Summerfeeling of asfaltpeeling
- Koen
- Honda Goldwing
Re: Summerfeeling of asfaltpeeling
Tja, dan is zeker ook net z'n rijbewijs ingevorderd en rijdt ie met een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid op een gejatte motor ver boven de maximum snelheid. Dan zijn we bijna compleet
't Is weer een echt praatcafé-topic aan het worden, terwijl het zo serieus begon 
Trouwens:

Trouwens:
Knappe jongen die na een schuiver over het asfalt in korte broek überhaupt nog droge ogen heeftBertG schreef:als ik op het asfalt lig in mijn korte broek en moccasains kan ik niet met droge ogen volhouden dat ik per ongeluk op een motor zat.

Grtz! Koen

OK dan, terug naar de asfaltpeeling. Luister, 'opa vertelt': Toen ik pas mijn motorrijbewijs had (1969) nam ik het nog niet zo nauw met het wel of niet opzetten van een helm. Tja, dat kon toen nog... Vooral op warme zomerdagen was het zonder helm ook wel lekker rijden in Eindhoven, op mijn flitsende Hercules 125cc (met breed stuur). Op een dag passeerde ik een lelijk eendje. De bestuurder had mij blijkbaar niet opgemerkt. Want tijdens mijn passeermanoevre sloeg hij plotseling linksaf. Ik duikelde over zijn motorkapheen en belandde met met hoofd op het asfalt. Toevallig had ik juist die dag wél mijn helm op. Na de crash stond in de helm een grote platte afdruk van het asfalt, met nog enkele steentjes erin geplakt.
(Inderdaad, sinds die dag draag ik áltijd mijn helm, ook als het 45 graden Celcius is)

(Inderdaad, sinds die dag draag ik áltijd mijn helm, ook als het 45 graden Celcius is)

- Koen
- Honda Goldwing
Als we op die tour gaan (of is het dan toer?):
vorig jaar had ik net de motor van m'n broer geleend om wat rijervaring op te doen. Een automobilist zag me niet bij een wegversmalling en zette dus z'n wagen midden op de weg. Ik schrok, remde (te hard) en ging onderuit. Ik heb hooguit 10 tot 15 meter over het asfalt geschoven maar als ik zie hoe m'n motorpak eraan toe was ben ik blij dat het dat pak was en niet m'n velletje. Dat was dus een relatief korte schuiver met zeer lage snelheid (ongeveer 40 km/u) maar het resultaat was er niet minder om.
Dus sindsdien (maar ook al daarvoor trouwens): nooit meer zonder volledig pak én helm.
vorig jaar had ik net de motor van m'n broer geleend om wat rijervaring op te doen. Een automobilist zag me niet bij een wegversmalling en zette dus z'n wagen midden op de weg. Ik schrok, remde (te hard) en ging onderuit. Ik heb hooguit 10 tot 15 meter over het asfalt geschoven maar als ik zie hoe m'n motorpak eraan toe was ben ik blij dat het dat pak was en niet m'n velletje. Dat was dus een relatief korte schuiver met zeer lage snelheid (ongeveer 40 km/u) maar het resultaat was er niet minder om.
Dus sindsdien (maar ook al daarvoor trouwens): nooit meer zonder volledig pak én helm.
Grtz! Koen

Wat is schadelijk alcoholverbruik ?
Iedereen die de weg opkomt met alcohol is schadelijk. Voor zich zelf maar vooral voor anderen.
W.b. motorrijden ik stap er niet op zonder helm en volledig pak.
Het peeling zal in mindere mate aan mij besteed zijn.
Iedereen die de weg opkomt met alcohol is schadelijk. Voor zich zelf maar vooral voor anderen.
W.b. motorrijden ik stap er niet op zonder helm en volledig pak.
Het peeling zal in mindere mate aan mij besteed zijn.
Helemaal mee eens!patrick schreef:Wat is schadelijk alcoholverbruik ?
Ik rij nu sinds 1987, en ik ben in al die jaren met de auto nog maar twee keer op alcohol gecontroleerd, en op de motor nog nooit! Eigenlijk schandalig weinig, hoewel de politie de controles misschien concentreert op de risico-plekken.