Ik heb die Div nu bij me, omdat mijn Deauville voor de beurt is. Eerste indruk; plenty power en plenty gewichtM.Schulte schreef:
Dus zou zeggen.......
Ga naar Gert en vraag of je een proefrit mag maken, zal zeker geen probleem zijn denk ik zo.![]()

900. De voorganger van de Div600 (de xj600f) heb ik zelf gehad voor mijn Deauville. Fijne motor, alleen jammer inderdaad dat die ketting heeft.ikkieman schreef:Johan, welke diversion heb je nu dan bij je? De 900 of 600? Oftewel, ketting of cardan?
M.Schulte schreef:Mijn fiets is weer terug...... met een nieuwe achterband.
Vanmiddag opgehaald, moet zeggen na overgestapt te zijn van de Diversion 900 naar de Deauville weet ik weer waarom ik gekozen heb voor een Deauville. :p
Het is en blijft toch een hele lekkere fiets om op te rijden.![]()
Er was ook nog geconstateerd dat er een bout van de ophanging van de uitlaat manco was, nooit geweten dat daar een bout moest zitten.
Zat er dus niet in toen ik de Deauville kocht.
Die hebben ze voor kij er ook nog even opgezet.
Toch fijn dat de verder kijken dan alleen de band.
Alles bij elkaar moest ik 150 euro afrekenen, volgens mij geen slechte deal.
Ik kan in ieder geval weer toeren op mijn Deauville.
Groeten Marco
In dit geval een nieuwe lekke achterband.mototaz schreef:
Wat voor een band zit eronder dan voor die 150 euro?
Komen we elkaar misschien wel tegen, want ik ga morgen die Div weer inleveren.M.Schulte schreef: Morgen dus even langs.
Wederom wordt vervolgd.
Ik las net dit draadje........RonalT schreef:In een tubeless band mag je GEEN BINNENBAND laten plaatsen. Meestal staat het ook nog op de band geschreven.BertG schreef:Je kunt ook nog overwegen een binnenband te laten plaatsen.
www.atm.nl schreef:Wij blijven vasthouden aan de mening dat het gevaarlijk is om een binnenband in een tubeless band te monteren. De buitenband heeft namelijk een voering die de binnenband vervangt. Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden (klapband!). Echter, op een heel ander type voertuig met een (normaal gesproken) afwijkend gebruiksdoel is het aan te bevelen een binnenband in de tubeless band te gebruiken. Er hierbij van uitgaand dat de auto veelvuldig in het terrein wordt gebruikt en op een snelweg in toom wordt gehouden. Het gebruik van een binnenband, zoals hiervoor omschreven, maakt het mogelijk in het terrein de bandenspanning rigoureus te verlagen om zodoende meer grip te verkrijgen. Bij montage van alleen een tubeless buitenband zou onder die omstandigheid de band los van de velg kunnen komen, waardoor deze lucht verliest. Met inachtneming van voornoemde restricties (veel terreinwerk en ‘lage' snelheid op het asfalt) wordt het monteren van een binnenband op een geschikte velg in een tubeless buitenband aanbevolen.
Wat denk jij dat ik gisteren al gedaan heb, de plaats helemaal nagelopen maar er ligt echt niets.mototaz schreef: Maar misschien kun je voor je gevoel even wat plaatsen nalopen waar je met de motor altijd/vaak rijdt en dat daar misschien het probleem zit? Zoals bijvoorbeeld de vloer van je schuur waar je motor staat.
Het zal waarschijnlijk wel niet hoor, maar dan heb je voor je gevoel wel alles eraan gedaan wat je kunt doen.
Sorry, maar met alle respect. Je gaat toch niet doorrijden met een prop waarvan je weet dat je band lucht verliest? Het betekent gewoon dat die prop aan 1 kant of slecht gelijmd is!! Ergo, hij kan losraken bij het warm worden van de band.mp1963 schreef:Het lijkt wel of de band ietsie pietsie afloopt. Minder dan 0,5 Atm per 24 uur. Ik houd het in de gaten.
Bandenman geeft als advies: Niet te hard rijden, dus ik houd het maar op 100 km/u.
Tevens de band niet te ver oprijden. Helaas ga ik dan niet het gewenste aantal (25000) kilometers halen met deze band.
Wat ze bij mij in de achterband deden was eenzelfde 'prop' als welke ik nu standaard bij me heb als nood-reparatiesetje. Maar bij de dealer zag men er dus geen kwaad in om me daar "gewoon" mee door te laten rijden.Ed Vissers schreef:Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen een prop en repareren (van binnen uit).
Prop = thuiskomer
Reparatie van binnenuit = normaal blijven gebruiken tot vervanging wegens slijtage aan de orde is.