Bovendien vier stickers op de helm,terwijl er door de helmenfabrikanten altijd is gezegd dat helmen niet bestickerd moeten worden.
Wat vinden we hiervan?
Groet, jouke,

Mijn alcoholtester heb ik begin jaren 70 per ongeluk ingeslikt. Dus als ik het % wil testen wat in een drankje zit drink ik dat eerst even op. Met die verouderde tester zijn maar 2 uitslagen mogelijk... Onvoldoende... Voldoende...jack-f schreef::ed Jouw alcoholtester zit zeker confortabel achterop bij jou??
BertG schreef:Ik ben 1x naar Frankrijk naar een oud collega gegaan die daar een Chambres d'Hôtes runt.
Ik had al een vooringenomen standpunt tegen de Fransen maar dacht: ik ga naar een pension van een Nederlandse ex-collega.
Navigatie was toen nog voorbehouden aan de happy view met een mega dikke auto. Ik had een (Frans) barrel, zonder.
Maar wel een uitgeprinte routebeschrijving inclusief afdrukken van alle verkeersborden. Dat kon niet mis. Toch?
Mis!
Ik heb 1200 km gereden op de heenweg en 1000 op de terugweg.
Die 200 heb ik in en om Parijs gereden en werkelijk geen 1 lamme hond die ook maar enige moeite wilde nemen mij ook maar met handen en voeten de weg te wijzen.
Uiteindelijk bij een witte pomp, gerund door een hele jonge Algarijn, werd ik wel te woord gestaan en de weg gewezen.
Zelfs door een wegenkaart uit zijn shop uit te spreiden over de diepvriezer. In vloeiend Engels zelfs.
Hetzelfde gedrag (geen moeite nemen om je te woord te staan) gedurende die week in winkels en restaurants.
Ik moet dan ook bekennen dat ik het absolute snelheidsrecord verbroken heb op de tolwegen op de terugweg.![]()
Volgens het principe van binair gaspedaal ben ik het land ontvlucht. Met een permanent knipperende linker richtingaanwijzer op de linker rijbaan.
Ik kon er niets aan doen. Gelukkig is het Duitstalige gebied in Europa groot, heeeeel groot.
En laat ik het vloeiend spreken (een 9 op mijn eindexamen)
Dus geen haar, voor zover ik die heb, op mijn hoofd die ook maar denkt aan meewerken met alles dat Frans spreekt.
Sterker nog: ik heb mezelf beloofd: NOOIT meer door Frankrijk.
En: Ik doe nooit, ja nooit, meer enige milimeter moeite om (met handen en voeten) Frans te praten.
Met maar 1 uitzondering: NON. Op de vraag: Parlez vous Francais.
Ik kan er niets aan doen.
Wij Nederlanders trekken over de hele wereld en spreken ieders taal.
En de rest van de wereld? Die probeert het nog een beetje met een taal die beide partijen machtig lijken te zijn.
Tenzij je uit Frankrijk komt. Mooi! Ik pas me graag aan aan de Fransen. Lief toch?![]()
En mocht ik mijn belofte breken om toch in of door Frankrijk te rijden dan verandert dáár niets aan.
Die agent die wat van mij wil weiger ik te begrijpen. Hij belt maar een tolk.![]()
![]()
Geld heb ik niet. Bankpasjes ook niet.
Benieuwd of dat daar ook werkt zoals die in Nederland wel schijnt te moeten werken.
En dat Chambres d'Hôtes? Domaine Cantecor. Nabij Cahors en Toulouse.
Een Nederlands stel dat Nederlands, Frans en nog een paar andere talen spreekt.
Absoluut aan te bevelen. Ook op de motor. Al was het maar om op doorreis te stoppen.
Alleen jammer dat het niet dichter bij de Duitse grens ligt
En kijk even de beoordeling van Zoover: zo kan het dus ook Fransen. Een 9.6 !!!
Dat zegt toch genoeg over hun 'gastvrijheid' ?Jos schreef:In het oosten van Frankrijk verstaan ze ook heel goed Duits, mits je maar vertelt dat je NL bent.
Hm, bij Stephan en Claudia dan toch niet meerBertG schreef:Je wil staat achter de deur met een bezemsteel.