Lees dit nu pas. Gemene en kennisloos sujet van een dealer die durf te stellen dat een Deauville geen geschikte motor is voor woon-werkverkeer en/of als nette beginnersmotor.
Inzake vooruitkomen, trek je ook op een NT650, het overgrote merendeel van de auto's er subiet uit. Kwestie van gassen, tijdig schakelen. Inzake uitstraling, heeft de bedaarde Deau genoeg in huis. Blijkt ook zeer wendbaar (been there

) , zeer practisch en biedt veel rijcomfort.
Ik ben beginner en dolgelukkig

dat ik tegen de Antoinette aanliep. Heerlijk machine die zelfs voor een beginner, met gewicht en afmeting, misschien net ietsje te groot zou kunnen zijn. Kan mij herinneren dat ik met het vechtzweet in m´n handen voor het eerst die machine achteruitduwend moest manoeuvreren., wat een joekel... nu gaat dat makkelijker maar het blijft oppassen met 250kg.
Qua vermogen is het precies goed en zul je geen rare dingen meemaken. Gaandeweg begin ik haar voorspellend gedrag (beter) te leren kennen en vooral waarderen. Ik kijk likkebaardend uit naar zwevende vleugels maar weet dat ik eerst wat jaren met plezier wil/moet leren fladderen om te leren vliegen.
Tuurlijk het is geen dikke motor waarmee je met twee vingers in de neus kan stufen maar da's voor het beginnend touren, zeker in vlakland, ook nergens voor nodig. Dat je een keuze maakt uit een 4 of 2 cylinder kan ik mij voorstellen. De laatste is wat rauwer maar de eerste duurder en nerveuzer (ook in onderhoud).
Ik rijd ook wel's op m'n XJ600 die wat meer als een naaikmachine loop, veel gemakkelijke omhoog te trekken is maar het feit dat de PK's pas loskomen in de hoger toerentallen vind ik juist onrustig.
Ik prijs m'n instructeur de hemel in voor z'n wijze lessen en kan alleen maar zeggen dat een zware motor beslist met jou gaat rijden, zelfs wanneer je braaf je bochtjes draait en of snel rijdt. Ervaring opdoen is vertrouwde kilometers maken op, onder & in alle omstandigheden wat je niet zal durven op een (te) zware machine.