Het grote Verzekerings-topic !!!! !!!! !!!! Lees mee !!!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
MrSkippy
Motorloos

Het grote Verzekerings-topic !!!! !!!! !!!! Lees mee !!!

Bericht door MrSkippy »

N.a.v. een discussie in een ander topic leek het me slim om een Centraal topic te maken over verzekeringen.

Hier kan je je vragen, ervaringen, opmerkingen, links e.d. kwijt over het verzekeren van je motor.

P.S. Spam, advertenties e.d. worden verwijderd, ik wil graag een objectief topic ervan maken.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

:up
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Ken je de de reclameslogan nog: "van verzekeren heb ik meer verstand"?
Verzekeren op zich is ook niet zo moeilijk.
Gewoon gaan shoppen bij diverse maatschappijen. Dan blijken er toch weer flinke verschillen te zijn tussen de ene en de andere maatschappij. Regelmatig verschijnen ook de resultaten van onderzoeken naar verzekeringen en dat is allemaal op ons internet terug te vinden.
Een nieuwe verzekering aan een reeds bestaande combinatie van verzekeringen toevoegen kan zelfs een leuke korting opleveren.
Een beetje handelen over de instapkorting kan wel bij de meeste maatschappijen.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Hier staat nog wat meer geschreven .. kan je deze twee topics ook combineren, of wil je dat we het hier nog een keer schrijven?

http://deauville.forum2go.nl/verzekerin ... -t999.html
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Tja, helaas...
Slakkie had een nieuw topic geopend en niet dit topic gebruikt.

Splitsen van topics kan wel, maar samevoegen helaas niet. :cry:
Afbeelding(M.I.A.)
.
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Zucht, het is ook allemaal zooo ingewikkelt. Ik ben al blij dat ik net lezen en schrijven kan.. Sorry voor het ongemak!!

Slakkie
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

ach... er sta nu i.i.g. een link naar het andere topic in dit topic :)
Afbeelding(M.I.A.)
.
milanevic

verzekering

Bericht door milanevic »

ik heb mijn autoverzekering bij orion-direct verzekerd en nu dus ook mijn deauville uit 2002. wa beperkt casco (diefstal),hiervoor betaal ik 115 euro per jaar.
voordeel van van orion direct is dat ze de no claim korting van de auto koppelen aan de motorfiets ,dus ik heb nu ook voor de fiets 80% korting.
verzekering is het gehele jaar geldig (dus geen winterstop) plus geen km berekening .
ik ben hier zeer tevreden over vooral toen ik keek hoeveel ik bij andere verzekeraars zou moeten betalen, scheelt mij echt honderden euro's per jaar voor iemand zoals ik die net zijn motorrijbewijs heeft.

groetjes Milan Steenbrink
Very Happy Very Happy Very Happy
pannetje

Bericht door pannetje »

Ik betaal voor de Verzekering bij de anwb allrisk plus € 33.00 per mnd.
Met 14 schade vrije jaren en dit voor de st1100 bwj 2001, met noclaim beschermer, opzittende verzekering , kleding- helm en accessores etc gewoon heel erg compleet, pech hulp hoeft niet want ik ben al lid van de anwb wat natuurlijk tevens voor het koekblik telt.
Niet de goedkoopste maar wel erg goed vind ik. :) :) :)
oevelenj

Bericht door oevelenj »

Ik heb op internet geschopt en kwam bij combimotors terecht,
voor een NT 700 3 jaar tegen aanschafwaarde verzekerd per maand
€ 22,87.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik laat binnenkort mijn verzekering via Univé lopen. Ik krijg daar 4,5% korting omdat ik er ook andere verzekeringen heb lopen. Verder kost een jaarpremie voor beperkt casco met SVO en pech hulp per jaar ongeveer 300 euro zonder schadevrije jaren en geboortejaar 1985. Lijkt me het overwegen waard. Ik ben online in ieder geval nog geen beter aanbod tegengekomen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Kan men een verzekering in het buitenland afsluiten.
Ik zie dat de verzekering in Nederland goedkoper is dan in België.

;)
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

jean-marie schreef:Kan men een verzekering in het buitenland afsluiten.

;)
Jean-Marie,

ik heb daar geen idee van.

Btw,
Unigarant is wellicht ook interessant.

Dit blijft een interessant topic :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos

Ik haal even de berichten uit het andere onderwerp op.
Slakkie schreef:Hoi mensen,

Zoveel mensen en net zoveel meningen over van alles. Ik ben eens benieuwd hoe jullie verzekerd zijn, bij welke maatschappij, onder welke condities en met welke premie. Zelf ben ik weer (als rasechte Nederlander) aan het shoppen naar goede en goedkope verzekering Maatschappijen. De premie's lopen sterk uiteen. Graag zou ik hier met jullie eens van gedachten over wisselen, mede omdat we overwegen een andere motor aan te schaffen. Wie "durft" zijn omstandigheden hier neer te zetten?

Mijn siuatie is als volgt:
Honda Deauville NT 700 (ABS)
Bouwjaar: 2006
Aangegeven aantal kilometers: 12000 P.J.
Maatschappij: Reaal
Conditie: WA, beperkt casco met opzittende
B/M trede: 13 (72,5%)
Premie over het jaar 2009: Bruto: 451.00
Premie opzittende: 37.50
Ass.Belasting: 9.35
Administratiekosten: 0.57
Totaal: 498.42
Na de berekeningen heb ik netto betaald: EURO 171.45 (p.j.)

Ben benieuwd naar jullie situatie..

Groet

Slakkie
EdVissers schreef:Ik betaal een kleine €400 per jaar voor All-risk bij 66% no claim. Voor een brommer met een aanschafwaarde van ruim € 21.000 geen gekke premie wat veroorzaakt wordt door een fikse collectiviteitskorting vanwege lidmaatschap van de Goldwingclub Holland.
EricvZ schreef:Interessant topic .. sinds ik en week of drie geleden m'n motor heb gekocht en moest verzekeren heb ik het een en ander voor bij zien komen en vergeleken. De goedkoopte en de duurste lagen een factor 6 uit elkaar en zeker nog 5 aanbieders ertussen ... mijn advies .. goed rondsnuffelen en internet is hierbij een handig hulpmiddel omdat de meeste premies tegenwoordig online berekend kunnen worden.

Aanbieders die ik vergeleken heb .. ANWB, KNMV, AHC, Interpolis, Centraal Beheer, Enra, RVS

Als ik alle gegevens bij de verschillende verzekeringen hetzelfde invul zit er echt wel verschil in .. hieronder ongeveer de prijzen van de andere verzekeraars die ik heb uitgezocht.
ANWB - 513,- Euro
AHC - 514,- Euro
KNMV - 750,- Euro
RVS - 2000,- Euro

Hieronder nog wat opmerkingen over de verschillende verzekeraars

ANWB - extra korting als je ook je auto verzekering daar hebt, eigenlijk moet je eerst je auto daar verzekerd hebben voordat je de motor kan bijschrijven, na wat doorvragen blijkt dat het ook kan als je nu de motor daar in schrijft en binnen 6 maanden je auto ook bij hun verzekerd, in dat geval kan je van de no-claim van je auto gebruik maken voor lagere premie voor de motor.
www.anwb.nl

AHC - (tussenpersoon van mijn auto verzekering) - had verzekering aangeboden bij Voogd en Voogd, geen bekende partij dus ga ik niet mee in zee.

KNMV - Kan alleen je motor of auto hier doen of een cominatie, krijg je wat extra korting. Voor nog meer extra korting dien je lid te zijn van KNMV, dat kost je ca. 50 Euro per jaar en dan krijg je nog 5 of 10% korting.
www.knmv.nl en www.knmvverzekeringen.nl/

RVS - Hier hebben wij onze huis verzekering lopen, maar zij zijn wel erg onvoordelig .. en kennen dan ook geen combinatie van Auto / Motor of hebben geen regelng voor 2e auto of motor, ook de combinatie met onze andere verzekeringen daar biedt geen extra korting. Prijzen zich erg uit de markt hiermee.

Op de website http://www.motorenverzekering.nl/online ... index.html kan je zelf de premie uitrekenen en dan zie je gelijk 20 aanbieders met hun prijzen .. voor mijn motor kwam ik ook tussen 500 en 2000 Euro uit hier, flinke prijsverschillen en ENRA staat hier bijvoorbeeld ook niet tussen.

Voor de meeste verzekeringen geldt ook dat je extra korting krijgt als je een certificaat kan overlegen van een rijvaardigheidstraining, waarbij sommige weer alleen de certificaten van de KNMV accepteren.

Omdat ik ook nog de auto ernaast heb, is deze verzekering nog aktief en kreeg ik dus van de verzekeraar geen verklaring van no-claim.
Voor de motor heb ik geen eerdere verzekering gehad en dus ook geen no-claim opgebouwd.

Uiteindelijk heb ik de verzekering bij ENRA ( www.enra.nl ) afgesloten.
Het grote voordeel wat ik hier kon vinden is dat Enra op basis van een premie-nota van de auto (niet bij Enra verzekerd) ook een korting op je no-claim verleend voor de motor. Ook verlangen zij niet dat de auto ook bij hun ondergebracht wordt. Aangezien mijn autoverzekering op 80% staat kreeg ik via Enra dus ook meteen.

De premie is berekend op basis van de volgende gegevens:

Motor Honda NT700V ABS, bouwjaar juni 2006
WA + Volledig Casco dekking zonder winterstop, €125 eigen risico.
Postcode 3194ND, leeftijdscategorie 30 jaar en ouder. Aanvrager heeft geen rijvaardigheidsopleiding gevolgd.
Kilometrage: t/m 12000 km per jaar. Cilinderinhoud 680 cc, vermogen van 48 kW.
Cataloguswaarde van €11000,00 inclusief accessoires.
Huidige dagwaarde van €8000,00 inclusief accessoires. Schadevrije jaren: 14.
Opzittendenverzekering zonder zijspan. Kledingverzekering t/m 1000 euro. Inclusief rechtsbijstandverzekering.
Aanvrager is de regelmatige bestuurder van het voertuig.

WA Premie € 132.00
Volledig casco premie € 958.00
Extra eigenrisico € - 0.00
Korting erkend rijvaardigheidsbewijs (5%) € 0.00
Bonus-malusregeling korting (80%) € -872.00
Rechtsbijstand verzekering € 40.00
Meeverzekerde kleding € 20.00
Poliskosten € 8.50
Assurantiebelasting (7.5%) € 21.49
Ongevallen opzittende verzekering € 25.00
-------------------------
Totaal € 332.99 per jaar.

Enra verlangt wel een ART4 goedgekeurd slot, maar denk dat de meeste dit wel hebben.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Succes.
pnaber schreef:Bedankt voor de tip EricvZ!

Via mijn tussenpersoon waar wij al onze verzekeringen hebben lopen had ik een motorverzekering bij de Europeesche. Om de Deauville 700 uit 2008 all-risk te verzekeren inclusief veel opties, was ik 665 Euro per jaar kwijt.

Bij ENRA voor vrijwel dezelfde voorwaarden net geen 300 Euro. Het enige dat ik er dan nog los bij moet nemen is pechhulp, want dat zat al in de prijs van de Europeesche. Dus in februari eens lid worden van de ANWB, want tot die tijd heb ik nog HONDA pechhulp.

Dit scheelt wel heel veel geld.
milanevic schreef:ik heb mijn autoverzekering bij orion-direct verzekerd en nu dus ook mijn deauville uit 2002. wa beperkt casco (diefstal),hiervoor betaal ik 115 euro per jaar.
voordeel van van orion direct is dat ze de no claim korting van de auto koppelen aan de motorfiets ,dus ik heb nu ook voor de fiets 80% korting.
verzekering is het gehele jaar geldig (dus geen winterstop) plus geen km berekening .
ik ben hier zeer tevreden over vooral toen ik keek hoeveel ik bij andere verzekeraars zou moeten betalen, scheelt mij echt honderden euro's per jaar voor iemand zoals ik die net zijn motorrijbewijs heeft.

groetjes Milan Steenbrink
:D :D :D
EdVissers schreef:
EricvZ schreef:Interessant topic .. sinds ik en week of drie geleden m'n motor heb gekocht en moest verzekeren heb ik het een en ander voor bij zien komen en vergeleken. De goedkoopte en de duurste lagen een factor 6 uit elkaar en zeker nog 5 aanbieders ertussen ... mijn advies .. goed rondsnuffelen en internet is hierbij een handig hulpmiddel omdat de meeste premies tegenwoordig online berekend kunnen worden.

Postcode 3194ND, leeftijdscategorie 30 jaar en ouder. Aanvrager heeft geen rijvaardigheidsopleiding gevolgd.
Opzittendenverzekering zonder zijspan. Kledingverzekering t/m 1000 euro. Inclusief rechtsbijstandverzekering.

WA Premie € 132.00
Poliskosten € 8.50

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Succes.
Dit zijn de cijfers van Univé gebaseerd op dezelfde gegevens. De premies zijn kaal dus zonder extra's die optioneel zijn en ex assurantiebelasting.

Afbeelding

De premies van Univé liggen dus wat hoger. Wel levert een alarm weer wat voordeel op en is de pechhulp goedkoper dan die van bv de ANWB.
EdVissers schreef:Voordeel allrisk verzekering.

Er is niet alleen het verschil in dekking. Als je schade hebt veroorzaakt door een tegenpartij hoef je niet op de munten van de verzekeraar van de tegenpartij te wachten, maar kun je je schade direct laten herstellen. Je schade wordt vergoed door je eigen verzekeraar. Wel zal het eigen risico in mindering worden gebracht. Als je eigen verzekeraar er uit is met die van de tegenpartij krijg je het ingehouden eigen risico uitbetaald.

Bedenk dat het soms meer dan een jaar kan duren voordat een verzekeraar van een tegenpartij uitbetaalt.
Op dat andere onderwerp heb ik nu een slotje gezet :)
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Bij de Europesche is de maandpremie op vergelijkbare basis € 33 ex poliskosten van ca € 6.

Hierin zit wel een Europese pechhulpdekking.

Zijn er mensen bij de Europese verzekerd?
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

oevelenj schreef:Ik heb op internet geschopt en kwam bij combimotors terecht,
voor een NT 700 3 jaar tegen aanschafwaarde verzekerd per maand
€ 22,87.
Bij hen is de stallingseis:

De motor dient te allen tijde te zijn afgesloten met een stuurslot en een ART 4 sterren slot aan een goedgekeurd ART 4 sterren muur of grond anker.
Tenzij de motor in een afgesloten ruimte staat gestald welke alleen voor u of uw gezindsleden toegankelijk is.
Groetjes,

Ed

Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

;)
Als ik het goed heb, kan men als belg zijn voertuig (auto, motorfiets) dat wettelijk verplicht verzekerd is inderdaad verzekeren bij een buitenlandse verzekering onder de opschortende voorwaarde dat die verzekering ook in België een zetel heeft ...
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Lucvh

Bericht door Lucvh »

;)
Voor een omniumverzekering moet dat gaan. Heb destijds voor onze wagen een omnium in Ned afgesloten via een Belgische agent. Voor een BA-verzekering moest ik wel in België blijven.

Zat wel een addertje onder het gras.
Bij twee schadegevallen zonder tegenpartij (vluchtmisdrijf) ging de verzekering wel met telkens ong 200€ omhoog?? dus weg voordeel. Heb dan maar het boeltje terug opgezegd.

Groetjes Luc
Mart

Bericht door Mart »

Wij zijn erg happy met Centraal Beheer. Dat komt dan, los van de goede dekking, door de collectiviteitskorting die Mia krijgt via haar werkgever. Die is voor de vervoersverzekeringen aldaar 27% van de brutopremie. Pas daarna wordt de B/M korting toegepast. Ik betaal nu voor mijn BMW R1100RT EUR 10,81 per maand.
In een eerdere reactie zag ik een opmerking over de KNMV. Hierin stond dat er kortingen te krijgen waren door lidmaatschap van diezelfde KNMV. KNMV verzekeringen is een onafhankelijk orgaan en staat dus ook los van de KNMV als vereniging. Uiteraard zijn zij wel aan elkaar gelieerd, maar de verzekeringstak is een doodgewoon commercieel orgaan. Lidmaatschap van de KNMV kost inderdaad 45 euro, maar daar krijg je wel meteen pechservice bij. Ik heb daar al eens profijt van gehad toen ik met mijn Goldwing met pech kwam te staan. Aan de ene kant kost de korting die je bij je verzekering krijgt dus 45 euro, je krijgt er wel meer voor terug.
Dit alles nog los van de inspanningen van deze KNMV voor ons motrrijders in het algemeen.
Ed Vissers
Motorloos

Mart schreef:Wij zijn erg happy met Centraal Beheer. Dat komt dan, los van de goede dekking, door de collectiviteitskorting die Mia krijgt via haar werkgever. Die is voor de vervoersverzekeringen aldaar 27% van de brutopremie. Pas daarna wordt de B/M korting toegepast.
Het maakt niet uit welke korting je eerst toepast.

Stel collkorting = 50 %
BM = 50 %
Bruto premie = 100

Dan is de rekensom 110 x 0,5 x 0,5

Maakt dus niet uit met welke 0,5 het erst gerekend wordt. ;)
Groetjes,

Ed

Mart

Bericht door Mart »

mijn bedoeling was om aan te geven dat de beide percentages niet opgeteld mogen worden.
Deze rekenkundige regels zijn bij mij (uiteraard) bekend :roll:
Ed Vissers
Motorloos

;)
Daar had ik al een idee van haha
Groetjes,

Ed

stef kievith

verzekering

Bericht door stef kievith »

Ik had voor mijn deauville 700 bj 2007 twee offertes aangevraagd.
Bij ENRA , daar was mijn vorige motor verzekert,en bij UNIVE want
daar is mijn auto en huis verzekert. Bij beide verz- niets ekstra,s en ik heb trede 13. Bij UNIVE 321 euro en bij ENRA 182 euro pj voor allriks.
Je begrijp dat ik gewoon bij enra blijf.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik zit bij Interpolis en heb daar een pakketkorting van 12%
Betaal €9,64 per maand voor de motor

Deauville 2001 bij 20000km

Beperkte Casco
BM trede hoger dan 19 (75% Korting)
Ongevallen op- of inzittenden
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos

Europeesche Collectief Deauville (bij meer dan 20 deelnemers) = 20 % korting

75 % korting

WA € 4,86 pmnd
WA + beperkt casco € 6,25 pmnd
All Risk € 9,58 pmnd

Bedragen excl éénmalige poliskosten ad € 5,91
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 03 mar 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Na de berekening gedaan te hebben, zou ik goedkoper zijn. :apl :apl
Afbeelding

Ed Vissers
Motorloos

Om de berekening goed te kunnen doen moet je berekenen wat je inboet aan pakketvoordeel op de rest van je verzekeringen. Die kan ik niet maken :)
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

EricvZ schreef: Uiteindelijk heb ik de verzekering bij ENRA ( www.enra.nl ) afgesloten.
Het grote voordeel wat ik hier kon vinden is dat Enra op basis van een premie-nota van de auto (niet bij Enra verzekerd) ook een korting op je no-claim verleend voor de motor. Ook verlangen zij niet dat de auto ook bij hun ondergebracht wordt. Aangezien mijn autoverzekering op 80% staat kreeg ik via Enra dus ook meteen.

WA Premie € 132.00
Poliskosten € 8.50

Enra verlangt wel een ART4 goedgekeurd slot, maar denk dat de meeste dit wel hebben.
Op het Deauville Collectief € 22,38 pmnd (€268,56 per jaar) onder dezelfde omstandigheden. Hierin niet meegerekend een eventuele korting bij betalen per jaar. Ik weet ook niet of die er is.
Groetjes,

Ed

Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

EdVissers schreef:
Frank schreef:Na de berekening gedaan te hebben, zou ik goedkoper zijn. :apl :apl
Om de berekening goed te kunnen doen moet je berekenen wat je inboet aan pakketvoordeel op de rest van je verzekeringen. Die kan ik niet maken :)
Ik zal er niet op inboeten, ik blijf mijn pakketkorting houden.
Afbeelding

Ed Vissers
Motorloos

Dan ben je met zo'n Deauville Collectief goedkoper uit.
Groetjes,

Ed

Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”