Mijn Deauville

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gustaf Larson

Re: Mijn Deauville

Bericht door Gustaf Larson »

edjekadetje schreef:Leermoment van vandaag :wn1
hahaha, zo reed mijn moeder met haar nederlandse linksgestuurde Suzuki Grand Vitara al enkele weken met een kapot electrisch raam recht rond in de UK, dus uitstappen en omlopen bij iedere poortje (=parkeergarage, tol e.d.)
Uiteindelijk tijd om naar de garage te gaan: had ze zelf knopje ter blokkering electrische ramen ingedrukt.
edjekadetje

Bericht door edjekadetje »

Ik heb intussen wat zitten rommelen met de draadjes van de handvatverwarming maar geen resultaat. Ook het linkerhandvat op de rechter aansluiting aangesloten en andersom maar alleen het linker handvat word warm. dus zoals Koen al schreef waarschijnlijk stuk. (draadbreuk)
Word dus toch een nieuwe. Weet iemand of je zo'n handvat van een datyona los kan krijgen?
stxrider

Bericht door stxrider »

:idea: Meestal is de breuk ontstaan in het gedeelte dat flexibel is. Ik zou daar maar eens kijken. Misschien is het zo te maken met een krimpkous als laatste erover heen?

Bij mijn Pan waren ze zo aan bijde zijden! Waarschijnlijk door het bewegen van je stuur.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik zou voor die paar tientjes niet gaan prutsen met een ander handvat. Voor minder dan vier tientjes heb je een goed werkende nieuwe set. Lijm kun je van mij wel krijgen, heb na 4 paar handgrepen nog genoeg over ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
edjekadetje

Wat voor handvatten heb jij dan voor een paar tientjes? Die van mij waren €70 euro.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Edjekadetje, deze set heb ik erop zitten en ze doen het tot nu toe prima. Ik heb ze bij Motoport in Breda gekocht, daar waren ze eigenlijk 60 euro, maar na zeer kort onderhandelen kreeg ik ze voor ongeveer 41 euro (de reguliere prijs bij andere dealers) en daar ging dan nog 10% HDC-korting vanaf ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
edjekadetje

Zo, ben ik weer even met een minder bericht.

Vorige week woensdag op de A4 met een kilometer of 80 per uur een enorme schuiver gemaakt. Hierdoor is "alleen" mijn sleutelbeen gebroken en heb ik er werder niets aan over gehouden. :en1 Engeltje op mijn schouder?

Rijkswaterstaat had een afzetting gemaakt achter de vangrail met rood/witte linten. Deze waren waarschijnlijk door de wind? losgekomen en waaide de snelweg over. Ik reed op de invoegstrook en keek regelmatig naar links om in te kunnen voegen. toen ik weer vooruit keek schok ik van het wapperende lint op ooghoogte. Hierdoor ben ik geschrokken, ben gaan bukken en remmen en ben gaan glijden. Op de foto kan je zien hoe mijn motor in de linten is verwikkeld. Eigenlijk heb ik nog mazzel gehad dat ik ben gaan glijden want als zo'n lint mijn stuur grijpt zijn de gevolgen niet te overzien.

Na een weekje de motor bekeken en die heeft minimaal €2100 schade volgens de dealer en de expert. De hele linkerkant is beschadigt. De linker kuip is stuk, stuur is krom, voorspatbord stuk, kofferdeksel stuk, schakelstangen afgebroken, spiegel heb ik nooit meer teruggezien etc. Ook mijn jas, broek handschoenen en helm zijn niet meer bruikbaar.

Nu eerst maar even de schuldvraag afwachten en dan weer op zoek naar een andere motor.
Oh ja, en natuurlijk ook eerst 6 weken herstellen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door edjekadetje op 08 mei 2012, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ai, dat doet pijn, vooral voor jouw. Ik heb begrepen dat je sleutelbeen breken geen pretje is.

Gelukkig ben jij er redelijk vanaf gekomen en ja de motor,........ even niet belangrijk is te vervangen of te herstellen.
Eerst jij maar goed herstellen.

Veel succes en beterschap!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's ff minder. Hoop dat je snel herstelt en dat de verzekering de minkukel die deze "afzetting" heeft gefabriceerd aansprakelijk kan stellen. Dit zou toch niet moeten kunnen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
edjekadetje

Rijkswaterstaat is al aansprakelijk gesteld. Ik heb gelukkig een getuige die het heeft zien gebeuren, de kmar is er bij geweest (heeft foto's vban de situatie gemaakt en deze naar mij gemailt) en een motoragent :D heeft een rapport opgemaakt. Zijn naam en regio zijn uiteraard ook naar de verzekering gegaan. Komt denk ik wel goed, maar voorlopig even weer zonder motor. :(
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Poeh, da's even (nou ja, 'even') van de schrik bekomen. Doe rustig aan met je schouder en succes met de afhandeling van de schade. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Gelukkig, (redelijk) goed afgelopen. Al kan je van een gebroken sleutelbeen veel en lang last hebben. Overweg letselschade te claimen.
In elk geval sterkte gewenst. En hopelijk wordt ook je motor weer de oude.
Laatst gewijzigd door Hans van D op 07 mei 2012, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Beterschap met je schouder, en sterkte met afhandeling van de schade, schuldvraag.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Claudia
Kawasaki Versys

Bericht door Claudia »

Beterschap joh, en een spoedig herstel toegewenst.
Succes met de afwikkeling van de schade van jouw Deauville. ;)
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Wat naar! Gelukkig kun je het nog na vertellen. Natuurlijk een dooddoener, maar toch. Succes!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Marck

Bericht door Marck »

Balen zeg! Eerst herstellen en de verzekering het werk laten doen, daar zijn ze voor! Verhalen op RWS is in dit soort gevallen goed mogelijk, maar blijft altijd lastig. Lijkt mij een gevalletje nalatigheid!

Sterkte met het herstel!
edjekadetje

Gelukkig heb ik rechtsbijstand en die zijn er nu achteraan. RWS is dan ook al aansprakelijk gesteld.
Ben nu met de schadepost bezig. Motor is al bekend (€2100). Vanmiddag even mijn Jas, helm, broek en handschoenen brengen.
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Zou het niet fantastisch zijn als het onderstaande resultaat uit de onderhandelingen zou komen?

Schade aan de 650 blijkt lastig te herstellen, toch heb je recht op schadeloosstelling.
Er staat bij de reparateur nog een NT700VA en die krijg jij, ter compensatie, aangeboden.
Jij, van jouw kant, zou je dan ook van je beste kant kunnen laten zien door aan te bieden de schade aan je jas, helm, broek en handschoenen maar te laten zitten.

Ik heb het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie, maar ik kan er maar niet achter komen wat dat is. :wn1
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb een vermoeden wat je over het hoofd ziet Ben: het verschil tussen de geschatte schade (2100 euro) en de gemiddelde aanschafwaarde van een tweedehands NT700 ;) Dat verschil bedraagt gemiddeld meer dan de waarde van een pak/laarzen en helm... :roll:

Maar op zich is dit wel leuk bedacht, zou wel een goede oplossing zijn denk ik ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marck

Bericht door Marck »

Plus je ziet een van de beginselen van het verzekeringsrecht over het hoofd:

Indemniteitsbeginsel (art. 7:960 van Burgelijk Wetboek):

Een verzekeringnemer mag van een schadeuitkering geen voordeel ondervinden. Ofwel, de schadeuitkering mag nooit zo uitvallen dat iemand er (al dan niet) financieel voordeel van ondervindt. Uiteraard kan je wel kiezen voor schadeuitkering in geld, je hebt namelijk geen reparatieverplichting! Vervolgens zelf (met bijleggen) een 700 kopen en het "wrak" van de 650 ter opbod verkopen.
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Ok, ter vergoeding van de emotionele schade, misschien?
Zoiets is toch al moeilijk met een rekenmachine te bepalen.

Laat ik er voor de zekerheid maar een paar smilies bijzetten want zo serieus was het nou ook weer niet bedoeld.
:l :) :? 8) :lol: :cry: :brm :roll: ;) :!: :| :en1 :uh :brrr :cf1 :vrb :tg :up :nl :b
edjekadetje

Tja, wat is de schade? Ik weet niet eens wat een deauville waard is van 2003. Wel weet ik dat ik hem heb gekocht voor 1950 euries en de schade is nu al €2100. De aanschaf was relatief laag omdat ik deze deauville met een mazzeltje heb weten te bemachtigen.
Voorlopig kan ik 6 weken geen auto/motor rijden en is mijn weekje survival in de ardennen vorige week redelijk verziekt. Ben wel meegeweest maar als iedereen aan het karten is en je staat zelf te kijken.............zuur. Dan heb ik nog niet eens over uit eten waar mijn vrouw mijn vlees moest snijden.

Helm is niet meer te gebruiken na de val en ook de broek, jas en handschoenen zijn stuk en vol met gaten. Gaat mij er niet om rijk te worden, maar ik wil wel weer een motor terug kunnen kopen met een goede helm, jas en broek die o zo belangrijk zijn om te dragen.
Marck

Bericht door Marck »

De schade aan je helm en kleding is in principe ook te verhalen (als blijkt dat RWS aansprakelijk is). Dit zou ik zeker ook aangeven bij de verzekeraar! Al met al een hoop gedoe waar je niet vrolijk van word. Succes met de afhandeling!
edjekadetje

Schade aan de helm, jas, broek en handschoenen worden ook vergoed, mits RWS de schuld op zich neemt. Voorlopig weet ik nog niets en staat de motor nog bij de dealer.

De schade is gezet op 1510 euro. Het was meer, maar dan is de motor economisch total los.
€1300 euro krijg ik dan en daar koop ik geen nieuwe motor voor.
voor 1510 euro kan hij weer gemaakt worden maar dan laten we een paar kleine beschadigingen zitten. Ik weet nog niet of ik hem laat maken. Wellicht verkoopt ik de deauville in onderdelen, aan een sloper of de dealer als hij interesse heeft.
edjekadetje

Zo, de verzekering is rond. RWS vergoed alles en de deauville is intussen verkocht aan de dealer. Nu weer motorloos..... :cry:
BertG

Bericht door BertG »

Gelukkig geen blijvend letsel overgehouden!

Ik heb nog wat 'staan'. Ook in zilvergrijs. Mag nu wel een keertjes weg.
Deauville uit mei 2010 met maar 5900 km. en veel extra's.

Jij mag bij uitzondering wel op de onderstaande link klikken, ik raad het je zelfs aan. :mrgreen:
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Edjekadetje,

je hebt letselschade.
Als RWS zich nu al aansprakelijk voelt zou ik overwegen ook een letselschadeclaim in te dienen. Je hebt immers een sleutelbeen gebroken. Volgens mij maak je een hele goede kans op een letselschadevergoeding als je ook daadwerkelijk fysiek letsel hebt.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
edjekadetje

Ja ik weet het. Ik heb een rechtsbijstand en die is er al mee bezig. Dit gaan ze alleen pas bekijken als het weer genezen is. Kan nog wel even duren denk ik gezien de breuk heel lelijk staat.
Dan zijn er ook nog de reiskosten naar het VU etc waar ik extra kosten voor heb moeten maken. (eigen risico zorgverzekering bijvoorbeeld).
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ik wens je natuurlijk een goed herstel. Dat staat boven alles :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
edjekadetje

Haal allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Afgelopen weekend een nieuwe motor gekocht maar deze keer geen deauville. Tegenwoordig ga ik met het openbaar vervoer naar mijn werk en is er nu een chopper gekomen. (tenminste, zaterdag ga ik hem halen.)

Afbeelding

Het is wel weer een Honda geworden :lol: :lol:
Even poetsen en een beurtje en toeren maar!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”