Leuk en goed bedacht, zo'n afgesplitst topic voor examens. Kunnen we hier verder tokkelen en sprokkelen.
Wanneer je de kunde al in je hebt maar niet lukt; helpt het misschien om tijdens een AVB les, alleen als proefexamen te doen. Je instructeur wordt dan die stoïcijnse strengkijkende CBR examinator

en laat je pas
na de 7 oefeningen met eventuele herkansing, weten (ook in gedrag/blik) of je geslaagd zou zijn.
Verder, wanneer je houdt van (in)lezen - en dat denk ik wel

- , kan het handig zijn dat je de RijProcedure-A leest. In dat leuke boekwerk (ook als App verkrijgbaar) staat precies hoe en op grond waarvan je (AVB/D) wordt geëxamineerd.
Wanneer je in het leswerk hebt gezeten, weet je dat (ook CBR) examinatoren mensen zijn die graag (echt waar !!) kandidaten zien slagen mits zij daartoe voldoende geschikt zijn.... Ik snap heel goed de frustratie maar zoek de verbetering van je eigen kunnen in jezelf.
Maak je verder niet te druk om alle hints en tips, en pak datgene eruit dat voor jou werkt. Wanneer een oefening niet 100% OK is, vraag 's aan je instructeur om die oefening exact (of extremer) op jouw foute wijze voor te doen terwijl jij dus kijkt en/of achterop zit. Er ging mij een wereld open toen ik tijdens een AVD achter de instructeur reed, die reed zoals ik reed.
Wanneer er maar 1 oefening structureel fout gaat, laat die dan gewoon verder zitten, je mag immers een fout in een cluster hebben.
Tijdens m'n AVB, ging vreemd genoeg ineens mijn precisiestop fout. Ondanks dat ik op de mm precies stopte, in z'n één met voet aan de grond etc.etc. Hij de examinator had (ter)echt goed gezien dat ik (sneaky) wat schoksgewijs afremde om exact goed uit te komen en .... dat is dus niet gelijkmatig afremmen. Waarom ik ineens haaks in mm's op het lijntje wilde stoppen dan zeg wat genoeglijke cm's er voor, snap ik nu nog steeds niet. Er staat nergens een harde maat, het gaat slechts om de uitvoering en niet wat je blits allemaal kan.
Inzake (onvoldoende) afschuinen is dat altijd een lastige voor mijn gevoel. In je beleving kan je echt niet schuiner met bij wijze ook al de achterstepjes vol aan de grond maar op je AVB zal die sch(r)aapactie er dan meer hebben uitgezien als blits GhymKana gooi/smijtwerk. Knap & spannend maar
niet vloeiend zoals simpel wordt/werd gevraagd.
Je moet natuurlijk geen krappe 4m bochtjes gaan (proberen te) draaien op je examens wanneer 6 meter wordt gevraagd of naast je motor hangend te gaan slalommen. Oefenen op marge is natuurlijk goed wanneer je twijfels hebt over je kunnen maar op je examen ga je netjes voor 100% zeker.
Suc6.