fpr en k&n luchtfilter

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
takeldoos
Honda ST1300

fpr en k&n luchtfilter

Bericht door takeldoos »

vandaag maar eens een fpr klep besteld(fuel pressure regulator) of te wel een benzinedrukregelaar,en een K&N luchtfilter
het resultaat van dit alles moet resulteren in meer vermogen onderin,een mooier loop (soepeler) minder benzineverbruik
al een stukje gereden op een pan die dit al heeft,en ook dit maakt er weer een totaal andere fiets van(dus het uitelijk blijft gelijk :mrgreen: )
ben benieuwd, sta altijd open voor verbetering :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Geert
Honda CBF600S

Re: fpr en k&n luchtfilter

Bericht door Geert »

Dolf,
Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen van de FPR.
Heb er ook al eens over nagedacht om bij mijn Pan de FPR te vervangen, maar heb het nog niet gedaan.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

hou je op de hoogte geert :up
Mart Groenleer
BMW R1200RT

Bericht door Mart Groenleer »

FPR zouden niet meer te koop zijn?
Waar heb je het dan besteld
drie keer rechtsaf is het zelfde als linksaf
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Mart,
Ik weet dat Snoek in Heerhugowaard ze verkoopt.
Groetjes
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

en inderdaad,kreeg net een mail dat ze niet meer geproduceerd worden :( ,ga snoek eens proberen

Hi,

Sorry, we are no longer producing the modified FPR-

Thanks

The Staff TCI Products and Turbo City Inc.

1137 W Katella ave Orange, CA 92867

714-639-4933 Fax 714-997-1196

http://www.Turbocity.com" opent="in(nieuw);venster;

http://www.tciproductsusa.com" opent="in(nieuw);venster;
Don

Bericht door Don »

Hoe werkt zo'n benzinedrukregelaar ?

Ik neem aan dat er reeds een fijne afstemming bestaat tussen de benzinedruk opgebouwd door de benzinepomp,
de werking van de verstuivers en het motormanagement systeem. Kun je hier zomaar in ingrijpen door met de benzinedruk te rommelen ?
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

bij deze: :up

Een motor heeft de juiste brandstofdruk nodig om optimaal haar krachten te kunnen genereren. Een te lage brandstofdruk resulteert in een minder goed werkende motor, maar ook een te hoge brandstofdruk is niet wenselijk. De verbrandingskamer en de bougies kunnen dan vervuild of verstopt raken, plus een te hoge druk zorgt ervoor dat je brandstof verspilt. Een brandstofdrukregelaar voorkomt deze dingen!

Met een brandstofdrukregelaar kun je de druk bepalen die op de benzinerail, en dus op je injectoren, staat.

Je kunt de druk hiermee verhogen, met als gevolg dat de injectoren door de hogere druk tijdens het openen meer inspuiten. Dat betekent meer vermogen bij lage toerentallen!

Betere performance

Een brandstofdrukregelaar vervangt de standaard benzinedrukklep en verhoogt de druk op je injectoren sneller dan normaal. Zo krijgt het motorblok in een mum van tijd de juiste hoeveelheid benzine en vindt er een betere verbranding plaats.

Het vermogen van de motor zal in de lage toeren nu iets hoger liggen. Jemotor zal sneller reageren, accelereren en een stuk prettiger rijden.
voor de benzinepomp en je motormangement maakt het niks uit,de ecu stuurt alleen je injectoren aan,en regelt je ondstekings tijdstip, het teveel aan brandstof komt via een retour leiding weer terug in je tank,dus de pomp heeft hier ook geen last van de druk wordt pas geregeld naar de brandstofdruk regelaar en deze is vacuum gestuurd deze wordt niet geregeld door de ecu.de pomp draait continu en leverd maar 1 standaard druk :b
Mart Groenleer
BMW R1200RT

Ik denk dat Snoek ze ook verkocht heeft.
Er zouden geen nieuwe meer zijn.
Dus ben ik benieuwd naar Takeldoos zijn bevindingen.

Groeten, Mart :brrr :brrr
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

snoek heeft ze nog,dus dat gaat geregeld worden :up
Mart Groenleer
BMW R1200RT

dus dan is het nu wachten op je bevindingen :oo

Ps wat zijn de kosten voor het spul???
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

fpr klep rond de €100,maar ik laat hem direct maar helemaal updaten ,eind oktober ga ik weer lekker schoeven :up
Don

Bericht door Don »

Vroeger was Ik altijd wel in voor een technisch experiment, was altijd nieuwsgierig naar het resultaat.
Dus ik begrijp de jeukende handen en vurige tengels van Takeldoos. Maar nu ben ik wel wat voorzichtiger geworden.

Zou de garantie niet vervallen als je deze wijzigingen aanbrengt op een nieuwe PAN ?

Deze drukregelaar wordt niet meer geleverd. Gaat er geen rood lampje branden in je hersenen ?
Zou het kunnen zijn dat deze regelaar misschien niet zo goed werkt ?

De hele toestand doet me met een glimlach terugdenken aan mijn tienerjaren, toen ik - op zoek naar meer vermogen - experimenteerde met een verstelbare sproeier in de Bing carburateur. Onder het rijden met één hand aan het stuur en met de andere prutsend aan de carburateur een goede afstelling proberen te vinden, gewoon op gevoel en gehoor.

Ik wens je succes takeldoos en hou ons op de hoogte van je resultaten.
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

niet zo negatief,je ziet nu alleen maar beren op de weg.
ik heb elke dag met motoren te maken,diesel,benzine van 5pk tot 10.000 pk,het is gewoon dat de fabriek aan bepaalde emisie eisen moet voldoen willen ze een bepaald type op de weg willen krijgen
de redenen dat ze ze niet meer maken was dat er weinig vraag naar was,en dat de machine die ze maakte kapot ging,dit klopt heb hier een mail overgehad uit amerika.
snoek motoren (honda dealer) heeft dit echter weer opgepakt omdat het de machine gewoon sterk verbeterd!.
de motoren van tegenwoordig worden te veel geknepen!maar men vergeet dat het nog steeds een uitvinding uit geloof ik 1895 is,een motor slijt en zal met de tijd iets meer brandstof/lucht etc nodig hebben om beter te kunnen fuctioneren echter wordt dit tegenwoordig helemaal dichtgetimmerd,wat eigenlijk gewoon stom is
de motoren van tegenwoordig slippen gewoon dicht,waardoor ze slechter gaan draaien,minder gaan presteren ,slechte verbranding etc etc
ik gooi er vaak veel troep vanaf klepjes,sensoren,egr kleppen want wie gaat er nou uitlaat gassen, verbrande troep weer terug de motor inblazen??
(de inlaat poorten,kleppen etc je wilt niet weten wat ik dagelijks tegenkom zien er vaak niet meer uit!! )daardoor lopen ze stukken mooier en heb ik eigenlijk totaal geen problemen met slecht trekken,stotteren,inhouden,hoog benzineverbruik etc etc waar de meeste mensen over klagen.
maar goed,ik ga er mee verder om er een nog betere en fijnere machine van de maken :up
Laatst gewijzigd door takeldoos op 27 sep 2013, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Veel succes de komende winter. Betekend dus ook dat ik je bij een sprint niet meer kan bijhouden :o :shock: :roll: ;) :wn1 of moet ik misschien als :oops: bezemwagen :oops: :tg fungeren. :mrgreen:
Geintje, maar ik zie en lees graag je ervaringen.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

takeldoos schreef:snoek heeft ze nog,dus dat gaat geregeld worden :up
Dolf heeft er een en ik heb de laatste.
Groetjes
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

:apl :apl :apl
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

Aan een ieder die helaas geen fpr meer kunnen aanschaffen, ik heb vandaag een k&n luchtfilter gemonteerd en 150 km gereden.
Ik moet zeggen dat dit al een verbluffend resultaat geeft!! Motor pakt veel mooier en krachtiger op bij lage toerentallen, stukken minder "aan en uit" effect bij langzaam rijden. Ook bij hogere snelheden zeer vlot doortrekken, gaat er als een speer vandoor en dit is echt merkbaar!!
Veel rustiger loop, ook mijn verbruiksmeter gaf veel betere waarden aan.
Kortom, mocht je toch een nog soepeler Pan willen, dan is dit zeker een optie!! Misschien ook wel voor de Deauville.
1x aanschaffen en je hoeft nooit meer een filter te kopen. Ik zeg een goede investering en zeker het overwegen van aanschaf waard :up .
Voor de goede orde: ik heb geen aandelen in k&n luchtfilters of waar dan ook in. :tg

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/3/L ... eiten.html" opent="in(nieuw);venster;
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”