Boodschappen doen en opvallen ...

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
PtrO
Honda NT650V

Boodschappen doen en opvallen ...

Bericht door PtrO »

Ik ga steeds wat meer en meer ondernemen met de motert zoals , saai en nog's apart saai 8) , boodschappen doen. een aantal dingen blijken erg practisch, denk aan parkeren.

Nu vroeg ik mij ook af hoe en/of andere HDC'ers met hun pakezel, het uitwinkelen ervaren en dan met name de eventuele (omgevings)reacties.

De reden van dit topic was weer een leuke omstandigheid van vandaag.
Had de folder van de Lidl ingezien en kreeg (folders werken !!) ernstig behoefte aan een (boortol) persluchtsetje & fisheye voor de smartfoon. Goed excuus voor een ritje :) ; yeah letsgo en mij klaargemaakt voor het ommetje.
Ik ga dan niet gelijk naar de shops maar rij een (te lange) omweg om natuurlijk Antoinette wat op te warmen en mijzelf prinsheerlijk te laten wapperen. Uiteindelijk toch bij de plaatselijke Lidl aangekomen. In de winkel, met de nodige rijen met wat aanspraak terwijl ik de gepakte handel in de armen hou. Toch weer wat meer meegenomen dan nog paste in de zijkoffers, dus het gereedschap en de koekjes gingen achter de klep voor de ingehouden borstkas(t).
Terwijl ik professioneel de spullen sta in de pakken, maakt een man - type Haagse Duncan uit Curaçao - een vriendelijk praatje, "is dat een 1200". Nee, hoor, krap 650. Oh. hij ziet er toch uit als een vette 1200, "wat rijdt ie"..... Ik zeg 1:20, "nee hoe hard..." ik zeg ieder geval 170 maar mogelijk 190. "Da's zeker kicken".... inderdaad ervoer ik die wat hoger snelheden ook zo maar weer iets anders dan hij zich inbeeldde. (Roffel, tril, schud, oei, knetter, ik wil relax 91). "Was kost dat nou allemaal ?"
Ik antwoord dat het iig minder is dan een 5e hands auto, 10tje wegenbelasting met verzekering van een paar euro. Hij kijkt mij ongelovig aan, denkt en kijkt nog 's met meer interesse, meldt mij vervolgens dat hij vanuit kosten dat ook maar's gaat overwegen. Ik denk dat m'n 1:20 :en1 daar ook wat aan bijdroeg terwijl hij mij groet en instapt in een vetuitziende (wat te oude :?: ) BMW. Ondertussen was ik ook klaar met insjorren, helm op en hem handson :b een fijne middag toegewenst.

Wat mij telkenmale aan het opvallen is dat je op één of andere manier altijd wel reacties krijgt (of misschien juist uitlokt 8) ) wanneer je op en in motornaat naar de winkel gaat om datgene daar te doen at andere daar ook plegen te doen.

Laat maar 's weten hoe jullie dat ervaren, vermits je :brrr natuurlijk uberhaupt iets doet zoals winkelen, bezoekjes en publique etc.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Bennos

Re: Boodschappen doen en opvallen ...

Bericht door Bennos »

Ik mag natuurlijk nog niet rijden maar doe dit stiekem weleens, onder andere naar de winkel (bijna) om de hoek.
Heb toch al een aantal keer leuke reacties gehad, denk dan aan "mooie fiets" en een praatje over het merk Honda, wat oudere man die in de jaren '70 een CX500 heeft gereden en hem nu nog heeft etc.
Ook bij mij voor de deur al 2 keer een praatje gehad met wederom toch weer wat op leeftijd zijnde mannen, de een vroeg zich af wat er toch onder die hoes stond, hij was er al tig keer langs gelopen en trof hem nu een keer in vol ornaat.
Volgens mijn vrouw stond ie er al een tijdje naar te kijken en omheen te draaien en ben er uiteindelijk maar naartoe gelopen.
De ander was BMW rijder en voelde zich toch ook wel aangetrokken tot Honda en dan met name de Deauville.
Toch leuk zo :mrgreen:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik gebruik m'n motor ook veel (bijna altijd) voor m'n werk. Als ik op de motor op een vergaderlocatie aankom of bij een beurs/cursus oid, zorgt dat altijd weer voor een praatje. Bij veel zakenrelaties ben ik nu algemeen bekend als "die lange die met de motor het halve land doorkruist".

Maar alleen maar positieve reacties.

Nog een leuke anekdote van een tijdje terug:
stond bij het postkantoor om een pakketje af te leveren, voor me stond een oud dametje die wat moeite had met het juiste uit haar portemonnee te halen oid. Of ik misschien even voor wilde, want het zou nog wel even duren. Ik hoefde alleen maar iets af te geven dus dat was snel geregeld. Uiteindelijk lukte het haar blijkbaar om het af te handelen en toen ik bij m'n Deauville stond kwam ze naar me toe:"Wat voor eentje is dit?"
Ik:"Een Honda Deauville 650"
Zij:"Ziet er mooi uit, rijdt u veel?"
Ik:"Bijna elke dag."
Zij:"Ik heb zelf een Harley Hugger, maar ik rij alleen met goed weer..."

Toen ze doorliep zag ik een beeld voor me van een mager grijs vrouwtje met een brede grijns op een vette Harley, mijn dag was helemaal goed!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Standaardreactie van veel mensen als ik Onze Witte ergens parkeer... Je, wat een ding. Mooi hoor (terwijl hij zeker niet zo mooi meer is).

We gaan ook wel eens weekend boodschappen halen. Dan staan we in motorkledij met een flinke kar boodschappen bij de kassa. Dan zie je mensen gewoon kijken.. Hoe krijgen ze dat mee. Ik vraag dan vaak aan mij ega (extra luid)...
"Je hebt toch wel je rugzak meegenomen? " Dan moet je de mensen zien kijken :tg

Een andere anekdote tijdens boodschappen doen.. Dat was op een zaterdagochtend bij de Halfords in Zoetermeer.

Na wat spullen uit schappen gehaald te hebben leg ik alles op de toonbank. De verkoper begon de spullen aan te slaan op de kassa (scannen). Ik zag op de toonbank een bak met lifehammers.. Ik vroeg aan de verkoper met een stalen gezicht..."Heb je die ook voor motoren?" . De jongeman ( kennelijk een zaterdaghulp) dacht toch diep en lang na en zei.. "Nee, ik dacht het niet" .. waarop ik droog antwoordde.. "Oh, jammer" waarna ik afrekende en wij naar buiten gingen. Daar aangekomen werd ik door mijn ega onder handen genomen.
"Wat ben jij toch een ****Censuur***. Kun je wel tegen zo'n jongen." :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Ik doe zelden 'echte' boodschappen met de motor. Voornaamste reden is dat ik 3 hoog woon (nog) en het gewoon te onhandig is. Heb alles zeker 3 keer in mijn handen voordat het boven is.
Met de auto knikker ik het in de winkel al in de tas (handscan) en pak ik het in de keuken weer uit.

Kleine benodigheden is wel leuk met de motor.
Zéker wanneer je de reacties ziet van mensen wanneer er een vrouw onder de helm blijkt te zitten.
Nu ben ik iemand die eerst uit gaat vogelen wáár ze het beste kan parkeren, en hoe, zodat het allemaal zelfverzekerder overkomt en ik
niet in de problemen kom met 'het gedoogbeleid'.
Val ik ook niet op ;)
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

Errug vermakelijk. De motor is idd een ijsbreker gebleken waarbij je snel warmte tegenkomt.

Bij een vorige werkgever had ik ook een collega die op z'n BMW (lease) 1200RT z'n werk deed. Had ook ook diverse "pakken" en vooral, wat ik ook nog's moet aanschaffen, een ruim vallende motortuinbroek zodat je je onderliggende "pak" kon aanhouden.

Ja@Ed, die glashamer ga ik vast nog wel 's hergebruiken :l en vervolgens vragen naar sneeuwkettingen voor de motor.

Ik ga toch 's met wat voorbereiding, eens pogen de wekelijkse boodschappen te gaan doen.
Ik d8 even na over het 3x in de honden houden van @Missy. Kga een (stevig) inklapkratje verbouwen zodat je die op de GiviHouder kan plaatsen. Eerst proberen met één en daarna twee op elkaar. Natuurlijk met die to(e)ren niet onderuit gaan om de kwark te verspreiden. Als het in Vietnam tot 3m vierkant kan, moet het hier op zeg 175cm ook wel lukken.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Boodschappen doe ik niet veel, dat doet vrouw-lief "graag"! :mrgreen:

Wel doe ik mijn werk met de motor, ik ga op klanten bezoek (order schrijven) inmeten, vloer inspecties uitvoeren en ............ vloeren leggen. Aanhanger er achter met alle gereedschappen erin en gaan met die banaan. Altijd verbaasde gezichten en een gezellig praatje en de veel genoemde woorden: "nog nooit gezien! U bent vast de eerste parketlegger die met de motor naar de klant gaat!"
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos

Een PEP :)

Je nieuwe bijnaam is geboren.. Peppie :tg
Groetjes,

Ed

PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

Q.ED ? oftewel ik snak naar een onderbouwing :nl

Ik heb ooit bij een bank (echt waar) een PEP :bb cursus gehad maar dat Persoonlijk Efficiency Programma heeft het in sommige opzichten bij mij niet echt gehaald :crs
Je kan natuurlijk de snelle korte weg nemen maar veel leuker is een gezellig ommetje in alle creativitijt.....
Ed Vissers
Motorloos

Ik zal de sluier oplichten.. dan kan Frank daarover verder vertellen in een ander onderwerp...

Pan European Parketteur.

:) :)
Groetjes,

Ed

Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

De dagelijkse boodschappen doe ik te voet. 4 supermarkten in een straal van 200 meter, waarvan 2 op 75 meter afstand.
Voor de gezellige boodschappen 20 km verderop in Schagen, zal ik straks graag Deauvilleke inzetten en als ik in het centrum van de stad moet zijn. Dat wordt nog wat: In motorkledij een pashokje in voor een feestjurk.
Mijn werk is mijn verslaving waar iedereen beter van wordt.
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Ingrid schreef:Dat wordt nog wat: In motorkledij een pashokje in voor een feestjurk.
:oo :ot Tip:... Niet doen... ;)
(laarzen onder een feestjurk is ZO jaren '80)
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Juist Kim. :tg Waar zit de ik like knop??? En ik doe het lekker toch. Ik trek gewoon een zwoele bek.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Graag een foto! :en1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Frank,

Ik heb eens over jouw verzoek nagedacht.
Ik doe het als ik geslaagd ben voor mijn A. Dat is een reden voor een knalfeest en dus een feestjurk met motorlaarzen eronder. En om het helemaal erg te maken met een lange vlecht met strikje onder de helm uit. Ik riskeer het wel dat het :ot is.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Praatcafé en :ot ?
Ik zie geen * hoor
:tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Bericht door Bennos »

Dan blijft het juist gezellig, als je een beetje OT kunt gaan!
Ed Vissers
Motorloos

Ja, dat wil ik Sien :)
Groetjes,

Ed

Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Sien?
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Ed Vissers
Motorloos

Ja.. Van Ot :)
Groetjes,

Ed

Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Sien met motorlaarzen aan en een feestjurk in een pashok. Ot maakt er een foto van. Logt in op het HDC forum en rommelt wat met postimage. :wn1
Ik lijk ietsje meer op Betty Boob, maar dan blond, en die heeft wel een Deauvilleke. :tg

Hoe spannend wil je het hebben?
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ingrid schreef:Sien met motorlaarzen aan en een feestjurk in een pashok.
.......
Hoe spannend wil je het hebben?
Op een Deauville?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ingrid
BMW R1200RT

Bericht door Ingrid »

Sien niet.

Betty Boob op een Deauville in een feestjurk en met motorlaarzen aan. Die film moet nog uitkomen.
Ed Vissers
Motorloos

We gaan hem zien :)
Groetjes,

Ed

PtrO
Honda NT650V

Bericht door PtrO »

Vandaag weer FF boodschappen gedaan. Antoinette pal voor de voordeur waar iets verderop, twee bejaarde mannen ietsje ouder dan ik :evil: alles in ogenschouw zaten te nemen. Goede zaak, die politieagenten. M'n geld uitgegeven en weer te veel wat niet paste in de zijkoffers noch borstkas.

Tegenwoordig ook een spanbandje bij me, in de kofferbak van het achterlicht. De boel een beetje bij elkaar gesnoerd en op de Givihouder vastgezet. Ondertussen een praatje makend met de heren. We krijgen langzaam ervaring met alle procedures :) . "Mooie motor, niks mee gebeurd hoor... we hebben hem goed in de gaten gehouden".

De laatste keer dat ik zo'n gesprek (bijna) had was op de Oudezijds (hartje A'dam) alwaar een wat vervuilde edoch groot persoon een toerist tamelijk agressief z'n geld zat af te troggelen met het verhaal dat hij op hun auto had gepast.
Ik had de oto daar toen ook staan, schakelde over naar wat passende dialectuitspraken en checkte keurig m'n timing om op tijd snel (destijds met bijpassende ega) weg te komen. Ik had geen behoefte aan verdere aanspraak van dat zichzelf bedruipende beroepsvolk.

Van dat alles was hier niet nodig, het was gemoedelijk, belangstellend en met driftig uitzwaaien werd ik door de heren uitgeleide gedaan.

Toch leuk, buiten alle voordelen van de motor, hoe mensen je benaderen. Natuurlijk is een Deauville ook geen agressie oproepende motor. Ik vermoed wanneer je een caféracer of bijzonder hoge HDsound hebt met bijpassende kleDiJ dit letterlijk wat anders kan komen te liggen. Ik denk dat natuurlijk maar vraag mij af of dat ook zo is, zijn er hier ervaringen ?
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”