Aanschaf GPS
Garmin Zumo 660 voor €499,-- bij BCC
Ik heb volgens mij een mooie prijs gezien bij BCC.
Garmin Zumo 660 voor €499,--
Ik heb hem besteld!!!
http://www.bcc.nl/product/garmin-zumo660
Garmin Zumo 660 voor €499,--
Ik heb hem besteld!!!
http://www.bcc.nl/product/garmin-zumo660
Laatst gewijzigd door pthomas op 05 mar 2010, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Ik heb zaterdag ook m'n Zumo 550 binnengekregen en gemonteerd,
was eff klooien met de draad trekken maar is gelukt.
Ik had al een scala teamrider set, maar koppelen en dan de telefoon erbij lukte niet, teamrider handleiding te snel gelezen
maar na beter opletten toch gelukt, gelukkig maar want ik ga binnenkort 2 x naar de ardennen voor een weekendje,
Die routes staan er al in, moet alleen voor 23 mei nog ff puzzelen, maar komt goed.
zoek nu alleen nog een goed zadel voor tijdelijk (4 weken ) dan kan ik m'n eigen zadel laten verbouwen.
Groetjes René en Essie
was eff klooien met de draad trekken maar is gelukt.
Ik had al een scala teamrider set, maar koppelen en dan de telefoon erbij lukte niet, teamrider handleiding te snel gelezen

Die routes staan er al in, moet alleen voor 23 mei nog ff puzzelen, maar komt goed.

zoek nu alleen nog een goed zadel voor tijdelijk (4 weken ) dan kan ik m'n eigen zadel laten verbouwen.
Groetjes René en Essie
Er lijkt een dalende trend te zijn ingezet?
Niet zo gek lang geleden kostte de Zumo 660 nog 479 Euro bij Wehkamp.
Nu kost deze hier 449 Euro.
Dat scheelt 96 Euro met Waypoint (545 Euro)!!!
Opmerkelijk is ook dat uitgerekend Wehkamp de goedkoopste is op dit moment.
http://tweakers.net/pricewatch/238909/g ... erSort=asc
Bovenstaande link even zelf knippen en plakken inclusief: (europa).html?orderField=price&orderSort=asc
de url-tag kan niet tegen ronde haakjes in een url
en zonder url-tag werkt het ook al niet
Niet zo gek lang geleden kostte de Zumo 660 nog 479 Euro bij Wehkamp.
Nu kost deze hier 449 Euro.
Dat scheelt 96 Euro met Waypoint (545 Euro)!!!
Opmerkelijk is ook dat uitgerekend Wehkamp de goedkoopste is op dit moment.
http://tweakers.net/pricewatch/238909/g ... erSort=asc
Bovenstaande link even zelf knippen en plakken inclusief: (europa).html?orderField=price&orderSort=asc
de url-tag kan niet tegen ronde haakjes in een url
en zonder url-tag werkt het ook al niet
Maar als je daarna besluit om de motorkaart aan te schaffen wordt het voordeel snel kleiner.
Een Wehkampkoper betaalt 119 euro voor de BeNeLux, een Waypointkoper betaalt 59 euro. Hierdoor wordt het voordeel dus 60 euro kleiner....
Tweede nadeel voor de Wehkampkoper: is dat je bij Waypoint goede voorlichting kan krijgen, wat soms ook wat waard is.
Voordeel voor de Wehkampkoper: je hoeft er niet om te rijden.
Met andere woorden, het is een beetje appels en peren vergelijken. Een speciaalzaak tegenover de massaverkoper!
Een Wehkampkoper betaalt 119 euro voor de BeNeLux, een Waypointkoper betaalt 59 euro. Hierdoor wordt het voordeel dus 60 euro kleiner....
Tweede nadeel voor de Wehkampkoper: is dat je bij Waypoint goede voorlichting kan krijgen, wat soms ook wat waard is.
Voordeel voor de Wehkampkoper: je hoeft er niet om te rijden.
Met andere woorden, het is een beetje appels en peren vergelijken. Een speciaalzaak tegenover de massaverkoper!
Tja, dat is de OnRoute motorkaart.
Die heb je niet (persé) nodig
En ik geloof niet dat veel kopers deze aanschaffen, maar dat is mijn inschatting.
En je hebt de keuze...wil je hem niet scheelt het toch aanzienlijk.
Kun je weer leggen bij geld voor een intercom.
Ik snap dat de schoorsteen bij Waypoint moet roken,
maar ook mijn schoorsteen moet roken.
Die heb je niet (persé) nodig
En ik geloof niet dat veel kopers deze aanschaffen, maar dat is mijn inschatting.
En je hebt de keuze...wil je hem niet scheelt het toch aanzienlijk.
Kun je weer leggen bij geld voor een intercom.
Ik snap dat de schoorsteen bij Waypoint moet roken,
maar ook mijn schoorsteen moet roken.

Ik schreef:Niet zo gek lang geleden kostte de Zumo 660 nog 479 Euro bij Wehkamp.
Nu kost deze hier 449 Euro.
En ik denk dat dat een foutje was van Wehkamp...
Nu staat ie daar ineens weer voor 499 Euro
Bij tweakers wordt de oude prijs nog aangegeven.
http://tweakers.net/pricewatch/238909/g ... ropa).html

Sinds ik de Wehkamp-site bezocht wordt ik via advertenties op andere sites (bijvoorbeeld de Telegraaf-site) gestalkt door Wehkamp advertenties.
Wees gewaarschuwd


- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
- Locatie: Leeuwarden (NL)
- Contacteer:
Service is niet in geld uit te drukken......
Ja
misschien betaal je wel meer, maar bij serieuze problemen is het wel zo prettig en heb je in een korte tijd een ander toestel of wordt omgeruild, waarbij de ander het toestel opstuurt en je een hele tijd zonder zit...... Tja wat is duurder?
En zoals eerder aangegeven, maak gebruik van de motorkaart en je nadeel is een stuk kleiner. Mensen die zeggen ik gebruik hem niet doen zichzelf tekort. De motorkaart heeft juist in Nederland een grotere toegevoegde waarde dan in het buitenland........ Spreek maar eens meer mensen die zo'n kaart hebben.
Deze kaart is ideaal om snel een leuke aanrijroute te fabriceren zonder het gewoon laten uitrekenen van A naar B.
Maar iedereen is vrij om daarin zijn afweging te maken
Ja

En zoals eerder aangegeven, maak gebruik van de motorkaart en je nadeel is een stuk kleiner. Mensen die zeggen ik gebruik hem niet doen zichzelf tekort. De motorkaart heeft juist in Nederland een grotere toegevoegde waarde dan in het buitenland........ Spreek maar eens meer mensen die zo'n kaart hebben.
Deze kaart is ideaal om snel een leuke aanrijroute te fabriceren zonder het gewoon laten uitrekenen van A naar B.
Maar iedereen is vrij om daarin zijn afweging te maken

Bij Pixmania zijn weer redelijk goedkope ZUMO 550's te koop. Het zijn 'nieuwe' toestellen.
'Nieuwe' wil zeggen dat het toestellen schijnen te zijn die kapot zijn gegaan en door de fabrikant opgeknapt zodat ze weer als 'nieuw' zijn.
__________________________________________________________
GARMIN MOTOR-GPS ZUMO 550 EUROPA - RECONDITIONNED € 349
3,5" scherm (8,89 cm) touchscreen, Bluetooth

Stap op de motor en rijd zonder problemen overal naartoe met de GPS Zumo 550 Deluxe.
Deze navigator leidt u efficiënt door het hele Europese wegennetwerk. Met een 3,5 inch TFT kleuren touchscreen kunt u nauwkeurig de route-instructies volgen in 2D of 3D.
Bovendien kunt u zich ontspannen met muziek dankzij de MP3 functie en u kunt JPEG foto's bekijken op de Zumo 550. Het apparaat ondersteunt Bluetooth dus u kunt veilig telefoontjes plegen en ontvangen.
Met de bijgeleverde motorstandaard is de Zumo 550 de ideale reisgenoot voor al uw tochten op de motor.
Talen van het menu: Nederlands, Engels, Tsjechisch, Deens Duits, Estlands, Grieks, Spaans, Frans, Kroatisch, Italiaans, Lets, Hongaars, Noors, Pools, Portugees, Brasiliaans, Roemeens, Slowaaks, Sloveens, Turks, Fins, Zweeds
Als er, binnen 30 dagen volgend op de eerste ingebruikneming (= eerste verbinding met de satelliet), een recentere versie komt van de voorgeïnstalleerde kaart kunt u deze gratis downloaden op de site van Garmin.
Klik hier om meer info te bekijken
Andere navigatiesystemen voor op de motor zijn:
GARMIN GPS nüvi 510 (Benelux+Frankrijk) - € 179
GARMIN MOTOR-GPS ZUMO 550 EUROPA - € 469
TOMTOM GPS Urban Rider Pro Europa - € 359
TOMTOM GPS Urban Rider Europa - € 297
GARMIN zumo 220 GPS - € 343,50
Voor een vergelijking van de diverse toestellen klik je hier
'Nieuwe' wil zeggen dat het toestellen schijnen te zijn die kapot zijn gegaan en door de fabrikant opgeknapt zodat ze weer als 'nieuw' zijn.
__________________________________________________________
GARMIN MOTOR-GPS ZUMO 550 EUROPA - RECONDITIONNED € 349
3,5" scherm (8,89 cm) touchscreen, Bluetooth

Stap op de motor en rijd zonder problemen overal naartoe met de GPS Zumo 550 Deluxe.
Deze navigator leidt u efficiënt door het hele Europese wegennetwerk. Met een 3,5 inch TFT kleuren touchscreen kunt u nauwkeurig de route-instructies volgen in 2D of 3D.
Bovendien kunt u zich ontspannen met muziek dankzij de MP3 functie en u kunt JPEG foto's bekijken op de Zumo 550. Het apparaat ondersteunt Bluetooth dus u kunt veilig telefoontjes plegen en ontvangen.
Met de bijgeleverde motorstandaard is de Zumo 550 de ideale reisgenoot voor al uw tochten op de motor.
Talen van het menu: Nederlands, Engels, Tsjechisch, Deens Duits, Estlands, Grieks, Spaans, Frans, Kroatisch, Italiaans, Lets, Hongaars, Noors, Pools, Portugees, Brasiliaans, Roemeens, Slowaaks, Sloveens, Turks, Fins, Zweeds
Als er, binnen 30 dagen volgend op de eerste ingebruikneming (= eerste verbinding met de satelliet), een recentere versie komt van de voorgeïnstalleerde kaart kunt u deze gratis downloaden op de site van Garmin.
Klik hier om meer info te bekijken
Andere navigatiesystemen voor op de motor zijn:
GARMIN GPS nüvi 510 (Benelux+Frankrijk) - € 179
GARMIN MOTOR-GPS ZUMO 550 EUROPA - € 469
TOMTOM GPS Urban Rider Pro Europa - € 359
TOMTOM GPS Urban Rider Europa - € 297
GARMIN zumo 220 GPS - € 343,50
Voor een vergelijking van de diverse toestellen klik je hier
Ach, wat is service waard?gtb schreef:Een beetje betalen voor service vind ik nooit een probleem, maar vindt het verschil zo groot.
Je zou dan ruim 17% meer betalen voor "extra" service
Sommigen verzekeren toestellen extra om een paar jaar service (garantie) te krijgen.
Het is wat jij het waard vind.
Waarschijnlijk ken jij de motorkaart niet. Men heeft er over gedacht om hem 'mooie wegen kaart' te noemen.BertG schreef:Tja, dat is de OnRoute motorkaart.
Die heb je niet (persé) nodig
En ik geloof niet dat veel kopers deze aanschaffen, maar dat is mijn inschatting.
Het idee was en is nog steeds dat jij aangeef van waar naar waar je wil en de navigator bepaald niet de kortste of de snelste route, maar een mooie route. Via kleinere wegen, langs water en door bossen. De route die door de tourcommissie bedacht zou kunnen zijn.
En wonder boven wonder het werkt.
Ik rij regelmatig een stuk naar zo maar ergens met gebruik making van deze kaart.
Heel dikwijls worden dorpen en steden netjes vermeden. (bijna) nooit autowegen, alleen als je de grote rivieren Maas, Waal ed moet oversteken kom je wel eens op de autoweg terecht.
Ideaal als je wat verder van huis ben en een leuke route wil rijden.
Das mooi, maar ondertussen meldt er zich weer iemand op het GPS-forum met een accuprobleem of iets anders. Zie onder, gekocht bij pixmedia.....RonalT schreef:Bij Pixmania zijn weer redelijk goedkope ZUMO 550's te koop. Het zijn 'nieuwe' toestellen.
'Nieuwe' wil zeggen dat het toestellen schijnen te zijn die kapot zijn gegaan en door de fabrikant opgeknapt zodat ze weer als 'nieuw' zijn.

En dan koop ik liever nieuw met een goede service........Alex BMW schreef:Ik heb een probleem met mijn ZUMO 550 op mijn BMW R1200GS:
Als ik de zumo in de motorsteun zet en ik zet het contact van de motor aan dan gaat de zumo aan. Als ik daarna de motor start dan geeft de zumo vrijwel gekijk aan dat de accuspanning is weggevallen en vraagt of ik door wel gaan op de batterij (binnen 30 seconden reageren). Het scherm wordt ook dan minder fel. Hierna ga ik rijden en zie dat het scherm weer oplicht en even later weer de melding van accuspanning weg en doorgaan op de batterij, dit steeds herhalend.
Als ik mijn motor eerst start en dan de nog uit staande zumo in de motorsteun plaats dan gaat de zumo aan en werkt de zumo prima op de accu van de motor en ik krijg geen verdere meldingen.
Ik meet aan de accu van de motor ca 12,5 volt in ruststand en ca 14,2 Volt bij een draaiende motor. het lijkt wel of de zumo niet met dit spanningsverschil overweg kan.
Wie herkent dit en heeft een oplossing?
Mijn zumo heb ik gekocht bij Pixmania en is nog geen jaar oud. Weet iemand hoe je kan zien of de zumo een nederlands exemplaar is?
groeten,
Alex.
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Ik gebruik de Zumo 660 alleen voor de navigatie. Dus geen muziek en niet bellen. Mij bevalt hij uitstekend. Voldoende snel en een erg duidelijk scherm. Met handschoenen aan erg goed te bedienen. Bij gebruik aan de PC/laptop of motor laadt hij automatisch op. De accu is dus altijd vol 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik een TomTom uitermate goed voor van A naar B, de Zumo660, heb ik nu zelf, vind ik uitermate geschikt voor routes (gemaakt) te rijden, maar je kunt natuurlijk ook gewoon van A naar B rijden.rider-64 schreef:Ik zie dat het weer even geleden is dat hier wat gepost is.
Komende motorbeurs wil ik navigatie kopen (hoop daar op spec. aanbieding) Hoe zijn de ervaringen nu van jullie met de Zummo 660 en de TomTom riderV2? Ik denk tegaan kiezen voor een van deze twee...
Een bijkomend voordeel is de muziek die ik erop kan afspelen en eventueel de telefoon, maar die gebruik ik eigenlijk niet op de motor.
Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Bedankt Frank, ja ik wil hem voornamenlijk om van A naar B te rijden gebruiken. Telefoon en radio gebruik ik principieel niet op de motor dus dat heb ik sowieso niet nodig. Maar tourroutes erin zetten is wel weer een leuke optie voor tourritjes naar bijv Groningen
of .. Limburg... Hmm weet het dus nog niet, ff zien of er hier nog wat reacties/ervaringen komen, heb gelukkig nog 6 weken 


- Catbustingdog
- Motorloos
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
- Locatie: Paal (BE)
Heb me effe geleden de zumo 660 aangeschaft ter vervanging van mijn garmin "QUEST" die een paar maal de wereld rond gereden had, en af en toe ouderdomsverschijnselen vertoonde. (wou waarschijnlijk zijn baas navolgen).
Had ondertussen een Tom tom in gebruik, die deed het perfect om van klant naar klant te sjeezen, maar voor de motor vond ik hem niet zo goed.
Dan was de ouwe QUEST toch nog beter. Daar kon je zeer eenvoudig zelfgemaakte (op PC) routes inladen en die vervolgens rijden.
Nu, met de 660 ben ik helemaal happy. Die is een heel stuk sneller, krachtiger en natuurlijk nieuwer dan de QUEST. (ook wel duurder)
Bijkomstig maar wel uitermate praktisch, is de beschikking over BT wat de communicatie via een cardosysteem perfect laat verlopen.
Mijn schoonzoon heeft zich een zumo 220 aangeschaft. Daarmee heeft ie praktisch dezelfde eigenschappen als met de 660, alleen de prijs is een stuk lager!
Had ondertussen een Tom tom in gebruik, die deed het perfect om van klant naar klant te sjeezen, maar voor de motor vond ik hem niet zo goed.
Dan was de ouwe QUEST toch nog beter. Daar kon je zeer eenvoudig zelfgemaakte (op PC) routes inladen en die vervolgens rijden.
Nu, met de 660 ben ik helemaal happy. Die is een heel stuk sneller, krachtiger en natuurlijk nieuwer dan de QUEST. (ook wel duurder)
Bijkomstig maar wel uitermate praktisch, is de beschikking over BT wat de communicatie via een cardosysteem perfect laat verlopen.
Mijn schoonzoon heeft zich een zumo 220 aangeschaft. Daarmee heeft ie praktisch dezelfde eigenschappen als met de 660, alleen de prijs is een stuk lager!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1541
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Onzin, en dat hoeft ook niet! Kaartmateriaal mag niet het excuus zijn! Er zijn genoeg converteringsprograma's die de route kunnen omzetten. Als je dezelfde route niet bewerkt en omzet naar *.ITN zijn er inderdaad afwijkingen. Maar dat geldt zelfs onder de gebruikers van Garmins. Elke route zal altijd moeten worden herberekend, ookal slikt de Zumo alles!Frank schreef: Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal
De reden van afwijking is, dat na de omzetting van *.GPX naar *.ITN je de route daarna altijd moet nalopen in Tyre. Ik heb dit regelmatig als Garmin gebruiker gedaan voor TomTom rijders uit de club.
Maar OK, ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Men heeft dat mij verteld dat de route ook zo ging als de garmins.
Wel ben ik wel eens tegengekomen, dat het is het wel eens zo dat Tyre niet de weg accepteerd die Garmin wel neemt? Hoe

- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Onzin vind ik een groot woord. Mijn ervaring met een route die gemaakt is met Mapsource om te zetten naar TomTom verschilt wel degelijk. .stxrider schreef:Onzin, en dat hoeft ook niet! Kaartmateriaal mag niet het excuus zijn! Er zijn genoeg converteringsprograma's die de route kunnen omzetten. Als je dezelfde route niet bewerkt en omzet naar *.ITN zijn er inderdaad afwijkingen. Maar dat geldt zelfs onder de gebruikers van Garmins. Elke route zal altijd moeten worden herberekend, ookal slikt de Zumo alles!Frank schreef: Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal
De reden van afwijking is, dat na de omzetting van *.GPX naar *.ITN je de route daarna altijd moet nalopen in Tyre. Ik heb dit regelmatig als Garmin gebruiker gedaan voor TomTom rijders uit de club.
Maar OK, ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Men heeft dat mij verteld dat de route ook zo ging als de garmins.
Wel ben ik wel eens tegengekomen, dat het is het wel eens zo dat Tyre niet de weg accepteerd die Garmin wel neemt? Hoedat komt wet ik ook niet, en dat moet je van de route af.
Ik heb heel wat uurtjes gespendeerd om de route gelijk te krijgen, maar elke keer week de route af. Meer punten zetten in de route(itn) de route door de vele punten delen(tomtom 48punten), enz mochten niet baten.
Natuurlijk kan een route met ouder kaartmateriaal in je Garmin afwijken, heb ik begrepen van anderen, maar zal nooit zoveel afwijken als in de TomTom. Bij de Tomtom kun je herberekenen niet uitzetten en dat heeft bij mij op bijv. HDC-routes heel wat ergenis gekost, zeker als voorrijder!
Op dit forum is hier al het een en ander over gesproken.
http://deauville.forum2go.nl/verschil-i ... t2531.html

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
-
- Honda NT700V
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 aug 2008, 19:48
- Locatie: Limburg
Ik gebruik ook een TomTom (GO 710 eigenlijk voor de auto) Het enige probleem is dat die niet waterdicht is maar daar heb ik ook een oplossing voor in mekaar geknutseld. Ik rij zowel eigen riten als ritten die ik van het net pluk.
Het probleem met het omzetten van de routes naar ITN via Tyre stelt zich vooral door het feit dat de TomTom maar 48 punten per rit aanneemt. Ofwel laat je splitsen ofwel laat je verminderen. Bij splitsen moet je om de haverklap een nieuw deel inladen. Laat je verminderen kan je wel een (lichtjes) afwijkende rit krijgen. Je moet in ieder geval je rit nakijken in Tyre omdat sommige punten moeten verplaatst worden.
Het probleem met het omzetten van de routes naar ITN via Tyre stelt zich vooral door het feit dat de TomTom maar 48 punten per rit aanneemt. Ofwel laat je splitsen ofwel laat je verminderen. Bij splitsen moet je om de haverklap een nieuw deel inladen. Laat je verminderen kan je wel een (lichtjes) afwijkende rit krijgen. Je moet in ieder geval je rit nakijken in Tyre omdat sommige punten moeten verplaatst worden.
cu on the road
Ik zal je vertellen dat ik vaak waypoits (na omzetting naar Tyre) verwijder uit routes. Zo maak ik gebruik van het rekenen van Tyre en via de waypionts die Mapsource nodig heeft. Maar inderdaad er zijn gebieden waar je route niet hetzelfde krijgt...... dat geef ik toe.Frank schreef: Meer punten zetten in de route(itn) de route door de vele punten delen(tomtom 48punten), enz mochten niet baten.Bij de Tomtom kun je herberekenen niet uitzetten en dat heeft bij mij op bijv. HDC-routes heel wat ergenis gekost, zeker als voorrijder!
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is wel een nadeel van TT, zeker als de route is afgesloten en je moet van de route.
Maar ik zal je vertellen, dat als TT met een eigen routeprogramma op de proppen komt (en daar zijn ze misschien bij TT ook aan bezig), dan zou ik niet weten welke de beste is. Dan zou TT, wel eens kunnen winnen al was het om gebruiksgemak