ovesrtappen van 650 NT naar 700 ABS of een Pan 1300
ovesrtappen van 650 NT naar 700 ABS of een Pan 1300
Het blijft kriebelen...
Ik rijd nu inmiddels al weer ruim een jaar een NT 650 van 1998 maar ik krijg kriebels bij het zien van een 700 ABS of een Pan 1300.... Ik kijk er dus ook bewust naar en samen gevat komt het op hetzelfde neer. Voor 10.000 euro ben je de man.
Dan heb je of een nieuwe Deauville 700 ABS met alles erop of een goede 2e handse complete Pan 1300.. Das toch een hoop geld....
Wat mij tegenvalt is de 2e handsprijs van een Deauville, ik vindt ze nog best stevig in prijs zodat de keus om dan maar een nieuwe te kopen makkelijker wordt. De vraag is wanneer doen we het en is het het allemaal het geld waard. Is het verschil tussen een 700 met ABS en een 650 NT voldoende interessant. Andere vraag is is de Pan niet te zwaar voor hetgeen ik wil en ga ik me niet kapot liggen rijden met zon pan 1300 met dubbel vermogen...? Ik moet maar eens proef gaan rijden denk ik om wat verder te komen maar het is goed te horen wat jullie ervaring is..
Ik was op de motoreurs in Utrecht en daar sprak ik iemand die van een NT 650 direct overgestapt was naar een pan 1300 en die heeft me behoorlijk op hol gebracht..... Hij was er helemaal stuk van zon werdeld van verschil....
Luxeprobleem...
Wat is jullie ervaring?
Ik rijd nu inmiddels al weer ruim een jaar een NT 650 van 1998 maar ik krijg kriebels bij het zien van een 700 ABS of een Pan 1300.... Ik kijk er dus ook bewust naar en samen gevat komt het op hetzelfde neer. Voor 10.000 euro ben je de man.
Dan heb je of een nieuwe Deauville 700 ABS met alles erop of een goede 2e handse complete Pan 1300.. Das toch een hoop geld....
Wat mij tegenvalt is de 2e handsprijs van een Deauville, ik vindt ze nog best stevig in prijs zodat de keus om dan maar een nieuwe te kopen makkelijker wordt. De vraag is wanneer doen we het en is het het allemaal het geld waard. Is het verschil tussen een 700 met ABS en een 650 NT voldoende interessant. Andere vraag is is de Pan niet te zwaar voor hetgeen ik wil en ga ik me niet kapot liggen rijden met zon pan 1300 met dubbel vermogen...? Ik moet maar eens proef gaan rijden denk ik om wat verder te komen maar het is goed te horen wat jullie ervaring is..
Ik was op de motoreurs in Utrecht en daar sprak ik iemand die van een NT 650 direct overgestapt was naar een pan 1300 en die heeft me behoorlijk op hol gebracht..... Hij was er helemaal stuk van zon werdeld van verschil....
Luxeprobleem...
Wat is jullie ervaring?
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Re: ovesrtappen van 650 NT naar 700 ABS of een Pan 1300
Waar ga je de motor voor gebruiken?
Dat is de belangrijkste vraag.
Zelf heb ik vorig jaar op de motorbeurs juist heel bewust gekozen voor een nieuwe Deauf i.p.v. een Pan of R 1200 RT.
Ik rij veel WW en de Deauville is hier uitermate geschikt voor.
Op vakantietie ermee naar het buitenland doe ik (nog) niet.
Waarom dan een zware motor kopen terwijl de hanteerbaarheid van de Deauville juist handig is in de spits?
Het laatste zetje om de beslissing te nemen kwam van iemand die 30.000 Km op een Deauville reed per jaar.
Need I say more?
Veel succes met het maken van je keuze.
Vriendelijke groet
Marcel.
Lange toerritten maken naar het
Dat is de belangrijkste vraag.
Zelf heb ik vorig jaar op de motorbeurs juist heel bewust gekozen voor een nieuwe Deauf i.p.v. een Pan of R 1200 RT.
Ik rij veel WW en de Deauville is hier uitermate geschikt voor.
Op vakantietie ermee naar het buitenland doe ik (nog) niet.
Waarom dan een zware motor kopen terwijl de hanteerbaarheid van de Deauville juist handig is in de spits?
Het laatste zetje om de beslissing te nemen kwam van iemand die 30.000 Km op een Deauville reed per jaar.
Need I say more?
Veel succes met het maken van je keuze.
Vriendelijke groet
Marcel.
Lange toerritten maken naar het
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Nou Ben ik zou zeggen ga is proefrijden met de pan
eenmaal pan gereden wil je niets anders

Dat je je kapot gaat rijden op een Pan geloof ik niet. Ik neem toch aan dat je al een ervaren motorrijder bent? Het gewicht zou voor mij (in de stad) wel een punt zijn; ik vind de Deauville al zwaar genoeg.Ben Giesbers schreef:Andere vraag is is de Pan niet te zwaar voor hetgeen ik wil en ga ik me niet kapot liggen rijden met zon pan 1300 met dubbel vermogen...? Ik moet maar eens proef gaan rijden denk ik om wat verder te komen maar het is goed te horen wat jullie ervaring is..
Als ik veel snelwegkilometers zou maken, dan zou ik een Pan overwegen. Voor mijn gebruik (vooral stadsverkeer en buitenwegen) vind ik het overkill.
- Geert
- Honda CBF600S
Hoi Ben,
Ik zou je aanraden om een proefrit te gaan maken op een Deauville 700 en een ST1300.
Wij stonden 2 jaar terug ook voor de keuze: onde deauville 650 inruilen voor een nieuwe deauville 700 of een 2e hands Pan 1300.
Na het rijden op allebei de motoren waren we overstag: de pan ging het worden.
Over het kapot rijden kan ik simpel zijn: een ST1300 rijdt en stuurt makkelijker dan een Deauville 650, ondanks z'n gewicht.
Het is ook belangrijk wat je er mee wil gaan doen. Ik gebruik de Pan ook veel voor WW verkeer, filerijden is ook geen probleem, mijn ervaring is dat je wat meer de ruimte krijgt omdat je met een forse motor aan komt rijden.
Verder maken wij ook lange tochten op de pan, al een aantal keren mee naar duitsland geweest in de eifel, vorig jaar een trip door engeland gemaakt en dit jaar gaan we naar de dolomieten.
Verder is het echt een kwestie van zelf ervaren: proefrijden dus.
Ik zou je aanraden om een proefrit te gaan maken op een Deauville 700 en een ST1300.
Wij stonden 2 jaar terug ook voor de keuze: onde deauville 650 inruilen voor een nieuwe deauville 700 of een 2e hands Pan 1300.
Na het rijden op allebei de motoren waren we overstag: de pan ging het worden.
Over het kapot rijden kan ik simpel zijn: een ST1300 rijdt en stuurt makkelijker dan een Deauville 650, ondanks z'n gewicht.
Het is ook belangrijk wat je er mee wil gaan doen. Ik gebruik de Pan ook veel voor WW verkeer, filerijden is ook geen probleem, mijn ervaring is dat je wat meer de ruimte krijgt omdat je met een forse motor aan komt rijden.
Verder maken wij ook lange tochten op de pan, al een aantal keren mee naar duitsland geweest in de eifel, vorig jaar een trip door engeland gemaakt en dit jaar gaan we naar de dolomieten.
Verder is het echt een kwestie van zelf ervaren: proefrijden dus.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert

Hallo Ben,
Is het geen goed idee om als tussenstap eerst een tijdje een ST1100 te gaan rijden?
De overgang is dan misschien iets geleidelijker en bovendien kan ik je verzekeren dat
je aan een 1100 ook een prima machine hebt.
Vóór de Deau die ik nu heb,had ik een Pan 1100 {nieuw gekocht },die mij probleemloos
150.000 km gediend heeft.Het is maar even een idee.
Succes met wat je ook doet.
Groet, jouke

Is het geen goed idee om als tussenstap eerst een tijdje een ST1100 te gaan rijden?
De overgang is dan misschien iets geleidelijker en bovendien kan ik je verzekeren dat
je aan een 1100 ook een prima machine hebt.
Vóór de Deau die ik nu heb,had ik een Pan 1100 {nieuw gekocht },die mij probleemloos
150.000 km gediend heeft.Het is maar even een idee.
Succes met wat je ook doet.
Groet, jouke

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Nog een overweging is of je veel met z'n tweeen rijdt.
Als je dat vaak doet zoals Geert en Marian, dan zou ik een Pan of iets dergelijks overwegen.
Doe je dat veel minder zoals ik, dan is een Deauf voldoende.
Heeft vooral te maken met het zitcomfort voor de Duo en het motorvermogen.
Hoewel wij dat niet echt missen.
Als je dat vaak doet zoals Geert en Marian, dan zou ik een Pan of iets dergelijks overwegen.
Doe je dat veel minder zoals ik, dan is een Deauf voldoende.
Heeft vooral te maken met het zitcomfort voor de Duo en het motorvermogen.
Hoewel wij dat niet echt missen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Motorloos
Ben,
al eerder gezegd..
Ga proefrijden op beiden.. Maar dan... Laat je hart spreken
al eerder gezegd..
Ga proefrijden op beiden.. Maar dan... Laat je hart spreken

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Ik zou zeggen, net als bij Evelyne........ Maak een lijstje met punten, die jij belangrijk vind en maak een proefrit op de diverse modellen 700 NT, ST1100, ST1300 of nog meer.... Zo op het forum kom je er toch niet uit. En neem je duo mee, bij de testrit. Dan voel je ook het verschil met 2 personen.
Succes met je keuze
Ik zou het wel weten 
Succes met je keuze