even uitgewaaid op texel, heerlijk is het daar toch.
de motor had ik thuis gelaten ivm het weer.
we hadden een huisje gehuurd in den burg waar we meestal zitten, en ook dit adres beviel ons prima.
de ouders van yvonne waren mee en onze vier honden ook, dus dat was best af en toe druk.
nu heeft mijn schoonvader een invaliden-parkeerkaart en bij het zoeken naar een geschikte parkeerplaats kan dat best eens handig zijn.
ze hebben al een paar jaar geen auto meer maar gebruiken een van onze auto's wel eens.
bij het parkeren in den burg was er geen plek meer te vinden en de invalidenplaats was leeg, zet hem daar maar neer dan leg ik de kaart wel achter het raam.
zo gezegd zo gedaan, de auto mocht er drie uur staan, maar moeten we dan niet gewoon betalen?
nee hoor, het is landelijk geregeld volgens schoonpa dat je dan wanneer het wordt aangegeven twee of drie uur mag staan zonder te betalen.
persoonlijk vind ik het krom, maar goed.
kom ik wat later terug om wat spullen in de auto te leggen, zit er een bon op!!
en wat voor een!! je moet weten dat niet alleen de politie op texel schrijft maar ook de gemeente!!
en geloof me maar, geef mij er maar een van de politie!! deze was 314.65 u leest het goed driehonderveertien!!
wij met de bon naar de politie waar ons werd verteld dat we bij de gemeente moesten zijn en dat ze zich waarschijnlijk met het bedrag hadden vergist!!
de bon was trouwens uitgeschreven omdat hij ongeldig zou zijn.
bij de gemeente troffen we de vrouwelijke ambtenaar die de bon had uitgeschreven en daar bleek dat ze zich inderdaad had vergist, het moest €140 en wat kleingeld zijn!!!
ze vertelde ook dat wanneer iemand zijn kaart gebruikt en legt daar de parkeerschijf net zo overheen dat het jaartal niet meer te lezen is, ze direct schrijven!! en terecht.
de kaart van schoonvader was inderdaad verlopen en hij had bewust dit truukje uitgehaald omdat het altijd goed ging!!
maar op texel zijn ze erg fanatiek en kennen ze alle tricks hoor, ze haalde de bon uit het systeem en drukte mijn schoonvader op het hart dit nooit meer te doen.
een dag later had ze onze auto weer zien staan en zat er een folder onder de wisser over het parkeren op texel, de schat.
je koop voor €15,00 een vignet die een heel jaar geldig is en je kunt op heel texel op de aangegeven plaatsen voor de maximale aangegeven tijd gratis staan!!
meestal rekenen ze twee euro vijftig per uur!!
dus ga je naar texel, koop zo'n ding!!
terug van texel
- roelof
- Honda NT700V
terug van texel
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
-
- Honda NC750X DCT
Re: terug van texel
Ik vraag me zo langzamerhand eens af wat er nog wel gratis is in Nederland.
Gelukkig komt de zon nog gratis op.
Gelukkig komt de zon nog gratis op.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
- Koen
- Honda Goldwing
Helaas Jos, daar hebben ze milieuheffingenn e.d. voor in het leven geroepen.
Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Roelof, Bedankt voor de tip. Dit vignet is waarschijnlijk alleen af te halen op het gemeentekantoor en ook nog op bepaalde uren?
Jos, niet verklappen. In Den Haag lezen ze ook wel eens wat en misschien breng je ze nu op een
Koen, Milieuheffingen zijn om te voorkomen dat anderen overlast ondervinden door jou verontreinigingen.
het ging over even uitwaaien op Texel. Sorry.

Jos, niet verklappen. In Den Haag lezen ze ook wel eens wat en misschien breng je ze nu op een

Koen, Milieuheffingen zijn om te voorkomen dat anderen overlast ondervinden door jou verontreinigingen.

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
- Koen
- Honda Goldwing
Klopt, om te zorgen dat de zon elke morgen weer gewoon kan opkomen dus...Cor schreef:Koen, Milieuheffingen zijn om te voorkomen dat anderen overlast ondervinden door jou verontreinigingen.

Ook op het mooie Texel (terug on-topic)

Grtz! Koen

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Goh, Roelof, wat vervelend om op deze manier achter het locale parkeerbeleid te komen. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen!
Overigens; we zitten hier in het gezellige praatcafé van het forum
; Off-topic/on-topic is hier, in tegenstelling tot andere gedeeltes van het forum, niet aan de orde. Dus babbel maar lekker raak (Tenzij er een * bij het onderwerp staat uiteraard).
Succes!!!
Overigens; we zitten hier in het gezellige praatcafé van het forum

Succes!!!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- roelof
- Honda NT700V
het vignet is te halen bij de vvv kantoren, de gemeentehuizen en de plaatselijke grote supermarkten.
we gaan absoluut weer naar texel!!

we gaan absoluut weer naar texel!!

science flies you to the moon.