Han schreef:Tjonge wat een ongenuanceerd commentaar. Hoeveel km per jaar zit jij ook al weer op je motor?
Ik zie werkelijk geen link tussen het aantal kilometers wat iemand rijdt en de inhoud van mijn reactie.
Het gaat om de inhoudelijk stelling, daar hoef je zelfs geen meter voor te rijden om daarover te praten.
BTW: Ik doe mijn woonwerkverkeer op de motor èn mijn werk op de motor. Verder getallen doen er niet toe. Ik hou ze niet bij en het gaat, nogmaals, niet om de absolutie waarden ervan.
Het karakter van een motor wordt in hoofdzaak bepaald door het blok en de tuning ervan. Als jij een viercilinder wil dan zijn daar zat alternatieven.
Waarom zou Honda ooit een 2-cilinderblok als uitgangsbasis genomen hebben voor de Deauville?
Dat heeft met kosten te maken en met het motorkarakter te maken.
Wil je een 4-cilinderblok dan zit daar een ander karakter en prijskaartje aan en niet te vergeten een ander model frame en kuip.
Dan kun je dus terug naar de tekentafel. Zo'n 4-cilinder-motor zou er misschien komen of zijn maar heet dan met zekerheid geen Deauville en kost met zekerheid meer.
De vraag zal ook zijn: staat ie dan in 2011 weer op de 3e plaats?
Voor jou misschien niet belangrijk, voor mij zeker niet, maar voor Honda wel. En die moet aantallen verkopen.
En de vraag was niet 'ontwerp een ideale motor (voor jezelf)' maar een update voor de nieuwe Deauville. Die dus voldoet aan een grote gemeenschappelijke deler.