Tijdelijk uitgeschakeld
Tijdelijk uitgeschakeld
Ook ik heb mogen genieten van de oplettendheid van onze medeweggebruikers. Ik kwam er een tegen die de weg aan het zoeken was, links af sloeg (tegemoetkomend) en mij over het hoofd zag. Op zich een prestatie als je vier a vijf meter er vanaf bent, en 115 kg, 1.90 mtr, en metertje breed bent. Kon uitwijken om een frontale te voorkomen, maar kwam daardoor op de verkeerde weghelft en moest dus vol in de ankers voor wat er achter mijn "vriend" zat. Ging gelukkig plat, en de motor kwam net voor de volgende tegenligger tot stilstand, die ook vol in de remmen zat. Veroorzaker is gelukkig blijven staan en gaf zijn fout toe. Alles reed gelukkig niet harder dan 30 a 40 km. Ben dus de enige met schade.
Schade aan de motor nog niet goed kunnen bekijken, maar leek mee te vallen. Links kuip gescheurd, valbeugel krom, koffer
linksachter beschadigd. Dit is wat ik snel heb gezien toen ik de motor opraapte en hem van de weg af reed. Versnellingspook krom, kreeg hem dus niet in zijn vrij. Volgens mijn zwager, die de motor op heeft gehaald, is ook de achterkant gescheurd.
Nadat ik de motor had weggezet vond ik het vreemd dat ik geen gevoel in mijn linkervoet had, dus dat was niet goed. Blijkt zwaar gekneusd te zijn. Verder de gebruikelijke schaafwonden, op de knie iets meer dan de arm.
Alles is donderdagmiddag de 12e gebeurd, en hen vandaag mijn eerste stapjes zonder krukken gezet, dus weer een beetje mobiel, en gelijk achter de helse machine om het aan jullie allemaal te melden.
Morgen wordt de motor opgehaald door de dealer, woensdag komt de schade-expert, dus morgen kan ik pas de schade goed bekijken. Donderdag terug naar het nieuwe Maasstadziekenhuis voor controle.
Jullie horen wel hoe het verder afloopt, maar een vrijdag ga ik lekker een weekje op vakantie.
Schade aan de motor nog niet goed kunnen bekijken, maar leek mee te vallen. Links kuip gescheurd, valbeugel krom, koffer
linksachter beschadigd. Dit is wat ik snel heb gezien toen ik de motor opraapte en hem van de weg af reed. Versnellingspook krom, kreeg hem dus niet in zijn vrij. Volgens mijn zwager, die de motor op heeft gehaald, is ook de achterkant gescheurd.
Nadat ik de motor had weggezet vond ik het vreemd dat ik geen gevoel in mijn linkervoet had, dus dat was niet goed. Blijkt zwaar gekneusd te zijn. Verder de gebruikelijke schaafwonden, op de knie iets meer dan de arm.
Alles is donderdagmiddag de 12e gebeurd, en hen vandaag mijn eerste stapjes zonder krukken gezet, dus weer een beetje mobiel, en gelijk achter de helse machine om het aan jullie allemaal te melden.
Morgen wordt de motor opgehaald door de dealer, woensdag komt de schade-expert, dus morgen kan ik pas de schade goed bekijken. Donderdag terug naar het nieuwe Maasstadziekenhuis voor controle.
Jullie horen wel hoe het verder afloopt, maar een vrijdag ga ik lekker een weekje op vakantie.
Re: Tijdelijk uitgeschakeld
Oef, dat is echt balen man. Gelukkig ben je redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen. De motor is maar een hoop ijzer en aanverwante materialen. Dat is allemaal vervangbaar, gelukkig kan het bij jou gezond groeien en hoef je niets te vervangen en/of te laten opereren. Ergens op dit forum heeft iemand nog een Deau in de aanbieding (of is die al weg?)
Ik wens je heel veel en een snel herstel en hopelijk valt de schade aan je motor financieel mee.
Mhg, FreBa
Ik wens je heel veel en een snel herstel en hopelijk valt de schade aan je motor financieel mee.
Mhg, FreBa
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Michel,
Potverdorie, dat is schrikken!
Gelukkig dat jij er "goed" vanaf bent gekomen.
Ga lekker genieten van je vakantie en wij horen graag hoe alles verloopt!
Succes en beterschap!
Potverdorie, dat is schrikken!
Gelukkig dat jij er "goed" vanaf bent gekomen.
Ga lekker genieten van je vakantie en wij horen graag hoe alles verloopt!
Succes en beterschap!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Hé Michel,
da's flink balen. Hoop dat het met je voet meevalt en je snel weer "op de been" bent (sorry voor de woordspeling).
Geniet dubbel van je vakantie en in elk geval al suc6 met de reparatie (indien mogelijk) of anders vervanging van je Deauville...
da's flink balen. Hoop dat het met je voet meevalt en je snel weer "op de been" bent (sorry voor de woordspeling).
Geniet dubbel van je vakantie en in elk geval al suc6 met de reparatie (indien mogelijk) of anders vervanging van je Deauville...
Grtz! Koen

- roelof
- Honda NT700V
je hebt je dus ook gracieus de motor neergelegd!!
gelukkig heb je geen ernstig letsel!
had je hier trouwens wat aan abs gehad naar jouw idee?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Sterkte, Michel!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Hans van D
- Motorloos
Da 's balen Michel. Het lijkt er dus op dat jij er zelf weer snel bovenop zult komen. De motor is verzekeringswerk.
Een snel en volledig herstel gewenst.
Een snel en volledig herstel gewenst.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans

Beterschap! en doe rustig aan in de vakantie.......

Zo Michel,
niet leuk, gelukkig lichamelijk redelijk ongeschonden eraf gekomen. Maar ja elke kneuzing, blauwe plek, schram of wat dan ook is er 1 teveel.
Suc6 met herstel, lichamelijk, plastic/ijzer technisch (hopelijk allemaal te repareren) en financieel.
niet leuk, gelukkig lichamelijk redelijk ongeschonden eraf gekomen. Maar ja elke kneuzing, blauwe plek, schram of wat dan ook is er 1 teveel.
Suc6 met herstel, lichamelijk, plastic/ijzer technisch (hopelijk allemaal te repareren) en financieel.
- Claudia
- Kawasaki Versys
Michel, Heel veel Beterschap.
En geniet van je vakantie.
En geniet van je vakantie.

Enjoy the little things 
Groetjes,
Claudia

Groetjes,
Claudia
Ja zeker, heb gelest met ABS, dus heb ervaring met de noodstop e.d. Maar ja financieel zijn deze fietsen nog aardig aan de prijs, dus kies je toch voor één zonder. Maar eigenlijk zou je niet naar de prijs moeten kijken als het om de veiligheid gaat.roelof schreef:je hebt je dus ook gracieus de motor neergelegd!!
Hoop dat de schade meevalt, en dan rijden we toch weer vrolijk verder, zonder ABS.
-
- Triumph Trophy SE
Michel,
Sterkte in alles wat er moet gebeuren. Zowel met jezelf als met de Deauville.
Natuurlijk wel eerst goed voor jezelf zorgen!
Sterkte in alles wat er moet gebeuren. Zowel met jezelf als met de Deauville.
Natuurlijk wel eerst goed voor jezelf zorgen!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Henk
- Honda NC750
Michel,dat is flink balen,gelukkig is de lichamelijke schade beperkt.
Als je goed verzekerd bent zal de afhandeling geen probleem worden voor je.
Evengoed een paar prettige dagen gewenst.
gr.Henk
Als je goed verzekerd bent zal de afhandeling geen probleem worden voor je.
Evengoed een paar prettige dagen gewenst.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S 

- Catbustingdog
- Motorloos
hoi Michel, "shit happens" zeggen we maar!
Ondertussen zit jij er toch maar "lekker" mee!
Zoals meerderen het je al wensten, herstel voorspoedig! enne, je fiets is verzekeringswerk, maak je daar geen zorgen over, dat komt vroeg of laat (meestal laat) wel weer in orde!
Ondertussen zit jij er toch maar "lekker" mee!
Zoals meerderen het je al wensten, herstel voorspoedig! enne, je fiets is verzekeringswerk, maak je daar geen zorgen over, dat komt vroeg of laat (meestal laat) wel weer in orde!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- Geert
- Honda CBF600S
Michel,
Ten eerste natuurlijk beterschap gewenst, gelukkig ben er nog redelijk goed vanaf gekomen.
Nu nog afwachten van je motor.
Geniet in elk geval van je vakantie.
Ten eerste natuurlijk beterschap gewenst, gelukkig ben er nog redelijk goed vanaf gekomen.
Nu nog afwachten van je motor.
Geniet in elk geval van je vakantie.

Groetjes
Geert
& Marian
Geert

-
- Motorloos
Michel,
waardeloos om mee te maken. Jammer van de schade aan je mooie Deauville en natuurlijk aan je eigen lichaam.
Succes gewenst met het herstel van beiden.
waardeloos om mee te maken. Jammer van de schade aan je mooie Deauville en natuurlijk aan je eigen lichaam.
Succes gewenst met het herstel van beiden.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Beste Michel,
Lullig dat door zo´n !"#$%&_&()()'? wegmisbruiker
je ten val komt, je motor deuken oploopt, jij bekneusd verder kunt en mogelijk tijdens je vakantie nog de nodige tijd kwijt bent om e.e.a. te regelen.
Te hopen dat het snel weer goed komt.

Lullig dat door zo´n !"#$%&_&()()'? wegmisbruiker

Te hopen dat het snel weer goed komt.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
hoi michel,
ik hoef je zeker niet te vertellen dat ik met je meevoel .
.. je schrikt je toch het apezuur.
knap hoor dat je nog kon uitwijken...altijd nog beter dan die harde klap. ik hoop wel dat we nu een beetje verschoond blijven van die koekblikfiguren....
en hoewel tegen dit soort situaties geen kruit gewassen is, denk ik toch dat ik maar eens wat voortgezette rijopleidingen ga volgen. ik rijd best wel veel, maar je kan nooit genoeg leren en trainen.
sterkte met je herstel en de schadeafwikkeling. horen wel hoe het afloopt toch?
groet,
andre
ik hoef je zeker niet te vertellen dat ik met je meevoel .

en hoewel tegen dit soort situaties geen kruit gewassen is, denk ik toch dat ik maar eens wat voortgezette rijopleidingen ga volgen. ik rijd best wel veel, maar je kan nooit genoeg leren en trainen.
sterkte met je herstel en de schadeafwikkeling. horen wel hoe het afloopt toch?
groet,
andre
- Hans van D
- Motorloos
Michel, had jij bij je crash kleding met beschermstukken aan? (nieuwsgierigheid ivm schaafwonden)Harcer schreef: Verder de gebruikelijke schaafwonden, op de knie iets meer dan de arm.
Groeten,
Hans
Hans
Wel jas, handschoenen en laarzen, niet de broek.
Gevolg: klein schaafplekje op de onderarm, wat al weer weg is, denk vanwege het doorglijden. Klein plekje op de elleboog, waarschijnlijk toch de bescherming eraf gegleden, want de jas is op de elleboog niet kapot, wel net onder de bescherming. Handen helemaal onbeschadigd.
Knie schaafplek van een cm of 7 a 8. Droeg alleen een spijkerbroek, en het ging gelukkig niet erg hard. Moest maar een paar km rijden, maar denk dat ik mijn les wel geleerd heb, omdat die schaafwond op de knie nu de meest last geeft.
Laarzen waren niet echt de stevige motorlaarzen maar zacht leren met bescherming op de enkels (LIDL, en ze zitten zo lekker). Weet niet of de hardere verstevigde laarzen (die ik ook heb voor 's winters en regen) de kneuzing hadden voorkomen.
Hoop je hiermee de info gegeven te hebben die je wilde. Mijn conclusie: Altijd beschermende kleding dragen, voorkomt geen breuken maar voorkomt of verkleint wel heel irritante schaafwonden.
Gevolg: klein schaafplekje op de onderarm, wat al weer weg is, denk vanwege het doorglijden. Klein plekje op de elleboog, waarschijnlijk toch de bescherming eraf gegleden, want de jas is op de elleboog niet kapot, wel net onder de bescherming. Handen helemaal onbeschadigd.
Knie schaafplek van een cm of 7 a 8. Droeg alleen een spijkerbroek, en het ging gelukkig niet erg hard. Moest maar een paar km rijden, maar denk dat ik mijn les wel geleerd heb, omdat die schaafwond op de knie nu de meest last geeft.
Laarzen waren niet echt de stevige motorlaarzen maar zacht leren met bescherming op de enkels (LIDL, en ze zitten zo lekker). Weet niet of de hardere verstevigde laarzen (die ik ook heb voor 's winters en regen) de kneuzing hadden voorkomen.
Hoop je hiermee de info gegeven te hebben die je wilde. Mijn conclusie: Altijd beschermende kleding dragen, voorkomt geen breuken maar voorkomt of verkleint wel heel irritante schaafwonden.
Motor is net opgehaald door de dealer.
Kon zelf niet mee, omdat het lopen nog niet zo gaat als ik verwacht had. Zoonlief is meegelopen naar de garage, zo'n 800 mtr van huisadres. Zoonlief is lekker thuis omdat die gisteren op zijn werk een spier heeft gescheurd (Het gaat lekker hier).
Bij terugkomst vertelde hij dat de deauf gewoon op motorische kracht de bus is ingereden, incl bestuurder. Men vond de schade meevallen, dus klinkt allemaal zeer bemoedigend.
Wordt morgen of donderdag gebeld over de mening van de schade-expert.
Kon zelf niet mee, omdat het lopen nog niet zo gaat als ik verwacht had. Zoonlief is meegelopen naar de garage, zo'n 800 mtr van huisadres. Zoonlief is lekker thuis omdat die gisteren op zijn werk een spier heeft gescheurd (Het gaat lekker hier).
Bij terugkomst vertelde hij dat de deauf gewoon op motorische kracht de bus is ingereden, incl bestuurder. Men vond de schade meevallen, dus klinkt allemaal zeer bemoedigend.
Wordt morgen of donderdag gebeld over de mening van de schade-expert.
- Koen
- Honda Goldwing
En dan maar hopen dat de remmen nog werkenHarcer schreef:Bij terugkomst vertelde hij dat de deauf gewoon op motorische kracht de bus is ingereden, incl bestuurder.

Zal duimen dat het meevalt.
Grtz! Koen

Expert belde net. Als eerste vroeg hij hoe het met mij persoonlijk was, vanwege de verknipte broek, laarzen en gescheurde jas, heel erg attent. Hij vertelde dat de schade aan de motor net geen €1300 is. Na overleg krijg ik voor de kleding €230. Tenminste of ik het krijg is de vraag, want de verzekering beslist, maar hij geeft de bedragen door in zijn rapport. Morgen Benjan maar opdracht geven om de boel te repareren zodat ik hem volgende week vrijdag, na mijn weekje weg, op kan halen. Gewoon mazzel dat volgende week ook het vakantiegeld wordt gestort.
Dus als het goed is zijn we weer snel op de motor.
Dus als het goed is zijn we weer snel op de motor.
Dag,
Dat is tenminste een lichtpuntje. Hopelijk bij terugkomst van vakantie weer een rijklare motor. De pecunia van het vakantiegeld kun je nu goed besteden, of wat daarvan nog over is.
Mhg, FreBa
Dat is tenminste een lichtpuntje. Hopelijk bij terugkomst van vakantie weer een rijklare motor. De pecunia van het vakantiegeld kun je nu goed besteden, of wat daarvan nog over is.
Mhg, FreBa
He Michel,
Gelukkig kun je alles nog op dit forum schrijven. Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Nu lijkt het zich te beperken tot schade aan materiaal en kleding. Blijf echter alert bij de doktoren. Vraag ook of je er in de toekomst nog gevolgen van kunt ondervinden want nu betaalt de verzekering, maar als de schade eenmaal afgewikkeld is dan doen ze redelijk moeilijk over gevolgschade. Beterschap, succes met de reparatie en/of vervanging en groetjes van
Henk
Gelukkig kun je alles nog op dit forum schrijven. Als ik het zo lees had het ook heel wat slechter kunnen aflopen. Nu lijkt het zich te beperken tot schade aan materiaal en kleding. Blijf echter alert bij de doktoren. Vraag ook of je er in de toekomst nog gevolgen van kunt ondervinden want nu betaalt de verzekering, maar als de schade eenmaal afgewikkeld is dan doen ze redelijk moeilijk over gevolgschade. Beterschap, succes met de reparatie en/of vervanging en groetjes van
Henk
Zo terug van een weekje vakantie. Eerst post even openmaken. En daar een enveloppe van Interpolis, oftewel van de tegenpartij. Het volgende bericht was te lezen. Aan u overgemaakt ......, dus het exacte bedrag van de schade-expert, en dat na twee weken na het ongeval (12 mei)
, en diep respect. Formulier 16 mei ingestuurd.
Dealer gebeld over de stand van de reparatie, waarschijnlijk dinsdag klaar, als het kuipdeel er een beetje bijtijds is.
Nu maar hopen dat ik in mijn motorlaars kom, want de linkervoet is nog steeds wat dikker dan normaal.
Oh ja, vandaag ff nieuwe handschoenen gehaald, en een nieuw zomerjack besteld.

Dealer gebeld over de stand van de reparatie, waarschijnlijk dinsdag klaar, als het kuipdeel er een beetje bijtijds is.
Nu maar hopen dat ik in mijn motorlaars kom, want de linkervoet is nog steeds wat dikker dan normaal.
Oh ja, vandaag ff nieuwe handschoenen gehaald, en een nieuw zomerjack besteld.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Dag,
Soms heb je van die gelukkige dagen..............
Ik hoop dat je snel weer kunt rijden.
Mhg, FreBa
Soms heb je van die gelukkige dagen..............
Ik hoop dat je snel weer kunt rijden.
Mhg, FreBa
- Hans van D
- Motorloos
Dat is nog eens een leuke terugkomst na een weekje weg. Het komt uiteindelijk nog goed hoewel je die narigheid natuurlijk beter kunt missen en ongeschonden kunt doorrijden.
Groeten,
Hans
Hans
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Netjes, Michel. Er zijn mensen die langer op hun verzekeringsgeld moeten wachten. Sterkte met je voet!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie.