Ritje op de Honda VFR1200F semi automaat?
- Koen
- Honda Goldwing
Ritje op de Honda VFR1200F semi automaat?
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Re: Ritje op de Honda VFR1200F semi automaat?
Liefhebbers? Wat mij betreft zeker weten wel dat ik em wil proberen... Alleen zit ik dat weekend in Groningen en is het een tikje ver om het land op en neer te crossen voor een tourrit op een motor die ik zeker weten niet kan betalen. :$
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Nee hoor geen interesse.
Ik heb eens gereden op een Yamaha FJR 1300 met zo'n systeem.
Heel vreemde ervaring.
Kom je aanrijden in ze 4 voor een stoplicht, dan wil je toch terugschakelen maar er is geen koppelingshendel en geen versnellingspook.
Alleen een schakelknopje bij je linkerduim. Het systeem schakelt bij stilstand automatisch naar de eerste versnelling.
(weet niet of Honda hetzelfde soort systeem gebruikt, maar ik denk het wel)
Ik heb eens gereden op een Yamaha FJR 1300 met zo'n systeem.
Heel vreemde ervaring.
Kom je aanrijden in ze 4 voor een stoplicht, dan wil je toch terugschakelen maar er is geen koppelingshendel en geen versnellingspook.
Alleen een schakelknopje bij je linkerduim. Het systeem schakelt bij stilstand automatisch naar de eerste versnelling.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Op joetjoep staan veel filmpjes van dit blok en de versnellingsbak.
Persoonlijk denk ik dat het een leuke gimmick is maar dat het een afbreuk is aan het 'echte' motorrijden.
Misschien leuk voor op een motorscooter, maar niet op een supersport/toermachine.
Persoonlijk denk ik dat het een leuke gimmick is maar dat het een afbreuk is aan het 'echte' motorrijden.
Misschien leuk voor op een motorscooter, maar niet op een supersport/toermachine.
Het zal vast lekker rijden, maar ik vind het zo'n lelijke motor. Gisteren zag ik er nog eentje rijden ... niet mijn stijl, zeg maar.
Dan is die gewenning nog eentje die nog meevalt...mp1963 schreef:Kom je aanrijden in ze 4 voor een stoplicht, dan wil je toch terugschakelen maar er is geen koppelingshendel en geen versnellingspook.
Als je eenmaal aan dat systeem gewend bent en je gaat terug naar een handgeschakelde motor en komt bij een verkeerslicht aan...bof...uit....(als je er nog op zit).
Net als BMW die de schakelaars voor richtingaanwijzers verdeelde over de stuurhelften.
Schakelaar voor linksaf op links en voor rechtsaf op rechts.
Ze komen er nu langzaam van terug...
En al die BMW rijders drukken nu op de claxon als ze de richtingaanwijzerschakelaar (scrabble

- Catbustingdog
- Motorloos
Ik heb vroeger deauville gereden, dus met het schakelaartje voor de richtingsaanwijzers die jullie nu kennen.BertG schreef: Net als BMW die de schakelaars voor richtingaanwijzers verdeelde over de stuurhelften.
Schakelaar voor linksaf op links en voor rechtsaf op rechts.
Ze komen er nu langzaam van terug...
Dan overgestapt op mijn eerste beemer. Met 3 (drie) verschillende schakelaartjes voor de richtingaanwijzers:
Links voor links,
rechtsonder voor rechts, en
rechtsboven voor uit.
Een toestand die je op minder dan een uur gewoon bent.
Dat men er bij BMW nu "van terug komt" is te wijten aan besparingsmaatregelen: één knop is "billiger" als drie knoppen ...
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Geert
- Honda CBF600S
Ik denk dat het is wat je gewend bent.
Op mijn werk staat regelmatig een VFR1200, het is wel een hele mooie motor overigens, maar niet helemaal iets voor mij denk ik.
Op mijn werk staat regelmatig een VFR1200, het is wel een hele mooie motor overigens, maar niet helemaal iets voor mij denk ik.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert

Hoi ik heb pas op een VFR1200F semi automaat gereden bij Pols motoren in Waalwijk.
Het is even wenen maar daarna wil je niets anders meer
Het is de moeite waard.
Het is even wenen maar daarna wil je niets anders meer

Het is de moeite waard.
Heb ik met jouw gesprolen Speedy?
Heb er ook mee gereden bij Pols motoren, best leuk maar het wordt steeds meer een fool-proof machine! Het manueel schakelen ging best lastig. Het schakelen gebeurt nu met 2 knoppen, maar zou een tuimelschakelaar moeten zijn of 2 knoppen dichter bij elkaar.
De volgende stap is dat je niet meer hoeft te sturen.......
- Als je net 1 jaar je rijbewijs hebt, dat klopt het
Heb er ook mee gereden bij Pols motoren, best leuk maar het wordt steeds meer een fool-proof machine! Het manueel schakelen ging best lastig. Het schakelen gebeurt nu met 2 knoppen, maar zou een tuimelschakelaar moeten zijn of 2 knoppen dichter bij elkaar.
De volgende stap is dat je niet meer hoeft te sturen.......

hoi stxrider ik heb al 28 jaar mijn motor rijbewijs mar ben sinds een jaar weer begonen met motor rijden dus een heropstapper.
het schakelen met de vfr went gauw.
het schakelen met de vfr went gauw.
Jammer dat ik dit aanbod te laat heb gezien