Ik zal even op de site van Honda kijkenDon schreef: Nu blijkt de V4 ook niet zo modern, want de introductie was al in 2001

Ik zal even op de site van Honda kijkenDon schreef: Nu blijkt de V4 ook niet zo modern, want de introductie was al in 2001
Jééémig de pééémig en ik dacht dat de V-twin van de deauville al oud was, terwijl de V4 nog ouder is. Sla ik de plank effe mis.ikkieman schreef:De V-4 motor werd ook al gebruikt in de Honda VF400F en Honda Magna van 1982. .
Voor de crosstourer werd door Honda met plezier teruggegrepen naar de motor die gebruikt wordt in de VFR 1200. De Crosstourer zal eveneens de "dual clutch transmissie " van de VFR 1200 hebben. Bedoeling is hiermede de concurentie aan te gaan met de BMW 1200 GS.ikkieman schreef:Overigens ben ik niet heel erg te spreken over het verbruik van de V4 800cc die Honda nu produceert voor gebruik in de Crossrunner en Crosstourer.
De PAN is ook een V4 en die hebben toch een acceptabel verbruik. De nieuwe V4 die in de VFR hangt verbruikt weliswaar iets mee, maar daar heb je dan ook wel een bulk vermogen voor.BertG schreef:Weet iemand al iets van de (verbruiks)prestaties van het nieuwe blok?
Ik hoorde dat de V4's van Honda nogal grootverbruikers waren?
Jeroen, je bent nog of weer abuisikkieman schreef:Bert, je hebt helemaal gelijk. Volgens Motorfreaks komt de VFR 1200 FA gemiddeld uit op 1:15,9 waarbij je je best moet doen om op de 1:18 te komen.
Dit is hetzelfde blok als in de Crosstourer wordt gebruikt. Hierbij was ik abuis. Bedankt voor het opmerken, Don.
Komt er dus op neer dat je dik in de buidel mag tasten en dat ook vooral blijft doen na aanschaf.
Veel plezier, maar voor mij zal het dan toch geen VFR, Crossrunner of Crosstourer worden.
Ik spaar wel door voor of een ST1100 ABS/TCS of een Deauville (mijn eis: ABS en <50k op de teller en max €6500).
Dus...misschien toch een Crosstourer in de toekomst ?Ed Vissers schreef:Bijna goed Don. De 1200 is een nieuw blok.
Die zoek ik ook.. maar kijk inmiddels bijna scheel van het zoeken.ikkieman schreef:Ik spaar wel door voor een ST1100 ABS/TCS (mijn eis: ABS en <50k op de teller en max €6500).
Kim, voorlopig hoeft men nog geen cc-tjes te sturen naar me. Ik ben nog wel even bezig met wat andere zaken. Verhuizen, trouwen, autootje en dan pas een andere motor. Vandaar dat de Diversion het nog wel even uit moet houden. Kijk, als het niet anders kan, dan moet het maar, maar voorlopig nog niet.Missy schreef:Die zoek ik ook.. maar kijk inmiddels bijna scheel van het zoeken.ikkieman schreef:Ik spaar wel door voor een ST1100 ABS/TCS (mijn eis: ABS en <50k op de teller en max €6500).
Ja... heb er wel 2 gezien... maar om de dooie dood niet dat ik met GOUDEN velgen rond ga rijden.. er is een grens...
Mocht iemand er één (2) weten... let me know please.. (en een cc-tje naar Jeroen).
De basis voor de V-twin van de deauville is het VT500 blok, dat uit 1983 komt.Don schreef:Jééémig de pééémig en ik dacht dat de V-twin van de deauville al oud was, terwijl de V4 nog ouder is. Sla ik de plank effe mis.ikkieman schreef:De V-4 motor werd ook al gebruikt in de Honda VF400F en Honda Magna van 1982. .![]()