van Deauville naar Pan!
van Deauville naar Pan!
Lieden!
Afgelopen week heb ik wat beslissingen genomen en bij nu de trotse bezitter van een Pan European 1300 ST ABS Silver metalic uit het jaar 2006, 20000 op teller en heb mijn Deaville 650NT van 1998 met 76000 km ingeruild. Of het verstandig is kan ik nu nog niet zeggen maar de hoofdreden voor mij was ABS. Ik wilde hoe dan ook een motor met ABS en voor mij was de keuze of een jonge Deaville of een Pan en het is dus de Pan geworden tegen inruil.
Inmiddels ben ik er wel wachter dat het remmen nu een feest is met die Pan... combined break system met ABS. Als ik achter rem dan remt ie voor ook mee ander andersom ook zo. Ook dat is beschikbaar op een Deauville en ik kan het iedereen aanraden. Ik heb met met het vorige systeem al wat slippertjes gemaakt en ik denk dat het nu echt minder wordt. Wat minder spannend.. Het belang van ABS is mij gisteren weer helemaal duidelijk geworden toen mijn vrouw met haar 600 CBF de bocht wat te ruim nam en van de weg afraakte ze kwam dankzijn de ABS niet ten val en gecontroleerd tot stilstand. Het ABS kwam in werking.
De breedte is wat minder 5 cm bij de spiegels maar ook achter is mijn pan breder en dat gaat wennen worden. Als je er met de spiegels net doorheen kunt moet je niet denken ik ben er al want die koffers achter die moeten er eigenlijk behoorlijk gelijkmatig door anders raak je wat. Het klinkt niet veel die 5 cm maar het zou maar kunnen dat die 5 cm mij over een paar jaar terug brengen naar een Deauville.
Nog een ervaring en dan houd ik weer op want we zijn hier tenslotte bij de Deauville Club...
Er zit een top koffer op en je hebt godsgruwelijk veel vermogen. Boven de 150 begint ie te flapperen achter net als de Deauville.
Er zit een electrisch verstelbaar scherm op.. Moet je aan wennen heeft gigantisch gevolgen voor de luchtstroming en dat voel je.... Bij wat hogere snelheden met scherm omhoog wordt je letterlijk tegen het scherm aangedrukt en in de laagste stand is het net zonder scherm te rijden..... Is dus een leerproces denk ik.. Bij de Deauville is dat wat lastiger te tunen maar met de Deauville ga je ook wat minder snel naar die hogere snelheden. Ik ben ontzetten benieuwd of ik straks toch nog terug ga naar Deauville, mijn eerste motor waar ik 16000 op gereden heb in nog geen 1.5 jaar.... Wordt vervolgd ... Zijn er nog meer jojos die Pan en Deauville ervaringen hebben?
Afgelopen week heb ik wat beslissingen genomen en bij nu de trotse bezitter van een Pan European 1300 ST ABS Silver metalic uit het jaar 2006, 20000 op teller en heb mijn Deaville 650NT van 1998 met 76000 km ingeruild. Of het verstandig is kan ik nu nog niet zeggen maar de hoofdreden voor mij was ABS. Ik wilde hoe dan ook een motor met ABS en voor mij was de keuze of een jonge Deaville of een Pan en het is dus de Pan geworden tegen inruil.
Inmiddels ben ik er wel wachter dat het remmen nu een feest is met die Pan... combined break system met ABS. Als ik achter rem dan remt ie voor ook mee ander andersom ook zo. Ook dat is beschikbaar op een Deauville en ik kan het iedereen aanraden. Ik heb met met het vorige systeem al wat slippertjes gemaakt en ik denk dat het nu echt minder wordt. Wat minder spannend.. Het belang van ABS is mij gisteren weer helemaal duidelijk geworden toen mijn vrouw met haar 600 CBF de bocht wat te ruim nam en van de weg afraakte ze kwam dankzijn de ABS niet ten val en gecontroleerd tot stilstand. Het ABS kwam in werking.
De breedte is wat minder 5 cm bij de spiegels maar ook achter is mijn pan breder en dat gaat wennen worden. Als je er met de spiegels net doorheen kunt moet je niet denken ik ben er al want die koffers achter die moeten er eigenlijk behoorlijk gelijkmatig door anders raak je wat. Het klinkt niet veel die 5 cm maar het zou maar kunnen dat die 5 cm mij over een paar jaar terug brengen naar een Deauville.
Nog een ervaring en dan houd ik weer op want we zijn hier tenslotte bij de Deauville Club...
Er zit een top koffer op en je hebt godsgruwelijk veel vermogen. Boven de 150 begint ie te flapperen achter net als de Deauville.
Er zit een electrisch verstelbaar scherm op.. Moet je aan wennen heeft gigantisch gevolgen voor de luchtstroming en dat voel je.... Bij wat hogere snelheden met scherm omhoog wordt je letterlijk tegen het scherm aangedrukt en in de laagste stand is het net zonder scherm te rijden..... Is dus een leerproces denk ik.. Bij de Deauville is dat wat lastiger te tunen maar met de Deauville ga je ook wat minder snel naar die hogere snelheden. Ik ben ontzetten benieuwd of ik straks toch nog terug ga naar Deauville, mijn eerste motor waar ik 16000 op gereden heb in nog geen 1.5 jaar.... Wordt vervolgd ... Zijn er nog meer jojos die Pan en Deauville ervaringen hebben?
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Re: van Deauville naar Pan!
Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, Ben. Zo te lezen ben je al lekker enthousiast. Veel plezier ermee en hou de glimmende kant boven!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- roelof
- Honda NT700V
is ook een heerlijke motor!!
doe je het wel even gruwelijk rustig aan met al dat vermogen?
doe je het wel even gruwelijk rustig aan met al dat vermogen?

science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Stephan schreef:Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, Ben. Zo te lezen ben je al lekker enthousiast. Veel plezier ermee en hou de glimmende kant boven!
Inderdaad het Enthousiastme zit er al aardig in maar mijn liefde voor een Deaville is zeker niet weg.... Maar ervaringen wil ik graag delen.... Waar zijn we toch aan begonnen. MidliveCrisis haha..... Voro mij wordt de volgende uitdagin hoe ga ik mijn motor mee nemen naar het Gardameer deze Zomer..... Ik wil rond het Gardameer (Italie) kunnen kachelen...... Als het aan mij licht dan gaan we er op de motor naar toe maar ik krijg mijn vrouw niet mee.
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Optie: Achter de auto op een aanhanger?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

Wat betreft het windscherm, ik weet dat veel mensen bij BMW's er ook last van hebben en dat het dan met een ander scherm opgelost is. Wellicht kan dit ook helpen bij de pan, om een ander scherm erop te zetten?
Verder veel plezier met de nieuwe aanwinst natuurlijk:P
Verder veel plezier met de nieuwe aanwinst natuurlijk:P
- Hans van D
- Motorloos
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Klinkt hartstikke goed.
Veel veilige kilometers en houd nog even je rechterhand goed onder controle.
Veel veilige kilometers en houd nog even je rechterhand goed onder controle.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Koen
- Honda Goldwing
He Ben,
proficiat met je aanwinst, klinkt goed! Alvast veel veilige en vooral plezierige kilometers gewenst.
proficiat met je aanwinst, klinkt goed! Alvast veel veilige en vooral plezierige kilometers gewenst.
Grtz! Koen

- EricvZ
- Honda NT700V
- Contacteer:
En weer een overstapper
Wens je veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe fiets natuurlijk!

Vriendelijke groet, Eric
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
-
- Honda NC750X DCT
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Als.........mijn vrouw mee achterop zou gaan, weet ik zeker dat ik ook een Pan had gehad.
Helaas solorijder gebleven en dan is een Deauville ruim voldoende.
Als.........mijn vrouw mee achterop zou gaan, weet ik zeker dat ik ook een Pan had gehad.
Helaas solorijder gebleven en dan is een Deauville ruim voldoende.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ben gefeliciteerd met de Pan.
Veel veilige km gewenst.
Veel veilige km gewenst.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Claudia
- Kawasaki Versys
Ben, gefeliciteerd met je Pan. Vele veilige km's en veel plezier toegewenst 

Enjoy the little things 
Groetjes,
Claudia

Groetjes,
Claudia
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Ben, gefeliciteerd met je nieuwe fiets.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Geert
- Honda CBF600S
Hoi Ben,Ben Giesbers schreef:Voro mij wordt de volgende uitdagin hoe ga ik mijn motor mee nemen naar het Gardameer deze Zomer..... Ik wil rond het Gardameer (Italie) kunnen kachelen...... Als het aan mij licht dan gaan we er op de motor naar toe maar ik krijg mijn vrouw niet mee.
Gefeliciteerd met je Pan. Mooi bouwjaar, die van ons is ook van 2006 en heeft ondertussen ruim 40k op de teller staan.
Wat betreft het Gardameer, tjaaa, afgelopen dinsdag op onze pan langs het Gardameer gereden. Waanzinnig mooi.

Groetjes
Geert
& Marian
Geert

EricvZ schreef:En weer een overstapperWens je veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe fiets natuurlijk!
Erik zie het als een kostbare test.. Ik ben benieuwd wie er uiteindelijk gaat winnen... De Deauville of de Pan.. Ik ben nog niet overtuigd.... Ik zal jullie de verschillen laten proeven als jullie er behoefte aan hebben. De pan voelt in ieder geval al een stuk zwaarder aan... Dat zal wel wennen...
- Koen
- Honda Goldwing
Mocht je terugverlangen naar een Deauville, dan bied ik je nu alvast aan te ruilen met mijn 650
Dat heb ik er wel voor over om een mede-forumlid met heimwee te helpen 

Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik heb er 1 middag ervaring mee maar de hoeveelheid vermogen was voor mij aanleiding om niet door te gaan.
Het zou nooit goed aflopen. Voor de motor niet en voor mij nog veel minder want een motor is tenslotte vervangbaar.
Misschien in de toekomst als ik wat verzadigder ben geworden (kan dat dan?) valt de keuze op een Pan maar ik denk het niet, mede gezien de ontwikkelingen bij Honda voor een koppelingvrije toepassing op een Deauville. Jawel, de toekomst komt steeds dichterbij.

Misschien in de toekomst als ik wat verzadigder ben geworden (kan dat dan?) valt de keuze op een Pan maar ik denk het niet, mede gezien de ontwikkelingen bij Honda voor een koppelingvrije toepassing op een Deauville. Jawel, de toekomst komt steeds dichterbij.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Contacteer:
Ben gefeliciteerd met je pan
Groetjes Gerard 

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Proficiat. Pan is een droomfiets. deauville is heerlijk, maar als het iets vlotter, iets verder weg moet, met extra bagage, dan lijkt me een Pan onovertroffen. En ja, ik heb ook een BMW, maar de forums zijn er redelijk eenduidlig over. Een Pan is top!
-
- Motorloos
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijnm@rtijn schreef:maar als het iets vlotter, iets verder weg moet, met extra bagage, dan lijkt me een Pan onovertroffen.

Maar uhhh. Ben, terug naar jouw PAN. Proficiat en ik wens je er veel fijne en veilige kilometers mee

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

Ed, misschien moet ik aanvullen dat je met een Pan en Deauf zeker sneller een bochtje kunt maken dan met een goldwing...EdVissers schreef:Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijnm@rtijn schreef:maar als het iets vlotter, iets verder weg moet, met extra bagage, dan lijkt me een Pan onovertroffen.![]()
![]()
![]()

Stephan schreef:Optie: Achter de auto op een aanhanger?
Is goed bedacht maar ik zie da ook niet als echt lekker.. Die Pan is natuurlijk hufterig zwaar dus je zult al een slim systeem moeten hebben om em daar makkelijke op te kunnen rijden. En waar laat ik die aanhanger...... Ik heb bij een zaak in Deurne een systeem gezien dat hydraulisch te verlagen is zodat het risico van omvallen minder wordt. Dit systeem was duur en de altertieven die goedkoop zijn lijken mij al vrij snel onhandig en gevaarlijk met het erop en eraf rijden...
- Koen
- Honda Goldwing
Check het topic met de motorfilmpjes 's, of YouTube met zoekterm Goldwing. Daar staan er een paar tussen waar men een Goldwing dingen laat doen die ik met m'n Deauf voorlopig nog niet voor elkaar krijg (incl. wheelies met de GL1800 en een parcours met bochten waarbij de GL bijna helemaal plat wordt gelegd).m@rtijn schreef:Ed, misschien moet ik aanvullen dat je met een Pan en Deauf zeker sneller een bochtje kunt maken dan met een goldwing...![]()
Wat de motor kan is dus niet zo belangrijk, het gaat erom wat de berijder kan

Maar ik geloof dat we enigszins

Grtz! Koen

-
- Motorloos
Koen,Koen schreef: Maar ik geloof dat we enigszinsraken. Ed, goed dat je terug bent van vakantie!
ik ben verheugd dat je de grote lijnen van het ontopic blijven in de gaten krijgt.. Nu nog de finesses

Praatcafe en geen * in het onderwerp...

Groetjes,
Ed
Ed

-
- Motorloos
Dat klopt als een bus Koen...Koen schreef: Wat de motor kan is dus niet zo belangrijk, het gaat erom wat de berijder kan![]()
Ook op een GW kun je lekker een hoekje om knallen

Hoe dat er uit ziet? Moet je even aan Geert vragen. Die heeft heel recent een paar kilometer achter mij gereden.
Groetjes,
Ed
Ed

Inderdaad...er is veel mogelijk.
Maar om weer on-topic te komen, dat kan met een PAN en Deauf zeker zo goed. Al zul je wel de traction control moeten uitzetten van de Pan, Ben, als je toch met je vrouwtje in de Eifel eens een wheelie wilt maken.

Ik wil in de Eifel best een wheelie maken maar niet op de motor
Inderdaad via youtube kun je veel leuks zien en dara heb ik de pan wel bestudeerd net als de Deauville. De hoofdreden dat ik een andere motor wilde was het niet tevreden zijn over het remmen. Ongetwijfeld dat het ook met met techniek te maken heeft maar met glad weer had ik altijd wat schrik en das wel goed maar niet prettig. Met de pan is dat helemaal over maar je krijgt er ander bijzonderhden voro terug.
Bij 150 begijt ie te trillen als gevolg van de topkoffer, dat had ik met de Deauville minder bij vergelijkbare snelheid. Wat ook bijzonder is is dat electrisch verstelbare scherm. Ik ben gisteren naar Wijster gereden vanuit Son das 200 km en op de terugweg dikke regen en wat zitten spelen met het scherm. Bij een bepaalde positie krijg je neerwaardse luchtstroming op het vizier van je helm waardoor de nattigheid er goed afknalt en het zicht beter wordt. Bij droog weer heb ik bij hoge snelheid het scherm hoog gezet en dan wordt je zo ongeveer met de neus tegen het scherm aan geturbuleerd. En leer ik iedere dag bij. De eerste 1000 km zitten er week op in week 1 :-)

Inderdaad via youtube kun je veel leuks zien en dara heb ik de pan wel bestudeerd net als de Deauville. De hoofdreden dat ik een andere motor wilde was het niet tevreden zijn over het remmen. Ongetwijfeld dat het ook met met techniek te maken heeft maar met glad weer had ik altijd wat schrik en das wel goed maar niet prettig. Met de pan is dat helemaal over maar je krijgt er ander bijzonderhden voro terug.
Bij 150 begijt ie te trillen als gevolg van de topkoffer, dat had ik met de Deauville minder bij vergelijkbare snelheid. Wat ook bijzonder is is dat electrisch verstelbare scherm. Ik ben gisteren naar Wijster gereden vanuit Son das 200 km en op de terugweg dikke regen en wat zitten spelen met het scherm. Bij een bepaalde positie krijg je neerwaardse luchtstroming op het vizier van je helm waardoor de nattigheid er goed afknalt en het zicht beter wordt. Bij droog weer heb ik bij hoge snelheid het scherm hoog gezet en dan wordt je zo ongeveer met de neus tegen het scherm aan geturbuleerd. En leer ik iedere dag bij. De eerste 1000 km zitten er week op in week 1 :-)

- Koen
- Honda Goldwing
KniesoorEdVissers schreef: Koen,
ik ben verheugd dat je de grote lijnen van het ontopic blijven in de gaten krijgt.. Nu nog de finesses![]()
Praatcafe en geen * in het onderwerp...????

Grtz! Koen

-
- Motorloos
Op een Pan van 2006 zit geen traction controlem@rtijn schreef: Al zul je wel de traction control moeten uitzetten van de Pan