Verslag Intermot 2014

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
MrSkippy
Motorloos

Verslag Intermot 2014

Bericht door MrSkippy »

Read now...
Afbeelding
(Ik weet niet of iedereen er naar uit kijkt :tg )

Edit: Het verslag is nu hieronder te lezen
Laatst gewijzigd door MrSkippy op 07 okt 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Verslag Intermot 2014

Bericht door Marcel »

Als die foto een voorbeeld is van de rest dat nog volgt,....... hummmm....... :cf1 :wn1
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Afgelopen donderdagochtend zijn Jeroen en ik naar Keulen vertrokken voor de Intermot.
Eerst een stukje over de Lekdijk, langs Nijmegen en door de Maasduinen, dan over de Autobahn met nog een tussenstopje aan de rand van de grote kolendagmijnen :shock:

Ingecheckt bij het hotel en op naar de Koelnmesse.
Afbeelding
Afbeelding
Direct ff wat motoren proberen.

Afbeelding
Nieuwe 'Witte' gevonden voor Ed voor als je accuproblemen aanhouden ;)

Afbeelding
Laat die winter maar komen, ik kom wel op mn werk :P

Afbeelding
Het bekende merk Yamaha was er ook, of was het nou Kawasaki of wat :cf1

We hebben nog wat rondgelopen tot we bij de 5to9 party kwamen, waar gratis bier en muziek was, daar hebben we ons toen maar vermaakt :bi

De volgende dag na het ontbijt weer naar de beurs 8)
De dag hiervoor hadden we al gezien dat je de nieuwe electrische scooter van BMW kon proefrijden, dus dat zijn we eerst gaan doen.
Afbeelding
Dit was Jeroen's oordeel...

Er was nog meer proef te rijden, quads bijvoorbeeld.
Afbeelding
Maar eerst moest er een keuze gemaakt met welke helm er gereden zou worden, de dames van de uitgifte vonden mijn suggestie voor de roze helm wel hilarisch, dus zodoende :tg Rare jongens die Holländer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig was er veel moois te zien.

Wil je ff een foto nemen van een Ducati, krijg je dit:
Afbeelding
Afbeelding
Man ff opzij geduwd: 'ga die motor nu maar ff van de zijkant bekijken' :twisted:

Afbeelding
Sena combineert een action cam en bluetooth in 1 apparaat

We hebben allebei nog op de Super Tenere een paar rondjes gereden en een paar electrische fietsen geprobeerd (ja, die waren er ook). Verder hebben we nog ff met Pinlock gesproken (ze hebben nu ook oordopjes!), met de jongens van Macna (we waren hun afgesloten dealergedeelte ingelopen :oops: en waren de pakken voor volgend seizoen al aan het bekijken) een leuk gesprekje gehad, verder met een Spaanse fabrikant die allerlei kollen had staan (ze hadden nog geen dealer in NL, maar ik was wel erg geïnteresseerd in een, ze hadden er nog 1 achter liggen, dus die heb ik direct van de producent gekocht :up ) en na flink zoeken vonden we de jongens van de Scully, (de hoogtechnologische helm die via IndieGoGo gefund wordt) waar we een demo op een simulatormotor hebben gedaan.

Later op de avond zijn we in de stad nog een Schnitzel en Flammkuchen gegeten en een biertje gedronken.

Afbeelding
Wordt dit 'm Jeroen?

Meer foto's zijn te zien op:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
O.a. een mooie groene Enfield...

edit: links toegevoegd
Laatst gewijzigd door MrSkippy op 07 okt 2014, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Die Witte staat je goed Jaap-Hein :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Leuke foto's!

Wat maakt deze Intermot nou anders dan de Motorbeurs?
(of is dat iets voor een uitgebreider verslag in een (op nader te bepalen datum te verschijnen) HDC-Magazine?) :wn1
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Leuke foto's heren. :D
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Op de Intermot zal je geen overjarige zooi van de motorzaken vinden. Het is voornamelijk een tradefair, veel merken/producenten hebben hoekjes waar ze met importeurs deals kunnen sluiten.
Verder komen de grote motormerken/kledingmerken vaak met primeurs op dit soort beurzen. De Duitse KNMV had heel veel soorten motoren waarmee proefgereden kon worden (maar de rij was ook best lang). Je kan over het algemeen ook veel informatie krijgen van de mensen die er rondlopen, zo hebben we een aardige tijd met iemand van KTM zitten praten over de KTM 1290 Super Adventure.
Afbeelding(M.I.A.)
.
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Paar links toegevoegd in bovenstaand verhaal. :en1
Afbeelding(M.I.A.)
.
PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

Mooi verslag en impressie.

Natuurlijk erg en buitengewoon verleidelijk schoon allemaal om te zien maar om met nu met strakke niets aan verbeelding overlatende high-heels, rough wheels aan gaan te prijzen is toch wat passée en te doorzichtig.
Wel leuk dat je meer en meer integratie vindt van techniek (cam combi BT). Nu nog even wachten op "GoogleGlass" in je helmvizier.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Nu nog even wachten op "GoogleGlass" in je helmvizier.
Zie hier: http://www.skullysystems.com/" opent="in(nieuw);venster; Je hebt nog een paar dagen...
Afbeelding(M.I.A.)
.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Wat een mooie modellen.........................................................motoren! :oops: :en1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

MrSkippy schreef:
Nu nog even wachten op "GoogleGlass" in je helmvizier.
Zie hier: http://www.skullysystems.com/" opent="in(nieuw);venster; Je hebt nog een paar dagen...
Duur geintje :sh .... $1399 plus tax en import..... komt dan uit op zeg €1300 all-in ... en eventueel pas geleverd in/vanaf Mei 2015. Da's duurder dan Antoinette en ver ruim 10x boven m'n maximale speelgoedbudget :en1 .

Hierbij (nog) de vraag of die Helm voldoet aan de Euronorm. Ws. niet want de EU wilt z'n markt beschermen waardoor je het pas in 2099 zal kunnen kopen. Verder wienig info of en hoe het werkt.
Dat m.i. goedkoper kunnen het lastige is natuurlijk het gelikte fabricage proces en dan maar open dat er geen dikke bromvlieg je dure helmvisie naar gort helpt...

Nou voorlopig wel een idee :idea: er bij gekregen voor de bucketlist om een achteruitrij camera te gaan monteren op Antoinette's achterste, kost relatief weinig en rechtsvoor op de Deau zit een heel mooi speakerend plekje :) voor een kijkglas.

THX
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

+ IS THE SKULLY AR-1 CERTIFIED FOR SAFETY?

The SKULLY AR-1 is DOT/ECE certified and is currently pending AS/NZS 1698:2006 certification.
Qua prijs komt het ongeveer overeen met een Google Glass (ook 1500 dollar op dit moment) en dan heb je alleen maar een brilletje :wn1
Voor mij wordt 't 'm ook niet, maar ik vind het wel leuk om dat ding op mn kop gehad te kunnen hebben. Ik ben vooral benieuwd of het andere producenten aanzet tot dit soort innovatieve ideeen.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

ik zie geen foto... alleen 'kruisjes'... :shock:
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Probeer het forum eens in een andere browser te openen. Wellicht helpt dat?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Missy schreef:ik zie geen foto... alleen 'kruisjes'... :shock:
Alle foto's staan ook hier: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing" opent="in(nieuw);venster;
Afbeelding(M.I.A.)
.
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

:up
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Bennos

Bericht door Bennos »

Alleen voor de dames zou ik al gaan :tg :up
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

En met geen woord wordt er gerept over de groene Horex VR6 roadster waar ik op zat, maar gaat iedereen lopen zeuren over vijf minuten een roze helm dragen...
Nee, die Horex is een gave motor. Ondanks geen cardan, nooit geklooi met kettingen smeren door droge grafietsmering. Een technisch vooruitstrevende motor door het V-Reihe, 161 pk en 137 nm koppel uit een 1218 cc v-rij, 6 cilinder, drievoudige bovenliggende nokkenas, 18-kleps, directe injectiemotor met prachtig geregelde upside down vering en een mooi korte wielbasis. Erg mooi, erg technisch, erg duur. Basisprijs begint vanaf €22900 in Duitsland. Tel er dan nog maar wat bijop voor Nederland en de accessoires en je komt al snel richting de €28000 prijs in Nederland. Dan denk ik toch dat het voor mij ook een TTSE wordt.

Over de TTSE gesproken, er liepen daar meisjes rond die je een proefrit konden aanbieden... Leek me wel interessant, ware het niet dat ze het niet voor Nederland kunnen regelen. Overigens heb ik wel de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb de dames gevraagd of het nou vaak voorkwam op een dag dat ze niet gevraagd werd of er een proefrit op hun gemaakt kon worden door heren van twee keer mijn leeftijd. Je zag ze echt denken van 'is er weer zo-een' en het blijkt dus erg vaak voor te komen. Ach ja...

De donderdag bieravond was erg geslaagd. Voor €19, 4 uur lang onbeperkt bier drinken en twee dagen naar prachtige motoren kijken? Kan beduidend slechter.

De vrijdag hebben we besteed aan het quad rijden, electrische scooter rijden en kijken wat voor Jaap-Hein een waardige opvolger zou zijn. Moeilijk hoor, want er staat zoveel moois... Crosstourer, Pan European, FJR1300, Zero DS of een Moto Guzzi Stelvio/Norge behoren tot de mogelijkheden, toch?

Wat me wel opviel was dat er heel, heel veel chinese een-product bedrijfjes waren. Accu's, USB-poorten, omvormers, dynamo's vering, kleding of motoren/scooters/sneeuwmobiel/quad, het was er allemaal. Alleen keken ze heel verveeld uit hun ogen. Maar ja, als je alleen maar voor b2b er bent en je hebt geen aanloop, logisch. Wel grappig en tegelijk triest zijn de namen zoals bijvoorbeeld yamasaki of Shenzen battery (group) co. ltd., ja. Het stond er echt. Ook de vele kopieën en klonen van motoren zoals de deauville en pan european samen (al eerder hier op het forum voorbij zien komen) samen met de eigenlijk el-cheapo kleding (denk €10 voor 'waterdichte' handschoenen) maken dat ik blij was dat er geen directe verkoop was.

Daarentegen waren de grotere namen echt geweldig goed qua uitpakken. Ducati had de Scrambler (speelmotortje voor €10.000) in verschillende kleuren, Yamaha heeft de XJR 1300 vernieuwd en de MT-07 nog eens mooi als een stuntmotor aangeprijsd, Honda heeft de Crossrunner vernieuwd ('allroad' versie van de VFR800), BMW heeft eindelijk ook de R1200R uitgerust met een watergekoeld blok en gelijk maar even de telelever aan de voorkant gedumpt en ook de R1200RS uitgebracht voor wie graag toch een beetje kuip wil en de S1000RR een beetje geupdate. Moto Guzzi had de V7 vernieuwd met ABS en tractiecontrole (voor zover dat nodig is...) en KTM heeft het Superduke R blok getransplanteerd naar de allroad Super Adventure (denk 160 pk en 140 nm koppel in mul zand. Hoe diep wil je graven?). Maar Kawasaki stal overduidelijk de show met de vernieuwde Versys 650 en 1000 die nu niet meer zo walgelijk lelijk zijn en topte het geheel af met de H2R. Een motor met een 4-in-lijn van ongeveer 1000cc en een supercharger. Wat? Ja, een supercharger. Direct vanaf de krukas aangedreven zorgt dit extra gevalletje voor een totaal geschat vermogen van 298 pk. Voor het gemak laat ik Suzuki even achterwege want daar heb ik eigenlijk niet heel veel aandacht aan besteed.
Hoe houd je dat nog in godesnaam op de weg? Simpel, we zetten een paar vleugels vooraan die voor downforce moeten zorgen en bouwen de spiegelstokjes ook om tot vleugeltjes. Alles koolstofvezel kappen erom, gigantische banden en dikke vering. Maar niks topt eigenlijk de MotoGP fietsen die we hebben zien staan en mogen betasten. Die H2R had kappen ongeveer 2,5 dik, maar de motoGP fietsen gaan er nog even een stukje dunner voor zitten met kappen van max 1 mm dikte. De rest laat ik maar even zitten.

Verder dus de nieuwe Sena actioncamcommunicator, een hele reeks nieuwe kleding gezien met mooie accenten (denk leren zijkanten van mouwen en schouderstukken op een textielen jas) van verschillende merken gezien. De hippe Scully-helm zal ik zelf niet investeren puur omdat ik het afleidend vond en de meerwaarde er niet in zie. Ik heb de zumo, ik heb de SRCS en om even dat aan de kant te gooien en €1300 te investeren? Pas ik voor. Wat ik wel een meerwaarde vond is het electrochrome vizier. Instant donker zonder extra vizier. Ideaal met een pinlock!

Heel veel mensen brachten hun nieuwste van het nieuwste mee. Veel gezien, veel gehoord, niks gekocht zoals de hollander die ik ben. ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Aha, ik lees het al. Jullie hebben je daar kostelijk vermaakt! :up
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

ikkieman schreef:En met geen woord wordt er gerept over de groene Horex VR6 roadster waar ik op zat, maar gaat iedereen lopen zeuren over vijf minuten een roze helm dragen...
Er wordt hier niet gevoetbald, maar regelmatig wordt er wel eentje ingekopt :tg

De HDC lacht met je mee :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gek op Humor, Die Club :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Een Horex: Een raket op 2 wielen met grafietsmering, een kerkorgel van een uitlaatsysteem en een simpele ronde koplamp van 30.000 euro ???? Ga nogal.
Doe mij die roze helm dan maar. En Jeroen, die helm staat je schattig. :b
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”