Motorvrienden,
Ik ben me aan het oriënteren op mijn eerste motor en dat wordt een Deauville Nu nog even een proefrit om te kijken of het ook voelt als de ideale motor voor mij.
Ik heb er bij de dealer hier in de buurt 2 modellen gezien
een NT 650 V uit 2001 met een slordige 50.000 op de teller ...voor zo'n 3000 euro
en een NT 650V Deauville uit 2002 met 13500 miles op de teller voor ca 4000 euro
Mijn vragen zijn :
Wat maakt is het verschil tussen beide en rechtvaardigt dit de ca 1000 euro die ertussen zit
Wat vinden jullie van de prijs?
De km stand wordt in miles aangegeven .. Geldt dat dan ook voor de snelheidsmeter ?
Graag jullie gewaardeerde mening
Groet,
Bommel
NT 650V of een NT650 V Deau?
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Hoi Bommel.
Als de kilometer teller van een motor in mijlen is, dan is de snelheidsaanduiding ook in mijlen.
Op zich lijken de prijzen niet echt verkeerd, ik vergelijk dan meestal met een dealerprijs en kijk ook even naar marktplaats. De prijs is wel mede afhankelijk van de staat van de motor. Ziet hij er echt mooi uit of heeft hij al duidelijke gebruiks sporen.
Als de kilometer teller van een motor in mijlen is, dan is de snelheidsaanduiding ook in mijlen.
Op zich lijken de prijzen niet echt verkeerd, ik vergelijk dan meestal met een dealerprijs en kijk ook even naar marktplaats. De prijs is wel mede afhankelijk van de staat van de motor. Ziet hij er echt mooi uit of heeft hij al duidelijke gebruiks sporen.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert


-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Als die 2002 ook daadwerkelijk een 2002 model is heeft hij Combined Brake System en nog wat andere zaken die anders zijn dan het model 1998. Zoals:
Blok inwendig iets gewijzig gericht op minder trillen.
Uitlaat anders opgehangen gericht op minder doorgeven trillingen
Andere koplamp.
Gewijzigde zijkoffers
Blok inwendig iets gewijzig gericht op minder trillen.
Uitlaat anders opgehangen gericht op minder doorgeven trillingen
Andere koplamp.
Gewijzigde zijkoffers
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Het model uit 2002 is anders (moderner) dan het model 2001 (als de motor echt in 2002 gemaakt is).
Snel te herkennen aan de remklauwen:
- model van voor 2002: goudkleurig (brembo, 2 cylinders per klauw)
- model na 2002: zwarte remklauwen (3 cylinders per klauw)
Vaak is er op de snelheidsmeter een tweede schaal aangebracht voor km/h.
Maar daar kom je tijdens een proefrit snel achter
Snel te herkennen aan de remklauwen:
- model van voor 2002: goudkleurig (brembo, 2 cylinders per klauw)
- model na 2002: zwarte remklauwen (3 cylinders per klauw)
Vaak is er op de snelheidsmeter een tweede schaal aangebracht voor km/h.
Maar daar kom je tijdens een proefrit snel achter

- Hans van D
- Motorloos
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
- Locatie: Leiden (ZH)
Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Klopt, maar die is lastiger om te zien. (kleinere cijfers). Ik overweeg toch hele smalle stickertjes om de relevante snelheden (30, 50, 60, 70, 80, 100 en 120) sneller waar te nemen.Fred1970 schreef:Vaak is er op de snelheidsmeter een tweede schaal aangebracht voor km/h.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Bedankt voor jullie reacties,
Vandaag proefgereden en helaas is de Deauville niet mijn motorfiets. Ik heb een V-strom gekocht
Bedankt voor jullie reacties en veel motorkm's toegewenst
Bommel
Vandaag proefgereden en helaas is de Deauville niet mijn motorfiets. Ik heb een V-strom gekocht
Bedankt voor jullie reacties en veel motorkm's toegewenst
Bommel
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: NT 650V of een NT650 V Deau?
Oeh... sterkte ermee!
Nee, hoor, grapje... veel plezier met je V-strom. De voorkeur voor een bepaalde motor blijft toch altijd iets persoonlijks. Fijn dat je de knoop hebt kunnen doorhakken en voor deze motor bent gegaan. En dan nu vooral genieten met jouw nieuwe bike!

Nee, hoor, grapje... veel plezier met je V-strom. De voorkeur voor een bepaalde motor blijft toch altijd iets persoonlijks. Fijn dat je de knoop hebt kunnen doorhakken en voor deze motor bent gegaan. En dan nu vooral genieten met jouw nieuwe bike!

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 
