Stephan & Claudia) met de mogelijkheid om de iPod aan te sluiten, ga ik toch eens proberen of dat goed bevalt. En wat kies ik dan voor muziek? Pffffff, er is zó veel. Laat ik maar beginnen met de shuffle-stand. Ik laat me verrassen... :)
Europe - Wings Afbeeldingof Tomorrow? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Nou, het werkte wel leuk, die muziek in je helm. Maar voornamelijk bij lagere snelheden, want boven de 75 km/u is het windgeluid toch wel een storende factor. Vermoedelijk gaan wij de communicatieset toch wel het meest voor onderling overleg gebruiken.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Sinds vandaag heb ik een AKG koptelefoon gesloopt en deze in m'n helm verwerkt. Aangezien bij stilstand de muziek echt gruwelijk hard staat gaat dit prima bij 120 km/u. Heb het net even getest en het gaat prima. Zowel met relaxte muziek als Vivaldi als ook met System of a Down gaat het prima.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Veugelke schreef:Nou, het werkte wel leuk, die muziek in je helm. Maar voornamelijk bij lagere snelheden, want boven de 75 km/u is het windgeluid toch wel een storende factor. Vermoedelijk gaan wij de communicatieset toch wel het meest voor onderling overleg gebruiken.
gaat dat dan ongeveer zo? Hans:"Ik ga links" Anita:"Zou je niet rechts gaan?" Hans:"Nee, we moeten links, zegt de TomTom onder het boterhammenzakje!" Anita:"Toch denk ik dat we rechts moeten." enz. enz. enz. waarna Hans alsnog een muziekje opzet Dat wordt dan leuk touren ;):lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Koen, wat een feilloos inschattingsvermogen van hoe zo'n conversatie zou kunnen verlopen!
Ach ja natuurlijk, jullie hebben ook een communicatiesetje, dus je spreekt uit ervaring! ;)

(Gaat 't al weer wat beter met de kleine meid? En, niet te vergeten, met je eigen rug?)

;)
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

ikkieman schreef:Sinds vandaag heb ik een AKG koptelefoon gesloopt en deze in m'n helm verwerkt. Aangezien bij stilstand de muziek echt gruwelijk hard staat gaat dit prima bij 120 km/u. Heb het net even getest en het gaat prima. Zowel met relaxte muziek als Vivaldi als ook met System of a Down gaat het prima.
He Jeroen wat een contrast is dat die muziek waar jij van houd. klassiek als heavy metal. Hoewel in bepaalde heavy metal muzieksoorten veel klassieke invloeden zijn te vinden. Zelf hou ik van the gothic metalgenre, veel bands met zangeressen die veelal een klassiek stemgeluid hebben.

bands als Epica, het voormalige After Forrever en de bekendste Within Temptation.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Veugelke schreef:Koen, wat een feilloos inschattingsvermogen van hoe zo'n conversatie zou kunnen verlopen!
Ach ja natuurlijk, jullie hebben ook een communicatiesetje, dus je spreekt uit ervaring! ;)

(Gaat 't al weer wat beter met de kleine meid? En, niet te vergeten, met je eigen rug?)

;)
Geen ervaring met het communicatiesetje, m'n vrouw heeft nog nooit achterop meegereden. Vooraf was ze er al geen fan van, maar na het ongeluk is ze dubbel huiverig. We hebben dus ook (nog) geen motorkleding/helm etc. voor haar, wordt toch niet gebruikt.

Met de kleine meid gaat het helaas nog niet goed, vannacht opnieuw naar het ziekenhuis gereden omdat de koorts amper onder de 41 graden wilde zakken. Ze heeft er nu ook diarree bijgekregen en eet al ruim 2 dagen helemaal niets. Volgens de arts heeft ze een virusinfectie, waarschijnlijk toch niet die "6e kinderziekte", dus kwestie van uitzieken. Had me de vakantie anders voorgesteld dan op toerbeurt "nachtdienst" draaien bij m'n dochtertje, maar ach, wat moet dat moet.

Met mijn rug gaat het gelukkig wel beter, de ruggenprik lijkt toch z'n effect te gaan hebben nu, dus hopelijk kan ik er weer wat maandjes tegenaan nu. Hopelijk genoeg voor de techniekdag, de openingsrit, de TT Assen en de Brabantse grensrit ;) Daarna zien we wel weer.

Om terug te keren naar het onderwerp: muziek op de motor, heb een tijdje geleden eens geprobeerd met de "dopjes" van m'n telefoon in te rijden en daar muziek op te draaien. Ging prima, geluid was goed verstaanbaar op de snelweg maar wel half doof als je dan siltstaat ;)
Henk Engberts schreef:He Jeroen wat een contrast is dat die muziek waar jij van houd. klassiek als heavy metal. Hoewel in bepaalde heavy metal muzieksoorten veel klassieke invloeden zijn te vinden. Zelf hou ik van the gothic metalgenre, veel bands met zangeressen die veelal een klassiek stemgeluid hebben.
Qua muzieksoort staat er bij mij ook van alles op de MP3-kaart, klassiek (Mozart) tot rock (Europe) en ballads (o.a. Joe Jackson, DHT) tot house (o.a. Tim Berg, G-Spott). Ben eigenlijk alleen niet zo te porren voor smartlappen/levensliederen, schlager, rap, R&B en hiphop, verder zijn er weinig muziekstijlen waar ik niet naar luister.
Laatst gewijzigd door Koen op 16 mar 2011, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

ikkieman schreef:Sinds vandaag heb ik een AKG koptelefoon gesloopt en deze in m'n helm verwerkt. Aangezien bij stilstand de muziek echt gruwelijk hard staat gaat dit prima bij 120 km/u. Heb het net even getest en het gaat prima. Zowel met relaxte muziek als Vivaldi als ook met System of a Down gaat het prima.
Dan heb je kennelijk toch veel dB op je oren staan.
Vergeet de oordoppen niet. :roll:
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”