overstappen van V-Strom naar Deauville
overstappen van V-Strom naar Deauville
Hallo,
Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum. Mijn naam is Jacq en ben 42 jaar. Ik heb geen Deauville, maar wel interesse. Dat zit zo:
Mijn huidige motor is een Suzuki V-strom DL650 in Black Rhino uitvoering, dat is de versie met volledige kofferset en varioruitje. Ik gebruik de motor voor zakelijke ritten, dus veel snelweg en één à twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland. In totaal circa 10.000 km per jaar. De Suzuki is een prima motor, betrouwbaar, rechtop zitten, goede bediening etc. Hij is niet krachtig maar dat zoek ik ook niet. Op vakantie ga ik niet om hard bochten te verslinden maar om met open vizier te toeren. Er zijn een paar dingen die ik beter zou willen: het belangrijkste: de windbescherming boven de 100 km/u, dus op de snelweg. Hij heeft geen echte kuip en er zijn allerlei windstromen als gevolge van de stand van de spiegels, kieren tussen scherm en body. Het tweede is: de suzuki heeft een ketting ipv een kardan en het derde zijn de zijkoffers. Die maken de motor zo breed dat ik ze alleen op vakantie gebruik. Met koffers pas ik doordeweeks niet door de file. Nu orienteer ik me op een motor met deze eigenschappen en dan kom ik, vooral vanwege de windbescherming, uit bij zware toermotoren, als een BMW RT, een Pan European, etc. Maar eigenlijk vind ik dat too much. Al die pk's hoeven voor mij niet en een beetje handelbaar is ook prettig. Tot mijn oog viel op, jawel, de Deauville. Nou is mijn vraag. Heeft iemand op dit forum ook zo'n overstap gemaakt van een V-strom naar een Deauville, of ervaring met beide? En hoe is dat bevallen?
Groet,
Jacq
Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum. Mijn naam is Jacq en ben 42 jaar. Ik heb geen Deauville, maar wel interesse. Dat zit zo:
Mijn huidige motor is een Suzuki V-strom DL650 in Black Rhino uitvoering, dat is de versie met volledige kofferset en varioruitje. Ik gebruik de motor voor zakelijke ritten, dus veel snelweg en één à twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland. In totaal circa 10.000 km per jaar. De Suzuki is een prima motor, betrouwbaar, rechtop zitten, goede bediening etc. Hij is niet krachtig maar dat zoek ik ook niet. Op vakantie ga ik niet om hard bochten te verslinden maar om met open vizier te toeren. Er zijn een paar dingen die ik beter zou willen: het belangrijkste: de windbescherming boven de 100 km/u, dus op de snelweg. Hij heeft geen echte kuip en er zijn allerlei windstromen als gevolge van de stand van de spiegels, kieren tussen scherm en body. Het tweede is: de suzuki heeft een ketting ipv een kardan en het derde zijn de zijkoffers. Die maken de motor zo breed dat ik ze alleen op vakantie gebruik. Met koffers pas ik doordeweeks niet door de file. Nu orienteer ik me op een motor met deze eigenschappen en dan kom ik, vooral vanwege de windbescherming, uit bij zware toermotoren, als een BMW RT, een Pan European, etc. Maar eigenlijk vind ik dat too much. Al die pk's hoeven voor mij niet en een beetje handelbaar is ook prettig. Tot mijn oog viel op, jawel, de Deauville. Nou is mijn vraag. Heeft iemand op dit forum ook zo'n overstap gemaakt van een V-strom naar een Deauville, of ervaring met beide? En hoe is dat bevallen?
Groet,
Jacq
- Henk
- Honda NC750
Re: overstappen van V-Strom naar Deauville
Jack,welkom op het forum.
De Deauville is een heel prettige toermotor,ik zou zeggen maak een proefrit en je bent verkocht.
Succes met je beslissing.
gr.Henk
De Deauville is een heel prettige toermotor,ik zou zeggen maak een proefrit en je bent verkocht.
Succes met je beslissing.
gr.Henk
My hart beats for my red NC750S 

Jacq, welkom! Ik ben dan wel niet van een V-strom gekomen, maar van een Yamaha Virago 750. De Deauville bevalt mij heel erg goed. Goeie windbescherming, superieure handelbaarheid, niet te breed en toch veel bergruimte, voldoende vermogen, kortom: niks meer te wensen...
Veel succes met het vinden en genieten van de juiste motor!
En veel forumplezier natuurlijk.
Hans & Anita
Veel succes met het vinden en genieten van de juiste motor!
En veel forumplezier natuurlijk.
Hans & Anita
Voor wat betreft de windbescherming hangt het sterk af van je lengte.
Ik ben 1.86 m. en heb om de tubulentie rond mijn helm een beetje draaglijk te houden het scherm in de LAAGSTE stand.
In de hoogste stand wappert alles precies rond mijn helm.
In de laagste stand is het niet veel beter maar wel het meest draaglijk.
Misschien met een (nog) grotere ruit of flip-up-spoiler dat het iets beter wordt?
Met de (kleine) koffers ben ik meer dan tevreden. Ik rij dagelijks woon-werk-verkeer.
En veel daarvan door de stadfiles. Nog nooit heb ik me laten weerhouden vanwege de koffers.
Ik heb de grote deksels nog niet gebruikt.
Lekker: zooi erin, klep dicht, en wegrijden. Niet op je rug, niets op je buddyseat.
Het cardan is ideaal, sterk en schoon.
Wat moet je er meer over zeggen? Nooit meer ketting invetten of vet van je motor poetsen.
Het verbruik is sterk afhankelijk van hoeveel snelweg km's je rijdt.
Ik rij alleen door de stad en rij ongeveer 1:14.
Rij ik over de snelweg dan haal ik makkelijk 1:22.
En geloof me dat dat niet op zijn uhh saaist rijden is...
Ga eens proefrijden!
En misschien zie je een tweedhandsje met een aangepaste ruit.
Laat je dan niet door het model, uiterlijk of km-stand leiden, maar oriënteer je op de windbescherming.
Kijk later naar een specifieke fiets met een uiterlijk en km-stand die je aanspreekt.
Succes!
Ik ben 1.86 m. en heb om de tubulentie rond mijn helm een beetje draaglijk te houden het scherm in de LAAGSTE stand.
In de hoogste stand wappert alles precies rond mijn helm.
In de laagste stand is het niet veel beter maar wel het meest draaglijk.
Misschien met een (nog) grotere ruit of flip-up-spoiler dat het iets beter wordt?
Met de (kleine) koffers ben ik meer dan tevreden. Ik rij dagelijks woon-werk-verkeer.
En veel daarvan door de stadfiles. Nog nooit heb ik me laten weerhouden vanwege de koffers.
Ik heb de grote deksels nog niet gebruikt.
Lekker: zooi erin, klep dicht, en wegrijden. Niet op je rug, niets op je buddyseat.
Het cardan is ideaal, sterk en schoon.
Wat moet je er meer over zeggen? Nooit meer ketting invetten of vet van je motor poetsen.
Het verbruik is sterk afhankelijk van hoeveel snelweg km's je rijdt.
Ik rij alleen door de stad en rij ongeveer 1:14.
Rij ik over de snelweg dan haal ik makkelijk 1:22.
En geloof me dat dat niet op zijn uhh saaist rijden is...

Ga eens proefrijden!
En misschien zie je een tweedhandsje met een aangepaste ruit.
Laat je dan niet door het model, uiterlijk of km-stand leiden, maar oriënteer je op de windbescherming.
Kijk later naar een specifieke fiets met een uiterlijk en km-stand die je aanspreekt.
Succes!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Hoi Jacq,
Welkom op het forum.
Inderdaad eerst maar eens een flinke proefrit maken. Dan weet je wat zo'n machine doet en of het iets voor je is.
Zelf kom ik vanaf een Dragstar, dus ook weinig bescherming.
Ik heb de Deauvillen nu ruim 15 maanden en het bevalt me uitstekend.
Voldoende bescherming, handige brede koffers, cardan.
Inmiddels ruim 30.000 km gereden.
Need I say more?
Overstappen op een andere machine zal altiijd enige gewenning vragen.
Van de aanschaf van een Deauville ga je echter geen spijt krijgen.
Succes met de zoektocht.
vriendelijke groet
Marcel.
Welkom op het forum.
Inderdaad eerst maar eens een flinke proefrit maken. Dan weet je wat zo'n machine doet en of het iets voor je is.
Zelf kom ik vanaf een Dragstar, dus ook weinig bescherming.
Ik heb de Deauvillen nu ruim 15 maanden en het bevalt me uitstekend.
Voldoende bescherming, handige brede koffers, cardan.
Inmiddels ruim 30.000 km gereden.
Need I say more?
Overstappen op een andere machine zal altiijd enige gewenning vragen.
Van de aanschaf van een Deauville ga je echter geen spijt krijgen.
Succes met de zoektocht.
vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Dank voor jullie reacties.
@BertG: Ik ben zelf 1.90m en bij de V-strom had ik ook veel last van turbulentie. Dat is uiteindelijk opgelost door een andere schermbevestiging te monteren waarbij je het scherm traploos in hoogte kunt verstellen en kunt kantelen (deden heel veel V-stromers omdat het een bekend probleem van deze motor is).
Maar bij de Deauville kan dit dus kennelijk ook gaan spelen. Ik ga snel eens een proefrit maken.
@BertG: Ik ben zelf 1.90m en bij de V-strom had ik ook veel last van turbulentie. Dat is uiteindelijk opgelost door een andere schermbevestiging te monteren waarbij je het scherm traploos in hoogte kunt verstellen en kunt kantelen (deden heel veel V-stromers omdat het een bekend probleem van deze motor is).
Maar bij de Deauville kan dit dus kennelijk ook gaan spelen. Ik ga snel eens een proefrit maken.
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Contacteer:
Hallo Jacq
welkom bij de honda deauville club.
welkom bij de honda deauville club.
Groetjes Gerard 

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
@Jabee: het nieuwere model (de NT700VAbs) heeft een eenvoudig verstelbaar scherm.
Ik geloof 5 standen die door te duwen of trekken aan de ruit zijn te selecteren.
Dus geen schroeven losmaken etc.
Een collega rijdt op een Varadero en is ca. 1.90 m. en klaagde ook over turbulentie.
De dealer beloofde hem een 'flip-up opzet spoilertje' maar hij had zijn bedenkingen.
Na het 'flip-up opzet spoilertje' was hij zeer enthousiast.
Het zal vast voor een Deauville ook wel werken.
Ik geloof 5 standen die door te duwen of trekken aan de ruit zijn te selecteren.
Dus geen schroeven losmaken etc.
Een collega rijdt op een Varadero en is ca. 1.90 m. en klaagde ook over turbulentie.
De dealer beloofde hem een 'flip-up opzet spoilertje' maar hij had zijn bedenkingen.
Na het 'flip-up opzet spoilertje' was hij zeer enthousiast.
Het zal vast voor een Deauville ook wel werken.
-
- Honda NC750X DCT
Welkom bij deze club.
Mijn vorige motoren waren 2 x Suzuki VX800 met hoge ruit
(in 10 jaren tijd samen 170.000 funkilometers)
Bij het vervangen destijds van mijn VX was ook de Vstrom in beeld maar omdat ik graag met open vizier rijd koos ik toch voor een NTV700 met grote ruit; altijd mooi uit de wind en minder last van regen.
Mijn vorige motoren waren 2 x Suzuki VX800 met hoge ruit
(in 10 jaren tijd samen 170.000 funkilometers)
Bij het vervangen destijds van mijn VX was ook de Vstrom in beeld maar omdat ik graag met open vizier rijd koos ik toch voor een NTV700 met grote ruit; altijd mooi uit de wind en minder last van regen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Hallo Jos,
Goed te horen. Die hoge ruit van jou is dat een fabrieksoptie of aftermarket?
Goed te horen. Die hoge ruit van jou is dat een fabrieksoptie of aftermarket?
-
- Honda NC750X DCT
Hoi Jabee,
die ruit zat er standaard op
die ruit zat er standaard op
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
In England is de deauville uitgeroepen tot de betrouwbaarste motor.
Trouwens bij de eerste 10 plaatsen zitten er 7 Honda's en da's toch niet gek.
Ik heb nog nooit op een V-strom gereden en jij nooit op een Deaville, zullen we ruilen ? jij mag op de mijne en ik mag op de jouwe voor een uurtje.
Een soort motor-partnerruil. Als het bevalt kunnen we misschien permanent ruilen.
Trouwens wat een rare naam V-stroom, ik ken wisselstroom en gelijkstroom, maar V-stroom ?? Moet wel een heel aparte ervaring geven ......
Wat kijk je gelukzalig Jan ??? Tsja heb net een V-stroom-stoot gehad

Trouwens bij de eerste 10 plaatsen zitten er 7 Honda's en da's toch niet gek.
Ik heb nog nooit op een V-strom gereden en jij nooit op een Deaville, zullen we ruilen ? jij mag op de mijne en ik mag op de jouwe voor een uurtje.
Een soort motor-partnerruil. Als het bevalt kunnen we misschien permanent ruilen.
Trouwens wat een rare naam V-stroom, ik ken wisselstroom en gelijkstroom, maar V-stroom ?? Moet wel een heel aparte ervaring geven ......
Wat kijk je gelukzalig Jan ??? Tsja heb net een V-stroom-stoot gehad

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Jacq, Welkom op het forum.
Het advies is al genoemd, ga gauw een proefrit maken en je bent waarschijnlijk verkocht!
Het advies is al genoemd, ga gauw een proefrit maken en je bent waarschijnlijk verkocht!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Jacq,
welkom hier op het forum en bij de club. Suc6 met de keuze, inderdaad is een ritje maken het beste om je keuze te bepalen.
welkom hier op het forum en bij de club. Suc6 met de keuze, inderdaad is een ritje maken het beste om je keuze te bepalen.
Grtz! Koen

Hallo Jacq ,
welkom op het forum.
Zelf ben ik 1.96 en rij met een 700 van 2010. Daar zit een verstelbaar (zonder gereedschap) scherm op. Die heb ik n.a.v. opmerkingen van andere lange forumleden ook eens laag gezet maar dan doet mij dat weer denken aan de tijd dat ik zonder scherm op mijn Virago reed. Vol in de wind.
Zelf vind ik het scherm in de hoogste stand voor mij geen belemmering qua windgeruis of vlagen. Ben eerder bezig met handmatige cruise-control en op zoek naar navigatie dan een ander(e vorm van een ) scherm. Maar ja mogelijk ben ik verblind door deze mooie bak en neem ik dingen voor lief.
Ik heb verder geen kennis van de details verschillen van 650 en 700 v.w.b. de hoogte en vorm van het scherm.
Een proefrit lijkt het beste om te bepalen of de wind vervorming voor jou een belemmering is.
welkom op het forum.
Zelf ben ik 1.96 en rij met een 700 van 2010. Daar zit een verstelbaar (zonder gereedschap) scherm op. Die heb ik n.a.v. opmerkingen van andere lange forumleden ook eens laag gezet maar dan doet mij dat weer denken aan de tijd dat ik zonder scherm op mijn Virago reed. Vol in de wind.
Zelf vind ik het scherm in de hoogste stand voor mij geen belemmering qua windgeruis of vlagen. Ben eerder bezig met handmatige cruise-control en op zoek naar navigatie dan een ander(e vorm van een ) scherm. Maar ja mogelijk ben ik verblind door deze mooie bak en neem ik dingen voor lief.
Ik heb verder geen kennis van de details verschillen van 650 en 700 v.w.b. de hoogte en vorm van het scherm.
Een proefrit lijkt het beste om te bepalen of de wind vervorming voor jou een belemmering is.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een Deauville. Dat is me goed bevallen. Ten opzichte van mijn V-Strom is de windbescherming vooral in de breedte een stuk beter. Mijn armen en schouders zitten uit de wind en dat is bij de V-Strom niet zo. Met het scherm in de hoogste stand merkte ik op de snelweg wel veel herrie omdat de windstroom net de bovenkant van mijn helm raakt. Een varioruitje op de ruit net als bij mijn V-Strom lijkt me daarvoor de oplossing. Die kon de dealer leveren. Verder vond ik hem prettiger sturen, hij laat zich makkelijker de bocht in leggen. De remmen zijn ook een stuk beter dan bij de V-Strom. De prestaties zijn vergelijkbaar. Door wat klachten op dit forum over de versnellingsbak had ik daar geen hoge verwachtingen van maar hij schakelde prima! Na een tijdje 120-130 op de snelweg kreeg ik last van slapende handen. Ik heb vanavond al wat op het forum zitten kijken en heb enkele topics over stuurverhogers ontdekt. Dat klinkt als een goede oplossing. De club edition uitvoering heeft verder precies de opties die ik nodig heb. To be continued...
Groet,
Jacq
Groet,
Jacq
Ik weet niet of Bert zijn Deauville al verkocht heeft, maar die zit toch aardig op het niveau van de Club Edition. Bij een dealer kopen kan altijd nog 
Jij hebt een mooie Deauville, en hij is hem kwijt..... (niet omdat hij slecht is, maar ook door overstap naar een andere motor)
Oh
je zit natuurlijk nog met je V-strom.......

- Zie BertG, Te koop:
NT700V ABS zilver, bj. 2010, 5000 km, met tourpakket (handvatverwarming, grote koffers (ongebruikt), topkoffer(ongebruikt)), radiator guard, fenda extenda.
Jij hebt een mooie Deauville, en hij is hem kwijt..... (niet omdat hij slecht is, maar ook door overstap naar een andere motor)
Oh

Yep, mijn Deauville is nog te koop.
Het enige verschil met de Club-Edition is het gemis van een 12 volt aansluiting t.w.v. circa 10 Euro.
Voordeel van dat gemis is dat zelf kunt kiezen waar je hem wilt plaatsen.
Het enige verschil met de Club-Edition is het gemis van een 12 volt aansluiting t.w.v. circa 10 Euro.
Voordeel van dat gemis is dat zelf kunt kiezen waar je hem wilt plaatsen.
Nou Bert, € 10,- is wel erg goedkoop maar dat is nog daaraan toe, maar wat kost het incl, plaatsen???

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Plaatsen is makkelijk zelf te doen.
Als de dealer het doet dan ben je zo maar 30 tot 60 euro verder.
Wellicht kun je je beter eerst afvragen of je een 12 volt aansluiting écht nodig hebt.
Als de dealer het doet dan ben je zo maar 30 tot 60 euro verder.
Wellicht kun je je beter eerst afvragen of je een 12 volt aansluiting écht nodig hebt.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Beste Bert, op mijn driewieler MP3 -400 LT zit standaard een 12V aansluiting. Gebruik ik bijna altijd voor mijn navigatie apparaat.
Goedkoop? Klik hier eens.
En als je handvatverwarming hebt, heb je de benodigde geschakelde bedrading al tot op het stuur voorhanden.
Zie hier en hier eens.
(Dit is identiek bij Deauvilles)
En als je handvatverwarming hebt, heb je de benodigde geschakelde bedrading al tot op het stuur voorhanden.
Zie hier en hier eens.
(Dit is identiek bij Deauvilles)
Laatst gewijzigd door Stephan op 27 aug 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Twee weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en gisteren is ie geleverd:
Honda Deauville Club Edition met de volgende extra's:
- 30 mm stuurverhogers
- variospoiler gemonteerd op het originele scherm
- binnentassen voor de zijkoffers
- de navigatie is overgezet vanaf de V-strom
Ik heb pas enkele tientalen kilometers kunnen rijden maar de eerste ervaringen zijn heel positief. Door de stuurverhogers is de zit heel ontspannen en de variospoiler zorgt er voor dat ook de bovenkant van mijn helm uit de windstroom zit wat veel lawaai scheelt. Ik hoop snel meer kilometers te kunnen maken!
Nu zou ik hier een foto willen plaatsen van mijn nieuwe trots maar ik kan niet echt ontdekken hoe dat moet.
Groet,
Jacq
Honda Deauville Club Edition met de volgende extra's:
- 30 mm stuurverhogers
- variospoiler gemonteerd op het originele scherm
- binnentassen voor de zijkoffers
- de navigatie is overgezet vanaf de V-strom
Ik heb pas enkele tientalen kilometers kunnen rijden maar de eerste ervaringen zijn heel positief. Door de stuurverhogers is de zit heel ontspannen en de variospoiler zorgt er voor dat ook de bovenkant van mijn helm uit de windstroom zit wat veel lawaai scheelt. Ik hoop snel meer kilometers te kunnen maken!
Nu zou ik hier een foto willen plaatsen van mijn nieuwe trots maar ik kan niet echt ontdekken hoe dat moet.
Groet,
Jacq
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Gefeliciteerd, Jacq. En veel plezier met jouw nieuwe Deauville!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

-
- Motorloos
Jacq,
van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Voor foto's plaatsen zie
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... ?f=2&t=985" opent="in(nieuw);venster;
van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Voor foto's plaatsen zie
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... ?f=2&t=985" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Goede keus, Jacq. Gefeliciteerd.
Wat voor kleur is het geworden?
Wat voor kleur is het geworden?
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Hans van D
- Motorloos
Frank heeft gelijk. Het is een plaatje Jacq.
Veel plezier en veel veilige kilometers met je nieuwe deauf.

Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
- Koen
- Honda Goldwing