Fahrzeugmuseum Neuendorf in Duitsland

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
BertG

Fahrzeugmuseum Neuendorf in Duitsland

Bericht door BertG »

Ik ben afgelopen weekend geweest naar het Fahrzeugmuseum Neuendorf in Duitsland.
Vanaf Rotterdam ongeveer 540 km rijden. Vanaf A12 Arnhem ongeveer 412 km rijden.

Het is een private collectie van een inmiddels 73 jarige man.
Deze oud wapensmit, plaatwerker, motorracer verzamelt en verzamelde veel. De oudste motor is van 1903, de jongste van 1980.
Er staan ook oude raceboten, een Daimler V12, een stoomgenerator, antieke fietsen en brommers, nikkellen koplampen, wat oorlogsmemorabilia, etc. etc.

Let op: in principe alleen op zondag open en 5 Euro pp.
Of, zoals hij zelf zei: betaal na afloop met een fooitje als 'Trinkgeld'.

http://www.fahrzeugmuseum-neuendorf.de/index2.html" opent="in(nieuw);venster;
http://www.classic-motorrad.de/cms/inde ... nantenbach" opent="in(nieuw);venster;

Verder staan er één of meerdere: MZ125, Norton Manx 350, Mondial racemotor, Imme R100, MV Augusta, Megola en BMW.

Let op: email van de site werkt NIET (door familieproblemen).
Wil je overleggen/afspreken moet je opbellen +49 (0)9351 / 603502.

Al is het voor de liefhebbers razend interessant, het is wellicht te weinig om enkel even voor heen en weer te rijden.
Maar ik kom al jaren in die buurt en mij werd dringend aangeraden, gelet op de leeftijd van de oude baas, om een keer te gaan voor het te laat is.
Als de man er niet meer is gaat het museum dicht en de motoren zeer waarschijnlijk in de verkoop.

Je kunt er natuurlijk een vakantietje aan vastplakken de omgeving is fantastisch:
Camping Lohr am Main met aangrenzend zwembad.
In de week van 26 Juli tot 4 August 2013 is er een feestweek met kermis en bierfeest in Lohr. (Dan moet je voor de campings in de buurt echt gereserveerd hebben.)

En eten moet je zeker een keer bij het Bürgerstubchen in Sackenbach aan de B26

Mocht je echt gaan, ik ken de omgeving erg goed en kan je veel tips geven, stuur me een PB'tje.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”