RonalT schreef:Maar ik denk niet dat fluo-kleding daarbij helpt.
(...) Let in files eens goed op de mensen in de auto's. Ze doen van alles, maar niet op het verkeer letten. Je kan een vliegende schotel laten landen in een file, de helft ziet het niet (...)
In veel andere gevallen zal Fluo-kleding helpen.
Geheel mijn mening.
Mensen kijken niet of kijken zo kort voor zich dat ze geen idee hebben dat de wereld groter is dan die taartpunt die tussen de raamstijlen past.
Hoeveel automobilisten kijken bijvoorbeeld niet meer door hun voorste zijruiten als het regent?!
Dat is mij al zo vaak opgevallen.
Of dat nu komt door de regendruppels die erop blijven zitten en dat zij het lastig vinden om iets waar te nemen door de druppels heen, of omdat ze alle concentratie aan de voorzijde nodig hebben?
En die personen die niet weten of snappen hoe ze de voorruit en zijruiten ontwasemd krijgen als deze beslagen zijn. Om nog maar niet te spreken over hen die met een doekje zitten te klieren tijdens het rijden.
Of de gleuvenkijkers in de winter. Een streepje ijs-/sneeuwvrij en karren maar. Kachel op max, maar dat werk niet niet want die motor wordt dan de eerste 5-10 km. juist niet warm.... Maar we rijden alvast!
Ook berucht: de categorie met leren handschoentjes of met een hoed op achter het stuur. Die moet je in halen en dan hun voorligger liefst ook nog, anders pletten ze je alsnog
Ik probeer altijd mijn eigen veiligheidsmarge in te bouwen maar heb ook mijn zwakke momenten. Gelukkig 2x alleen eenzijdige dingetjes:
Uitgegleden op een tramrails bij het tussen de rails willen gaan rijden ivm een wegvesmalling op de afgaande zijde van een brug(getje). En een keer op de snelweg bij een toerit naar een benzinepomp de laatste knik in de weg gemist door overmatig in mijn spiegels te kijken of mijn maten ook volgden.
Het stukje gras waarop ik de weg wilde/moest afsnijden bleek een greppeltje te bevatten. Toen ik die probeerde te ontwijken gleed ik onderuit. Schade: zijknipperlicht door mijn kuip. Dure kuipen op een CBR600