Houdt navigatieapp rekening met bijzondere verkeersborden
- Koen
- Honda Goldwing
- Koen
- Honda Goldwing
Denk ook dat dit aan de wegbeheerders zelf is om deze gegevens aan te leveren aan bijv. Teleatlas e.d. Als er morgen een bepaalde weg wordt afgesloten voor alle verkeer, duurt het gemiddeld ongeveer 3 jaar voordat alle navigatiesoftware dit heeft opgepikt.
Bij dit soort bijzondere verkeersborden zal dit niet gebeuren omdat de weg niet wordt afgesloten.
Bij dit soort bijzondere verkeersborden zal dit niet gebeuren omdat de weg niet wordt afgesloten.
Grtz! Koen

Alleen in bepaalde situaties, ik herinner me ergens een weggetje waar zich vrachtauto's klem reden, wil de wegbeheerder nog wel eens proactief actie ondernemen door kaartfirma's aan te schrijven.
Maar dat is puur eigenbelang.
Bovendien heb je twee problemen:
1. Er is niet 1 firma maar vele firma's die kaartdata beheren
2. Niemand is verplicht de laatste kaartdata op te halen en te installeren op reeds aangeschafte apparatuur.
Bovendien wordt apparatuur die wat ouder is en die oudere software aan boord heeft vaak in de opruiming verkocht en vaak gekocht door mensen die er niet veel geld voor over hebben of die niet willen/kunnen prutsen met updates.
De bestuurder blijft verantwoordelijk.
Net zoals auto's met automatisch inschakelende verlichting en ruitenwissers.
Dit kunnen zich ook niet beroepen op de automatische sensor.
Maar dat is puur eigenbelang.
Bovendien heb je twee problemen:
1. Er is niet 1 firma maar vele firma's die kaartdata beheren
2. Niemand is verplicht de laatste kaartdata op te halen en te installeren op reeds aangeschafte apparatuur.
Bovendien wordt apparatuur die wat ouder is en die oudere software aan boord heeft vaak in de opruiming verkocht en vaak gekocht door mensen die er niet veel geld voor over hebben of die niet willen/kunnen prutsen met updates.
De bestuurder blijft verantwoordelijk.
Net zoals auto's met automatisch inschakelende verlichting en ruitenwissers.
Dit kunnen zich ook niet beroepen op de automatische sensor.
Wat voor soort borden bedoel je met bijzondere verkeersborden?CaveyH schreef:Ff iets anders, houdt het kaartmateriaal van de diverse (motor)navigatiesystemen rekening met dit soort "beperkingen"? Of worden routes toch gewoon over deze wegen gereden omdat het nu eenmaal mooie weggetjes zijn?
Een navigatiessysteem is maar een hulpmiddel. Ik heb vorig jaar de OnRoute Motorkaar Beta getest en die tekende de routes verkeerd om de rotondes heen. Linksom dus!!!
Maar het is aan mij om er dan toch recbts omheen te rijden.
Zo had ik het ook wel eens dat ik op een kruising linksaf moest, maar dan stond ik boven op een viaduct. Afslaan was geen optie....
-
- Triumph Trophy SE
Als je de moeite zou nemen om de juridische bijsluiter te lezen van de GPS apparatuur zou je tegen kunnen komen dat de regels van de weg altijd boven de aangegeven route gaan. Dat blaat ie bij mij in ieder geval wel af en toe eruit.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Dat klopt, maar volgens mij is het bord wat in het andere topic bedoeld wordt geen officieel verkeersbord in de zin van een gebods- of verbodsbord. Het bord "verzoekt" motorrijders om bepaalde dingen wel of niet te doen.ikkieman schreef:Als je de moeite zou nemen om de juridische bijsluiter te lezen van de GPS apparatuur zou je tegen kunnen komen dat de regels van de weg altijd boven de aangegeven route gaan. Dat blaat ie bij mij in ieder geval wel af en toe eruit.
Waarschijnlijk zal het, als dit geen effect heeft, wel uitdraaien op een geslotenverklaring.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Als het bij de gemeente geregistreerd staat en doorgegeven is aan de staat is het een officieel bord. Hier was laatst nog een stukje over bij wegmisbruikers. Ik kan zo even geen fragment vinden om het je aan te geven. Je kan het navragen bij het CBR of bij de gemeente.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Koen
- Honda Goldwing
De website van de KNMV geeft het antwoord:
"De borden vragen aan motorrijders om niet in al te grote groepen te rijden, gepaste snelheid in acht te nemen en niet te veel geluid te produceren en met een laag toerental te rijden.
Aanwonenden van rivierdijken klagen op zonnige dagen regelmatig steen en been over de snelheid en het geluidsniveau van passerende motorrijders. Met het bordenproject hoopt de gemeente een stuk bewustwording te kweken bij de motorliefhebbers. Mochten de borden geen effect hebben, dan kan de gemeente besluiten om de dijken voor motoren te sluiten. De KNMV zet zich ervoor in om dit te voorkomen en hoopt daarbij op de medewerking van motorrijdend Nederland."
De wegen zijn dus nog gewoon geopend voor motorrijders, maar men hoopt dat de overlast zal afnemen door het plaatsen van de borden.
"De borden vragen aan motorrijders om niet in al te grote groepen te rijden, gepaste snelheid in acht te nemen en niet te veel geluid te produceren en met een laag toerental te rijden.
Aanwonenden van rivierdijken klagen op zonnige dagen regelmatig steen en been over de snelheid en het geluidsniveau van passerende motorrijders. Met het bordenproject hoopt de gemeente een stuk bewustwording te kweken bij de motorliefhebbers. Mochten de borden geen effect hebben, dan kan de gemeente besluiten om de dijken voor motoren te sluiten. De KNMV zet zich ervoor in om dit te voorkomen en hoopt daarbij op de medewerking van motorrijdend Nederland."
De wegen zijn dus nog gewoon geopend voor motorrijders, maar men hoopt dat de overlast zal afnemen door het plaatsen van de borden.
Grtz! Koen