linkse en rechtse oordopjes

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Jos
Honda NC750X DCT

linkse en rechtse oordopjes

Bericht door Jos »

Naar aanleiding van mijn posting in "wat ga je doen dit weekend" het volgende:
(Dit verhaal speelde enkele jaren geleden)
Bij een van de open dagen van de luchtmacht op vliegbasis Volkel schuilde ik tijdens een regenbui in een van de grotere tenten.
Terwijl ik zo langs een van de stands van de luchtmacht zelf liep, viel mijn oog op een van de tafeltjes, waarop twee aparte hoopjes oordoppen lagen: bij het ene hoopje stond “rechtse oordopjes” en bij het andere hoopje “linkse oordopjes”. Een of ander jochie van een jaar of tien, misschien 12, stond daar heel serieus 2 linkse en 2 rechtse oordopjes uit te zoeken en zei tegen zijn vader, dat die dingen zometeen bij de vliegtuigen wel enige gehoorbescherming zouden bieden. Zijn vader lachte.

Een weekend later werd voor de vijfde keer de “Truck Run” in Uden georganiseerd. Ruim 200 trucks en vrachtwagens maakten een rit van ongeveer 90 km. met in totaal 350 geestelijk gehandicapten. Voor hen is dit een activiteit waar ze al weken geleden over praatten en waar ze nog weken over zullen praten.
Voor het afzetten van wegkruisingen en eventueel andere situaties waren ongeveer 50 motorrijders nodig. Helaas hadden zich maar een dertigtal rijders aangemeld.
Na enige vertraging zette de kilometerslange stoet zich in beweging, waarbij alle motorrijders vooraan reden, vooraf gegaan door een tweetal politiemotoren, die al het tegemoetkomende verkeer de berm in dirigeerden. Bij iedere kruising of rotonde werd dan een van ons geposteerd om het verkeer tegen te houden. Was de hele stoet dan voorbij, dan haalden wij de die ruim tweehonderd vrachtauto’s weer in om een nieuwe kruising te gaan innemen.
Mijn eerste stop was die bij de rotonde in Volkel, op de weg naar Boekel.
Terwijl ik mijn helm nog aan het afzetten was, schrok ik mij al bijna lam van de herrie van die vrachtwagenclaxons. Na 20 minuten was die hele stoet toeterende vrachtauto’s langsgekomen en brak voor mij het punt aan om aan te rijden naar de volgende kruising. Met de helm op viel het kabaal van die toeterende vrachtauto’s allemaal nog wel mee. Maar bij de editie van het volgende jaar zorg ik in ieder geval wel voor wat rechtse en linkse oordopjes.
Omdat het zo’n mooi weer was, trok dit hele spektakel behoorlijk wat toeschouwers langs de weg en hadden de gehandicapte gasten bijzonder genoten.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”