130 we mogen weer !

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

130 we mogen weer !

Bericht door Don »

Vanaf vandaag mogen we weer lekker 130 rijden 8) .... of toch niet ??? :vrb
Nou ja, dan weer wel en dan weer niet, dan weer 80 km dan weer 100 km dan weer 120 km,
beetje verwarrend allemaal. je moet dus wel de borden in de gaten blijven houden. :cry:
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Re: 130 we mogen weer !

Bericht door Cor »

Borden, welke borden :shock:
Waar 130 zou moeten staan staat niets en waar het niet moet staan weet men het ook niet. Lang leve onze minister Schulz van Hagen. Ze begrijpt niet dat de linkrijdende met tankpas rijdende hufterleasers niet weten hoe het hoort.
Ik heb met een collega afgesproken om een keer mij door hem in te laten halen op de A12 terwijl ik ga proberen een vrachtwagen in te halen. We beginnen in de buurt van Zoetermeer en hopen voor Utrecht achter elkaar te rijden.
Hoe bedoel je 130.
Ik rijd met mijn wagen 4,8 liter-100km bij een snelheid van 90 km-uur. Bij een snelheid van 130 is mijn verbruik ongeveer 6,0 liter-100km. En bij de huidige brandstofprijzen kan ik precies zien wie een tankpas heeft of niet.
:b :brrr slow
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Het veel hogere verbruik plus het feit dat ik nooit haast heb, maakt dat ik veel liever met een gangetje van rond de 100 op de rechterbaan zit, dan met 130 op de linker.

Hoef ik ook niet zo op te letten welke snelheid er geldt en het bespaart me ook de schrikreactie die je bij veel andere weggebruikers ziet als er ergens een flitspaal of mobiele controle staat. Ik kan gewoon onbezorgd doortuffen (op de Cruise Cortrol (de "Cor" variant van de cruise coNtrol :tg))
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Precies zoals ik er over denk, Koen.

Laatst las ik in het AD dat het de schatkist 50 tot 100 miljoen extra accijns oplevert omdat er veel meer brandstof verbruikt gaat worden. Wij, de gebruikers, scoren er 1% tijdwinst mee.
Ook lucratief voor de overheid is het om de 100 km/u weggedeeltes niet allemaal op te doeken, want als je 'vergeet' je snelheid voldoende te verlagen als je van een 130 km/u traject in de 100 km/u zones terecht komt, zijn de bekeuringen ook niet mals.

Dus als het maar geld en stemmen van kiezers oplevert is het voor de overheid verantwoord om hun principes opzij te zetten.

Maar we hoeven de hoop nog niet op te geven, want misschien dat de volgende regering alles weer terug draait :D

Of is dat teveel 'Wishful thinking'?

Ik zal de rijkswegen zoveel mogelijk proberen te vermijden en als dat niet lukt, lijkt mij maximaal 100 km/u in de rechter rijbaan een mooie snelheid.

:b :b :b
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Persoonlijk heb ik een walgelijke hekel aan de rijkswegen en betutteling door de overheid. Nee, op de binnendoorwegen 80 in een bochtig gebied is gevaarlijk! 130 op de snelwegen kan prima best!
Ik heb er persoonlijk lak aan want ik probeer snelwegen zoveel mogelijk te mijden op de motor. Laat ze maar lekker raggen daar.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ben, 100 op de linkerbaan mag ook. Er geldt een minimum snelheid van 70 km/u :shock: voor de leasebakrijders.
Helemaal eens met de verkeerde regering. Ik ben van mening dat wie niet gaat stemmen de 12e, de komende 4 jaar zijn mond moet houden.
Een goed weekend gewenst. Oh, ja, Ik moet morgen naar Alphen en vermijd de snelwegen.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Cor, er geldt géén minimumsnelheid. Er geldt alleen dat je geen gevaar en/of hinder mag veroorzaken door je rijgedrag. Als er file staat, hoef je dus niet perse 70 op de linkerbaan te rijden ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Ik sluit mij aan bij de standpunten van Ben en Koen:
áls ik al op snelwegen kom (zo weinig mogelijk) dan rustig doortuffen rond de 100 km/u.
Da's hard zat :)
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Koen schreef:Cor, er geldt géén minimumsnelheid. Er geldt alleen dat je geen gevaar en/of hinder mag veroorzaken door je rijgedrag. Als er file staat, hoef je dus niet perse 70 op de linkerbaan te rijden ;)
Klopt, maar je voertuig moet wel minimaal 60 km/u kunnen rijden.

Ik vindt wel dat als je 80-100 km/u wilt rijden, je bij het inhalen wel iets harder langs de auto/vrachtwagen mag rijden. Dat scheelt erg voor mensen die wel 120/130 rijden (en de kans dat je gebumperkleeft wordt is ook een stuk kleiner).
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

Cor schreef:Helemaal eens met de verkeerde regering. Ik ben van mening dat wie niet gaat stemmen de 12e, de komende 4 jaar zijn mond moet houden.
Gaan ze het vier jaar uithouden dan??? :P
Laatst gewijzigd door Stephan op 01 okt 2012, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote leesbaar gemaakt.
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

MrSkippy schreef:Ik vindt wel dat als je 80-100 km/u wilt rijden, je bij het inhalen wel iets harder langs de auto/vrachtwagen mag rijden. Dat scheelt erg voor mensen die wel 120/130 rijden (en de kans dat je gebumperkleeft wordt is ook een stuk kleiner).
Daar ben ik het ook mee eens. Als ik ga inhalen op een tweebaansweg, dan rij ik ook gewoon de maximumsnelheid van 120 of 130 km/u, zodat ik achteropkomend verkeer niet hinder. Is er echter nog een 3e baan waar men mij langs kan inhalen, dan vind ik het minder noodzakelijk om het maximum te gaan rijden. Wie dat wil, kan er dan immers nog voorbij.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”