Wat zou jij doen?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Mathijs

Wat zou jij doen?

Bericht door Mathijs »

Tjah, ik ben toch wel nieuwsgierig wie van onze clubleden er stoppen op de vluchtstrook wanneer er een mede-motorrijder daar met pech staat?
En of jullie ook materiaal bij hebben om deze persoon te kunnen helpen.

ikzelf ben erg motorsociaal als het daar op aankomt.
Afbeelding
- 15m touw, kan voor meerdere doeleinde gebruikt worden (ergste geval tot nu toe = Tourniquet aanleggen op onderbeen);
- 12Volt bandenpomp max. 16bar voor de slappe band;
- 12 Oranje Intertoys pylonen, markeren/afzetten, mocht er een ongeval zijn en er nog geen hulpdiensten;
- 1x Oranje gevarenhesje in de pylonen voor de pech-hebbende, heb zelf een fluorescerende gele jas en helm;
- EHBO-tasje, om eerste hulp te kunnen verlenen wanneer nodig;
- Banden pech setje om prop te schieten incl 3 CO2 cilinders als noodvullig mocht mijn 12Volt pomp niet werken;
- 12Volt contrastekker voor mn bv bandenpompje.

Afbeelding
Dit mag voor zich spreken mag ik aannemen.
Ongeveer 5Liter benzine als men zich droog-gereden heeft.
Zit alleen te kijken of ik er een bedrag voor moet vragen als men droog staat, wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Mathijs op 16 apr 2011, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Stephan »

Mathijs, ik krijg een heel veilig gevoel als jij bij mij in de groep rijdt! ;)

Ik stop in ieder geval als ik ook maar een klein vermoeden heb dat mijn aanwezigheid meerwaarde heeft. In de praktijk heeft dit vaak gunstig uitgepakt voor de desbetreffende gestrande reizigers.

Tja, en of je dan een vergoeding moet vragen voor het afstaan van benzine of iets dergelijks; het lijkt me niet meer dan beleefd dat diegene die geholpen wordt zelf als eerste het initiatief neemt om de onkosten te vergoeden.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Je lijkt wel een mini ANWB-er! Heb je dat echt elke dag in je koffers zitten??
Complimenten voor je en je voorbereiding op eventuele noodzakelijke hulp (voor jezelf) of voor anderen.

Zet me overigens wel aan het denken of ik ook niet zo iets bij me zou moeten hebben ..
een bandenplakset en ehbo zijn eigenlijk wel de meeste vereiste dingen denk ik ..
Touw zou ook nog wel van pas komen .. en nemen samen met een extra hesje niet veel ruimte in.
De pylonen lijken me wat veel.. pomp ook als je toch al CO2bij hebt .. de benzine zou ik alleen meenemen op vakantie en heeeele lange ritten als je niet zeker weet of je ook een pomp tegenkomt. Hier met de ritten woon-werk en de toerritten zorg ik dat ik altijd met een volle tank wegga.
Je kan natuurlijk altijd aanbieden dat je benzine bij je hebt, en gratis weggeven lijkt me niet nodig .. bij de pomp moetie ook betalen .. maar je zal dan vaak zien dat ze nu net even geen geld op zak hebben :D

Van de week viel m'n motor nog stil terwijl ik tussen de file in stond .. een behulpzame rijder achter mij was zo vriendelijk om het verkeer op de twee rechtse banen even tegen te houden zodat ik naar de vluchtstrook kon steppen ..
Hij vertelde me datie niet zo technisch aangelegd was en vroeg me of ik een telefoon bij me had. Ik heb hem hartelijk bedankt en gelukkig deed de motor het na een paar minuten weer, dus verder hulp was niet nodig.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
René

Bericht door René »

je hebt het goed voor elkaar,
ik heb alleen een schadeformulier, fluoriserend hesje en een sleutelsetje bij me.
ehbo doos is iets om nog eens te overwegen...

welhandige kadootjes voor je verjaardag oid
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik vervoer standaard een EHBO-doos, gereedschapsetje (iets uitgebreider dan de standaard meegeleverde set), poetsdoekjes (voor vizier of windscherm, erg handig), een bandreparatieset met CO2-patronen, een handdoek en afhankelijk van wat de bestemming is nog wat extra zaken zoals een fles water e.d.
Verder een plankje voor onder de jiffy, pen/notitieblokje, zonnebril, beugelslot en vast nog wat zaken die ikzelf alweer vergeten ben... :lol:

Ik denk er wel over de standaard-uitrusting wat uit te breiden als ik bredere kofferdeksels heb ;)
Maar om de vraag bovenaan dit onderwerp ook te beantwoorden: ja, als ik het tijdig zie stop ik, of ik daadwerkelijk kan helpen is een tweede maar proberen kan nooit kwaad.
Laatst gewijzigd door Koen op 16 apr 2011, 22:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Mathijs,
wat is je 0800 nummer voor het geval ik je nodig heb ?? ;)

In ernst
Ik heb bij me:
Bandenreparatieset
EHBO setje
Boordgereedschapset
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Wel leuk om te lezen wat zo'n topic los maakt bij iedereen wat ze allemaal in hun koffers hebben liggen.

Okey, ik zal onze standaard-inhoud ook even opbiechten: EHBO-setje, basis gereedschap, landkaart, schrijfblokje met pen, plankje (voor de zijstandaard op grind, zand e.d.), poetsdoek, schijfremslot met vergeetveter, HDC-visitekaartjes, zaklampje.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Johan

Bericht door Johan »

Ik ga je lijstje uitdraaien!

Ik stop eigenlijk altijd wel, maar het is lang niet altijd mogelijk om daadwerkelijk te helpen.
stxrider

Bericht door stxrider »

Als ik het op tijd zie, stop ik ook...........behalve voor Harley rijders........ :evil:

Die begon weer te rijden aan het begin van het seizoen, en wat denk je........ Vertelt hij, "ja er zat nog wat in, maar wist :wn1 niet meer hoeveel............ :x kom je dan uit een EI als je weer voor het eerst de weg op gaat.

Had hij wel bij zich trouwens :lol:
MaHeDu
Honda ST1300

Bericht door MaHeDu »

Toevallig vandaag weer eens gekeken wat er in mijn koffer zit;
-EHBO setje
-Setje reservelampen met zekeringen (een paar euri bij de Action!!)
-Baco
-Comintatietang
-Kniptang
-Hamer
-Schroeverdraaier met diverse soorten bitjes
-Inbussetje
-Zakmes (met diverse mogelijkheden)
-ducktape
-Flesje water
-Poets/handdoek
-Zaklamp

Al lezende de berichten zal ik dit aan (moeten) vullen met:
-extra fluoriserend hesje (ik rijd zelf altijd met fluoriserend hesje)
-bandenreparatiesetje

groet,
Marcel Heeren
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ik stop inderdaad als ik denk dat het meerwaarde heeft, maar ik ben geen rijdende hulpdienst.
als je tegenwoordig al een telefoon bij je hebt ben je al een eind op weg hoor!! Afbeelding
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik denk dat het van mijn kant weinig nut heeft om te stoppen. Sinds ik geen zijkoffers en kuipbakkies meer heb, heb ik ook niks bij me. Binnenkort zeker maar even m'n boordsetje nakijken en een EHBO-kitje aanschaffen om onder de buddy te gooien, net als een extra fluorvestje.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Vandaar de naam van je XJ900: Diversion betekent niet voor niets "omleiding" ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bart

Bericht door Bart »

Ik zal zeker stoppen. Of ik kan helpen vraag ik me af want ik heb
twee linker handen. Wat ik wel kan;
bellen als het nodig is en
wachten tot er hulp -ANWB- is.

Beter iets dan niets, ja toch.

En ja gereedschap bij je hebben is net als een ongevallenverzekering, hopelijk heb je die nooit nodig.
BertG

Bericht door BertG »

In de Promotor 3 (april 2011) staat een uitgebreid artikel over een Promotor EHBP Fixkit.

Een door henzelf (=ANWB) samengesteld noodpakket à 89 Euro.

Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Wat is de functie van die paperclip?
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Die kun je ook aan je jas zetten op je rits als dat lipje kapot is :p
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Mobiele telefoon en een ANWB-pasje...
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

uitgebreide set van Promotor, veel dingen die je volgens mij echt nooit gaat nodig hebben. En dat moet dan 89 euro kosten ook... ik pas.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Bericht door FreBa »

Dag,
Ja, ik ben weleens gestopt voor een stilgevallen motorcollega op de snelweg. Ik zag hem te laat en ben toen al steppend wel 50 meter achteruit gereden op de vluchtstrook. Ik ben niet motortechnisch onderlegd, maar enige hulp kan ik wel bieden.
Ik heb bij me: Mobiele telefoon
EHBO-setje
hesje
ducktape
tyraps
standaard boordgereedschap
niet al te schone handdoek
schrijfgerei
wegenkaart
en.............indien gewenst kan ik hem de grammatica van de Nederlandse taal uitleggen, terwijl we moeten wachten op hulp :lol:
Mhg, FreBa
Mathijs

Bericht door Mathijs »

FreBa schreef:en.............indien gewenst kan ik hem de grammatica van de Nederlandse taal uitleggen, terwijl we moeten wachten op hulp :lol:
Kenne ze da dan in Almelo :P
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Sommigen wel, Mathijs. Net als in Brabant... ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gisterenavond reed ik terug van m'n werk toen ik (bijna thuis) een Honda Varadero voor me zag rijden. Een stukje verderop ging hij over het gras en het fietspad het trottoir op en stapte af. Ik, denkend dat dit waarschijnlijk een gevalletje pech onderweg was, maakte aanstalten hem te volgen om te kijken of ik iets kon betekenen. Tot ik zag dat ie uit de topkoffer een lasergun haalde om vanaf het viaduct hardrijders te spotten...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Oooopsss Koen,
Was je zelf bijna de sigaar om op het fietspad te rijden. :D
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Inderdaad Geert, al vraag ik me wel af of ik daarvoor inderdaad beboet zou worden als ik zou zijn gestopt om hulp aan te bieden. Motoragenten zijn ook motorrijders, daarvan verwacht ik in zo'n situatie dan wel wat begrip ipv een proces-verbaal ;) Bovendien heb ik wel eens gehoord dat de BOA's die flitsen/laseren niet per definitie ook politieagent zijn :roll:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
duodeauville

Bericht door duodeauville »

twee maal een mototrijder naar huis gebracht met motor en al in de bestelbus / paardentrailer m.a.w. ja wij stoppen altijd voor motorrijders ook als wij met de auto / bestelbus zijn en kijken dan wel wat we kunnen doen
ACSpijksma

Bericht door ACSpijksma »

Wij stoppen eigenlijk altijd. Ik ben BHV'er op mijn werk en heb dus ook EHBO gehad.
Bij mij zit altijd standaard een EHBO-setje (of course..), geel hestje, doekjes en schoonmaakmiddel voor vizier, schijfremslot met vergeet-me-niet-veter en het standaard gereedschapsetje.

Omdat ik niet zo heel technisch ben zal ik waarschijnlijk niks kunnen betekenen op dat gebied maar heb tot nu toe al tweemaal iemand op de juiste manier kunnen helpen waardoor deze persoon makkelijker behandeld kon worden in het ziekenhuis. Was overigens toen ik met de auto was maar dat maakt voor het hulpverlenen natuurlijk weinig uit.

Voor mij komt het regelmatig voor dat ik mensen krijg die gewond zijn dus ik denk er eigenlijk al niet meer over na of ik wel of niet ga handelen. Als het moet kan ik zelfs reanimeren dus :up
Tanja

Bericht door Tanja »

ik ben a-technisch.... heb geen hulpmiddelen bij me.. maar stop wel! Tjsah foon heb ik altijd bij me, en ach anders hou je iemand ff gezelschap totdat de hulptroepen gearriveerd zijn :D
stxrider

Bericht door stxrider »

Tanja schreef:ach anders hou je iemand ff gezelschap totdat de hulptroepen gearriveerd zijn :D
Dan ben je wel in overtreding ;) moet jij toch weten........
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

@stxrider: dat hangt ervan af. Het is niet gezegd dat de pechvogel in Tanja's voorbeeld langs de snelweg op de vluchtstrook staat. Als zo'n pechgeval ergens op een parkeerplaats staat, ben je niet in overtreding als je er gezellig naast gaat staan ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”