Motorrijders aan banden gelegd.
- bruur
- Suzuki V-Strom
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:03
- Locatie: lelystad
Motorrijders aan banden gelegd.
Vandaag stond het volgende bericht in de Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9527 ... tml?p=38,2
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9527 ... tml?p=38,2
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Ach, de Telegraaf schrijft wel meer, vaak een (kleine) kern van waarheid opgesmukt met populair taalgebruik. Maar van mij mogen ze zoveel controleren als ze willen, heb er geen last van.
Als ze daarmee de "rotte appels" er tussenuit weten te pikken ben ik er alleen maar blij mee.
Als ze daarmee de "rotte appels" er tussenuit weten te pikken ben ik er alleen maar blij mee.
Grtz! Koen




-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Wij hebben in de afgelopen jaren honderden kilometers over dijken gereden. Je komt ze tegen. De ASO's. Op de meeste dijken mag je max 60. Vaak wordt dan die snelheid met meer dan 100% overschreden. Die lui verzieken het voor veel andere motorrijders.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Tijdens het laatste deel van de RMT cursus was er ook zo´n ASO die een onverantwoorde inhaalpoging uitvoerde. Van mij mogen zulke lui van de weg geplukt worden door de KLPD.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Persoonlijk ben ik voor om op bochtige wegen een maximum in te stellen van 60 km/u. Echter, op lange rechte stukken zou deze dan als compensatie een stukje omhoog kunnen naar 100? 

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Onder andere. Ik weet nog wel een paar meer wegen waar het van mij zou mogen.
Ondertussen houd ik me vaker erg lekker aan de snelheid. Minder gehaast gevoel en minder stress over of je wel of niet een flitser ziet. Echter, sommige momenten wil ik nog wel lekker het gas open trekken. M'n verstand protesteert ondertussen dan genoeg om dat niet te doen.
Heeft die flitsbon nog wel z'n effect gehad.
Ondertussen houd ik me vaker erg lekker aan de snelheid. Minder gehaast gevoel en minder stress over of je wel of niet een flitser ziet. Echter, sommige momenten wil ik nog wel lekker het gas open trekken. M'n verstand protesteert ondertussen dan genoeg om dat niet te doen.
Heeft die flitsbon nog wel z'n effect gehad.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Ja, want hard rechtuit is zoveel leuker dan lekkere bochten rijden??ikkieman schreef:Persoonlijk ben ik voor om op bochtige wegen een maximum in te stellen van 60 km/u. Echter, op lange rechte stukken zou deze dan als compensatie een stukje omhoog kunnen naar 100?
Ik geef toe dat ik ook weleens lekker door wil rijden (dus sneller dan officieel toegestaan) op een bochtig dijkweggetje, maar ik blijf daar weg met mooi weer in het weekend, wanneer het daar het domein is van fietsers en wandelaars. Dan is er toch weinig aan om er met de motor te rijden.
Daar staat als compensatie tegenover dat ik vrijwel nooit te hard rij op de lange rechte stukken

- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
ik denk dat we allemaal wel weten wat kan en wat niet kan.
ik rij vrijwel altijd wel een keer te hard , bijvb bij het optrekken wat zo lekker gaat, maar nooit waar het druk is.
en je kunt inderdaad eens aangehouden worden dat je snelheid wel wat te hoog was maar daar waar het kon en niet onfatsoenlijk.
zorg er in ieder geval voor dat je onder de invorderingsgrens zit, dat moet toch genoeg speelruimte zijn?
ik rij vrijwel altijd wel een keer te hard , bijvb bij het optrekken wat zo lekker gaat, maar nooit waar het druk is.
en je kunt inderdaad eens aangehouden worden dat je snelheid wel wat te hoog was maar daar waar het kon en niet onfatsoenlijk.
zorg er in ieder geval voor dat je onder de invorderingsgrens zit, dat moet toch genoeg speelruimte zijn?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Ook dat, en zorg dat je je gezonde verstand blijft gebruiken. Bijvoorbeeld door de dijkwegen te mijden wanneer je kunt voorspellen dat het er krioelt van de fietsers en wandelaars. En er niet in lange colonnes overheen rijden.roelof schreef: en je kunt inderdaad eens aangehouden worden dat je snelheid wel wat te hoog was maar daar waar het kon en niet onfatsoenlijk.
zorg er in ieder geval voor dat je onder de invorderingsgrens zit, dat moet toch genoeg speelruimte zijn?
Maar motorrijders die sneller willen op de rechte stukken, en langzamer op de bochtenweggetjes ... dat is blijkbaar een nieuwe soort

-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Het langzaam rijden maak het makkelijker om de motor te kantelen. Dit geeft voor mij juist een lekker gevoel in de bochten. Overigens hou ik er wel van om bochten te rijden hoor. Anders zou ik niet motor rijden.
Juist vanwege het doortrekken is het heerlijk om net even wat harder door te gaan. Daarom ben ik eerder voor een dynamische maximumsnelheid als voor een vaste snelheid.
Juist vanwege het doortrekken is het heerlijk om net even wat harder door te gaan. Daarom ben ik eerder voor een dynamische maximumsnelheid als voor een vaste snelheid.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Daarom begreep ik ook al niet dat je de snelheid op bochtige wegen naar 60 km/u wilt bijstellen (even los van het feit dat bijvoorbeeld langs de Meije die 60 helemaal niet haalt). Een verantwoorde bochtensnelheid inschatten vind ik de verantwoordelijkheid van de motorrijder zelf.ikkieman schreef:Het langzaam rijden maak het makkelijker om de motor te kantelen. Dit geeft voor mij juist een lekker gevoel in de bochten. Overigens hou ik er wel van om bochten te rijden hoor. Anders zou ik niet motor rijden.
Bij hogere snelheden kun je trouwens beter niet teveel de motor kantelen (motocross stijl). Dat levert je namelijk een stuk minder grondspeling op.
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Sorry roelof, maar ik vind dit een verkeerd signaal........ Net alsof hier mensen zitten die dat doen. De mensen die hier zitten komen niet aan die grens. Trouwens knappe vent die op een bochtig stukje >110 km komt, op 't rechte stuk ja. Dan zit je weer in het segment van onderstaande buikschuiver (geleend van de telegraafroelof schreef:zorg er in ieder geval voor dat je onder de invorderingsgrens zit, dat moet toch genoeg speelruimte zijn?


Trouwens de foto die je hier ziet is een circuitfoto!
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Heh, vandaag nog met de daif de pootjes aan de grond gehad met ongeveer 35-40. Gewoon heel simpel op een rotonde. Overigens willen sommige bochten op snelwegen ook wel leuk zijn. Denk bijvoorbeeld aan de aansluiting A1-A10, A1-A9, A2-A10 en vice versa. Deze kun je ook lekker vlak nemen. Volgens m'n schoonvader is de aansluiting A1-A10 met 110 te nemen. Ik probeer het zelf liever niet uit. Je mag er 70 en 80 vind ik daar een leuke snelheid als je door kan rijden.
Overigens over inschatten van bochten gesproken. Even jullie aandacht hierop, klikkerdeklique.
Hoe rap denken jullie dat die bocht meestal genomen wordt en genomen kan worden?
Overigens, Johan.
Bij de meeste sporttourmotoren (dus ook de deauville 650 en 700 hoef je je geen zorgen te maken over grondspeling. Zodra je je motor kantelt, gaat het kantelen met de radius van de band mee. Pas zodra je echt mee moet gaan leunen om net de laatste milimeters van je loopvlak te gebruiken zou ik me pas zorgen gaan maken over grondspeling. De koffers zitten hoog genoeg om leuk te kunnen kantelen voor je je daarover zorgen hoef te maken. Overigens zijn de stepjes een goede indicator voor hoe hoog je nog zit t.o.v. de weg. Als je deze gaat raken met het asfalt kantel je em toch goed diep. Ed heeft me hier een leuk verhaal over verteld de afgelopen rit.
Overigens over inschatten van bochten gesproken. Even jullie aandacht hierop, klikkerdeklique.
Hoe rap denken jullie dat die bocht meestal genomen wordt en genomen kan worden?
Overigens, Johan.
Bij de meeste sporttourmotoren (dus ook de deauville 650 en 700 hoef je je geen zorgen te maken over grondspeling. Zodra je je motor kantelt, gaat het kantelen met de radius van de band mee. Pas zodra je echt mee moet gaan leunen om net de laatste milimeters van je loopvlak te gebruiken zou ik me pas zorgen gaan maken over grondspeling. De koffers zitten hoog genoeg om leuk te kunnen kantelen voor je je daarover zorgen hoef te maken. Overigens zijn de stepjes een goede indicator voor hoe hoog je nog zit t.o.v. de weg. Als je deze gaat raken met het asfalt kantel je em toch goed diep. Ed heeft me hier een leuk verhaal over verteld de afgelopen rit.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
ik heb al diverse keren mn boutjes moeten vervangen an mn voetensteuntjes omdat ik de 50 bocht (vanuit Den Bosch naar Eindhoven Centrum, de bocht bij Woensel, Ikea) met 90 vlak nam, hij kan harder alleen zijn er geen motorvriendelijke vangrails 

-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Matthijs bedoelt denk ik dat je sommige bochten wel harder kan nemen dan mag. Het is het inschatten dat iedere weggebruiker moet kunnen en de overige weggebruikers horen zich hier dan ook naar aan te passen.
Hangen aan de motor zou ik ook niet adviseren. Er is een reden dat men dat niet geleerd wordt bij motorrijles.
Hangen aan de motor zou ik ook niet adviseren. Er is een reden dat men dat niet geleerd wordt bij motorrijles.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Missy
- Honda NT650V
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
- Locatie: Dordrecht
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
@ Ikkieman... die weg rij ik zeer regelmatig, want dat is bij mij om de hoek.. Die flauwe bocht kan je lekker doortrekken hoor..
Maar die bocht die je net links ziet (daar waar dat grote bord staat).. daar moet je wel ff inhouden.. die is gemeen.
Maar goed, ik heb iets minder ervaring dan de meeste hier. Vraag het me volgend jaar nog maar een keer
De kant "waar je met je rug naar toe staat" is leuker, langs het water helemaal naar de kop van de Nwe Waterweg.. bootjes kijken.
Maar die bocht die je net links ziet (daar waar dat grote bord staat).. daar moet je wel ff inhouden.. die is gemeen.
Maar goed, ik heb iets minder ervaring dan de meeste hier. Vraag het me volgend jaar nog maar een keer

De kant "waar je met je rug naar toe staat" is leuker, langs het water helemaal naar de kop van de Nwe Waterweg.. bootjes kijken.
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het had over in "motocross stijl" rijden van snellere bochten. Dat verkleint je veiligheidsmarge namelijk aanzienlijk.ikkieman schreef: Overigens, Johan.
Bij de meeste sporttourmotoren (dus ook de deauville 650 en 700 hoef je je geen zorgen te maken over grondspeling. Zodra je je motor kantelt, gaat het kantelen met de radius van de band mee.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Missy, de bocht waar ik naar linkte ligt ten oosten van Hilversum. Beetje uit de route.
Johan, klopt. Pootjes hoor je op de stepjes te houden in plaats van uitsteken, toch?
Johan, klopt. Pootjes hoor je op de stepjes te houden in plaats van uitsteken, toch?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
Da's SuperMoto-stijlikkieman schreef:Johan, klopt. Pootjes hoor je op de stepjes te houden in plaats van uitsteken, toch?

Ook leuk om te doen, maar niet met een Deauville

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Motorrijders aan banden gelegd.
In de buurt van Roosendaal is al jaren een groepje motorrijders actief die het leuk vinden om bij de op- en afritten zo hard mogelijk door de bochten te gaan. Ze verzamelen dan bij een tankstation langs de A58 en gaan dan om beurten "racen".
Vanavond sloten ze de avond af met een kampvuurtje op de oprit bij vliegveld Seppe.
klikkerdeklik Brandweer, politie en ambulance waren ook uitgenodigd... wel zo gezellig.
Ik reed er net langs toen iemand met een klein brandblussertje probeerde te blussen. Wat kan zo'n motor een hoop rook geven zeg...
Vanavond sloten ze de avond af met een kampvuurtje op de oprit bij vliegveld Seppe.
klikkerdeklik Brandweer, politie en ambulance waren ook uitgenodigd... wel zo gezellig.
Ik reed er net langs toen iemand met een klein brandblussertje probeerde te blussen. Wat kan zo'n motor een hoop rook geven zeg...
Grtz! Koen



